IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giny, wat erg he die onzekerheid. Maar ik heb echt hele goede hoop voor jou als ik dit zo lees. Ik ben m'n duimen blauw aan het draaien. Ik ben zo benieuwd! Sterkte nog even deze uren.

Smoeltje welkom hier

Lina, ach nee. Hoe kan het dan dat je positief getest hebt? Sterkte meid, je komt heel sterk over moet ik zeggen. Wij hebben geen gekke uitspattingen met de kerst, maar na een flinke dip te hebben gehad afgelopen donderdag zijn wij zeker van plan om lekker van de kerst te gaan genieten en vooral nergens aan te denken. Dat wil zeggen: lekker eten waar we zin in hebben en niet spastisch gezond gaan doen. Ook lekker drinken, net zoals m'n mannetje, wat niet goed is voor z'n zaad, maar we zijn het allebei zo zat!

Ik wil alle meiden hele gezellig dagen toe wensen. Geniet er van!

Dikke x Ester

2. onee, liselotje. Ik ben nu ook heel hard voor jou aan het duimen en hoop dat bruin bloedverlies niet te betekenen heeft dat het over is.

x

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    @Smoeltje; Beetje lastig uit te leggen.Officieel zouden we pas in juni '08 geholpen worden.Omdat we dan 2.5jr bezig zijn.Dan zouden we eerst 6 iui pogingen krijgen en daarna pas ivf.Maar ik kon meedoen met een onderzoek.Omdat er eigenlijk niks mis is met ons.En het zwanger raken lukt niet.We zouden dan uitgeloot worden voor óf 3 keer iui óf 1 keer ivf.
    En dan zou er 1 embryo teruggeplaatst worden.Daar zijn ze onderzoek naar aan het doen.Meerlingzwangerschappen zien ze als een complicatie.
    Nu zijn wij uitgeloot voor ivf.En die poging is helaas mislukt.
    Maandag bel ik het zh en dan krijg ik te horen hoe of wat nu verder.Kunnen we meteen door voor iui of moeten we eerst wachten tot juni...
    @Liselotje: Meid wat zwaar klote voor je! :( Ik ben vorige week zaterdag ongesteld geworden.Precies 1 week na tp. Ik weet hoe je je nu moet voelen.Maar ik blijf nog steeds hopen hoor!Ik had nl geen bruinverlies, maar meteen rood.Terwijl ik normaliter eerst bruinverlies heb.Dus het kan nog alle kanten op.Ik ga heel hard voor je duimen hoor!
    @Ginny:Kut dat je vriend er nu niet is.Kan me voorstellen dat het afwachten slopend is.Maar geen bloed geeft moed hoor!En je bent nu al zo ver gekomen.
    @Liek80; Waarom spuit jij zoveel Pregnyl?Waar is dat goed voor?!Nu is ik erg nieuwsgierig hoor!Verhoogt dat je kansen?

4. liek80

liek80 Lid

20 nov 2007
    18
    0
    0
    ik weet eigenlijk ook niet waarom dat is! ik heb een behandeling in belgie dus dat is denk ik weer anders! de dokter zei tegen mij dat er 9 van de 10 keer bijgespoten moet worden met pregnyl en dat dat alleen niet moet bij overstimulatie!

ik heb voor de rest nog nergens last van geen bloedverlies gelukkig maar moet ook eigenlijk pas morgen ongi worden (hoop het niet!)

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Spannend hoor!Ik duim voor je!

6. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    De test is helaas negatief :cry:

Moet wel eerlijk zeggen dat ik nu wel rustiger ben als vanmiddag.

Heb de hoop ook nog niet opgegeven, morgenochtend weer testen en als die weer negatief dan maar kijken wanneer de ongi komt.

Thanx in elk geval voor het duimen en meeleven....jullie zijn kanjers :p

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Ginny,

Balen dat je test negatief was, maar wellicht is er toch nog een kans. Ik ga voor je duimen. Dit is jullie 3de poging toch? Hoe dan verder, hebben jullie dat al besproken?

Liselotje
    Voor jou ook vervelend zeg. Ik ga voor jou ook nog even duimen.

Ik heb een heerlijk weekend gehad. Veel geshopt, naar nagelstyliste geweest, naar kapper en ook een paar uurtjes gewerkt. Morgen werk ik ook en dan pas vrijdag weer. Heb zin in de feestdagen, liggen aardig wat cadeautjes onder de boom. Vorige jaar was een rotkerst en ik geloof dat we dit nu aan het compenseren zjn.

Fijne avond allemaal.

Groetjes,
    Elvira

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Dit is idd onze 3e poging.
    Mocht het echt niet gelukt zijn dan stap ik donderdag gelijk over naar
    Univé zodat we nog poging 4 en 5 krijgen. Maar dan eerst een goed
    gesprek met m'n arts en misschien dat ik zelfs wel overstap naar Tilburg.
    Daar hoor ik namelijk hele goeie verhalen over!

Ach we zien wel....eerst morgenochtend nog maar even afwachten en dan
    ook nog maar eens zien wanneer de :evil: doorkomen.

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Jee meid balen zeg...... :cry:
    Hoop morgen op beter nieuws....
    Succes!

10. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik wilde iedereen even een hele fijne kerst toewensen en allemaal een heeeeel vruchtbaar 2008! Ik zal denk ik pas volgend jaar weer online zijn, gezien de kerstdagen en daarna ga ik even op vakantie naar de Ardennen. Lekker wandelen met mijn mannetje en hondje!

