Schaapje heel veel succes met de TP! Roca wat ontzettend gaaf! Van harte meid, is het al een beetje doorgedrongen? Echt super! 2 ook nog...dit is fantastisch! Nina, heb je de prikpen weten te bemachtigen nu? Ginny, hoe gaat het nu met de tabletten? Elvira, is ie al op z'n knietjes geweest? Jootje, ben heel benieuwd, hopelijk heb je iets aan de infoavond gehad? Ondertussen spuit ik gewoon lekker door, zondag echo...brrr zenuw...maar ben wel benieuwd! Iedereen verder heel veel succes, ik brand mijn megagrote kaars vanavond weer voor jullie allemaal!
Hoi hoi allemaal, Na een neerslachtig dagje gisteren kan ik er vandaag weer helemaal tegen.. Wel fijn dat ik zo tegen jullie aan kan praten.. want dat heb je af en toe nodig: iemand die helemaal begrijpt dat je out of the blue ineens het gevoel kan krijgen dat het je nooit gaat lukken zwanger te worden... Dat had ik gisteren, na die info-avond. Dan word je ineens weer met je neus op de feiten gedrukt. Wel ook op goeie feiten maar op een of andere manier blijven altijd eerst de slechte feiten hangen... Mijn man is gelukkig redelijk positief gestemd en neemt mij daarin mee.. We kijken er nu dus weer wat positiever tegenaan.. wat we voor goede feiten hoorden: ons ziekenhuis zit op een score van 35% om zwanger te worden via ICSI (normaal mens heeft 25% kan om zwanger te worden middels normale weg..) Van die zwangeren zijn er 1 op de 4 zwanger van een tweeling (oa Roca ) maar wat ons voornamelijk ERG meeviel is dat 1 op de 9 kinderen in nederland een ICSI/IVF kindje is..! Dat is best veel toch! Ik kan even niet meer zo goed volgen in welke fase iedereen zit..oeps.. Schaapje: Al TP gehad? Succes, houd je rustig en hopenlijk gaat het allemaal lekker innestelen! Stienke: Zondag echo? Spannend, ben benieuwd..! Groetjess
Goeiemorgen, Hoe is het met iedereen? Voor sommige komt er een gigantisch lang weekend aan, de test staat voor de deur (Duim zo voor jullie, kunnen jullie vast een beetje ruimte maken voor mij HAHA) Voor sommige weer een stapje dichterbij een echo of en behandeling! Gisteren hebben wij TP gehad! Ze hebben eerst een inwendige echo gedaan ter controle omdat ik vooral woensdag door de grond ging van de pijn. Het blijkt dat de eicelblaasjes zich bij mij aan het vullen zijn met vocht en bloed. Zijn nu gem.25 mm Dus dat voel je in een paar beurse eierstokken! Maar ligt ook aan mezelf heb maandag gewoon teveel gedaan en te weinig gedronken. Je moet ong. 2 tot 3 liter water drinken de dagen na de punctie (nooit geweten, maar oke) Nu door rust en water moet het beter gaan, gelukkig voel ik me ook beter! Maar het belangrijkste het kan geen kwaad voor de TP Fjoe.............. Van de 9 eicellen die er waren na de punctie, waren er slechts 2 bevrucht, waarvan een niet van goeie kwaliteit (deze kwaliteit was vorige behnadeling wel teruggeplaatst) 4 cellig met fragmentatie. De andere was een "snoopy" zoals ze zeiden, 8 cellig zonder fragmentatie (zijn kleine luchtbelletjes die de ruimte van delen wegnemen) een toppertje dus! Deze is dan ook teruggeplaatst. Positief en negatief dus, maar we hopen, duimen er maar het beste van! Bij deze zitten wij dan ook in de K***te wachtweken! Liefs Schaapje
P.s. Er vroeg mij nog iemand hoeveel emmy's er terug geplaatt mogen worden.... (sorry kan even niet zo gauw vinden wie, vergeef je me?) Bij ons in het VU is het zo dat onder de leeftijd van 36, eigenlijk altijd slechts 1 embryo word teruggeplaatst. Zeker bij de eerste behandeling! Bij ons was de eerste behandeling slecht, wij hadden na de punctie 11 eicellen waarvan slecht 1 bevrucht en deze was van slechte kwaliteit! Voor de 2de behandeling hebben wij dan ook duidelijk aangegeven, dat als de kwaliteit goed is 1 embryo terug te plaatsen. Zodra de kwaliteit slecht was 2 emmy's.( 2 goeie had bv al niet gemogen) Daardoor is er gister ook 1 teruggeplaatst. Wel een raar idee hoor......rij je weg na TP en zeggen we dus tegen elkaar en die andere dan? Die word nu dus weggegooid, had daar wel een brok van in me keel! Daar gaat "ons" .......
