Ginny en Penske: ik duim voor jullie! Ginny: het beetje teleurstelling kan ik wel begrijpen hoor. Maar je hebt maar 1 goede nodig he? laten we ons aan dat idee vast blijven houden. Sandra: kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Even woensdag dan maar afwachten. 4 cryo's is wel super hoor! Ze vriezen niet zomaar wat in. Elvira: hoe is het nu met je? Hannah: hoe was je vakantie? hoe is het verder? x
He Stienke, Weet niet of je er wat aan hebt, maar misschien dat je op de site van vu kan kijken (www.vumc.nl) daar staan verschillende informatie boekjes op die je kan downloaden. Heel duidelijk en overzichtelijk! Weet niet hoe jou ziekenhuis handelt en welkw behandeling jij hebt, lang of kort protocol? Wij hebben het lange protocol (1 behandeling = 3 maanden) en bij ons werkt het zo; Maand 1: CD 3 = start pil CD 17 = start decapeptyl CD 24 = stop pil, 3 tot 4 dagen later word je meestal ongesteld Maand 2: CD 2 = start stimulerend hormoon (gonal-F of menopur) CD 8/9 = eerste FM afhankelijk hoe je lichaam op hormoon reageert hoe vaak je terug moet komen voor FM, die week of een week later (in de meeste gevallen) krijg je je punctie en 3 tot 4 dagen later, hpelijk terugplaatsing. Zo gaat het bij ons he, wil nog niet zeggen dat het bij jou of iemand anders zo werkt. MAar hopelijk is het zo wat duidelijker. Liefs Schaapje
Ginny en Pekske, ik duim hier nog steeds voor jullie in deze stresserende wachtweken Sandra, wat rotnieuws zeg. Hoop dat ze woensdag beter nieuws voor je hebben zodat je weer verder kan Ik vind 4 cryo's ook heel wat hoor Daar zit vast wel de goeie tussen Voor de rest was het hier behoorlijk stilletjes de laatste dagen. Was zelf niet erg vaak online want heb me proberen bezig te houden om die laatste wachtdagen zo snel mogelijk te doen gaan Nog 1.5 dagje
ohhhhhhh mobius spannend! ik ga voor je duimend hoor! dat je nog niet getest hebt hahahahahahh ik hoop dat ik me ook in kan houden en netjes kan wachten tot de bloedtest
Schaapje, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik zeker wel iets aan... Voor de rest heb ik nu heel egoistisch niet veel terug gelezen, maar ik wens jullie natuurlijk alle goeds en hopelijk snel een dikke buik! Liefs Ester
@ Mobius....enne meid? Trek je het nog? Duim me suf voor je! Wens je heel veel suc6! @ Ginny en Pekske....hoest daar? Blijf duimen hoor! @ Alle anderen....blijf jullie volgen! Veel suc6! Liefs Marjo
Hoi meiden, Even een egoistisch berichtje hoor. Ik voel me zo klote. Hoorde dat mijn ex-schoonzus zwanger is en dat komt aan als een mokerslag. Waarom zij wel? Ze wilde nog lang geen kinderen, is nog lang níet uitgefeest, woonr ergens 4 hoog in een oud gebouw in het centrum van R'dam en d'r ouders wilden nog lang geen opa en oma worden. En dan komt m'n verleden ook weer boven met m'n ex. Ik wilde zo graag kinderen en hij wilde maar wachten, wachten, wachten en nu is het misschien wel te laat. En z'n ouders vonden ons toen ook nog veel te jong, terwijl zij nu jonger is dan ik toen!........Ik kan alleen maar janken. Het is zo verschrikkelijk oneerlijk! Gisteren vertelden ik het tegen mijn ouders en toen moest ik ook huilen. Je denkt dan wat medeleven te krijgen, maar wat denk je? Krijg ik nog eens een preek dat het zo nu eenmaal gaat en dat ik me erover heen moet zetten. Ja dat weet ik ook wel, maar dat wil ik dan toch niet horen? Dan voel ik me nóg ellendiger! Niemand snapt hoe ik me voel, ik denk alleen dat ik hier enige herkenning kan vinden. Sorry, dat moest ik even kwijt.
@ Essie....wat een kl*tenieuws meid! Kan me goed voorstellen hoe je je nu voelt. Ken het helemaal! Huil maar lekker uit als je je rot voelt meid! Blijf ook voor jou duimen! Liefs Marjo PS: Enne is niet egoistisch, is emotioneel!
