IVF/ICSI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by ElviraR, Dec 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat goed dat je ziekenhuis het serieus neemt en je ondersteunt! Kunnen velen nog van leren.
    Gelukkig doe je het voor een super goed doel!
    Ik hoop dat het je ontzettend goed gaat lukken en als ik het zou kunnen...zou ik de kilo's er bij je af kijken!
    Zet hem op!
    Elmo

2. fay26

fay26 Lid

Mar 21, 2007
    26
    0
    0
    brabant
    hallo,

Vind het gezellig om met jullie mee te kletsen!
    Een paar vriendinnen van mij weten wel waar we mee gaan beginnen maar toch....
    Het is fijner om met jullie over dit onderwerp te praten omdat we allemaal het zelfde mee maken, snap je!

Elmo voor jou begint het nu ook al op te schieten zeg, spannend hoor.

Sabrien fijn dat je op die manier kunt gaan afvallen zeg hoop voor je dat je snel op een goed gewicht zit om aan de behandeling te beginnen.

Elvira jij ook veel succes gelukkig is het bijna september!

Ben trouwens nog steeds niet ongesteld zeg zit je er een keer op te wachten grrrr
    liefs fay

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Viertje:
    Meid wat een supernieuws allemaal van jouw kant! Over 4 weken voor jullie ook eindelijk weer een start! En fijn dat de arts zo meeleft en aan die brief gaat werken.
    Het gaat allemaal goed komen voor jullie!
    September wordt Viertjes maand!

Beeb: spannend weer voor jullie! Heel veel sterkte en succes.

Fay26: is altijd hé als je er op zit te wachten. Ik had het ook, zit je naar de ongi uit te kijken omdat je dan met de pil kunt beginnen, komt die later. Bij mij ook ineens 6 dagen te laat en een hele vreemde ongi..

Sabrien: heel veel succes met je strijd tegen de kilo's. Hoop dat ze er af zullen vliegen. Wel super van het ziekenhuis dat ze dit hebben opgezet.

Liefs Hannah

4. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Bedankt voor jullie leuke reacties, ja ben ook erg blij dat het ziekenhuis dit doet. De cursus duurt 14 weken dus ik moet iedere week 1 kg gaan afvallen en hoop dan dat ik in januari doorgestuurd mag worden ( je moet een BMI van 30 hebben en ik zit geloof ik op 34) voor de IVF intake maar zoals ze mij gezegd hebben willen ze meteen met ICSI beginnen omdat mijn vriend heel erg slecht zaad heeft. Ik heb ook een hele onregelmatige cyclus ( de dokter wijdt dit aan het "overgewicht").

Zie er wel een beetje tegen op als ik denk wat ons allemaal nog te wachten staat, maar heb er dan ook echt alles voor over.

Jullie ook allemaal succes met de behandeling waar jullie mee bezig zijn, en ben heel erg blij dat ik hier mee mag kletsen.

Gr. Sabrina

5. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Ik heb ook een bmi van boven de 30, maar in ons ziekenhuis maakt dat niet uit.
    Ben wel voor mezelf 10 kilo afgevallen, want hoe minder ik weeg hoe meer kans van slagen........

Gewicht kan van invloed zijn maar hoeft niet......

In ieder geval heel veel succes en hoop dat voor jullie in januari de behandeling van start kan gaan.

Ook wij gaan direct voor ICSI.

6. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Wat knap van je dat je 10 kg bent afgevallen! Knap hoor!
    Zie je toch he wat dat verschilt tussen de ziekenhuizen.

Hoe heb je de start van de behandeling ervaren? Zeker vervelend he met al die hormonen of valt dat mee?

Gr. Sabrina

7. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Eigenlijk tot op heden nog niet als vervelend.......
    Het spuiten gaat goed, voel er niks van en heb ik weinig bijwerkingen van de hormonen dus dat gaat allemaal heel voorspoedig.

Het is meer wat het gevoelsmatig allemaal met je doet.
    Je wordt heen en weer geslingerd tussen allerlei gevoelens en het is moeilijk om daar een balans in te vinden, de ene dag is de balans positief de ander gaat die de negatieve kant op.......
    Maar de boventoon voert toch de hoop........

8. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hannah, ik zie jij dat jij maar kort aan de pil hoefde voor icsi, was dat bij de rest van jullie ook zo?

9. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Kan ik me voorstellen, ik heb dat eerlijk gezegd nu al een beetje :oops:.

Soms ben ik heel positief en soms zie ik het niet meer zitten.
    Het duurt ook nog allemaal zo lang voordat we uiteindelijk mogen starten. Weet niet of er ook nog een wachtlijst is en of we dan nog langer moeten wachten volgend jaar. Maar ja we moeten positief blijven he! Vindt het knap hoe je er mee omgaat!

