IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allita

allita Lid

10 jan 2007
    60
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    noord brabant
    hij moet vandaag wel lachen,.. we waren vrij vandaag en ben niet achter mijn pc uit te ''slaan''.hihi. maar merkt wel aan mij dat jullie een hele positieve invloed op me hebben.

soms vraag ik aan hem'' komt het goed''? en als hij dan gewoon ja zegt krijg ik een beter gevoel. stom he?!

nee we kunnen er gelukkig wel goed over praten. maar ik denk dat het soms wel spanning met zich mee gaat brengen. ?

2. allita

allita Lid

10 jan 2007
    60
    0
    0
    noord brabant
    ik ga slapen girls. morgen werken en dan zijn we er weer.liefs

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Lieve ElviraR

Ik ga heel hard voor je duimen, dat je eerder aan de beurt bent. Geduld is een schone zaak, alhoewel ik er niets schoons meer aan vind ;) .
    Ook al moet je langer wachten, ik weet zeker dat jij ook op de Walvislijst komt (misschien wel sneller dan je denkt).

Dikke knuffel!

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    ja soms zegt mannetje zelfs moet ik er de start pagina van maken?
    maar ja het is zeker lekker dat we elkaar hebben om ons "ei"kwijt te kunnen.
    veel liefs lydia

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    tnx prinses!

6. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jemig meiden wat hebben jullie gezellig lopen beppen...ik dacht nog even snel lezen voordat ik ga liggen...nou laat dat snel er maar af.
    Even nadenken...Zag bij Vruchtje iets voorbij komen over urine die bij het sperma komt...ik zag daarna een reactie van vlgs mij Duikster (met overigens een ware wolk van een beeb). Maar jij had het over zaad wat bij de urine komt, net andersom dus....ik weet dat daar waar duikster het over had retrograde ejaculatie heet, maar vraag me toch af of er niet verschil in zit omdat de situatie bij Vruchtje psies andersom is....Nouja, het is beide niet wenselijk, maar als ik het zo hoor zou het met medicijnen al een heel eind goed kunnen komen, dus ik hoop dat ze aanslaan.
    Elmod evaluatie gehad....als ik het zo hoor wel een gesprek naar tevredenheid..goedzo! Nu wordt het tijd voor goede kansen die dan ook benut worden!
    Lenneke voor jou heel erg spannend. Ik hoop echt zo dat jij een supermooi weekend gaat krijgen en dat dit ons startschot mag zijn en we je snel mogen volgen...duim hier nog heel hard voor je door.
    ElviraR voor jou dus flink tegenvallend nieuws...ik hoop toch dat je op 1 of andere manier sneller aan de beurt bent. Bij mij loopt de behandeling wel wat anders dan bij Elmo hoor. Ik moest toen ik ongi werd bellen of ik die maand kon starten of dat ze al vol zaten (per ziekenhuis trouwens ook verschil met wachtlijst.....sommige ziekenhuizen hebben dat niet hoor)...ik kreeg daarna al snel papieren thuis met wanneer te starten met de meds en afspraak voor 1e echo en de recepten....Als je die recepten hebt kun je ermee naar de apotheek en bij onze apotheek duurde het een dag voordat ze ze binnen hadden (ze moesten het bestellen)....laat het eens 2 dagen zijn....valt dus wel mee.
    Nou foliumzuur slik je allang ws en daar ga je dus gewoon mee verder...ik ben niet aan de pil gegaan maar ik moest dus op CD 21 starten met de Decapeptyl...dat was dus vandaag. Dus je ziet...het verschilt nog wel een beetje per ziekenhuis...en meestal duurt het hooguit een paar dagen (bij mij dus maar 1 dag) en heb je de meds al in huis. Dus ik hoop van ganser harte dat je toch wat eerder mag starten dan dat je na deze brief in je hoofd hebt.
    Wie ben ik nou nog allemaal vergeten...genoeg...maar deze mensen wilde ik met name noemen...
    Rest van de meiden...bedankt dat jullie aan me dachten...spuiten ging prima, maar dat is ook niet waar ik tegenop zie.
    Oja, er vroeg nog iemand waarom ik met acupunctuur was gestart...Ik wilde mn voor mijn innerlijke rust...kan wel ontspannen...denk ik dan, maar zit dan toch niet rustig...mijn hoofd blijft doormalen...hierdoor soms ook wel beroerder slapen (al gaat dat de laatste tijd alweer aardig goed) Tevens hebben we wel gesproken over onze vruchtbaarheidsproblemen en hij heeft daar goede resultaten mee geboekt...ik kan nog niet zeggen dat ik het daarom doe, maar indirect wel. Ik denk dat ik de behandeling beter aan kan als ik me beter kan ontspannen (denk ook mn aan de punctie) en ik denk dat dit zeker een positieve bijdrage kan leveren aan mijn behandeling. Zoals ik al zei, een hele aparte gewaarwording en ik vond het ook moeilijk om mijn vertrouwen volledig uit handen te geven, maar (ondanks de toch soms wat pijnlijke plekken van de naaldjes) toch wel vrij relaxt. Na 1 behandeling kun je er sowieso nog niet veel van zeggen....dus volgende week weer.

