IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ben der weer,

We zijn vanmorgen naar het UMCU geweest en zijn eigenlijk nog niet heel veel wijzer geworden.
    Allereerst willen ze het zaadonderzoek nog een keer herhalen en a.d.h.v. de uitslag wordt er een beleid bepaald.
    De Gynaecoloog vertelde al wel dat het zeer wrs wel IVF/ICSI zou gaan worden, maar willen toch eerst het zaadonderzoek afwachten voor ze daar uitspraak over doen. Dit kan gelukkig al de 28ste en dan hebben we ook meteen een afspraak met een verpleegkundige en arts over hoe je tijdens een IVF/ICSI behandeling je leefgewoontes kan aanpassen zodat je je kansen niet verkleint zeg maar. De arts doet dan meteen een echo.
    Ook dit kan meteen de 28ste.
    Op 2 Oktober volgt er dan een beleid, maar we staan wel vanaf vandaag op de wachtlijst en ze dacht dat die 3/4 maanden zou zijn en dus zouden we dan begin Januari kunnen beginnen.
    Over de behandeling zelf heeft ze nog niet zo heel veel verteld, aangezien ze eerst wil weten welke we moeten gaan volgen.
    Ook kregen we vragenlijsten mee die we in moeten vullen.

Heb alvast gevraagd of het zinvol is wat regelmatiger te werken tijdens een IVF behandeling en zij raadde dit ten zeerste aan.
    Dus moet gaan proberen in December en Januari geen nachtdiensten te gaan draaien. Wat jammer nou :D :D :D :D ;) ;) :thumup:
    Hoop maar dat mijn werk beetje mee gaat werken in dit alles.

Oh ja, ze gaan ook nog een hysteroscopie doen (dan kijken ze naar afwijkingen in je baarmoeder), maar die afspraak moet ik nog maken.

Volgende week dus weer beginnen met de MMM (eigenlijk vandaag al). Mijn hubbie moet ook weer een onthouding inlassen van 3-5 dagen, dus das vanaf morgen :( :( Als ie lief is, krijgt ie vandaag nog en leuk avondje ;) :D , want volgende week moet ik rond dinsdag ook weer ongesteld worden...

Dit was het wel weer effies, een heel verhaal, maar dan weten jullie ook weer wat meer.

Liefs Daffie

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Jammer he, dat er dan eerst nog allerlei onderzoeken moeten volgen en dat het zo lang duurt allemaal met zo'n wachtlijst! Ik wens je alle goeds meid!

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    @ Davalee, spannend meid! Hoop dat je cryo aanslaat maar die 50%, ons is verteld dat een cryo 10% kans geeft op zwangerschap.. :(

@ Daffie, toch wel iets wijzer en een richtdatum. Hoe vond je het in utrecht? Wij vonden het echt groot daar, hele grote ivf afdeling....

@ Viertje: potver.......Maar spreek je toch wel... ;)

@ Nina ik had het ook gelezen ja, heb het nu niet gedaan maar misschien een volgende keer als het nodig zou zijn........

Aan de meiden die al puntie/terugplaatsing hebben gehad. Hadden jullie een week na de punctie nog last van je buik? Ik heb steeds een drukkend gevoel voornamelijk rechts, niet heel erg maar bijna constant aanwezig. Heel irri........

Liefs Hannah

4. Hoi!

Ik heb ook accupunctuur gedaan, maar het heeft bij mij niet mogen baten helaas. Ik liep bij die man van dat artikel waar naar verwezen werd. Hij raadde me aan om er mee door te blijven gaan, maar het kost zoveel geld. Nu loop ik bij een natuurgeneeskundige en slik een heleboel extra vitamines. Ook mijn vriend slikt het eea. Dit werd nl. nog wel vergoed door de verzekering. Maar ook daar zit ik nu aan mijn max. Wat hebben we er allemaal voor over he? En hoe ver moet het doorslaan vraag ik me af. Zijn er onder jullie nog die iets extra's doen in de hoop nu toch echt zwanger te raken en onder het mom baat het niet schaadt het niet? Of de meiden die nu zwanger zijn, hebben jullie de laatste poging nog iets speciaals gedaan? Ben er erg benieuwd naar.