Succes verder!

10. Beeb

Beeb Actief lid

May 14, 2006
    410
    0
    0
    ik ben bij de 1e poging helemaal niet aan de pil geweest,
    en zoals het er nu uitziet zal dat de 2e poging ook niet gebeuren.

ik ben ook 10 kilo afgevallen voor de 1e poging en nu weer 4 voor de 2e en wil graag nog meer afvallen, bij ons ziekenhuis mag je niet starten met een BMI hoger dan 30, dus moest die eerste 10 kilo afvallen om te mogen starten.

en nu ben ik dus nog steeds lekker aan het SBen
    en het gaat heel goed,

meiden heel veel succes allemaal.

Greets Beeb

11. SandraB

SandraB Actief lid

Sep 8, 2006
    359
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wij zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de baarmoedermeting. Ik ben vanmorgen ongesteld geworden dus onze eerste IVF of ICSI behandeling is gestart! Vanavond beginnen met de pil.

Ik vond de baarmoedermeting wel vervelend, maar niet echt super pijnlijk. Hebben jullie die ook gehad? De baarmoeder is 8 cm, heb eigenlijk geen idee of dat groot is of klein?
    Maar goed, de eierstokken zagen er allemaal goed uit.

Dus vanavond beginnen met de pil en dan 25 augustus beginnen met spuiten. Spannend allemaal he! Maar ik heb er echt zin in (dat klinkt ook stom he hihihi).

Heb alles wel gelezen trouwens, maar ff zo in het algemeen hoor: succes allemaal!

Groetjes,
    Sandra

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Sandra...

Ik kan me niet echt meer herinneren of ze de baarmoeder hebben gemeten eigenlijk.
    Bij het plaatsen van mijn spiraaltje (ooit) wel ;) maar de resultaten weet ik daar niet meer van. Het was denk ik goed, anders had ik het wel gehoord.

Heel veel succes met deze poging!

Elmo

13. pekske

pekske Fanatiek lid

Oct 25, 2006
    2,216
    0
    0
    ik moet de baarmoederlengte meting nog krijgen.
    het is een vervelend gevoel zeggen ze.

ik weet dus nog niet hoe lang die is hahahahah lijkt wel mannen praat dit

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, nog ff en we zitten op te scheppen over de lengte ;)

15. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Wow als ik dit lees hoefden jullie veel korter aan de pil; ik moet 2 maanden!

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Baarmoederlengte hebben ze bij mij nooit gemeten in ieder geval.....
    Dus dr valt weinig te pronken.... ;)
    Als het maar een goed huisje is!

Stienke waarom moet jij 2 maanden? Ik moest enkel de pil slikken omdat ze zo de behandeling kunnen plannen. Op basis van de startdatum met de pil hebben ze bepaald wanneer ik met het spuiten moest beginnen.
    Zo blijkt maar weer dat elk ziekenhuis anders is.

17. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi hoi,

Sabrina welkom hier op dit onderdeel van het forum. Helaas nog een mmm'er erbij. Volgens mij had ik fay al welkom geheten.

Mbt die baarmoedermeting, dat heb ik ook nog gehad. Ook heb ik nooit de pil hoeven slikken. Door de endometriose krijg ik lucrin injecties, en die houden de menstruatie juist tegen, en vanuit daar wordt bij mij altijd de poging gestart. Staren jullie je aub niet blind op alle verhalen, want ieder ziekenhuis werkt anders.

Fijne avond allemaal.

Kus,
    Vier

18. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Elvira bedankt, voel me echt welkom hier!
    Fijn om hier zo met jullie te kletsen.

Gr. Sabrina

19. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Viertje: je bent een toppertje en lief!

20. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Helaas weer nieuwe namen erbij.....Fay en Sabrina veel succes met jullie stappen in het ivf/icsi traject. Heb hier altijd fijne steun ervaren van lotgenoten.
    Hannah dan gaat het maar wat langzamer, het gaat erom dat het goed gebeurt!! Dus lekker verder broeden meis.
    Elvira goed nieuws hoor dat het er netjes uit zag allemaal. En inmiddels ook het schema weer op papier meegekregen, komt dan weer dichterbij, he?!
    Ik ga heel hard duimen dat die arts er een prachtige brief van kunnen maken, zodat die poging niet meetelt en je opnieuw start! Hopelijk duurt het niet te lang voordat je daar wat van hoort, want duurt nu toch al tijdje.

Succes meiden!

groetjes, Eva.

Share This Page