Zo, nu heb ik wel weer genoeg getikt en gebept...hoogste tijd voor mijn bedje...morgen weer vroege (fijn hoor; wisselende diensten)
    Kus allemaal en tot snel, groetjes Eva.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Elmo = controlfreak.
    Je bent echt niet de enige ElviraR :)

8. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Goeie morgen meiden

Pfff, heb nachtdienst gehad en heb vanmorgen veel moeten bijlezen.

@vruchtje
    14 miljoen zwemmers en eerst 5 miljoen. Wat een super uitslag he. Wij zijn van 4 miljoen naar 13,6 miljoen gegaan. Ik kan me precies voor stellen hoe blij jullie met dit nieuws zijn.

@Lenneke
    2 emmy's, spannend zeg. Wanneer ga je precies testen? Moeilijk he, dat afwachten nu...

@ElviraR
    Wat een tegenvaller meid. Ik had voor je gehoopt dat het introductiegesprek toch wel eerder zou zijn. Nu moet je voor je gevoel nóg langer wachten. En zeker als je dan april in gedachten neemt, snap ik dat je hier heel erg verdrietig van bent.
    Maar zoals Elmo al schreef, is er misschien hoop voor je dat je in maart al kunt beginnen. Ik zal voor je duimen. Sterkte!

@elmo
    De punctie rond valentijnsdag gepland, hopelijk brengt deze dag gelukt voor jullie

@allita
    Ik denk dat de MMM zeker spanningen veroorzaakt in een relatie, hoe goed die ook is. Praten is erg belangrijk, want het is niet niks, allemaal die emoties die we allemaal te verwerken krijgen. Ik ben dan ook erg blij met dit forum. Hoef ik mijn vriend niet met "alles" lastig te vallen. En zoals ik begrijpt, hebben jullie dit ook. :)

Ben natuurlijk dames vergeten, sorry, maar moest ook veel lezen.

Liefs Roca

9. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    och jee ik loop vreselijk achter hier in dit topic zeg.
    Ik weet niet eens iedereen te benoemen meer.
    @ Lenneke, het is vrijdag oef spannend zo voor het weekende. Weet je al wanneer je test?

@ Elmo, Voor jou nog even een maandje dan begint het allemaal weer of niet, half feb las ik.

@ Aldonza
    Voor jou het spuiten nu voorbij begrijp ik. Wanneer weet je weer meer?

@ ElviraR, balen voor je als het anders gaat dan je gehoopt had. Cheer up..... Misschien gaan we dan nu even helemaal gelijk lopen ik verwacht zelf ook hopelijk april dat ik wat aan de slag mag gaan.

@ roca81, ergens gelezen dat de 2 de sperma test beter uitviel, geweldig voor je...supers.

Over algemeen gaat het goed hier met mij, We praten er niet te veel over het heeft zijn rust even gevonden op dit moment.
    vriendlief gaat maandag voor onderzoek en dan is het 2 weken geduld hebben voor we weer samen gaan naar het ziekenhuis.
    Ik ga namelijk maandag niet mee.
    ongesteld is hier weer weg dus denk vanaaf of morgen klussen voor de verversing dan is het klaar voor maandag dacht ik maar zo, meer kunnen we er niet aan doen toch.
    Voor iedereen die bezig is met MMM, we gaan er gewoon voor met zijn allen , ik heb er zin in .
    LIEK.

10. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Elmo fijn om te weten dat ik niet de enige ben ;)

Roca; ben blij dat de 2de uitslag een stuk beter was...hopelijk hebben jullie niet veel hulp nodig...

Liek; was idd een tegenvaller, maar ja kan er nu eenmaal niks aan veranderen. Saampjes aan de slag is ook gezellig! Al blijf ik hopen dat het eind maart wordt. Mischien mag jij dan ook al....

11. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi allemaal,
    het gaat inderdaad hard zo met ons topic! Heel fijn dat jullie er allemaal zijn, helaas hadden we natuurlijk elkaar liever op het zwanger topic ontmoet...

Maar het is nu wel superfijn om te weten dat mensen meeleven met je.
    Ik hou het haast niet meer van de spanning nu, echt heel erg. Ben ook heel erg bang dat ik toch nog ongesteld ga worden nu ofzo. Ik weet niet of ik wel durf te testen, want zolang ik het niet doe kan ik ook niet teleurgesteld worden....zucht...

