@ josien Ik hoop ook echt dat jullie geen IVF nodig hebben ik zal voor je duimen @pekske Ik las dat je begonnen was met de pil..dus het gaan nu echt langzaam gebeuren he..ik vind het ook vreemd om binnenkort weer met de pil te starten maar goed het is voor een heel goed doel he @roca Je schrijft precies wat ik bedoel ik vind het ook eng maar heb er wel zin in..hopelijk blijft dat zo @nina Bij ons gaan ze nu ook dat dna onderzoek doen maar dat geeft geen belemmering voor te starten zei de arts (was ik al blij om) hij wil het gewoon weten..dus de uitslag volgt naderhand.. Ik hoop ook dat we samen kunnen beginnen..ik moet eind september met de pil beginnen en dan hopelijk in oktober gaan we van start @stienke zo te zien zullen wij ook ongeveer rond dezelfde tijd starten spannend @naatje ik hoop ook echt voor je dat het gaat lukken..ik zal voor je duimen.. @ iedereen wat ik vergeten ben heel veel succes groetjes liselotje
we zijn wel met veel meiden tegelijk in dezelfde periode bezig ongeveer. kunnen we maar kletsen hier. ervaringen uitwisselen enz. is wel fijn, je wilt sommige dingen ook niet met andere bespreken. en dan hopen dat er volgend jaar een babyboom is na al deze behandelingen!
@ Pekske....Yep, was bij mij net zo! Alleen zijn de meeste meiden met wie ik ben begonnen inmiddels zwanger of al bevallen en helaas mocht het bij ons (nog) niet lukken! Hoop dat jullie allemaal zwanger mogen worden! Liefs Marjo
Inderdaad een babyboom Dat de meiden van De Walvisclub nog maar even genieten van de rust lol groetjes
Mooi gezegd Liselotje! Jullie zijn van harte welkom allemaal, we zullen maar snel beginnen met verbouwen; Groter clubhuis, groter babybassin, extra stukje zee reserveren enz. Het word gewoon gezellig druk straks in september/oktober als jullie allemaal overzwemmen! XX Lenneke
ik kom me ook aansluiten hier,blij dat we toch n kans hebben om zwanger te raken ,helaas niet op natuurlijke manier. mijn man krijgt voor de 2e keer zaadonderzoek (1e onderzoek was minder dan 1 miljoen)dus nog even afwachten voor ons of het ivf of icsi word. verder bij mijn man een erfelijkheidsonderzoek ,ik verder nog geen onderzoeken.we worden doorgestuurd naar tilburg.iemand daar ervaring mee? succes allemaal ,zal morgen jullie verhalen even doorlezen ,heb nu een beetje hoofdpijn van de stress. ben wel blij dat ik nu weet wat er ongeveer gaat gebeuren.en ik het er met jullie over kan hebben
Tuurlijk kun je t er met ons over hebben. Eerst maar ns even bijkomen van dit verhaal meid! Ik heb geen ervaring met Tilburg, wij gaan naar Zwolle maar ik wens je heel veel succes. Jullie krijgen vast ook een hele mooie lieve beeb!
Hai meiden, eindelijk de uitnodiging van het ziekenhuis binnen! Er was goed en slecht nieuws! De info avond is 2 weken eerder dat ze hadden aangegeven op 3 september! Joehoeee.....de intake die twee weken later zou zijn is (pas) 11 oktober dus 2 weken later dan ze hadden aangegeven. Ik mag wel even bellen na de info avond of er iemand is uitgevallen...en na de intake staat er dat ze algemeen kort daarop starten dus nog een okt/nov kandidaat hier! Welkom Marina! Ook wij waren helemaal even van slag van de slechte zaad resultaten maar er is echt nog hoop! Heel veel succes! Liselot tegen mij vertelde ze dat ze ze niet standaard dna onderzoek doen ligt een beetje aan de geschiedenis van de man! Bij man was een spatader de boosdoener! doegg x nina
Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Heb de 1e fm gehad en alles zag er goed/rustig uit. Ik ben vandaag kunnen beginnen met Gonal-F en moet volgende week terug voor de 2e FM. Hopelijk zijn de follikeltjes dan al een stuk gegroeid! In de tussentijd gaan we lekker een paar dagen naar de zee, het wordt eindelijk een beetje beter weer (hoop ik 8) ) Liefs Roca
Roca: super dat alles er goed uitzag. Op naar de volgende stap! Ik ben zelf ook verpleegkundige en vond de eerste spuit ook eng........Denk omdat je bij jezelf moet spuiten........ Maar toen ik hem eenmaal had gezet......Niks aan de hand, niks gevoeld. Sindsdien hoorde het er echt bij en heb ik nergens last van gehad........ En nu 'mis' ik het gewoon, zo gewend om die spuit te pakken dat ik nu nog wel eens opspring uit de bank omdat ik moet spuiten....Niet dus! Liefs Hannah
Hoi meiden, Ik ben er ook nog steeds, hoor! Alleen wordt er zoveel geschreven en zijn er weer een hoop mensen bij gekomen... Ik zou het liefst op iedereen persoonlijk reageren, maar dat is voor mij geen doen op het moment, jammer genoeg! Kom met dat kleine beetje energie amper de dag door, en flink misselijk af en toe. Maar goed, dat hebben we er natuurlijk graag voor over! Dus even in het algemeen: Heel veel succes allemaal met de komende behandelingen! Zet 'em op, iedereen! Degenen die in de wachtweken zitten sterkte met wachten! Mijn duimen draaien hier volop voor jullie allemaal! Hopelijk binnen niet al te lange tijd weer een nieuwe lichting walvissen to be! Ik hoop dat ik me over een tijdje weer wat beter voel en weer wat meer kan meekletsen! Groetjes, Jippie
Kan me hier alleen maar bij aansluiten....jullie zijn ozo welkom en ik hoop echt dat we flink uit mogen breiden in sept/oktober! Wil jullie allemaal veel succes wensen met spuiten en ziekenhuisbezoeken en puncties en afwachten....dikke knuffel, Eva.
