IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Caruli: SPANNEND! HEEL VEEL SUCCES! Ik DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM...

xxx Jootje

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Essie als je twijfelt, misschien ff ziekenhuis bellen, maar ik ga er vanuit dat je gewoon kan beginnen. Beterschap en heel veel succes!

Caruli, voor jou ook spannend zeg! Ik denk aan je hoor, het is je ernorm gegund!

Schaapie hoe is 't nu met jou?

Scat, je weet dat ik aan je denk, maar ook vanaf hier heel veel sterkte!

3. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Meiden, ik wil jullie allemaal even bedanken
    voor julie medeleven :) ;)
    Dat kon ik even heel goed gebruiken :)
    Ik ben vandaag weer naar m'n werk gegaan
    en ben gelukkig goed opgevangen door m'n
    collega's. Voel me wel een beetje leeg vandaag.
    Een verdrietige Scat :( :(

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Scat, wat goed dat je weer bent gaan werken en dat je goed bent opgevangen door je collega's...
    En natuurlijk voel je je verdrietig, geef er maar even lekker aan toe!

Een hele dikke knuffel van Daffie

5. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Fijn scat dat je zo'n steun van je collega's krijgt...

caruli spannend he?! Gaan we elkaar nog tegenkomen op het ziekenhuis of niet? Ik moet vrijdag weer...

Hoop dat het geen invloed heeft essie, succes in ieder geval! En beterschap natuurlijk...

6. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    Even een vraagje aan de meiden die al eens een icsi behandeling deden... vorige week dinsdag heb ik negatief getest. Ik ging (alvast sorry voor iets minder frisse details :oops: ) vloeien, bruin en een heel klein beetje rood, maar het meeste was bruin. Duurde een paar dagen. Nu ben ik een week verder vanaf mijn negatieve test, en nu heb ik nog steeds menstruatieklachten...is dit altijd zo?

7. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    het duurt inderdaad wel een tijdje komt ook wel een deel door de hormonen, gaat het te lang duren kan je beter het zh even bellen

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ester Ik had ook na de vorige poging maar een paar dagen wat
    bloedverlies. Heel weinig, begon met roze, toen rood en daarna idd wat
    bruinig. Ik verloor ook alleen maar wat als ik naar de wc ging, tussendoor
    bijna niks. Was na 3 of 4 dagen ook alweer over, dus idd erg raar.

Ik zit nu ook alweer op m'n ongi te wachten, zou het vandaag moeten worden.
    Maar nog niks te zien hier :(
    Wel irritant, want ik moet maandag voor de uitgangsecho en dan zou het
    toch wel fijn zijn als de ongi alweer zo goed als over is.

Morgen maar ff bellen..... *zucht*

9. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Ester, ik had net hetzelfde als jij. Heeft geduurd tot mijn volgende menstruatie zelfs :cry:
    Daardoor had ik diep vanbinnen nog die hoop dat die negatieve uitslag fout was en dat er toch een emmytje in mijn buik zat :oops:
    Maar helaas...

Nu is het eindelijk weer helemaal de oude dus het komt wel weer goed ;)

10. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Nou wij zijn weer zo ver vanaf 21 nov moet ik 3 x daags urine sparen en dan op 23 nov bloed prikken en een echo.

We gaan deze keer voor een terugplaatsing in eigen cyclus.
    als ons eskimootje goed mag ontdooien.

Dikke knuffel iedereen

Greets Beeb

11. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik hoop voor je dat de ontdooiing goed verloopt! Als ie dat overleeft overleeft ie vast alles ;) ! [-o<

xxx Jootje

12. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Gisteren heb ik dus mijn eerste accupunctuur-behandeling gehad en ik moet zeggen dat ik het heerlijk ontspannend vond!
    Eerst had ik een gesprek met de accupuncturiste. Een vrouw van rond de 35 en heel aardig. Helemaal geen zweverig type, gewoon een "normaal" persoon net als ik zelf. Ze heeft even een lijst doorgenomen en ging toen aan mijn pols voelen, daar voelt ze de stroming in je lichaam en daarna ging ze mijn tong bekijken (kan ze blijkbaar veel aan zien?).

Ik had naaldjes in mijn hand/pols/teen/enkel en buik.

Daarna 20 minuutjes ontspannen en toen voelde ik het stromen, alsof het via mijn hoofd eruit stroomde.. lekker oogjes dicht gedaan en genieten van de "rust".

Ze zei ook nog dat ik mijn man ook langs moest sturen ze kunnen blijkbaar heel veel doen voor mannen met slecht zaad/weinig zaad. Er zijn gevallen waarbij het zaad met 10-voud verbeterd werd na accupunctuur. Dus meiden die ook een man met slecht zaad hebben....

Mijn man gaat haar nu ook bellen voor een gesprekje. Hij is als de dood voor naalden maar wil toch alles proberen.. ben benieuwd.

De naalden voelde ik overigens helemaal niet!

Nu op naar het gesprek met ivf-team volgende week!

Tijd gaat toch sneller dan ik dacht... ;)

xxx Jootje

13. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    Ha Mobius, Ginny en Vergo, super bedankt! Ik wilde ook al bijna eigenlijk tegen beter weten in toch een extra test gaan doen. Geweldig jullie hebben een kostenbesparende werking :)

Jootje, deed dat zeer die naalden? Klinkt goed! Is de reden dat jij er naar toe gaat ontspanning of iets anders...misschien heb ik er overheen gelezen.

