IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liselotje

liselotje Bekend lid

17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi Davalee
    We weten in ieder geval dat het ICSI gaat worden..het zaad was te slecht voor IVF..hopelijk hoor ik morgen over wanneer ongeveer..ik geloof dat ik nu een afspraak met IVF team krijg en 2 oktober een info avond en ik denk niet dat ze voor dat ik bij die infoavond ben geweest beginnen..
    Was dat bij jullie wel of bij de adere meiden?

@Hannah het is voor mij nog niet in zicht maar ik wou dat ik alleen verhalen zoals die van jou had gelezen over de TP..
    Ik heb zoveel verschillende gruwelverhalen gelezen dat ik me er nou al bang voor maak..maar zo zie je GELUKKIG :) is dat niet bij iedereen zo..

Ik hoop echt dat Ollie en Fredje zich daar lekker voelen binnen en zich pas over 9 maandjes laten zien..ik zal voor je duimen..

Voor alle andere meiden heel veel succes..

groetjes liselotje ;)

2. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    @ Liselotje: de hele behandeling is me tot nu erg meegevallen.....Tuurlijk waren er wel eens moeilijke momenten maar toch.......
    En over die info-avond, wij konden daarvoor kiezen maar was niet verplicht. Uiteindelijk zijn we niet geweest hoewel ik wel wilde.
    De 2 data waarop ze waren was op mn bruiloft en vakantie dus helaas.
    Ik heb niet het gevoel dat ik nu iets gemist heb maar het leek me wel interessant..........
    Sommige ziekenhuis verplichten wel die info-avond en mag je ook niet eerder starten als dat je naar de voorlichting bent geweest.......
    Succes meid!

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey Hannah ik duim voor je dat je 4 september een mooie positieve test
    in je handen hebt hoor!

Ik ben al helemaal klaar voor onze volgende poging, het kan me niet snel
    genoeg 3 september zijn!

Alle meiden natuurlijk weer heel veel succes met waar je mee bezig bent!

4. Niet meer actief

Hannah, ik zal heel hard voor je duimen dat je emmy's lekker blijven zitten.

Ginny, al vast heel veel suc6 met jullie volgende poging, ik hoop dat het gaat lukken.

Wij zin vandaag geweest voor de uitgangsecho, alles mocht starten met de puregon. Ik heb de eerste er al in zitten, we zijn weer echt van start gegaan. 30 augustus is de eerste follikelmeting.

Groetjes Naatje

5. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik ben benieuwd waar jullie allemaal in behandeling zijn kunnen of willen jullie dat vertellen?

Liefs Davalee

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi hoi,

Nou ik heb 4 IUI's gehad in Sittard (Limburg)
    2 ICSI behandelingen bij ZBC de Geertgen in de Mortel (Noord-Brabant)
    1 ICSI met ah+poollichaam diagnostiek in Dusseldorf (Duitsland)

En jij?

Wens je veel suc6!

Liefs Marjo

7. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi Muuske,

Wat bedoel je met icsi met ah + poollichaam diagnostiek?

Davalee, ik ben in het St. Laurentiusziekenhuis in Roermond in behandeling..

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik ben onder behandeling in het ZH in Zwijndrecht.
    Ik heb daar 3x IUI gehad en 1x IVF en ICSI doen we ook via Zwijndrecht.
    Alleen de bevruchting en de TP gebeurd in het EMC in Rotterdam ;)

9. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    @ Davalee
    Ik ben onder behandeling in het EMC. Bij mij gebeurt hier alles. De metingen, punctie, terugplaatsing etc. Erg fijn ziekenhuis..

@Hannah
    Super lieverd. Ben trots op jullie.

@De rest
    Alles oke met iedereen?

X Vier

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    @ Davalee: wij zijn onder behandeling van ziekenhuis Rijnstate in Arnhem.
    Voor het laboratoriumdeel en de terugplaatsing in het UMC in Utrecht......

@ Viertje: ali ;) fatma hier......... ;)

@ Beeb: ben je idd vandaag weer van start gegaan?

@ Sandra: hoe was het in het ziekenhuis?

@ Naatje: spannend weer!

Liefs Hannah

11. Niet meer actief

Davalee, ik ben in het Radboud in Nijmegen onder behandeling, daar gebeuren de echo's, punctie en de terugplaatsing.

Groetjes Naatje

12. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    @Davalee, wij zijn onder behandeling in het St. Elisabeth ziekenhuis in Tilburg.