@ Roca spannend, fijn dat je kon beginnen met de Gonal -F @ Hannah voor jou blijft het nog een tijdje spannend, ik blijf duimen! @ Jippie hou vol je bent mijn icsi-voorbeeld! @ Aldonza lief dat je hier ons nog even een hart onder de riem komt steken. Gaat het allemaal een beetje naar wens? VOor de rest natuurlijk iedereen hier heel veel toi toi toi's! Liefs Ester.
hallo, Ik weet dat er al vaker gesprekken zijn geweest over acupunctuur tijdens de behandelingen, maar nu las ik gisteren een artikel van Freya over een onderzoek onder vrouwen en van de cijfers schrok ik wel!(in postieve zin). Ik heb nu een afspraak gemaakt! Wij zitten er een beetje in baadt het niet schaadt het niet. Als je naar deze site gaat zie je gelijk behandelingen ivf/icsi staan en vervolgens artikel Freya! http://www.acupuncturist.nl Liefs Nina
Hey Lieve meiden, Even heel snel een ego berichtje vanaf deze kant, zit op mijn werk namelijk. Ik ben de aankomende dagen even niet online, heb problemen met de laptop dus deze wordt overnieuw geinstalleerd, en pas na het weekend zou ik hem terug krijgen. Ik hoop natuurlijk eerder, want ik kan jullie helemaal niet missen. Fijn weekend iedereen. Groetjes, Elvira
Hoi Nina, Ik heb me enige tijd geleden ook een beetje verdiept in acupunctuur, ook onder het mom van: baadt het niet schaadt het niet. We zijn bij zo'n chinese arts geweest en omdat het toen nog een tijd duurde eer we met ivf/icsi zouden kunnen beginnen, hebben we besloten om nog te wachten. Wel heeft mijn vriend vanaf dat moment chinese kruiden geslikt die de kwaliteit van de zwemmers zou verbeteren, deze slikt hij nu nog steeds. Tijdens de 3 IUI bleek al snel dat mijn vriend ICSI zaad had (325.000, 225.000 en 90.000 goede zwemmers na bewerking). Toen we gestart zijn met IVF/ICSI bleek het zaad te zijn verbeterd naar "ivf-zaad" (6 miljoen zwemmers na bewerking). Het kan natuurlijk een toevalstreffer zijn geweest, maar we hopen dat de gezonde leefwijze en de chinese kruiden hier ook iets mee te maken hebben. Nu we midden in de behandeling zitten is er besloten dat het ICSI gaat worden als er minder dan 2 miljoen goed zwemmers zijn en IVF als er meer dan 2 miljoen goede zwemmers zijn (na bewerking). We zijn niet meer verder gegaan met acupunctuur. Een kennis doet "quantum touch" en we kunnen bij haar terecht voor een behandeling. Heb er nu 1 gehad en voel me er goed bij. Voor de punctie gaan we allebei nog eens terug! Groetjes Roca
Gisteren ben ik naar de kliniek geweest en we gaan de eerst volgende cyclus beginnen met de cryo behandeling. Dat zal dan nu over ongeveer 6 dagen zijn. Ze vertelde me wel dat een cryo maar 50% kans heeft maarja dat is wel 50% toch?! Wie weet slaat dan deze 4e poging wel aan en hoeven we niet naar het Middelheim. Ik vind het daar in tegen wel prettig mocht dit mislukken dat ik de 13e daar naar toe kan gaan. Bij mij in de kliniek vroegen ze ook of ik verder wilde en toen zei ik dat ik dan naar Belgie wil gaan omdat de resultaten goed zijn. Dat beaamde ze en ze zei dat ik moest doen wat voor mij goed voelt. Als ik hier nog een poging zou doen zou het niet anders worden en ze gaan ook geen extra onderzoeken doen waarom het niet lukt en dat is iets wat ik wil afwachten wat ze dan wel misschien zullen gaan doen in het Middelheim. Hier bij mij goeie aantallen eitjes en goeie embryo's alleen het innestelen lukt niet. Ben benieuwd of het ons nog een keer gaat lukken but always look the bright sight of live.... Dat proberen we althans. Groetjes Davalee
Veel succes Davalee en hopelijk hoeven jullie niet naar Middelheim, maar slaat deze cryo poging aan!! Voor de mensen die acupunctuur overwegen. Ik heb me toendertijd niet zozeer verdiept in het wetenschappelijk bewijs of artikelen dat dit positief zou werken op ivf/icsi poging. Mijn insteek om dit te gaan doen was voornamelijk dat ik bepaalde rust wilde vinden en me kon ontspannen tijdens de behandeling en mn de punctie (zag daar toendertijd erg tegenop, maar is me goed meegevallen). Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt en voor sommigen zal dat acupunctuur zijn. Ik voelde me er zelf heel goed bij, heb ook de chinese kruiden gebruikt (waren wel smerig, maar vooruit...ff doorslikken). Ester hier gaat alles prima hoor....ik voel me nog steeds zo gezegend dat het gelukt is en dit is mijn grote wens voor de walvisjes-wannabees dat ze ook zover komen! Veel succes, Eva.