IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Essie76,

7 is een fantastische score. Balen dat je linkereierstok je in de steek heeft gelaten.
    Heel erg veel succes dinsdag.

Dikke kus,
    Elvira

2. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Essie: Voor alleen maar eiblaasjes in 1 eierstok vind ik dat ook geen slechte score hoor!
    En uiteindelijk heb je maar 1 of 2 goeie nodig he? Ik wens je vast heel veel succes met de punctie morgen en ik hoop dat er hele mooie worden gevonden!

Stienke: Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt inderdaad wel als wat oud bloed en/of restje van de niet gehaalde emmy wat er nu meekomt.......

Aan deze kant geen nieuws. We zijn wachtende op mijn ongi die pas na 4 december mag komen. Anders schuift alles een maand op vanwege de plaats die ze hebben in het zkh....
    Heel stiekem ook nog een klein hoopje dat het klussen deze maand wellicht effect heeft gehad, na wat accupunctuur enzo... maar goed daar wil ik me helemaal niet aan vast houden. Ik ben al lang heeel blij als ik na 4 dec. ongi word!

Rest van de meiden: SUCCES met alles waar jullie mee bezig zijn..

het bijhouden is heel moeilijk.... :oops: :oops:

xxx Jootje

3. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Wat is het hier stilletjes geweest dit weekend. Had niets om bij te lezen! ;)

Essie, heel veel succes met de punctie morgen :thumup:
    Jammer dat je linker eierstok je nu definitief in de steek gelaen heeft, maar je rechter heeft het dan toch wel goed gemaakt he? 7 is helemaal geen slechte score! En morgen gaan er dat waarschijnlijk zelfs nog meer zijn :thumup:

Sandra, hoe voel je je? Volgens mij ben jij nu de enige op het wachtbankje he (sorry aan de andere dames als dat niet zo moest zijn :oops: )
    Ik hoop dat je 2 emmietjes nu lekker blijven zitten ;)

Schaapie, ik duim nog steeds voor een groeispurt van je kleintje [-o< [-o<

Hier nog heel goed nieuws!:
    Heb het wat uitgebreider in mijn eigen topic gezet maar ga het hier heel kort houden:
    Zaterdag naar het ziekenhuis geweest voor de 3e fm en bloedname. Er was eindelijk actie te zien! Ze zagen op de echo een follikel van 16mm. Dus moest ik vandaag normaal gezien terug gaan voor een echo en kreeg ik waarschijnlijk meteen de pregnyl.

Maar s'middag kreeg ik al telefoon dat het sneller ging dan verwacht! Ze hadden aan de uitslag van het bloed gezien dat de eisprong toch al voor zaterdagavond ging zijn :D
    Dus heb ik zaterdagavond de pregnyl moeten spuiten en nu vrijdag om 15u moet ik bellen naar het labo en dan gaan me zeggen wanneer ik zaterdag de tp krijg :D
    (als de cryo natuurlijk goed ontdooit [-o< )

Ondertussen dit weekend wel nog goed gebruik gemaakt van het grote cadeau van te weten wanneer precies mijn eisprong was :D :D
    Hopen dat het mocht baten.
    We waren al stiekem aan het hopen dat deze spontane poging lukt EN de cryo...dan krijgen we wel een heel speciale tweeling! :D :D

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    spannend meid!
    zal voor je duimen ;)

5. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Mobius, TOP! Ik hoop echt dat het gaat lukken!

6. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Annelies welkom hier en veel succes met alles!

Sandra Hoe voel je je?
    Ik duim dat de 2 emmy's lekker warm bij je binnen blijven zitten!

Schaapie Jeetje meid wat zal jij geschrokken zijn!
    Ik duim dat je emmy de goeie kant opgaat en je dus toch lekker zwanger blijft!

Elvira Ik las in je eigen topic dat je van ZK weer 3 pogingen krijgt!
    Super meid....weer op naar de 1e poging!

Essie Heel veel succes morgen met de punctie!!!
    Ik had bij m'n 1e IVF ook uiteindelijk 7 eitjes, dus een hele mooie score hoor!
    Hoelaat moet je morgen? Ik heb om 11.25 uur de uitgangsecho.

De rest van de meiden natuurlijk ook veel succes met alles!

Hier gaat alles prima...morgen dan eindelijk de uitgangsecho!
    Hopelijk dan ook de Menopur gaan bijspuiten en als alles volgens schema
    loopt dan over 2 weken alweer de punctie!

