IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Beep: Jeetje wat een rottigheid..
    Neem de tijd voor het verwerken, die zul je wel nodig hebben..
    Ben benieuwd wat de arts gaat zeggen..

Sandra: 14? Dat is veel... hoeveel plaatsen er terug? 2? Nou ik hoop voor je dat het raak gaat zijn!

Groetjes

2. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Elvira en Jootje: morgen weten we hoeveel ze er terug gaan plaatsen, maar ik denk maar 1... Of het moet zijn dat ze allemaal van mindere kwaliteit zijn (kan ik me niet voorstellen met 14 embryootjes hihihi) dan plaatsen ze er 2 terug, maar dat horen we morgenvroeg om 11.15 uur!

3. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    jeetje sandra wat een geweldig nieuws.
    ik hoop dat je nog steeds mijn voorbeeld bent hahahahahah.

maandag hoop ik met ongeveer het zelfde aantal eitjes uit te komen
    maar dat zal wel niet haaaha

4. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Tja voel me wel wat beter,
    Maar de angst dat ik nooit zwanger zal worden is wel weer erg aanwezig hoor.
    Ik moet er gewoon niet aan denken dat ik altijd kinderloos zal blijven.
    En ik denk dat mijn man er toch ook wel zo over denkt.

Greets Beeb

5. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Tsja dat herken ik wel.. en ik heb dan nog niet eens een icsi poging gehad..
    Het is gewoon zo frustrerend dat je dat gewoon niet voor het kiezen hebt... Mensen die eigenlijk niet zwanger willen worden worden het en mensen die heeeel graag willen worden het niet, het is gewoon oneerlijk he?

Maar je moet wel hoop blijven houden!

Heel veel sterkte!

6. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Kop op Beeb! Ik zeg altijd tegen mezelf: ooit komt het goed! Ik weet natuurlijk niet hoe jij je voelt want ik heb nog niet in jouw situatie gezeten, maar probeer positief te blijven hoor!

Wij gaan over 3 kwartier richting ziekenhuis voor de terugplaatsing! Ik ben niet zenuwachtig gelukkig, maar heb er zin in!

Ik laat later vandaag of anders morgen weten hoe het geweest is.

Groetjes,
    Sandra

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Beeb,

De weg die wij MMM's moeten bewandelen is gewoon een stuk langer. Maar ook wij zullen ooit ons eigen wonder vasthouden.

Toevallig barste ik van de week in tranen uit. Omdat het allemaal op deze manier moet. Ik ben heel blij hoor dat er IVF/ICSI bestaat, maar het zijn wel logische gedachten.

Ik denk dat iedereen in de MMM dit soort gedachten vaak genoeg heeft.

We blijven hoop houden met zijn allen. Vele zijn ons al voor gegegaan.

Liefs,
    Elvira

8. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    SandraB,

Heel veel succes vandaag. Zal even illegaal inloggen vanmiddag om te kijken of er nieuws is.

9. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Sandra dat is juist heel goed, je moet genieten van dat moment,
    Het zou uit kunnen groeien tot jullie wondertje.

Positief blijven is een must, en dat zal bij ons vanzelf weer terug komen.

Liefs Beeb

10. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Sandra, onwijs veel succes vandaag!! :thumup: :thumup: :thumup:

Beep, kop op meid! Jouw tijd komt ook nog he. Ben ik zeker van! ;)
    Maar ik snap je gevoel wel hoor. Heel goed zelfs. Voor de MMM was ik zo zeker dat het allemaal van de 1e keer ging lukken met IVF. Maar nu voel ik me al heeeeeeel anders. ben nu ook zo bang dat het voor mij nooit zal lukken :cry:
    MAAR...samen met jullie hier probeer ik de moed erin te houden, voor mij en voor jullie allemaal! :thumup:

Elvira, ook ik kreeg van de week zo'n tranenbui... Ben zo blij dat ik dan even hier kan komen lezen en mijn verhaal kwijt kan. Dat helpt op zo'n momenten toch wel enorm ;)

Heb zo'n voorgevoel dat ik vandaag weer zo'n huilbui ga krijgen... net terug van de 2e fm en na de vele succesverhalen hier dacht ik ook al te kunnen/mogen stoppen met spuiten. Was een beetje verdrietig toen ze zei dat ik zaterdag terug moest komen :cry:
    Ach ja, het waren er ongeveer 10 en dat vond ze zeker niet slecht dus ja, we zullen de moed er maar in blijven houden.
    En heel waarschijnlijk zou maandag de tp zijn dus toch al iets om naar uit te kijken ;)

11. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hoi dames,

Lichtelijke paniek hier bij mij. Vanmorgen een beetje bloedverlies.. Ik bang dat het weer over is. Ik vind het alleen wel erg vroeg, zondag pas de terugplaatsing gehad. Nouja ik moet gewoon even afwachten of het door gaat zetten.

12. Davalee, misschien een innestelingsbloeding? [-o<

Die huilbuien en de paniek misschien nooit zwanger te kunnen raken zijn hier ook erg herkenbaar.
    Zijn er hier overigens meer die ook met adoptie bezig zijn?

Groetjes Ester

13. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Davalee, ik duim voor je dat het een innestelingsbloeding is [-o< :thumup:

14. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Sandra, wat een goede score zeg, 14 eitjes bevrucht, toppie! :thumup:
    Succes nu met de wachtweken !

Davalee, ik hoop voor je dat het innestelingsbloed is! [-o<

mobius, hopelijk is maandag de TP. Soms duurt het gewoon wat langer, bij mij werd bij de 5e FM pas de TP gepland.. Die onzekerheid is gewoon vervelend he, niet weten waar je aan toe bent. Hopelijk snel duidelijkheid voor je.

