IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ja dat maakt echt uit!

Als je urine wilt bewaren dan kan het maximaal 2 uur buiten de koelkast bewaard worden.......Anders vertroebelt het......

Meid ik hoop het toch echt niet zeg......... :cry: :cry:
    Sterkte en succes!

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Davelee: ik hoop dat je niet ongesteld wordt, maar dat het gewoon wat langer duurt voordat je positief test...

Ik heb de SOA en HIV testen al gehad. Dus die hoeven dan niet meer, HSG ook al en het zaad van mijn vriend is ook al een aantal keer gecontroleerd en natuurlijk al 6x bewerkt. Het lijkt er dan dus op dat we geen extra onderzoeken meer hoeven...

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve meiden,

Nu ik vandaag een oproep heb gehad om op het pré IVF-spreekuur te komen, meld ik me dan toch maar hier. Op 14 augustus mogen we voor het eerst komen. Wellicht valt dat middenin de volgende IUI-ronde.

Ik was benieuwd of jullie experts me kunnen zeggen wat ik van zo'n eerste bezoek mag verwachten?

Groetjes,
    Josien

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Waarschijnlijk een hoop gepraat en misschien een klein onderzoekje.
    Aangezien je al aan het IUI'en bent denk ik dat dat wel meevalt.
    Heel veel succes meid, ik hoop dat het op de valreep niet nodig blijkt!
    Elmo

5. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Wij kregen bij de eerste intake algemene uitleg over hoe de procedure gaat, hormonen, punctie, terugplaatsing.
    Kregen onze eigen informatiemap overhandigd.

Allebei moesten we bloedprikken, manlief moest nog een keer zwemmers inleveren.
    Ik kreeg een inwendige echo.

Toen daarna weer een afspraak voor over 6 weken voor alle uitslagen en een tweede uitleg. Bij de afspraak werd ook de behandeling gepland.

Liefs Hannah

6. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Davalee duimpjes blijven hier toch doordraaien hoor...hopelijk kan je toch beetje slaap vatten vannacht....succes meid! Over die gelige afscheiding....hier gold hetzelfde verhaal als Elmo....is gewoon vieze troep....verloor idd ook dagen daarna nog wel eens wat, dus denk dat wat je nu hebt nog niets zegt over wel/niet slagen van deze poging....hou vol lieverd.
    Angelbabe hier werd voor de IVF nog getest (bij beiden) op HIV en Hepatitis B en ook op lues. Bij mijn vriend werd wél een chromosomentest gedaan (uitslag hiervan duurt meestal een aantal weken, bij ons toen 6 weken zoiets), ook al zouden we 'gewoon' met IVF beginnen, dus hing niet af van slechte zaadkwaliteit (die was in zijn geval altijd prima).
    Overigens zegt het feit dat zaad bewerkt is voor IUI niets over opwerking voor IVF. Hiervoor wordt blijkbaar ander soort methode van opwerking gebruikt. Ik dacht eerst ook dat dat niet hoefde, maar even voor we daadwerkelijk met behandeling zouden starten moest hij opnieuw zaad inleveren voor proefopwerking voor IVF. Maw. zou ik er dus wel rekening mee houden dat je mannetje weer opnieuw een potje moet vullen. Succes met de behandeling straks.
    Ginny je komt erg sterk over (bent ook streng voor jezelf). Je moet dat doen wat goed voor je is. Ik ben van mening dat hetgeen wat er uit moet er toch eens hoe dan ook uitkomt. Maar een positieve instelling behouden is 1 van de grootste krachten....eens zal dat wondertje komen..hou die gedachte vast!

Eva.

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik zie hier niemand iets schrijven over een kijkoperatie. Hebben jullie die allemaal niet gehad?

Als hij straks weer zijn potje in moet leveren dan doet hij dat "graag", hij wil tenslotte ook een kind. Hij heeft daar gelukkig allemaal geen moeite mee.

8. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Davalee wat ontzettend balen meid... Ik denk ook dat 'oude' urine niet goed werkt bij een test en hoop dat je morgenvroeg positief test, ik duim voor je!

