Lina en Lisa; welkom en natuurlijk heel veel succes hier en hopelijk gaat jullie wens snel in vervulling! Mommy to be, fijn dat je nu weet wanneer je gaat beginnen! Daffie hoe was het? Scatt houden ze 't nog vol daar binnen? Mobius niet meer roken hoor, geef het goede voorbeeld voor manlief! Jootje 't is bijna 1 november! Spannend! En ondertussen wacht ik en wacht ik en wacht ik...ik heb niet het gevoel dat ik zwanger ben, maar ook niet dat ik het NIET ben dus we moeten echt maar gewoon doorgaan ook met wachten!
Frustrerend he? Verschrikkelijk... ik heb ook altijd zo graag de touwtjes in eigen handen maar nu heb je gewoon zoveel onzekerheid! Jij wacht en wacht dan doe ik Duim en duim... goed? Ik zal ook even wat positieve energie jouw kant op stralen... Dan zal ik ook meteen wat Scats kant op stralen! Klinkt een beetje als : "Troetelbeertjes STRAAL" Hopenlijk werkt het... Liefs xxx Jootje ps. nog 24,5 uur en ik heb een echo en dan nog 25 uur en ik heb gesprek bij gyn...oehhhhh
Haha Jootje, jij kan niet wachten Esther, hoe lang moet je nog wachten? Spannend hoor en ik duim heel hard door voor jou en Scat. Gisterenavond dus de informatie-avond gehad, maar voor ons kwam er niet veel nieuws ter sprake. We zitten natuurlijk al een poosje in het medische circuit en hebben al diverse gesprekken gehad met de gynaecoloog. Voor mensen die nog aan het twijfelen zijn of die het net te horen hebben gekregen is het denk ik erg zinvol. Alle medische zaken worden nog eens in chronologische volgorde verteld, maar als je de website goed doorleest krijg je dezelfde info. Alleen de embryoloog vertelde echt heel interressant en zo kregen we ook meer een beeld van hoe het er in het lab. aan toegaat! Nog even gevraagd wanneer de brieven voor November worden verstuurd, maar das pas halverwege november Ik had gehoopt dat ze dit begin van de maand zouden doen, want nu wordt de kans dus kleiner dat we voor de kerst er een poging op hebben kunnen zitten! Ze vertelde wel dat ik anders volgende week eens met de planning zou kunnen bellen om te kijken of ik op de lijst voor november sta, want dan wist ik in ieder geval of het volgend jaar wordt of toch nog dit jaar...duimen jullie mee voor dit jaar! Het zou op zich prachtig uitkomen met mij eigen cyclus, die rond 20-22 November weer moet beginnen en dan zouden we voor de kerst de terugplaatsing gehad kunnen hebben toch? Ik had ook nog even aan de embryoloog gevraagd of de opwerking van het zaad hetzelfde is als bij de IUI. Dit omdat het zaad van mijn man na opwerking dus allebei de keren (bij de IUI-pogingen) slecht bleek en voor opwerking matig. Daar antwoordde hij volmondig ja op en dus heb ik er nu een beetje de schrik in, dat het toch geen IVF moet zijn, maar ICSI. Dit gevoel heb ik eigenlijk al sinds de gynaecoloog ons vertelde dat ze IVF een goede oplossing vonden. Ik heb toen ook gevraagd of ze gekeken hebben naar het opgewerkte zaad van de IUI, maar ze vertelde dat ze in het UMC altijd uitgaan van hun eigen zaadonderzoek en die is zonder opwerking uitgevoerd....snappen jullie mijn angst? Ik denk dat ik het toch nog maar eens een keertje ga aankaarten! Moet zo naar de fysio en vanavond weer werken, dus fijne dag allaemaal en tot later, Daffie
hoi daffie, ik ben lisa heb ook net te horen gekregen dat we mss voor ivf moeten gaan. ik las dat je naar een informatie avond bent geweest. lijkt me ook best zinvol. ik zie alleen dat jij schrikt dat je mss voor icsi in aanmerking komt ipv ivf. ik schrok al zo van ivf. lisa.