Ik laat nog snel even wat van me horen want het is mijn 1e werkdag en erg druk. Gelukkig maar want anders zit ik hier tot vanmiddag mijn nagels af te bijten Ben dus vanmorgen om 8u voor bloedname geweest. Om 13.30u mag ik bellen voor het resultaat. Begint echt wel spannend te worden Ben nog wel redelijk rustig want zit nog steeds met dat gevoel alsof het niet gelukt is. Vooral nu ik sinds 2 dagen bruinverlies heb. Zaterdag is het begonnen met heeeel licht bruin bij het afvegen, maar sinds vanochtend is het echt zo veel dat ik zelfs mijn inlegkruisje heb moeten vervangen door een maandverbandje Het is geen echte ongie maar vind het toch verontrustend. Geen flauw idee wat het is dus wacht het resultaat nog even af Ga wel pas vanavond iets laten weten. Wil het resultaat natuurlijk eerst aan mijn zoetje vertellen en die is pas vanavond thuis van zijn werk. Wil hem niet bellen want het is zo stom om zo'n nieuws aan de telefoon te vertellen. Dus hij gaat heeeel geduldig moeten zijn en wachten tot vanavond (hoop dat hij dat kan want hij had al gezegd dat hij dan zelf zou bellen voor het resultaat ) Tot vanavond meiden
Oh lieve Es, Wat verschrikkelijk naar. Ik begrijp je gevoelens heel goed hoor. Het is zo oneerlijk verdeeld af en toe. Tja ouders, de mijne hebben ook geen idee wat we moeten doormaken. Dus tijdens metingen heb ik ze meegenomen zodat ze konden zien wat het allemaal inhoud. Sindsdien snappen ze het wel, en halen ze het uit hun hoofd zulke dingen te zeggen. Ik had gisteren een verjaardag. Nichtje is vorige week bevallen van de 2de. Er waren nog veel meer baby´s en kids. Na verjaardag zijn we naar chinees gegaan en Albert vond me al zo stil. En tja in auto barste de bom. Brullen natuurlijk, geen jaloezie maar meer frustratie. Je weet wel wat ik bedoel denk ik. Tante is zo verschrikkelijk achterlijk en die laat de oudste ook mooi staan en dingen voordoen enzo. Is bijna zielig voor dat kind, beetje betuttelend ook. Het is geen gezicht, serieus waar. C ga eens mooi staan, C doe eens dit, C doe eens dat. En zo was mijn tante ook al bij mijn nichtje en nu ook bij kleindochter, en nichtje doet er ook aan mee. En dan maar raar vinden dat C van bijna 4 hevig tegen de draad in is. Ach ja waar maak ik me in hemelsnaam druk om. Zaterdagavond had ik mijn vader aan de telefoon, die ook voor het eerst liet weten dat hij het $%# vondt dat de poging was mislukt. Een heel verhaal kwam eruit en uiteindelijk zaten we samen huilend aan de telefoon. Het is voor ouders ook niet makkelijk om hun kind door zulke teleurstellingen heen zien te gaan. Ik vond het super dat paps zich een beetje open stelde. Zo genoeg getikt. Het moreel is eigenlijk, Es ik begrijp je heel goed. Nog steeds geen vrijgezellendag gehad? Dikke kus, Vier
En Pekske, nee heb nog niet zelf getest. Had het gevoel dat die bloedname vandaag ook al erg vroeg was dus denk niet dat het veel zin had om al op voorhand te testen. maar moet wel zeggen dat het heeeel erg kriebelde om vanmorgen toch even snel te testen Essie, wat een rotnieuws en zo stom van de reacties die je krijgt. is zo oneerlijk soms en met zo'n reacties helpen ze je idd niet vooruit. Dus hopelijk kunnen wij je hier beter doen voelen
@ Elvira....Fijn als je ouders, zeker je vader, zich zo openstellen! Deed me pa ook altijd. Hij was altijd de enige die me begreep. Helaas is hij alweer 6 jaar dood. Mis hem nog elke dag!
Wat vervelend van je vader Marjo. Ik kan me voorstellen dat je hem nog iedere dag mist. Mijn vader is vorig jaar 50 geworden, en gisteren hoorde ik dat de vader van een vriendin Kanker heeft, dus daar wordt ik toch heel erg door aangegrepen. Ze is ook haar moeder al kwijt, en dan straks misschien ook nog haar vader. Emo, ik WELNEE! Het is dramatisch hier op het moment. De hond kwam net kroelen, en janken maar! Ach, ik gooi het op de griep.
Mobius ik duim duim duim me suf ik hoop zo dat het allemaal goed is. Essie logisch meid dat je je rot voelt, wij begrijpen je hier allemaal hoor! Elvira beterschap meid! Verder natuurlijk iedereen succes. ' Ik heb morgen een echo, en dan kan ik ook met Gonal F beginnen...spannend...
Shit! Het bruinverlies wordt roder en roder (maar wel nog steeds geen helder rood) Weet iemand wat dit is? Begin me erg klote te voelen
Hey Mobius, Rood is nooit goed en dat willen we ook helemaal niet zien. Heb je ongipijn? Het kan nog steeds hoor. Ik hoop dat de bloedtest je snel uitsluitsel kan geven. Liefs, Elvira
Mobius: Ik hoop voor je dat het niet teveel te betekenen heeft... Ik duim voor je! Essie: Ik weet precies hoe je je voelt! (dat is natuurlijk een voordeel van zo'n forum). In mijn omgeving is iedereen momenteel zwanger op 1 vriendin na dan (die heeft namelijk geen relatie ofzo). Sommige gun je het van harte omdat je weet hoe graag ook zij kinderen willen. Maar op mijn werk is bijvoorbeeld een collegaatje zwanger die steeds praat over "dat jong" en "we zien wel" en "dat moet mijn man maar doen hoor, daar begin ik niet aan" Met andere woorden lijkt het erop dat haar man er wel eentje wilde maar zij eigenlijk niet.. Het is dan mega-frustrerend dat zij dan wel gewoon zwanger raakt en mensen zoals wij hier niet....grrrrr... Gelukkig begrijpen mijn ouders mij heel goed en kan ik daar altijd lekker uithuilen.. ze begrijpen het zelfs dat ik het niet leuk vind dat mijn zus nu zwanger is en ik niet... dus dat is wel heel begripvol toch? Mijn schoonouders doen meer zo van "maak je niet druk".. dat is minder, maar gelukkig zijn dat mijn schoonouders en niet mijn ouders! Zo dadelijk gaan we voor een intakegesprek naar zkh... ben benieuwd