IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    phoe wat is er weer veel geschreven zeg,ik zal binnenkort op jullie allemaal even reageren hoor.
    in ieder geval heel veel succes iedereen.

ik wil graag even weten hoe het bij jullie gaat/ging ivm met vrij vragen /krijgen van het werk ivm ziekenhuisbezoeken?

kost dat je eigen uren en hebben jullie aan de baas /collega s verteld waarvoor je ging?

2. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Uh...Viertje moet vanavond gewoon maar bijtijds naar bed gaan!! Reageren komt nog wel lieverd!
    Marina ik heb toendertijd uiteindelijk wel gezegd dat ik naar fertiliteitspoli ging. (Ik werk zelf in dat ziekenhuis en kon zo soms ook makkelijk voor fm even onder werktijd). Ik denk dat je zelf even moet kijken of je het op je werk wilt vertellen (evt alleen leidinggevende?). Verder heb ik ook veel verschillende verhalen van anderen gehoord. Sommigen deden wel moeilijk en moesten er bv vak uren voor inleveren, maar dit zou niet kloppen....dit is 'gewoon' ziekenhuisbezoek en zo mogelijk kun je het buiten je werktijd proberen te plannen, maar vaak lukt dit hierbij gewoon niet.
    Hopelijk kun je er goed uitkomen met je werk....laat je ook niet zomaar afschepen hoor.

Groetjes, Eva.

3. Hoi Marina,

Ik heb het geluk bij en gemeente te werken waar ze echt totaal niet moeilijk doen. Ik kon gewoon onder werktijd naar het ziekenhuis. Ik had wel mijn directe collega's er over ingelicht en ze leefden allemaal erg met me mee. Ik heb trouwens ooit ergens gelezen dat je ongewenste kinderloosheid als een 'ziekte' moet zien. Je geslachtsorganen werken namelijk niet goed (of in jou geval die van je man). Zo zouden ze er op je werk ook tegenaan moeten kijken.
    Ik heb voor mijn komende poging al aangegeven dat ik het rustiger aan wil doen en wat meer vrije dagen ga opnemen. Mocht ik door mijn dagen heen zijn dan kan ik onbetaald verlof opnemen. En mocht ik geen vrij kunnen krijgen omdat er bijv. al collega's vrij zijn, dan nog mag ik vrij nemen! Maar ik realiseer me wel dat ik erg veel geluk heb dat ze zo makkelijk doen. Hopelijk is dit ook het geval op jouw werk.

groetjes Ester

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Goedenmorgen allemaal,

Zoals gezegd ga ik nu even op iedereen reageren.

@Alice
    Helaas welkom hier op dit onderdeel van het topic. Je kan hier heel veel verhalen teruglezen die met ivf/icsi te maken hebben. Ik hoop dat de maanden om zullen vliegen en jullie snel mogen gaan starten. Heel veel succes alvast!

@Ernie
    Voor jou ook spannend he? Wanneer mag jij starten. In welk ziekenhuis ga je de behandeling starten. Dus voor jou ook van harte welkom hier en gezellig dat je met me meeleest.

@Aldonza
    Lief dat je zo reageert. Je blijft een lieffie.

@Elmo
    Bedankt voor je lieve berichtjes. Fijn ook he die telefoon?

@Hannah
    Hoe is het met je nachtdiensten? Kan niet wachten tot je i-net het weer doet!

@Essie76
    Hoe is het nu met jou. Ik vind het zo leuk dat jullie gaan trouwen. Weet zeker dat het een perfecte dag voor jullie wordt!

@Marina
    Ik ben heel open geweest over het ziekenhuis en behandelverhaal. Alleen werd het bij mij op mijn toenmalige werk niet begrepen, en moest ik uren inleveren. Nu is het een ander verhaal. Alle collega's zijn op de hoogte, de baas zelf laat me vrij in de keuzes en leeft erg mee. Uren hoef ik niet in te leveren, en iedereen helpt mee met het inplannen, het eventueel rijden naar het ziekenhuis etc.