Vandaag zijn we dus terug geweest voor de uitslag van het bloed van mijn man en de spuitinstructies.
    De uitslag van het bloed was goed, dat was wel positief zei de uroloog, maar ook negatief omdat het nu eenmaal zo is en je er zelf niks aan kunt veranderen, dus ja, jezelf erbij neerleggen en doorgaan dan maar!
    Daarna de spuitinstructies en aanstaande zaterdag ga ik mijn eerste spuit zetten (Lucrin)! Ik word dan rond 31 aug. ongesteld en moet dan op de tweede menstruatiedag bellen met het ziekenhuis en ook Gonal-F erbij gaan spuiten. Rond 11 sept. moeten we dan voor de eerste follikelmeting en rond 17 sept. zal dan de punctie zijn. 2-3 dagen later de terugplaatsing en 16 dagen daarna bloed prikken op HCG! Ook al zou ik ongesteld zijn geworden, moet toch altijd bloed laten prikken.
    Natuurlijk word ik niet ongesteld, maar je weet het nooit he ;)

Groetjes,
    Sandra

13. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He meiden,

Hannah, ben echt suppeerrrrrrrrrr blij voor jullie! Wat een super uitslag en terugplaatsing! 10 cellig, dat is echt top! Duimen draaiien hier!

de rest, start of met de behandeling of met sonja. Wacht op ongi.....
    krijgt uitslagen van bloed, of wacht op intake gesprek.
    Allemaal heel heel veel succes, en als jullie wat weten tell me....

Zelf begin ik te beseffen dat we eind van deze week weer starten. En heel raar zie er deze keer meer tegen op dan de 1ste keer, toen wist ik niet wat er kwam en nu wel. Ondanks dat alles is meegevallen. Maar nu ga ik over dingen nadenken en de 1ste keer liet ik alles over me heen vallen en maakte me niet druk omdat ik niet wist waarover me druk te maken.
    Maar oke, nu eerst maar vrijdag...terwijl ik dit schrijf besef ik dat ik er vanuit ga ongi te worden. Maar stel je nou is voor................

Nou ik ga nog even verder dromen, misschien dezelfde wolk als Hannah?

Liefs Schaapje

P.s. Davalee;
    Wij zijn sinds januari 2006 onder behandeling bij het VU in Amsterdam. (Daar gebeurt ook echt alles)
    Vorig jaar 2x iui gehad. En dit jaar 1x icsi, en aankomende maand starten we met onze 2de icsi behandeling.
    Ben heel nieuwsgierig, maar uhhhh.... waarom wil je dit weten van iedereen?

14. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    O ja, nog vergeten te vermelden, het wordt bij ons ICSI, het sperma was van ICSI-kwaliteit... Tsja niks aan te doen he! We gaan er gewoon voor!

Ennuh Hannah super dat je twee top embryootjes teruggeplaatst hebt gekregen, mijn duimen draaien turbo hoor!

Groetjes,
    Sandra

15. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Wauw Hannah, goed nieuws zeg!

Ik ga duimen voor een positieve test! Zo spannend deze 2 weken. Veel afleiding zoeken....

Alle anderen net zoveel succes!

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Thanks meiden voor alle lieve reacties!

@ schaapie: ik stuur mijn wolk jouw kant op!

@ Sandra: spannend hoor. Vond het fijn om mijn schema te weten, eindelijk weet je waar je aan toe bent en hoe het er uit gaat zien.
    Succes!

Liefs Hannah

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Ik vroeg me het volgende af hè... wij gaan nu door voor IVF als deze poging niet is gelukt. Wisten jullie meteen al of het IVF of ICSI zou worden? Ik vraag me af hoe ze dat doen als bij IVF blijkt dat er geen bevruchting plaatsvindt. Beslissen ze dan meteen om ICSI te proberen? Of is dat dan een mislukte poging... Ik probeer het allemaal een beetje helder voor mezelf te krijgen... Het idee dat we hierna nog maar drie pogingen hebben grijpt me erg aan...

Groetjes,
    Josien

18. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    @ Josien: bij ons was meteen duidelijk dat het ICSI ging worden.
    Soms word ook gekozen om half IVF, half ICSI te doen.
    Dus zeg maar een helft van de eicellen IVF, de andere helft ICSI.
    Als er bij de eerste IVF geen bevruchting optreed dan kan niet alsnog ICSI gedaan worden en dan is helaas de poging mislukt.
    Dan zal een volgende poging meteen ICSI gedaan worden........
    Kan me voorstellen dat je met die 3 pogingen in je hoofd zit......
    Maar er zijn verzekeringen die meer pogingen vergoeden, misschien helpt die wetenschap je.
    Kijk maar eens op www.freya.nl

19. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hallo allemaal,

ik zit ook in het elisabeth in tilburg en heb de vooronderzoeken allemaal gehad alleen de baarmoederlengte meting moet nog.
    zit nu te wachten op mijn menstruatie die dus weg blijft voor de grap en start danmet de pil.
    dan heb ik 6 september spuitinstructies en als mijn ongie snel komt zet ik ook de zaterdag er na mijn eerste spuit lucrin.

hannah we gaan ons suf duimen.................

20. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Nou meiden vandaag gaat de dag zijn,
    gisterenavond is de ongi goed doorgezet dus ik ga straks het ziekenhuis inlichten.
    en dan zullen we waarschijnlijk vandaag weer van start kunnen.

Greets Beeb

Deel Deze Pagina