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ginny: word ook weer spannend voor jou ;)
    hopelijk is de echo morgen goed en kun je beginnen
    met spuiten,
    ;) ;)

8. 3 wonders

3 wonders Actief lid

10 nov 2007
    210
    0
    0
    Stienke: Ik ga idd in januari met de pil beginnen, jij ook?
    Zou wel leuk zijn als we elkaar tegenkomen!
    Ik heb morgen mijn 5e en laatste IUI en de maand erna doen ze niets vanwege kerst enzo. Ik heb nog wel een recept voor pregnyl liggen dus in die maand spuit ik op de 11e dag de pregnyl (doe het altijd op de 11e dag) en dan kunnen we in elk geval wel heel gericht klussen... Heb je toch het idee dat je iets extra's gedaan hebt....
    En dan in januari met de pil starten...raar idee hoor! Maar ik leef echt naar de behandeling toe! Gelukkig vergoed mijn verzekering het 100% dus niet max 3 pogingen maar ik hoop natuurlijk binnen die 3 pogingen zwanger te mogen raken!

Leuk dat we samen op gaan! Nouja, jij voor de tweede dan, maar je snapt wat ik bedoel..

Liefs!

9. angelina1979

3 feb 2007
    93
    0
    0
    verzorging
    hey meiden....ben ik weer!
    heb afgelopen donderdag de 22 ste de punctie gehad!
    was erg pijnlijk want mijn ene eierstok lag precies achter mijn baarmoeder!
    maar ok het is gelukt!
    12 eitjes!was redelijke goede score!
    zondag de 25 ste(gister) was de terugplaatsing!
    piece of cake....dat was zo gebeurt...
    er zijn 7 eitjes goed bevrucht!1 teruggeplaatst en de rest in het vriesvak...hahahaah
    nu ff afwachten he?! dat is volgens mij het vervelendst!
    xxx

10. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    Annelies, ik begin ook in januari op dag 1 van de ongi met de pil! Wie weet zien we elkaar nog in Zwolle in de wachtruimte!

Angelina, heel veel succes in je wachtweken, ik duim voor je!

11. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    goeie score!

weet jij nou al dat er wat in het vriesvak gaat?
    bij ons horen we dat via een brief...
    succes met de wachtweken in ieder geval!

12. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Angelina, wat een mooi nieuws. Heel veel succes in de wachtweken :thumup:

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    angelina: heel veel succes met de ww
    hopelijk test je over 2 weken positief ;)

14. dennismartine

dennismartine Actief lid

11 sep 2007
    331
    0
    0
    verpleegkundige
    almelo
    Hoi meiden,

Sluit mij vast aan bij jullie onderwerp. Hebben vanmorgen te horen gekregen dat het zaad van mijn man erg slecht. kunnen waarschijnlijk zonder behandeling, niet op een natuurlijke manier zwanger kan worden.
    2 Januari naar de uroloog om te kijken hoe het komt en daarna naar de gyn. De grond zakte even onder mijn voeten vandaan en had het gevoel dat wij onze kinderwens wel in de prullenbak konden gooien. Iemand van jullie hetzelfde meegemaakt?

Groetjes Martine

15. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    hoi martine
    welkom hier.
    wij hebben het ook meegemaakt dat manlief een zeer slechte zaadscore had.
    er waren in de eerste test 0 % goede zaadjes aangestroffen, dit kwam door een spatader op zijn bal.
    inmiddels is hij geopereerd en nieuw onderzoek gedaan en nu komen we gelukkig in aanraking voor ivf/icsi.
    als het goed is krijgen we in januari/ februari onze erste pogong.
    zo lang er iets van goede zaadjes aanwezig is kunnen de artsen veel hoor, houd de moed erin.
    veel succes!
    kuzz

16. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    Martine, welkom hier. Mijn man had ook slechte zwemmers, bij het eerste onderzoek hier in het ziekenhuis was het resultaat volgens de huisarts 0. Nu is de onderzoeksapparatuur bij ons in het ziekenhuis niet zo nauwkeurig als die in Zwolle op de fertiliteitsafdeling. De fert.arts zei dus ook dat ze zelfs daar nog wel iets mee konden.
    Later moesten we nog een keer of 5 zaad inleveren, soms waren er 100.000 levende cellen, maar ook een keer 2 miljoen, een keer 700.000 en de laatste keer zelfs 7 miljoen. Het zijn echt momentopnames. Er is dus ook vast nog hoop voor jullie! Meid ik hoop echt dat je toch met icsi snel zwanger mag raken. Heel veel succes!

