Wauw Hannah! Wat een super tp zeg! Dat ze ze beide hebben teruggeplaatst...geen cryo's? Heel veel succes deze komende 2 weken! Liefs Elmo
ik zou het niet weten muuske, heb het immers nog nooitgehad. maar ongie is er nog niet, baal als een stekker. ik wil verder.....
Hey Peggy, Ik zie dat jij begint op 6 september. Ik op 4 september. Jemig het wordt een drukke ivf maand op het forum.
Meiden hier heel veel succes, Hannah ben zo benieuwd hoe het verder gaat! Schaapje en Beeb ook toi toi toi, en dat geldt ook voor iedereen hier; heel veel succes! Er wordt hier volop geduimd, en voor onze verhuizing is al veel ingepakt, maar nog niet de kaarsjes want die branden iedere avond voor jullie hier!
De baarmoedermeting gaat als volgt (heb m zelf 3 weken geleden gehad): Eerst doen ze een inwendige echo om zeker te weten dat er geen zwangerschap is. Dan gaan ze met een eendebek naar binnen en schuiven ze een smal slangetje (soort meetlatje) in je baarmoeder en dat geeft even een gigantische kramp, maar die verdwijnt meteen weer. Ik heb die hele dag verder nog last van krampen gehad, maar dat kan ook van de ongi zijn geweest natuurlijk.... @pekske: wat vind jij van de mensen van het IVF team in het Elisabeth zkh? Ik vind het een geweldig team! Ze stellen je echt super op je gemak en zijn kei lief... @Hannah: idd fijn om nu een schema te hebben en precies te weten waar we aan toe zijn, heerlijk gevoel hihihihi.
Zo voelt het ook........Kan het nog nauwelijks bevatten hoe snel het ineens gegaan is.....Wij waren ook wel verbaasd dat ze alletwee teruggeplaatst werden.... Waarschijnlijk zijn er geen cryo's. Ze lieten de overige emmy's nog een dag liggen. Maar ze waren niet erg goed doorgedeeld dus de kans was klein. @ Beeb succes dan! @ Pekske, hoop dat je snel duidelijkheid hebt. @ Stienke: bedankt! Liefs Hannah
heee hannah, 2 emmy's aan boord! Echt super zeg! Nu mogen ze er 9 maanden niet meer uit! IK zal voor je duimen en sterkte met het wachten! Er zijn echt heel veel namen bijgekomen.....Ieder met zijn eigen voorgeschiedenis maar allemaal met dezelfde hoop en wens op een wonder! Dames succes allemaal! liefs nina
sandrab@ ik vind het ook een super team, ze zijn allemaal even vriendelijk inderdaad. ik zat eerst in breda, maar ben naar tilburg overgestapt. was geen foute beslissing al zeg ik het zelf. nu maar hopen dat ik snel kan beginnen...............
@ Hoi meiden kom ff checken naar nieuws van Dushi. Maar ze houdt ons wel erg in spanning! Die beeb wil er maar niet uit! Hihi.... Weet iemand meer? Liefs Marjo
Meiden, kan iemand mij vertellen wat er in zo'n IVF/ICSI intakegesprek allemaal besroken wordt...dan kan ik me er een beetje op voorbereiden. De spanning begint namelijk wel weer toe te nemen en heb wel een aantal vragen al opgeschreven, maar hoe is het bij jullie gegaan? Wij zijn natuurlijk doorgestuurd vanuit ons eigen ziekenhuis en hebben daar alle onderzoeken al ondergaan. Alvast bedankt, greetz Daffie
Bij ons intakegesprek werd uitgelegd hoe de procedure in zijn werk gaat, de medicatie werd besproken en er werd besproken wanneer vermoedelijk gestart zou kunnen worden. Kreeg ook nog een inwendige echo en we moesten allebei bloed prikken. Werden getest op HIV, hepatitis B en C en Lues. Tevens werd manlief getest op chromosomen/dna afwijkingen. Die uitslagen duurden 6 weken, 6 weken later 2de intake waar de complicaties van de behandeling werden besproken en een definitieve startdatum en medicatieschema werden toen afgesproken......
Hannah jij 2 mooie emmy's om te koesteren.....veel succes met deze spannende wachttijd! En alweer verschillende mensen die binnenkort (weer) gaan beginnen met een ivf/icsi poging! Heel veel succes meiden....hopelijk volgt hier een heuse babyboom binnenkort en komen er snel meer walvisjes zwemmen! Dikke knuffel, Eva.
Hoi Josien, Ikzelf het 3x IUI gehad, allemaal helaas niet gelukt. Tijdens het labgedeelte van m'n 1e IVF bleek van de 7 eitjes er 6 niet bevrucht te zijn. 1 wel, maar die was niet goed gaan delen. Blijkbaar heb ik "stugge" eitjes waardoor het zaad niet of moeilijk naar binnen kan dringen. Onze volgende poging wordt gelijk ICSI, helaas geldt de IVF wel als een poging Zodra de punctie heeft plaatsgevonden telt de verzekeraar het als een poging, dus dat is onwijs balen.
misschien stel ik een gekke vraag, maar bij ivf wordt er toch (als je dat niet hebt vanzelf) van te voren een eisprong opgewekt zodat het eitje bevrucht kan worden? dus stel ik heb nooit een eisprong dan kan ik geen ivf doen? groetsjes van sjaan
Hoi Sjaan, Mbv hormonen worden er meerdere follikels in je eierstokken gekweekt. Bij een "normaal" iemand groeit er elke cyclus één follikel uit tot een eisprong. Maar bij IVF en ICSI wordt alles mbv hormonen geregeld. Dus je gaat hormonen spuiten en ondertussen heb je heel vaak een echo om te kijken hoeveel follikels er groeien. Als je op een mooi aantal zit en ze zijn van de goede grootte, dan wordt de punctie gepland en worden de eiblaasjes aangeprikt en halen ze de eicellen eruit. Daarna volgt het laboratoriumwerk. Met IVF en ICSI wordt je eigen lichaam compleet stilgelegd en alles gereguleerd met verschillende soorten hormonen. Ookal heb jij van jezelf geen cyclus, dan nog slaan die hormonen wel aan en zul je follikels krijgen. Heb je nu van jezelf geen eisprong, geen enkel probleem! Dus dan kun je zeker wel IVF of ICSI doen! Groetjes, Jippie
Misschien een domme vraag, maar zie je bij de terugplaatsing ook iets van "wat er wordt teruggeplaatst" of ben je er niet bij qua verdoving. Net zoals punctie zie je dan ook de eitjes? Nou ik ben benieuwd. gr vruchtje
Bij een terugplaatsing wordt je niet verdoofd. Je merkt hier helemaal niks van. Je krijgt een eendenbek in om de baarmoedermond goed te kunnen zien, dan gaat er soort flexibel rietje door de baarmoedermond je baarmoeder in en word er 1 of 2 embryo('s) via het rietje in de baarmoeder geplaats. Het zijn dus geen eicellen. Eicellen zijn ook niet te zien op echo beeld, alleen het follikel waar een eicel inzit is op echo beeld zichtbaar. De embryo's zijn als miniscule stipjes te zien op echobeeld maar dan moet je heel goed kijken...........
oke bedankt voor jullie info. Klinkt toch allemaal heel spannend. Iedereen heel veel succes gewenst met deze behandelingen. liefs vruchtje