Lees hier zo af en toe mee en zie laatste berichtje staan van Daffie. Vind het wel vreemd....wij hebben 6 keer IUI gedaan en daarvoor was zaad altijd prima. (ons probleem was onbegrepen onvruchtbaarheid). Maar toen we met IVF gingen starten werd ook opnieuw om zaadonderzoek gevraagd. Ik heb toen nog gevraagd of dit nodig was, aangezien het die maanden ervoor telkens prima was (en de laatste keer was van zo'n 2 maand terug). Maar de arts wilde het toch en gaf als reden op dat de bewerking van het zaad voor IVF anders zou zijn.....? Nouja....snap het dus niet. Kan me voorstellen dat dit voor jullie nu verwarrend werkt en ook dat je er onzekerder van wordt. De artsen hebben natuurlijk wel richtlijnen voor wanneer IVF en wanneer ICSI en blijkbaar voldoet het zaad van je partner toch nog wel aan de IVF richtlijnen. Moet hij voor jullie met poging gaan beginnen nog een keer zaad inleveren, meestal besluiten ze op grond daarvan hoe of wat? Zou het zeker nog eens navragen. Succes met het verdere traject! Alle meiden hier...een dikke knuffel en veel succes (hoop er binnenkort weer een hoop (lees allen) te mogen verwelkomen in de walvissen zee!) Groetjes, Eva.
Inderdaad niet mijn sterkste kant.. dus dat wordt nog wat als we straks een keer een tp hebben... AAAAHHHH Ik zelf schrok enorm toen we het nieuws kregen dat het IVF werd.. Toen het uiteindelijk zelfs te slecht daarvoor was en het ICSI werd was de schok minder erg.. ik denk maar zo: bij ICSI komt de zaadcel in ieder geval in het eitje.. bij IVF moeten de zaadjes het zelf doen en dat redden ze misschien niet... Hopenlijk heb je snel meer duidelijkheid of je in november mag starten (ik hoop het voor je...) en wat het dan gaat worden! xxx Jootje
Daffie ik moet nog wachten tot volgende week dinsdag...mmm als ik jouw verhaal zo lees vraag ik mij af wat het toevoegt om naar zo'n avond te gaan...het is toch algemeen, heeft niet zozeer betrekking op je eigen situatie natuurlijk omdat iedereen anders is en reageert...ik weet niet of ik dan wel moet gaan...
Hey meiden, weer ff een berichtje van mij! Lisa & Lina Helaas welkom in dit topic. Hopelijk voor jullie ook snel goed nieuws! Succes met de behandelingen! Ester Nog een weekje meid en dan weet je het! Spannend en mijn duimen blijven draaien! Scat Voor jou 1½ week wachten....ook errug spannend! Ook voor jou blijf ik duimen! Daffie Ik duim voor je dat je dit jaar nog met je poging kan beginnen! De rest van de meiden natuurlijk ook veel succes met waar je mee bezig bent! Hier is alles prima....aankomende maandag mag ik weer gaan beginnen met spuiten dus daar leef ik nu naartoe.
Ginny: De week is alweer doormidden, dus is het zo maandag (zegt de doos wiens zwakste kant "wachten" is... )! Ik hoop dat het dan allemaal weer snel zal gaan! xxx Jootje
Welkom terug Lina (had al eens ergens iets van je gelezen, maar weet niet meer waar) En wat een prachtkereltje is Glenn! Daffie, ruzie is bijgelegd gelukkig Van het moment dat mijn ongi verschijnt kan ik bellen voor een echo (gaat op dag 11 moeten). En dan maar afwachten wanneer cryo kan teruggeplaatst worden En nu duim ik me rot dat jij toch nog dit jaar kan beginnen [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< Lisa, helaas welkom hier. Hopelijk gaat deze ivf je wel lukken! Mommy to be, wat goed dat je weet wanneer het voor jullie nu ook kan beginnen Geniet inderdaad nog maar eerst van de vakantie en het zal snel begin volgend jaar zijn, geloof me Es, hopen dat manlief mijn goed voorbeeld ziet en me snel wil volgen Jootje, haha...beetje ongeduldig? Ginny, goed dat je maandag weer kan beginnen Ester, Scat en nu even vooral Vergo...