17. @ Angelina, mooi dat alles goed is gegaan. We gaan voor je duimen hoor.

@ Ginny, ik denk dat jij in Z'drecht moet? Ik moet naar het EMC. Jammer, anders had je ff langs kunnen komen. Ik laat het nl. onder narcose doen en als ik net zo lang moet wachten als de vorige x op de uitslag, dan lig ik er wel een hele dag.
    Hopelijk is alles goed met de uitgangsecho en mag je menopur er bij gaan spuiten. We horen het wel van je.

@ Martine, ik ken het....ik heb endometriose en dan wordt er natuurlijk vanuit gegaan dat het aan mij ligt. Bij mijn man niks getest totdat we dus voor ivf (ICSI) gingen en hij daarvoor getest moest worden......Je hebt idd even het idee dat het echt nooit meer zal lukken, maar daarna werd ik heel strijdlustig. Het gaat ons echt wel lukken! En jullie gaat het ook lukken! Zie het als een 'uitdaging'

18. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Martine, mn vriend had ook slechte zwemmers door zn suiker niet meer dan 200.000 gemiddeld en ik heb pco hoe kan je elkaar treffen. Na 3 keer iui en 4 keer icsi zie hieronder ons resultaat. hou de moed erin

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik wil hier eventjes klagen hoor. :oops:
    Ik spuit nu iets langer dan 2 wkn decapeptyl en ik barst echt van de hoofdpijn.Ik prik nu ook sinds een paar dagen puregon en ik had gehoopt dat m'n hoofdpijn zou afnemen, maar helaas...
    Is dit herkenbaar?

20. liselotje

liselotje Bekend lid

17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi meiden hier is ik ook weer eens ;)

@Zara dat probleem heb ik hier dus ook maar heb het vandaag aan de gyn gevraagd en die zei dat het kwam doordat de decapeptyl je hormonen stil legt vandaar die hoofdpijn maar volgens haar zou als je begint met de pregnyl de hoofdpijn weer verdwijnen omdat je dan weer hormonen binnenkrijgt dus hopelijk verdwijnt t snel voor je :( en dan natuurlijk ook bij mij :)

@martine hier was het ook een grote schok maar uiteindelijk ben je dan toch weer opgelucht dat je weet waar het nu aan ligt en dat er in ieder geval met de nodige hulp een zwangershap inzit..zo blijf je ook maar elke maand hopen...heel veel succes ;)

@angelina super dat er 7 bevrucht zijn hopelijk blijft deze top emmie lekker 9 maandjes bij je..heel veel succes in de wachtweken ;)

@ginny spannend dan zitten we waarschijnlijk dalijk saampjes op de wachtbank :) heb waarschijnlijk ook over 2 weekjes de punctie ;)

@essie heel veel succes met de punctie morgen ;)

@sandra de duimpjes draaien hier hoor ;)

@ iedereen wie ik onbewust vergeten ben HEEL VEEL SUCCES ;)

Nou hier vandaag ook de uitgangsecho...mag woensdag met de pregnyl beginnen en dan volgende week woensdag de 1ste meting dan vrijdags de 2de en misschien de maandag erna nog een 3de maar dan ook die week de punctie en terugplaatsing dus ik was net zo aan het denken als dus alles goed gaat bevruchting enz. kan ik dus eigenlijk zeggen over een dikke 2 weken ben ik zwanger! Hebben jullie ook zo gedacht :(: Tis wel heel vreemd om zo te denken en het ook nog eens te schrijven...Ik weet er kan vanallles mis gaan en het kan ook zijn dat het niet allemaal lukt maar een beetje positiviteit mag wel he :)

Ik zie alleen een beetje op tegen de pregnyl spuiten want de decapeptyl prikjes die branden al elke morgen tijdens de vloeistof erin spuiten wat ik de 1ste dagen niet had en volgens de zuster zouden de pregnyl nog erger branden dus zal wel weer nerveus aan de slag gaan..
    Hadden jullie last van of de decapeptyl of de pregnyl met het spuiten?

Nou is weer en lange lap tekst geworden...meiden toi toi toi ik duim voor jullie allemaal ;)

groetjes liselotje

Deel Deze Pagina