Ester, we zijn totaal niet met adoptie bezig. We hebben er alle vertrouwen in dat het ons met ICSI gaat lukken.

Die gevoelens die hier omschreven worden zijn zó herkenbaar allemaal. Ik heb ook zo mijn momenten gehad dat ik ontzettend bang en verdrietig was, bang dat het ons nooit zou lukken. Een huilbui kan vaak flink opluchten. Ik denk dat iedereen die in de MMM zit, heel goed begrijpt hoe iedereen zich voelt.
    Toch moeten we positief blijven, het gaat gewoon goedkomen, de walvissenzee wordt heel groot dit jaar !
    We moeten inderdaad hoop blijven houden.

Heel veel succes allemaal !

Liefs Roca

15. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Davalee....wil niet te nega zijn, maar ik had dit ook bij me laatste ICSI.
    Hoop op innestelbloeding voor jou! ;)
    Blijf voor je duimen!

Liefs Marjo

16. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Zo daar zijn we weer! Net pas thuis...

Eerst bloed geprikt om 09.45 uur en daarna in het restaurant zitten wachten tot 11 uur. Rond kwart over 10 moest ik naar de wc en toen ik terug kwam hadden ze gebeld van de afd. fert. en mijn man had natuurlijk opgenomen, ze hadden gezegd dat er een prachtige embryo klaar lag om terug geplaatst te worden, SPANNEND!

Om 11 uur zijn we naar de fert. afd. gegaan waar we eigenlijk om 11.15 uur een afspraak hadden, maar om 11.45 uur waren we pas aan de beurt, pffff wat was ik dat wachten beu zeg!

Dus eindelijk om 11.45 uur naar binnen geroepen en toen vertelde ze dus dat de embryo er prachtig uit zag en dat ze er zelf heel veel van verwachten, dus dat is mooi om te horen. Toen mocht ik me uitkleden en in de beugels gaan liggen, ze bracht de eendenbek naar binnen en ik riep weer auw, wat een rotding blijft dat toch he! Als je nou goed kunt ontspannen valt het waarschijnlijk best mee, maar ik kan dat niet op zulke momenten...
    Het terugplaatsen zelf heb ik helemaal niks van gevoeld. Naderhand een inwendige echo en daar zagen we een mooi wit stipje in mijn baarmoeder zitten.

Op maandag 8 oktober moet ik voor 9 uur bloed laten prikken en dinsdag 9 oktober bellen tijdens het telefonisch spreekuur voor de uitslag. Ik denk dat de komende 2,5 week heeeeeeeeeeeeeeel lang gaan duren!

En nu maar duimen!

Net in de auto lekker ff gehuild, was hard nodig ;)

X Sandra

17. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Sandra meid, dat is achter de rug :)
    Nu heel veel sterkte gewenst met de wachttijd :)
    Die 2 en een halve week zal inderdaad wel heel lang duren.
    Ben heel benieuwd en ga hard voor je duimen ;) ;)
    Groetjes Erna

18. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Nou sandra dat wordt spannend! Ik kan me voorstellen dat de emoties er even uit moesten! Ik denk dat dat meer dan logisch is!

Davalee wat spannend ik hoop dat het bloed van innesteling is! Is inderdaad wel erg vroeg voor menstruatie!

Mobius, haastige spoed is zelden goed! Nog even doorbroeden...komt goed! Ze groeien in ieder geval!

Roca, ik ben nog steeds benieuwd welke stijl keuken jullie hebben uitgezocht? Modern of juist landelijk?

Viertje, ik las dat je beetje last had van je buik! Ik hoop dat het snel weer overgaat! Wanneer hoor je de bevruchtingen?

Meiden ook hier kan ik soms aardig van slag raken met het idee wat als het niet lukt........Meeste van de tijd heb ik er enorm veel zin om te starten en dan ineens zoals vandaag kan ik beetje bang worden van wat er komen gaat! Herkent iemand dat! Ik heb ook 3 kids te logeren dus moe en het weer laat ook te wensen over.....!

xxx Nina

19. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Sandra meid...heb even een traantje gelaten bij je verhaal (niet op letten, zal wel door de hormonen zijn :D ) Je hebt het zo mooi uitgelegd :D
    En ik hoop dat ze gelijk hadden en dat het er heel mooi uitzag ;)
    Nu een dikke 2.5 week heeeeeel hard duimen! ;)
    Ik begin alvast ;)

:thumup: :thumup: :thumup: :thumup: :thumup: :thumup:

20. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Wow Sandra!
    Jij hebt nu dus ook een schatkistje in je buik. Heel veel succes in de wachtweken. Maar wat moet jij lang wachten zeg...ik mocht 18 dagen na de punctie testen........

Davalee: ik hoop innestelingsbloed. Heel veel succes! Sterkte.

Viertje: rustig aan lieffie! Morgen het telefoontje en dan s middags een toppertje terug!

Beeb: meid doe het rustig aan en geef het een plaatsje. Die hele mmm is niet niks en je wordt heen en weer geslingerd tussen allerlei emoties.
    Ik hoop echt dat ook voor jullie het geluk snel zal komen.....

Roca: ik duim stug door. Dag 10 en nog steeds koos roodloos. Houden zo!

Morgen voor ons de eerste echo........Erg spannend...Ben benieuwd hoeveel wondertjes er in mn buik zitten.....

Liefs Hannah

Deel Deze Pagina