Angelbabe bij ons hebben ze de volgende onderzoeken gedaan:
    Bij beiden bloed geprikt om op HIV en Hepatites te testen, bij mij bloed geprikt om te testen op chlamydia (wat ik niet heb gehad gelukkig). Mijn man heeft al 3 x een potje in moeten leveren en moet volgende week weer wat inleveren om te kijken of het IVF of ICSI wordt.
    Ze hebben bij mijn man bloedgeprikt om te kijken of het een genetische afwijking betreft, wat hopelijk niet zo is! 21 augustus krijgen we daar de uitslag van, vind het best spannend eerlijk gezegd...
    En ik heb 2x een inwendige echo gehad (bij 2 verschillende ziekenhuizen).
    Dat was het wel volgens mij...

9. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Angelbaby ik heb geen kijkoperatie gehad. De fert.arts vond dat niet nodig omdat het er allemaal goed uitzag...

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Oké, dus het kan zijn dat ik helemaal niet zo'n operatie hoef. De gyn heeft het er ook helemaal niet over gehad, maar ik vroeg het me af... Steltw eer wat gerust :)

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Angelbaby Ook wij hebben geen kijkoperatie gehad. Na de 3e IUI moest ik voor het HSG-onderzoek, daarbij hebben ze kunnen zien dat alles prima in orde is: baarmoeder mooi van vorm, eileiders waren helemaal open. Dus mij bij was er geen enkele reden om een kijkoperatie te doen. Ik heb ook geen pijnklachten tijdens mijn ongi wat op endometriose zou kunnen duiden, dus vandaar. Wat de zaadonderzoeken betreft, net wat Aldonza zegt. De bewerking voor IVF is heel anders dan voor IUI! Dus hou er rekening mee dat er nog meer zaadonderzoeken komen. Ze gaan niet uit van de uitslagen die je met IUI had, ze beginnen helemaal blanco.

Josien Helaas welkom, hier! Alvast succes met alles! Ik hoop dat het alsnog met IUI gaat lukken en dat je geen IVF meer nodig zult hebben!

Davalee Ga je morgen of overmorgen nog een keer testen of wacht je eerst af of je ongi gaat worden? Heel veel succes!

Welterusten allemaal!

Groetjes,
    Jippie

12. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Geen bloed maar vanmorgen wel een vette negatieve test. Ik heb er even geen vertrouwen meer in.

Ik baal echt als een stekker.

Liefs van een verdrietige Davalee

13. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    davalee,echt balen zeg....ik heb er geen woorden voor :cry: .misschien toch iets te vroeg getest?

dames wat is een hsg? :oops:

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Davalee....balen zeg!
    Kan je geen bloedtest laten doen?

HSG = baarmoederonderzoek

Hier ook geen kijkoperatie. Wij gingen voor ICSI ivm slecht zaad. Bij mij leek alles (op het oog goed), dit klopte gelukkig ook ;)

Succes lieve meiden!

15. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Goedenmorgen Dames,

Oude rot in het IVF vak meldt zich ook weer eens uitgebreid. Vanmorgen eindelijk na bijna 9 maanden weer eens het ziekenhuis gebeld en volgende week woensdag om half 8, hebben we een afspraak voor echo, endo en bloedprikken. Dit in aanloop naar onze nieuwe poging in september. Ik vroeg naar mijn favo arts, die gewoon weg is nu. Is een andere uitdagen in embryokunde aangegaan in het buitenland. This sucks!

Ik hing op en ging me toch een partij janken. Heel stom maar die arts heeft ons zo bijgestaan toen het helemaal fout ging, hij belde zelfs na het werk om te vragen hoe het ging. Dus ik was eventje van de kaart. Hoe bedoel je emo :cry:

Iniedergeval het feest gaat weer beginnen. Maar ik ben zo bang, bang voor herhaling, bang dat het nooit zal lukken, bang dat we straks alles zelf moeten bekostigen, bang voor alles. Ik had het hier gisteren al over met Elmo, maar loop een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Voel me ook vooral heel erg in de steek gelaten. Weet niet waar het vandaan komt maar zo voelt het gewoon even..

Ik ga nu even zo goed als ik kan herrineren even het rijtje af.