hoi schaapje, ik had ook van die grote blazen in mijn eierstokken na die punctie, ik ben dan ook echt een dag of 5 zoet geweest en best veel pijn gehad. fijn dat je nu ook een emmie in je buik hebt en welkom bij ons op de wachtbank. het is killing hoor pffffffffffff
Hoi ik wilde even reageren op Schaapje, ik zit nl ook in het Vu en bij mij worden er altijd twee teruggeplaatst ongeacht de kwaliteit, de keuze mochten wij zelf maken. In ieder geval heel veel succes in de wachtweken. Wij krijgen maandag onze 4e punctie (icsi) en dan donderdag de tp. Gr Diana
He Diana, He wat goed dat je dat zegt over VU, dat wist ik niet! En ga ik dan zeker tegen ze gebruiken uhhhh... nee dat hoop ik eigenlijk helemaal niet want dat betekend dat we weer heen moeten voor een behandeling! Jullie gaan weer een super spannende tijd tegemoet! Hoe voel je je? Vind je het niet ongelofelijk spannend? Wil je in ieder geval alle geluk van de wereld wensen! Liefs Schaapje p.s. Wat vind jij van het VU?
he meiden, een hoop activiteit en heleboel namen! Ik ga het proberen! Schaapje super een terugplaatsing van een super snoopy! Ga maar lekker op de wachtbank! Duimpjes draaien! Ginny, nog paar daagjes meid....hoe voel je je? Kaarsjes branden! Pekse nog een hele week....zet hem op meid! Muuske ik las van je slechte nieuws van gisteren..hoe voel je je nu? Heb je nog vertrouwen in Geertgen huppel de pup! Ben even de naam van daar kwijt! Succes en sterkte! Jootje, gisteren infoavond gehad! Weet dat ik ook beetje in aparte stemming thuis kwam! Wordt ineens zo echt...en ook wij waren verrast 1 op 9 kindjes IVF/ICSI! Wij willen ook hihihihi! Stienke zondag echo spannend..doe je best broedkipje! Hoe voel je je...hopelijk weer iets beter dan gisteren? Is de poes al thuisgekomen? Ernie eerste gonal naar binnen...ik hoop dat je weinig bijwerkingen krijgt! Zet hem op! Mobius, heb je de stijgende lijn wer te pakken? Hou hem goed vast! Dit weekend naar de babybeurs las ik..veel plezier! Sandra hoe was je bloeduitslag? Ik hoop dat alles schoon was! Babydream welkom helaas! Mommy to be, bij ons is er geen chromosonenonderzoek gedaan! Had er mee te maken dat er een aanwijsbare reden was dat mijn man vermindert vruchtbaar is! Dan was het niet noodzakelijk! Roca ook nog even via deze weg...fantastisch nieuws meis! Ik hoop dat je nu lekker kan genieten! Elvira aanzoek in het vooruitzicht.....joehoeeee spannend! Even over mezelf na lang zeueren eindelijk bij apotheek mijn gonalpennen toch gekregen! De aanhouder wint! hihihihi kuzzz Nina
Vergo succes met je vierde poging! Hoe bevalt de acupunctuur? Wij zijn er ook mee begonnen! liefs nina
De tp hebben we alleen in het vu, de punctie en dergelijke hebben we in het tergooi zh in blaricum. Ik hoop ook zeker niet dat je het nog moet gaan gebruiken, wij hadden die keuze in het tergooi mogen maken en die hebben dit doorgegeven aan het vu. We gaan zeker weer een spannende tijd in, helaas hebben we dit al drie keer eerder moeten meemaken, De 2e keer was gelukt maar geeindigd in een mk. Verder voel ik me eigenlijk heel erg goed s'ochtends erg last van mn buik maar dat zakt in de loop van de dag af. Dr zitten nu ook 20 follikels erg veel dit ben ik niet gewend. En hoe ik het vu vindt tja wisselend de 1e en 2e keer vondt ik ze erg aardig maar de 3e keer had ik een vreselijk dokter(man) en ik had geen goed gevoel bij mn tp helaas. Hoe voel jij je?
Nina, heel goed dat je zo heb doorgezeurd Die pennen zijn heel fijn (voor zover je over fijn kunt praten) en tja..de effecten van het 2e medicijn moet ik nog een beetje afwachten Groetjes Erna
Lieve meiden hier allemaal, Een aantal in de verschrikkelijke wachtweken.......Zet hem op en hou vol. Er zijn voor jullie allemaal plaatsjes gerreserveerd in de walviszee! Voor de meiden die aan het spuiten zijn, ook veel succes en hoop op goede groeiende follikels, voorspoedige puncties en mooie emmy's! Vandaag hebben wij weer naar ons wurmpje mogen kijken. Wow wat fantastisch mooi, hij/zij was druk aan het bewegen en zwaaien met armpjes en beentjes....... Liefs Hannah
Hannah, wat moet dat geweldig zijn...ik ben poeppiejaloers natuurlijk maar ik ben vast niet de enige hier. Geniet er van meid het is je heel erg gegund!
Wat geweldig om mee te maken Hannah. Het is je heel erg gegund Hopelijk zwaaien er binnenkort een paar kleine armpjes en beentjes terug uit de buiken van de meiden op dit topic Groetjes Erna
Hoi meiden! We hebben net de brief voor de uroloog gehad, moeten we nog heen. stond in doktershand schrift wat ik dus kon vertalen ernstige digo/diso spermie. Enig idee wat dit betekend? Voor meiden die zwanger zijn super! Meiden die een behandeling krijgen veel succes. en meiden op de wachtbank ik duim voor jullie...