Zijn er meer mensen waarbij bekend is dat de hoeveelheid zaad steeg na dit soort behandelingen. Wij hadden op 1 uitschieter van 2 miljoen nog nooit meer dan 700.000 gehad, maar de laatste keer waren het spontaan ineens 7miljoen, en wij deden geen accupunctuur...

14. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Een ex-collegaatje van mij stuurde me net een e-mailtje en
    misschien is het leuk om dit verhaal met jullie te delen.
    Ik had het op mijn eigen topic gezet maar nu ook even
    hier. Dan stuur ik even een beetje positiviteit het forum op
    en dat is ook wel eens goed :) ;)

Zij schreef net:
    Mijn zwager is maar voor 10% vruchtbaar, dus ook zij hebben IVF gedaan. De eerste 2 pogingen waren mislukt en ze zouden het eigenlijk opgeven. Hebben toen toch nog een derde keer (op eigen kosten...) geprobeerd en nu hebben ze twee prachtige zoons! Mijn vriendin kon geen kinderen krijgen zeiden de artsen. Na 2 pogingen IVF heeft ze het opgegeven. Was helemaal de weg kwijt en vreselijk ongelukkig....en toen in eens na 3 maanden was ze zwanger! Dat kon helemaal niet volgens de artsen! Ze heeft nu sinds 3 maanden een heel heel lief schattig zoontje! Nog een andere vriendin van mij had na allerlei dingen geprobeerd te hebben ook te horen gekregen dat ze geen kinderen kon krijgen. Zij heeft nu een dochter en een zoon!l.....Dus wat ik eigenlijk tegen je wil zeggen: geef niet op! .......Het gaat jullie lukken :)

Toch wat staaltjes van 'GEEF NIET OP'
    Groetjes Scat ;) ;)

15. Niet meer actief

wow wat een mooi verhaal zeg scat
    zo zie je maar wonderen bestaan dus nog wel
    hopelijk gaat het voor ons hier allemaal ooit nog eens gebeuren
    ;) ;)

16. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Inderdaad mooi geschreven van je ex-collegaatje, maar je moest eens weten hoeveel van zulke verhalen ik ondertussen al gehoord heb van werkelijk iedereen, pfffffffff af en toe word je er wel een beetje moe van hoor (niet van jouw berichtje hoor!). Maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel...

Jootje klinkt goed die acupunctuur, ik zou dat zelf ook eigenlijk best willen proberen, maar denk niet dat ik mijn mannetje er naar toe zou krijgen... Die vindt dat allemaal maar onzin (hoezo eigenwijs? hahaha).

Stienke, bij mij was m'n eerste menstruatie juist heftiger dan anders (maar dat bleek achteraf dus ook een vroege miskraam te zijn) en de volgende menstruatie was 10 dagen later dan anders... Je lichaam is toch ff 'van de rit' door al die hormonen...

17. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    @Essy, ik hoop dat je je al iets beter voelt.
    Als je ermee zit zou ik gewoon het ziekenhuis bellen en
    overleggen.

@Caruli Spannend :) Nou, dit eskimootje wil het
    vast wel warm hebben. Ik duim ervoor dat het eskimootje
    mooi ontdooit.

@Ester Mijn lichaam is ook raar aan het rommelen
    met bruinverlies. Toch heb ik het sterke idee dat dit allemaal
    door de hormoontjes komt. Als je erg twijfelt kun je testen
    maar zo te horen twijfel je niet. Ik bij mij ook niet, ik heb
    echt het idee dat het bij mij mislukt is.

@Ginny Wat toch een gedoe met die ongi he!

@Beeb Nog een eskimootje :) Dat jouw eskimootje ook maar
    mooi mag ontdooien. Dan verruilt hij zijn iglo maar voor een
    lekker warm huisje, beter toch ;)

@Jootje Volgens mij werkt die accupunctuur goed voor jou.
    Ik zit er ook wel eens over na te denken.

@SandraB Ik snap wat je bedoelt hoor. Bij mij is er dan
    zo'n stemmetje in mijn hoofd: 'Waarom voor mij dan niet' :(:
    Mag ik ook een beetje geluk hebben dan :(:
    Maar we geven de moed niet op Sandra ;)

Groetjes Scat ;) ;)

18. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Die naalden deden helemaal geen pijn! Op een paar plekjes was het wat gevoeliger, maar je voelde echt bijna niets.. alsof ze gewoon een keer op mijn huid drukte.
    Ik ga voor de ondersteuning bij het zwanger worden, daar kunnen ze heel veel bij ondersteunen en het werkt ontspannend!
    en mijn verzekering vergoed per behandeling 80% tot een bedrag van 300 euro per jaar.. en aangezien het jaar bijna om is kan ik begin volgend jaar mooi nog een keer..hihihi..

Ik had er veel positieve verhalen over gehoord, merendeel gebruikte het pas bij laatste poging ICSI/IVF en ik dacht: waarom wachten tot de laatste behandeling? Ik wil bij de eerste behandeling al alles doen wat ik kan...dus vandaar.

Mijn man is als de dood voor naalden, maar toch wil ook hij alles proberen om het te laten slagen! Ook zijn ouders hebben hem gepushed om het wel te gaan doen.. ;)

xxx Jootje

19. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    mmm, mischien is het ook iets voor ons, dank je wel voor je uitleg Jootje!

20. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Jootje naar aanleiding van jouw berichtjes ben ik gelijk ff gaan bellen naar de acupuncturist hier in het dorp. Denk dat ik het ook ga doen........ Weet het nog niet zeker, maar denk er zeker serieus over na!

Deel Deze Pagina