Hannah
    Lieffie hoe gaat het met je? Volgens mij had je gisteren je FM, is daar nog iets spannends uitgekomen, of heb ik hier overheen gelezen?

Elmo
    Als ik jou toch niet had, zou het er allemaal niet mooier op worden. Dit geldt overigens ook voor Hannah. Jullie zijn beide toppers, die ik onbewust in mijn hartje heb gesloten.

Davalee
    Wat een rotbericht zeg. Wanneer was je testdatum? Of heb je nu op tijd getest, zo ja dan kan het nog alle kanten op. Ik voel met je mee.

Ginny
    Ik vind het nog steeds rotbericht. Ik begrijp dat je wereld op dat moment even instorte. Ik duim voor je mee en je kan hier met alles terecht.

Josien, Marina en Angelbabe. Welkom hier!

De meiden die ik vergeet, sorry. Heb niet echt de tijd gehad om alles te lezen. Ik ga nu snel even naar het tuincentrum even nieuwe plantjes halen, en dan weer alles mooi maken in de tuin. Dit weekend wordt de jacuzzi overnieuw aangesloten, dus nog genoeg te doen. Het wordt echt een supermooi tuintje.

Fijne dag allemaal.

Dikke kus,
    Elvira

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve lieve Vier,

Nogmaals, die angsten en onzekerheden zijn heel begrijpelijk meid!
    26 weken geleden voelde ik mij precies zo...nog 1 poging te gaan...en dan?
    Gelukkig heb je Ap en samen kunnen jullie de wereld aan!
    Die nieuwe arts (dat die andere niet even schriftelijk verzoek bij je heeft ingediend om ontslag te nemen snap ik niet :() gaat jullie hartstikke zwanger regelen meid!

September wordt de SUPPORT ELVIRA MAAND!

We zullen er allemaal voor je zijn meis, beloofd!
    Het heeft nu wel lang genoeg geduurd voor jullie.

Hele dikke kus, shop ze!
    Elmo

*wanneer komt het treintje in het mooie noorden ;)*

17. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Lieve Vier,

Die angsten zijn heel herkenbaar en al helemaal niet gek...........
    Dat is wat de MMM met je gevoel doet. Je wordt zo heen en weer geslingerd tussen gevoelens.......
    Ook ik heb die angsten.....En de vraag: wat als...?

Je bent echt niet alleen meis! Wij zijn er voor je hoor!
    En met zijn allen gaan we in september jullie supporten zoals Elmo het zegt!

Kop op lieffie!

@ Davalee sh*t meid :cry: :cry: Hoop toch dat het nog niet game over is..Sterkte en succes...

Liefs Hannah

18. Ooooh Elvira, de angsten zijn zoo herkenbaar. En wat rot dat die arts er niet meer is. Kan me voorstellen dat je even van slag was. En dan met al die hormonen erbij. We kunnen ons soms heel erg zielig voelen. Maar kop op, zoals Elmo zei: wij gaan Elvira supporten!

Davalee: wat super super kl*te. Denk je dat een bloedtest nog iets zal uitmaken? Ook namens mij sterkte en succes gewenst

x Ester

19. Hoi Ginny,

Ik heb je een pb'tje gestuurd maar weet niet of het gelukt is?!?!?!

20. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Essie Heb je pb'tje ontvangen en je hebt er ook al een terug ;)

Elvira Klote hoor meid, ik snap je helemaal. Doe rustig aan (ja ik
    weet het...makkelijker gezegd dan gedaan) maar blijft vertrouwen hebben.

Davalee Balen joh....maar zijn de :evil: :evil: al doorgekomen?
    Anders misschien toch nog ff afwachten en anders een bloedtest vragen.

Angelbaby Ik heb 2x een kijkoperatie gehad, ik had verklevingen
    in m'n eileiders en die zijn toen open gemaakt. Maar kan ook zijn dat ze
    eerst een HSG doen als ze denken dat dat nodig is.

Aldonza Zoals ik al zei...ik moet streng zijn voor mezelf anders
    word ik gek. Maar het gaat goed hoor, denk er natuurlijk nog wel aan
    maar voel me dan niet heel erg verdrietig ofzo. Blijf hoop houden dat het
    bij ons ook heel snel komt.

Deel Deze Pagina