Bij mij heeft het gelukkig ook geen 3 weken geduurd Nu maar hopen dat ik ze een hele tijd niet meer zie. Het is hier ondertussen nog altijd wachten tot maandag (maar dat wisten jullie al he ) HELLEEPP!
Mobius, wat een spanning zeg! Nog steeds steekjes? Deze dagen zijn echt killing als ik het zo lees. Maar ik brand iedere avond kaarsjes, ook voor jou meid, hou nog ff vol!
Tja steekjes kan ik het niet meer noemen. Het zijn nu af en toe gemeende krampen geworden. Bij elke beweging die ik doe voel ik die druk maar ik hou me vast dat het aan de Pregnyl ligt. Mijn hele gezicht staat ook vol puisten en mijn buikje lijkt wel alsof ik al 3 maanden ver ben Dus zolang ik niet die positieve test in handen heb en zolang ze me maandagmiddag niet aan de foon zeggen dat ik zwanger ben, blijf ik met het gevoel zitten dat het niets is. Dussss: het enige dat ik kan doen is wachten
Oke...hier ik weer. (maar goed dat jullie nu niet aan me kunnen want ik kan nu best vervelend beginnen worden met die hopen tijd dat ik nu heb ) Bij het onderdeel "zwangerschap" staat een subtopic "hoe wordt het geslacht bepaald". Nu ik niets beter te doen heb was ik eens aan het denken... :-k Het is ICSI geworden bij mij dus hebben ze een zaadcel bij een eicel gestopt he... Nu staat in dat onderdeel dat als er een zaadcel met een X-chromosoom gebruikt werd, dat het een meisje wordt. Als er een zaadcel met een Y-chromosoom gebruikt werd, gaat het een jongetje worden... Maar nu de vraag...aangezien wij bevooroordeeld zijn met IVF en ICSI...moeten ze in het ziekenhuis toch weten welke zaadcel gebruikt is en weten ze dus toch ook het geslacht al ....wat mensen bij een natuurlijke bevruchting niet weten. Of werkt dat zo niet? Of loop ik nu way ver vooruit
Mobius: inderdaad, dat zou je bijna wel denken he? Dat ze dat dan al weten.. daar is toch ook tijd geleden al die ophef over geweest dat je kon bepalen of je een meisje of jongen kreeg? Misschien letten ze daar niet op, want dat zou inhouden dat ze al meteen een chromosomenonderzoek moeten loslaten op dat ene zaadcelletje... en je wil toch het liefst dat het zaadje zo snel mogelijk in het eitje komt he? Wij hebben maandag intake in eindhoven en ik kan gewoon bijna niet wachten, heb al allerlei scenario's bedacht in mijn hoofd en ben nu tot de conclusie dat ik hoop dat ik halverwege december toch wel al een eerste poging zou mogen doen... maar ja, zoals alles tot nu toe zal dat wel tegenvallen en zal dat wel pas volgend jaar worden..grrrr Zo frustrerend dat je daar zelf zo weinig over te zeggen hebt. Vandaag weer aan de lijn gehangen met ziekenhuis, er zouden gegevens van mij van het ene ziekenhuis naar het andere gezonden worden en natuurlijk gaat dit niet goed.. ze hadden nog niets verzonden...en dan krijg je ook nog zo'n chaggi vrouwke aan de lijn.. alsof ik er iets aan kan doen! SUCCES EN STERKTE ALLEMAAL!
Ja Jootje, af en toe is het met ziekenhuizen 1 en al frustatie! Mijn man werd vooral gek van al die gesprekken. Overal wordt weer een aparte afspraak over gemaakt en dan duurt alles zo lang Ik hoop voor jou dat het allemaal nog dit jaar mag zijn Groetjes Erna
Mobius Op de zaadcellen wordt van tevoren geen chromosomisch onderzoek gedaan en aan de buitenkant kunnen ze niet met het blote oog zien of het een X of Y-zaadje is. Dus het is maar net welke ze eruit pikken! Gewoon afwachten, net als anders! Succes allemaal! Groetjes, Jippie
hihihi mobius dat zou wel cool zijn he: nou wij willen graag een jongen, kan dat? hahahaha Nee, het maakt mij echt niks uit wat het straks (ooit) wordt hoor, het is van harte welkom! Onze afspraak bij de gyn op 31 oktober is omgezet naar een telefonische afspraak op vrijdag 12 oktober, dus dan weten we al meer en in november kunnen we onze eerste cryo behandeling doen. Ik heb er zin in!