@SandraB
    Hoe gaat het met jou. Ben jij ook nog voor een nieuwe FM geweest? Zie mijn resultaat van gisteren in mijn eigen topic. Morgen moet ik weer terug, en hoogstwaarschijnlijk dinsdag de punctie. Jij hebt maandag de punctie toch?

@Beeb en Naatje
    Voor jullie allebei nog maar een paar daagjes wachten. De duimen draaien hier volop voor jullie.

@Roca
    Voor jou ook succes met wachten. Duimen draaien ook voor jou.

@Muuske
    Bedankt voor je reacties. Ik duim ook voor jou. Fijn dat je alsnog een poging vergoed krijgt.

@Stientje, Mobius, Pekske, Ginny, Stienke
    Voor jullie zal ik in jullie eigen topics reacties plaatsen.

Liefs,
    Elvira

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik vergeet NINA en LUISA helemaal.

Hoe is het met jullie meiden?

6. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Met mij gaat het niet echt super!
    Ben bloednerveus en voel me nie echt jofel, zal blij zijn als maandag achter de rug is!
    Nee ik ben niet meer geweest voor een nieuwe FM, dat was niet nodig zei de verpleegkundige.
    Ja ik zag je resultaat, niet normaal joh zoveel! Super!
    Yep ik heb maandag om 08.15 uur punctie en woensdag de uitslag en terugplaatsing.

7. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    heel veel sterkte sandra.

nog een paar dagen volhouden en dan is het voorbij.
    dan kan je weer even rustig adem halen.......

8. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    oke,ik ga proberen op iedereen te reageren,jammer genoeg zijn er best veel dames bezig met ivf/icsi.allemaal veel succes!

funnyme;welkom,lees en "praat" maar lekker mee hoor! :)

mobius ,het spuiten gaat dus goed zo te lezen.ik zou ook liever hebben dat een verpleegkundige me komt prikken.

ernie,gewoon deze ronde op de "normale"manier proberen,niet geschoten=altijd mis toch?enne voor je t weet kunnen jullie echt beginnen met ivf.

sandra,succes met de punctie! ;)

alice.welkom hier,nog eventjes wachten dus voor jullie.maar gewoon blijven"oefenen" hoor ;)

Beeb,roca en Naatje ,succes met wachten!

de rest natuurlijk ook veel succes!en bedankt voor jullie reacties op vrij krijgen/vragen op t werk!

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Meiden in eerste instantie wil ik jullie allemaal even heel veel succes wensen.

Ook even een vraagje. Als jullie punctie hebben en/of terugplaatsing werken jullie die dag dan nog of is dat qua pijn niet te doen?

liefs vruchtje

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Viertje, mijn nachtdiensten zitten er gelukkig weer op... Moest vrijwel meteen weer werken daarna........Maar zwanger en nachtdiensten draaien is niet zo'n succes............
    Ik kan niet wachten tot t internet het weer doet...........
    Gelukkig hebben we telefoon..........

Naatje, Beeb en Roca81 alles goed met jullie?

Vruchtje, na een punctie moet je 2 dagen sowieso rustig aan doen dus niet werken. Je kan veel last van naweeën hebben dus vandaar rustig aan. Na een terugplaatsing niet, dat is zo gepiept...duurt nog geen 5 minuten en niet pijnlijk.

Lieve meiden, allemaal toi toi toi...........Er zijn er zoveel op het moment die bezig zijn, nog gaan beginnen. Kan het even niet meer bijhouden allemaal.......Heb geen internet en ben erg moe dus weinig puf om achter een pc te kruipen.
    Verder voel ik me prima........

Liefs Hannah

11. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ik weet niet wat ik allemaal moet voelen,
    Maar wat me zeker opvalt is dat ik zware af en toe pijnlijke borsten heb.
    heb gewoon pijn in mijn oksels ervan.

Maar ja moet gewoon nog afwachten.

Pfffffff

Liefs Beeb

12. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Beeb, nog 2 dagen wachten Beeb, ik weet hoe het voelt die rot wachtweken. Die borsten zijn kan erg pijnlijk en lastig zijn maar als je zwanger bent is dat maar bij zaak toch? Heel veel sterkte nog even. Liefs Davalee.