Heey Lientje ...zie dat jij je hier ook weer hebt aangemeld...logisch natuurlijk. Nog een uurtje en dan kan de postbode weer bij jullie zijn.... Ook al bescherm je jezelf...toch stiekem blijft er dat sprankje hoop hoor! Knuffel, Eva.
Dankjewel Aldonza! Lief van je dat je me hier ook volgt en succes wenst. De postbode is nog niet geweest. Mobius, tja, ik vlieg overal hier op het forum heen en weer. Dus je zal me ongetwijfeld ergens gezien hebben. Hoe gaat het met jou? Stienke, spannend meid. Ik zou trouwens wél naar die info-avond gaan. Het kan al heel wat vragen beantwoorden. Het kost alleen ietsiepietsie van je tijd, geen geld. Maar dat is aan jou natuurlijk. En wat betreft dat iedereen in een andere situatie zit, tja...dát is zo. Maar je kan je vragen ook privé stellen aan een arts. Dat was bij ons iig zo. Jootje, succes morgen bij de gyn! Ginny, ik vind het helemaal niet erg om weer in de mmm te zitten hoor. Ons gezin ís al compleet, maar we gaan voor 'het toefje op de taart'. Dus áls er nog een brusje voor Glenn 'in' zit, zou het onwijs gaaf zijn. Zo niet, is het goed zo. Een tweede punctie komt er iig niet.
dank jullie wel allemaal voor jullie welkom, idd hellaas, maar dat geldt voor iedereen hier. ik ga jullie verhalen een beetje proberen te volgen, zodat ik straks alvast een beetje ervan weet als het definitief ivf gaat worden. lisa.
Lina, dank je voor het vragen Met mij gaat het stukken beter. Ben blij dat je mijn depressieregens gemist hebt De anderen hier hebben het helaas wel moeten doorstaan Ik wacht vol ongeduld op het weekend want dan verwacht ik mijn ongi en kan mijn 2e icsi poging beginnen (de cryo van de 1e toch) Lisa, toen ik hier nieuw was, was het ook een hele overrompeling voor mij. Maar geloof me, je leert hier heeeeel snel bij!
hallo allemaal, ik heb geen mail meer gehad van dittoppic dus loop een beetje achter de feiten aan geloof ik. alle nieuw komers welkom en succes met jullie behandelingen. ik volg de wachters wel hoor en lees ook wle wat mee, maar ik vind het wel moeilijk als je na je negatieve test zo lang moet wachten op die evaluatie en misschien wel tot januarie door die klote stopweken van het lab. allemaal zonde van de tijd vind ik dat, dus ik heb geprobeerd om me wat minder met het ivf gebeuren bezig te houden. lukt dus niet, als je er eenmaal in zit dan laat het je volgens mij ook niet meer los. dus ik wachte geduldig de dagen af tot 12 nov. ik ga echt bidden dat ik nog net mee mag doen met eenkort traject........... iedereen succes!
hoi Pekse, ik ga voor goed nieuws duimen voor je op 12 nov! Ik heb dan mijn 1e echo dus hoop dat we allebei erg blij kunnen zijn! Daffie ik las gisteren voorlichtingsavond....ik vond het erg prettig omdat je voor je gevoel weer een stap dichterbij bent! En ik vond het apart om zo binnen te komen lopen en allemaal mensen te treffen die in hetzelfde schuitje zitten! Jootje ik hoop dat ze je blij gaan maken en je snel mag starten! Ik heb gisteren toch nog een testje gedaan.....bloos bloos! Ik was erg onzeker en wilde nog even bevestiging! bij de eerste druppel stond de streep er al! Voor alle andere weer dikke knuffel! liefs nina