Nou meiden, morgen is het zover....tussen 8.30 en 10.00 uur worden we gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden en hoelaat dan de eventuele terugplaatsing is. Ben nu toch wel een beetje zenuwachtig.... Ga nu maar de hond uitlaten en naar bed, des te sneller is het morgen. Duimen jullie voor me?
Moge, Ik zit met spanning te wachten op het verlossende telefoontje van Ginny en Pekske. Dus dames na telefoon meldplicht
Ik begrijp op zich wel hoe je aan dit idee komt...toch moet ik er inwendig wel erg om lachen! Gelukkig werkt het zo niet...het is inmiddels al uitgelegd dus daar zal ik je niet meer mee vermoeien...vond het gewoon wel een reactie waard! Het blijft (dus ook voor ons na ICSI) gewoon een fantastische verrassing! Elmo
Ja, Ginny en Pekske.. ik wacht in spanning af maar jullie zullen wel met veeeel meer spanning afwachten Sterkte en ik nog even door Groetjes Erna
@ Ginny en Pekske....wens jullie heel veel suc6 en een prachtige tp! Duim voor jullie! Weten jullie al wat? Liefs Marjo
He Ginny en Pekske, ohhhh....ik ben zo benieuwd! Heel veel succes vandaag en geniet ervan! Er gaat een prachtig emmy (of 2) mee naar huis! Wij zijn vanmorgen weer voor FM geweest en mogen zaterdag op nieuw komen voor de 4de FM. Ze geven aan dat ze beter rustiger daN snel kunnen stimuleren dus dat zal dan wel.(vorige behandeling ging het sneller) Er zitten een aantal follikels die wat aan de kleine kant zijn en nu dus hopen dat ie nog meekomen qau formaat en dat de gene die op formaat zijn (er zit er 1 van 22,5 mm, zat ze net lekker tegen aan te porren) blijft zitten en niet groter word want dan is ie weg! Dusse ik ben nog niet van mijn verslaving af, manlief kan nog doorgaan met zijn nieuw hobby "cocktails maken" en zaterdag maar weer afwachten! MAar nu eerst afwachten hoe het met Ginny en Pekske is......SPANNEND.......
Nou Ginny zit hier helemaal te stuiteren, want het is bijna 10.00 uur en nog steeds is de foon niet gegaan De vorige keer belde ze pas om 10.15 uur en toen ook nog eens met slecht nieuws, dus met dat in m'n achterhoofd word ik nog zenuwachtiger dan dat ik al was....
Nou ze hebben net gebeld....goed nieuws en slecht nieuws.... Van de 14 eitjes zijn er maar 5 bevrucht en daarvan is er maar 1 goed genoeg om terug geplaatst te worden en dat gebeurd van middag om 13.30 uur. Aan de ene kant ben ik heel blij dat er 1 is, maar aan de andere kant...van de 14 eitjes maar 1 embryo. Ik heb een heel dubbel gevoel....met IVF geen bevruchting en nu met ICSI maar 1 emmy. Ik ga in elk geval de aankomende 2 weken er alles aan doen zodat deze lekker 9 maanden bij me blijft zitten. Liefs van een blije en toch beetje verdrietige Ginny
hoi hoi hier ben ik dan ook. ik heb van de 10 eitjes 4 embryo`s overgehouden. ze konden nog niet kiezen welke ze terug wilden plaatsen en dat gebeurt dan dus morgen om half 12. ik ben dus ook nog wel zenuwachtig omdat ze over de kwaliteit niks konden zeggen. als het blijkt dat het b c kwaliteit is dan bellen ze morgenvroeg of ik er 2 wil terug laten plaatsen. ik ben dus ook enigzins wel een beetje telleurgesteld omdat ik een beetje had gehoopt op vandaag en ben nou een beetje huiverig voor de kwaliteit. ze zei aan de foon iet schrikken hoor is een luxe probleem. we zullen zien. gek he ginny dat je zoveel eitjes hebt en dan maar 1 overhouden. maar je hebt in ieder geval 1 hele goede. had mijn vriendin ook hoor met icsi. ik ga gewoon keihard voor je duimen dat je over twee weken een positieve test hebt. morgen na de tp ga ik naar de kapel en steek voor ons een kaarsje aan!