Vruchtje, ik heb de dag van de punctie niets gedaan omdat ze dat ook adviseren en het is ook fijn om even niks te doen. Je lichaam moet toch even flink wat verduren dus een beetje rust kan echt geen kwaad het is gewoon goed dat je lichaam goed uitgerust is om sterk genoeg te zijn voor een terugplaatsing. Mijn advies laat je een dagje in de watten leggen door je mannetje. Liefs Davalee

SandraB, alvast heel veel sterkte met de punctie. Hopelijk heb je een mooi resultaat voor een terugplaatsing van pracht embryo's. Succes en ik denk aan je. Rustig aan doen he!? Liefs Davalee

Van de rest moet ik even naar de andere blz gaan, weet het allemaal niet meer zo uit mijn hoofd. Misschien later op de dag nog even.

Hier een hele gelukkige Davalee. Mijn enige cryo die ik had heeft het overleefd en ik ben nu in het bezit weer van een pracht wondertje die alleen nog even moet gaan uitkomen. Ik kan alle geluk van de wereld nu gebruiken hopelijk zijn de sterren me goed gezind. Over 12 dagen zullen we zien of onze droom werkelijkheid word. Liefs Davalee

13. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    spannend davelee.
    we gaan voor je duimen hoor!
    sterkte met wachten.

als je die glonal spuit kan je dan al na een paar dagen iets voelen in je buik?
    ik heb als ik in rust ben hele lichtte krampjes steeds.
    wel raar hoor, je gaat nu overal op letten.

14. Niet meer actief

Davalee, wat fijn dat alles goed is gegaan met jullie cryo, succes met wachten!

SandraB, suc6 vandaag met de punctie!

Beeb, Morgen is voor jou de dag van de waarheid, mijn duimen draaien overuren! Succes morgen!

Hier gaat alles zijn gangetje, de dagen gaan erg langzaam. Ik moet nog tot vrijdag wachten met testen, ik hoop dat ik vol kan houden...

Groetjes Naatje

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai meiden, heb niet alles precies terug gelezen, maar weet wel dat het weer heel spannend is voor verschillende meiden. De wachtweken maar ook andere dingen.
    Wil jullie allemaal veel geluk en succes wensen!

Eva.

16. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    sandra veel succes met de punctie, als ik het goed gelezen heb ben je nu al aan de beurt en is het over een half uurtje alweer achter de rug.
    ik hoop op een mooie score.

spannend hier voor sommige meiden die bijna kunnen testen, sterkte!

ik moet nog een weekje wachten voor de eerste fmeting......wel spannend allemaal hoor

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Sandra,

Succes vandaag. Rust maar lekker uit en laat je verwennen vandaag.

18. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Davalee....wens je heel veel suc6 en blijf voor julie duimen! ;)

@ Beeb....wat spannend meid! Hoe voel je je? Trek je het nog?

Alle andere meiden wens ik uiteraard ook suc6! Blijf voor ons allen duimen! ;)

Liefs Marjo

19. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Beeb Hou je het nog vol om tot morgen te wachten?
    Spannend meid ik ga voor je duimen!

Naatje Wanneer heb jij de punctie gehad? Ik mag namelijk 15 dgn
    na de punctie een test doen. Wel spannend ook voor jou...nog een paar daagjes!

Davalee Ik duim dat je cryo lekker warm bij je blijft zitten.
    Succes en sterkte meid!

SandraB Hoe is de punctie gegaan? Hopelijk kom je straks met goed nieuws!!!

De rest van de meiden natuurlijk ook weer heel veel succes en sterkte gewenst!
    Hier gaat alles prima, heb morgen de uitgangsecho en hopelijk ook de
    Gonal-F bij gaan spuiten en dan gaat het echte werk beginnen. :p

20. Niet meer actief

Ginny, ik mag 15 dagen na de terugplaatsing een test doen.

Groetjes Naatje

Deel Deze Pagina