x Ester

5. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hannah ik heb zeker nog langere tijd last van mijn buik gehad (maar heb ook overstimulatie gehad), maar dit duurde zeker nog wel tot een week of wat verder toen ik al wist dat ik zwanger was. Ik kan alleen maar zeggen ...als je het niet vertrouwd...de poli bellen. Ik moest me toen ook regelmatig wegen en buikomvang meten, maar dit is niet standaard bij ivf/punctie in de wachtweken, maar had meer te maken met de overstimulatie. Hopelijk heb je er niet al te veel last van.....het is iig niet zo heel raar..er is nogal wat gebeurt en na de punctie vullen de blaasjes zich weer opnieuw met vocht.
    En ik hoop dat er nu ook heel veel daarbinnen gebeurt en dat je straks een mooie positest mag hebben, succes!

6. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    Goeiemorgen,

En hannah, voel je je al wat beter?

Liefs Schaapje

7. liselotje

liselotje Bekend lid

17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Goeiemorgen dames
    Ik zou graag even wat willen vragen want ik loop hier maar te tobben en wil voor dit kleinigheidje niet na het ziekenhuis gaan bellen...

De arts had me de pil voorgeschreven maar nu is hier enige onduidelijkheid over ontstaan...

Hij zei je begint niet aankomende ongie (volgend weekend) en niet dan.. dat is dan eind september maar dan... midden oktober dus..
    Maar hij zei ook erbij als je dan 3 oktober na de infoavond komt en je hebt dan ook het gesprek met het IVF team dan ben je al beig met de pil en kun je dus gelijk de volgende ronde starten :rolleyes:

Nu weet ik dus niet wat ik moet doen..de tweede ongie pakken van eind september?
    Dan ben ik bezig met de pil als ik na de infoavond ga..maar ik ben zo bang dat ik toch of te lang de pil heb geslikt waardoor die weer moet uitwerken of dat de eitjes straks niet willen groeien of wat dan ook...(hoezo druktemaker lol)

Hoe ging dat bij jullie?
    De maand dat je begon met de behandeling: 1ste dag met pil beginnen en dan spuiten enz. of ook eerst de maand ervoor aan de pil?

Sorry dat ik jullie hier mee lasig val maar jullie hebben het allemaal al meegemaakt en ik zit er mee in mijn maag terwijl het misschien helemaal niet hoef..

Hopelijk heeft iemand het antwoord...

liefs liselotje ;)

8. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Heej liselotje,

De maand dat ik met de pil begon is ook het spuiten begonnen.
    30 juni werd ik ongesteld, gestart met de pil.
    Op 14 juli mijn eerste spuit erin...
    De pil heeft niks met hoeveelheid of kwaliteit van de eitjes te maken.
    De pil is er alleen voor om de behandeling te kunnen plannen....
    Als jij dus eind september start met de pil dan zal dat betekenen dat je om streeks 10-14 oktober met spuiten zou kunnen beginnen.
    Dan zou je dus snel na die info-avond ook al prikinstructie en schema gekregen moeten hebben, lijkt een beetje kortdag.
    Weet niet of je daar al afspraak voor hebt?

Dus lijkt me eerder dan toch eind oktober met de pil starten, maar zou voor de zekerheid toch even met het zkh daarover bellen.

Liefs Hannah

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Oh vergeet ik er nog twee...... ;)

@ Aldonza: bedankt voor je antwoord, stelt me weer gerust.

@ Schaapie: ik voel me verder goed, alleen dat drukkende gevoel onderin mijn buik........Maar vandaag lijkt het aardig afwezig tot nu toe.
    Dus houden zo.
    Verder druk bezig in ons nieuwe huis dus lekker veel afleiding!

Liefs!

10. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    @Hannah ik hoop dat die pijn goed is meid! Dat het een voorbode mag zijn van iets heel moois!

@liselotje: waarom bel je dan niet ff naar het ziekenhuis? Lijkt me makkelijker, weet je precies hoe of wat...