ElviraR: Balen voor je, ik had ook zo zitten rekenen en toen viel het ook best een beetje tegen.
    Bij mij is het weer anders dan bij elmo en Aldonza. Ik moest op ongidag 2 starten met FSH (nieuw med. langwerkend). Toen na 5 dagen puregon erbij. Omdat het bij mij heel snel ging had ik vrij snel daarna de punctie.
    Maar toen ik mijn intakegesprek had zat ik op dag 3 en moest dus inderdaad een cyclus wachten... En dan wil je heel snel ongi worden en dan komt het natuurlijk niet. Ik hoop voor je dat het mee zal vallen. Ohja, ik kreeg de 1e meds van het ziekenhuis mee en een recept voor de rest. Kon dus gelijk beginnen.

Lieve groetjes aan de rest, Lenneke

12. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lieke ik blijf zeker lekker(!) doorspuiten met deca tot de uitgangsecho (26 januari) en dan hoop ik daarnaast ook met Puregon te starten. Dus over 2 weekjes pas weer een volgende stap.
    Lenneke ow....om gek van te worden. Het euvel is dat je van die Progestan bollen ook andere dingen gaat voelen en het feit dat de 'klachten' zo op elkaar lijken...zwanger/niet zwanger....(ik streep bij deze vraag de 2e optie door...en ga voor een 10 voor de toets!!) Blijf hier hard duimen draaien voor je!

13. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Lieve meiden,

Allemaal ontzettend veel succes en sterkte gewenst! Ik lees zo af en toe mee, maar dat doorzettingsvermogen van jullie... petje af! Vind jullie stuk voor stuk toppertjes!

Dikke knuf,
    Marjo

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh...geloof dat Lieke vroeg wanneer ik weer mag prikken prikken prikken...
    1 februari mag ik weer beginnen. De 30e januari heb ik een echo om te kijken of alles oke is en als het dan echt oke is gaan we ook meteen de 1e van start!
    Elmo

Lenneke....TREK JE HET NOG MEID?
    Owwww....ik heb gewoon een deja-vu gevoel.
    Succes meid!

15. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Lief Marjo, maar jij bent minstens zo'n topper hoor ;)

Elmo schiet dan alweer aardig op he ;) Lekker hoor; eindelijk weer een kans!!

Lenneke; kan me voorstellen dat je het niet meer volhoudt....Lijkt me ook om gek van te worden! Ik hoop dat je het testen toch gaat aandurven, want het kan je natuurlijk ook een hele mooie dag bezorgen! Nog ffies meid. Denk enorm aan je!!

Aldonza; gaat het spuiten je weer goed af? Je komt steeds dichter bij je doel meis ;) Denk aan je hoor!!

Ik ben alweer wat afgekoeld ;) Ventje heeft ook nog met me gepraat. Was een beetje pissig, omdat hij net deed of het hem niks dat het pas 19 maart is dat gesprek. Maar hij gaf een iets andere uitleg waar hij eigenlijk wel gelijk in heeft. Ik hoor alleen wat ik wil horen...gyn zei het zal ongeveer 2-3 weken na voorlichtingsavond zijn en bij mij kan het dan ook niks anders meer zijn...Kan natuurlijk ook uitlopen zolang er niet definitief iets is afgesproken. Realiseer me dat nu ook wel ,dat ik me er niet zo op moet vast pinnen....
    Gaat goedkomen. Ik wacht "geduldig" af!

Bedankt dat ik tegen jullie mocht zeiken gisteren...heeft opgelucht ;)

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Volgens mij viel het zeiken nog wel mee, hoor ;)

Ik hoop dat je binnenkort veel moet "zeiken", omdat er iets op je blaas drukt. (hi,hi,hi :) :rolleyes: :)

17. Niet meer actief

18. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedeavond ladies!

Jeetje wat is het hier druk geweest, dacht ook effe snel terug te kunnen lezen...morgen maar hoor!
    Wilde alleen even zeggen tegen LENNEKE; Hou je taai meid...nog ff! Succes met testen...'think positive'...

Voor de andere meiden fijn weekend alvast!

liefs Nollie

19. allita

allita Lid

10 jan 2007
    60
    0
    0
    noord brabant
    wat spannend lenneke,..nog even,.. ik zal aan je denken,..duimen,..en hopen,.. good luck.

liefs allita

20. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bleghh, verveeeeeeeeeeel me.......
    Vanavond na het eten vielen me ogen bijna dicht en dacht ik vroeg op bed te liggen. Mannetje heeft nachtdienst, dus die is al weg....en ik zit hier ineens klaar wakker te wezen...Bleghhh.....

Ff klagen hoor...............denk dat ik straks toch maar onder warme douche spring evt nog boekje ga lezen in mijn bed....wil morgen toch bijtijds opstaan (ondanks vrije dag...) maar wil nog naar sportschool en heb 's middags met vriendin afgesproken....kijken hoever ze gegroeid is en hoe haar mupkes bewegen....ze is zwanger van een tweeling na 2e IVF...

Nou, ga jullie niet langer lastig vallen met mijn geverveel(!)....Truste voor degene die dan nog niet op 1 oor liggen en allemaal een fijn weekend!

Groetjes. Eva.

Deel Deze Pagina