IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Supernieuws voor je Dushi...nog 5 dagen en dan heb je de echo...spannend, maar vooral genieten! Nog proficiat met je zwangerschap!

2. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey ladies!

Hier nog een lid erbij, alleen wij hebben ons intake gesprek (pas) eind januari....

Dus zal hier regelmatig komen kijken en ff een krabbeltje neerzetten!

Voor diegene die al zijn gestart...Héél veel succes! :thumup:

2007 GAAT ONS JAAR WORDEN HOOR LADIES! :) ;) :)

Liefs Nollie

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Proficiat Brenda en Dushi!
    Dat ik jullie voorbeeld mag gaan volgen!

Vandaag was me 4e IUI inseminatie.
    Als die niet lukt gaan we door voor ICSI.
    Volgende week dinsdag(19 december) intakegesprek in de Mortel(NB)

Groetjes en dat 2007 ons jaar mag worden!
    Succes iedereen!
    Marjo

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Fijn Dushi, dat het ook bij jullie gelukt is! Geniet ervan!

Nollie, welkom! Balen zeg, dat lange wachten he...Je komt van het ene in het andere wachtmoment. Zal blij zijn als we eindelijk aan de beurt zijn, al zie ik er soms ook wel tegenop :oops:

Tijd gaat op zich wel snel, feestdagen, januari wintersport, in feb/maart krijgen we mogelijk een nieuwe auto (moeten nog even definitief beslissen) en in maart/april ben ik waarschijnlijk "al"aan de beurt... :D

Elmo; heb nog even over te hoog FSH gehalte zitten googelen...dat is aan de orde bij beginnende of naderende overgang he....Dan zit ik safe...denk ik :D

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel goed ElviraR, je vooral niet gek laten maken hoor!
    Kussie

6. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Hallo allemaal, in november ben ik voor de eerste keer begonnen met ivf. En geloof het of niet, het was van de eerste keer prijs. Hiermee wil ik dus iedereen die aan ivf moet of wil beginnen een beetje goede moed geven. Je ziet het moet niet altijd lang duren om zwanger te geraken!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd Sarake!
    We geven de moed ook niet op hoor ;) maar het is goed goednieuwsverhalen te lezen.
    Geniet van je zwangerschap.
    ELmo

8. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Bedankt elmo, ik wens je nog veel goede moed en het zal wel lukken hoor! Nu heb ik nog een vraagje. Op 29 november zijn mijn eicellen bevrucht, is dit dan de datum waarop ze beginnen rekenen hoe ver ik al ben want ik zie op alle sites altijd datum begin laatste menstruatie, maar met ivf ligt dat toch allemaal anders, mijn laatste menstruatie was in oktober ofzo.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee hoor meid, je punctie is officieel de eisprong. Als je mag testen (14 dagen na de tp) ben je dus 4 weken zwanger. Je krijgt ook bij IVF 2 weken cadeau. Je kan natuurlijk nooit vanaf oktober.
    In ons zh krijg je met 6 weken een echo (2 wk na positieve test) krijg jij geen echo dan? Hebben ze je dan niet verteld hoelang je zwanger bent? Vreemd. Nou ja, geniet van je eerste echo!
    Elmo

10. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    3 januari is de eerste echo, is wat later met de feestdagen enz. En nee, onze gyneacoloog heeft da dus niet verteld hoelang we zwanger zijn. Ik mocht vorige week donderdag testen dus nu 4.5 week?

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jep, als het goed is wel! Spannend zeg...hopen op een mooi knipperlichtje in jouw buikje!
    Mag ik vragen naar de reden van jullie IVF? Ik zie dat je 20 bent en dus al een behandeling hebt gehad. Gaat het voortraject bij jullie zo snel of hebben ze in jullie geval weinig onderzoek hoeven doen (bekend probleem?). Als je niet wilt reageren hoeft dat natuurlijk niet (mag ook per pb natuurlijk) gewoon nieuwsgierigheid.
    Liefs Elmo

12. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Ben met mijn vriend al een jaar aant proberen om een kindje te krijgen, maar dit lukte niet dus zijn we in augustus met dit probleem naar de gyneacoloog gestapt en daar blijk dat de kwaliteit van het sperma te slecht was om op natuurlijke wijze een kindje te krijgen. De dokter heeft ons toen eerst een iui laten doen, maar op de dag van de insiminatie was het staal zo slecht dat ze het wel ingespoten hebben maar ons toch aanraden om daarna ivf te proberen. En dat hebben we dan gedaan. De gyneacoloog geloofde zijn oren ook niet toen ik al van de eerste keer zwanger was, dit komt niet veel voor. Maar het ligt wss grotendeel aan mijn jonge leeftijd, mijn lichaam accepteerd het eitje snel omdat ik nog jong ben.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Aha, duidelijk ;)
    Je hebt elke keer ongeveer 25% kans...dus die is best reeel als alle andere omstandigheden goed zijn. Probeer er lekker van te gaan genieten!

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Waar is iedereen?
    Ik heb al afkickverschijnselen omdat we even in de rust zitten maar als jullie allemaal wegblijven wordt het niet beter!
    JOEHOE...hihihi

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Sarabeke wat super zeg...en de eerste keer behandeling meteen raak! Hoop dat je 3 januari mag genieten van een prachtige echo!

Hier eigenlijk weinig te melden......zit met smart te wachten opdat mijn ongesteldheid nu komt...wel maf...na bijna 3 jaar hopen dat je het niet wordt kan ik nu bijna niet wachten. Hoop toch wel zo dat we half januari kunnen starten.
    Geniet allemaal nog van restje weekend en tot snel.

16. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Uh , afkick verschijnselen van wat Elmo ? :D

Groetjes Joyce

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Aldonza, denk dat we straks aardig gelijk opgaan! Ik zit ook met smart op de duiveltjes te wachten! Ik verwacht ze rond 27 dec. dus duurt nog wel even. We staan in de startblokken!
    Elmo

18. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Juist....wachten nu alleen op het startschot................knal!

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wanneer verwacht jij de duivels ongeveer?
    Elmo

20. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hopelijk net voor de kerst.....verwacht devils op 22 december....was altijd erg op tijd dus hoop dat het nu niet anders is...
    Ik kan dan mijn ongi gelijk doorgeven en hoor dus of ik mag starten in januari of dat ik nog een maandje moet wachten. Gelukkig valt mijn NOD niet in de winterstop die er is bij ons in ziekenhuis...Nu maar afwachten...(what's new?)

Deel Deze Pagina