Ik moet vandaag beginnen met het spuiten van Lucrin! Vanmiddag om half 6 gaat de eerste spuit erin! Vind het niet eng, maar wel spannend...

11. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    goede morgen,

ik begin ook in de eerste strip al met de eerste spuit net als hannah dus.
    bel gewoon even naar de afd. ze zijn altijd kei lief als je belt, dan heb je zekerheid.

hannah spannend hoor! hoe het moet voelen weet ik dus nog niet dus kanje daar niet mee helpen.

sandrab succes met je erste spuit! laat effe weten hoe je het hebt ervaren?

voor de rest allemaal succes!

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Mijn IVF avontuur gaat binnenkort beginnen met een eerste gesprek. Wij moeten hier op 12 september voor naar de gyn. Ben erg benieuwd naar de antwoorden op onze vragen... Spannende tijd.

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    :idea: Sandra succes met je eerste spuit!

:idea: Pekske geeft niet hoor.....

:idea: Angelbaby, succes en hoop dat je vragen beantwoord zullen worden. Maar je kan er hier ook een boel stellen dus wie weet......

Gaat nog steeds goed hier, vandaag nauwelijks last van mijn buik!

Liefs Hannah

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi Hannah,

Ook wij vonden het UMCU erg groot en inderdaad de afdeling zelf is ook megagroot.
    We hebben natuurlijk maar een klein gedeelte gezien, maar het voelt meteen onpersoonlijker als in mijn eigen ziekenhuis (en die is ook niet echt klein ;) ). Maar goed, daar werk ik natuurlijk ook en zien de poli's er zoieso anders uit.
    De medewerkers vindt ik echter allemaal erg proffesioneel en aardig overkomen en ik hoop dat dit zo blijft.
    Zijn jullie nog steeds in het UMCU of zijn jullie naar een ander ziekenhuis gegaan?

Alle anderen...succes met de pil, prikken en andere IVF-dingetjes :D

Liefs Daffie

15. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Daffie: Wij zijn onder behandeling bij ziekenhuis in Arnhem maar voor laboratoriumdeel en terugplaatsing moesten we naar Utrecht.
    De rest gebeurt allemaal in ons eigen ziekenhuis...........

16. liselotje

liselotje Bekend lid

17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi meiden
    Bedankt voor het antwoorden nu hoef ik me niet meer zorgen te maken en begin ik gewoon over 2 cyclussen met de pil zoals de dokter ook in eerste instantie gezegd had...

Succes aan iedereen en nog een fijn weekend toegewenst ;)

liselotje

17. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Hoi hoi,

Nou de eerste spuit is gezet hoor! Het was echt peanuts! Ik voelde het echt bijna niet, het is zo'n super dun naaldje... Naderhand een klein druppeltje bloed en dat was het... Heb ik daar nu zo slecht over geslapen de afgelopen week....

Maar goed, ben blij dat het meevalt, want zie er nu echt niet tegenop om morgen en de komende weken te moeten spuiten! De Gonal-F die ik vanaf ongeveer vrijdag (ligt aan menstruatie) bij moet gaan spuiten kan in dezelfde spuit gelukkig.

Groetjes van een opgeluchte Sandra

18. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Wow super meid!
    Valt echt mee hé...Voelde er ook niks van..
    Ik had hetzelfde, deed de gonal samen met de lucrin in 1 spuit......
    Yes deze eerste stap is ook gezet!
    Let maar op je raakt er zo aangewend dat als je niet meer hoeft te spuiten het onwennig is...... ;)

19. Niet meer actief

Sandra, Super gedaan! Het lijkt enger dan dat het is.

Groetjes Naatje

20. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    sandra en naatje, even een vraagje.......zijn jullie banners speciale banners voor ivf of staat er altijd een spuitje gewoon?

vind het wel leuk gevonden anders als iedereen kan zien waar je in de behandeling zit.

ennuh sandra........toppie hoor dat het zo goe dis gegaan met je eerste spuit.
    ik hoop je over 14 dagen te volgen.......

Deel Deze Pagina