TOt snel en allemaal volhouden he?

xxxx Jootje

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Jootje:fijne vakantie!

Ik heb vanmorgen het zh gebeld.We mogen door voor de 2e ivf poging.ipv 150eh puregon moet ik er dan 125 gaan spuiten.
    Waarom zou dat zijn?Ik had nl geen overstimulatie ofzo.
    Ik baal ervan dat je zo weinig info krijgt.Kutzh is het.Er is ook helemaal niet gesproken over een evaluatiegesprek of wat dan ook.
    8 januari word ik gebeld door een van de artsen.Dan ga ik hem toch weel even het hemd van het lijf vragen hoor.
    Wat een onpersoonlijke bedoening is dit zeg, ik moet overal zelf achteraan...

12. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Liselotje en Ginny, ik duim
    toch nog even stevig door hoor :thumup: :thumup:
    Liek80, ik hoop dat de duivels ook wegblijven ook
    en duim :thumup: nog even door :) ;)

Jootje, ook voor jou wens ik een heel vruchtbaar 2008 en
    natuurlijk fijne kerstdagen en
    voor iedeeern van dit forum :) :D :D

Groetjes Scat ;) ;)

13. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Allemaal hele fijne dagen toegewenst vól met liefde en mensen die je dierbaar zijn. (al kan kerst met z'n tweetjes heeeeeeel gezellie zijn ;) )
    Ik wens jullie alle goeds voor een vruchtbaar 2008.

14. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Essie76, thanks!

Zara75, ah...op die fiets. Volgens mij was er een tijdje terug ook een andere meisje die datzelfde traject zou gaan volgen.

Maar ik lees nu dat je door mag voor een 2de IVF, dat is wel positief neem ik aan?
    En wat betreft de weinige informatie die je krijgt: ik ben bang dat het bijna overal zo is.
    Je moet echt overal zelf achteraan gaan en duidelijk maken dat je di onduidelijkheid niet prettig vindt.

Ik heb een keer alle vragen die ik had opgeschreven, en ben tijdens dat gesprek in huilen gebarsten van de spanning om alle onduidelijkheid.
    Weet niet of dat de reden is, maar ineens ging alles veel sneller en zeiden ze zelfs volmondig dat het een beetje te lang duurt allemaal.

Later zag ik in mijn dossier staan: stelt heel veel vragen, had briefje bij zich.

Niet dat het nu helemaal fantastisch loopt, maar ik heb mij er min of meer bij neergelegd. Alleen als het de spuigaten uitloopt trek ik aan de bel.

Succes in ieder geval.

15. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Voor iedereen hele fijne kerstdagen toegewenst en heel veel succes!

16. liselotje

liselotje Bekend lid

17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi meiden
    Ik kom even vertellen het bruin verlies was maar eenmalig :) en ik heb net getest 13 dagen na punctie ik weet het is nog vroeg en het kan nog misgaan maar hij is lichtpositief :) oh dit is zo mooi om al een 2de streepje te zien...Heb ik echt nog nooit gehad op die 2,5 jaar...dus op dit moment ben ik dan toch even een beetje aan het genieten ;) ook al is het dan maar voor even dit neemt niemand me meer af :)

Liek hoest bij jou?

Ginny had jij nog getest?

De rest van de meiden natuurlijk ook heel veel succes maar ik heb nu alleen even gereageerd op de wachtbank dames ;)

Hele fijne kerstdaagjes voor jullie..

liefs liselotje ;)

17. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Ohhhh liselotje jullie kerstdagen kunnen niet meer stuk!

Alvast een voorzichtige felicitatie meid!

Knuffff

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Liselotje wat geweldig meid!!!
    Ook van mij een voorzichtige felicitatie...geniet ervan meid!

Hier gisteren weer een negatieve test :cry:
    Morgenochtend weer een testje doen en als die ook negatief is dan rij ik
    donderdag ff naar het ZH voor een bloedtest, dan heb ik duidelijkheid.
    In elk geval nog geen bloedverlies gehad, dus dat is voor alsnog positief.

Voor iedereen: Hele fijne dagen gewenst en een knallend, gezond en vruchtbaar 2008! :p

19. liek80

liek80 Lid

20 nov 2007
    18
    0
    0
    liselotje dat is geweldig!
    nu kan je lekker de kerstdagen in!

Ginny wel balen zeg maar ik zou de bloedtest ff afwachten toch!

ik heb nog steeds nergens last van geen ongi!
    maar ik ben ook nog pregnyl aan het spuiten en ik moet ook nog steeds progestan pakken, vrijdag bloedtest dus spannend...ik heb er zelf wel een goed gevoel over! het worden dus spannende kerstdagen!

iedereen veel plezier deze dagen en niet te veel eten en drinken he...haha

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    @Liselotje:Geweldig!Wat een superkerst zal jij hebben!
    @Ginny: Ik duim nog steeds voor, geen bloed geeft moed!
    @Liek80;hou dat positieve gevoel vast hoor!
    @Smoeltje: Ik ben er eerlijk gezegd niet zo blij mee met die 2e ivf poging.We konden mee doen met een onderzoek.En er stond duidelijk in de brochure dat we,als de ivf poging zou falen, eerst iui behandelingen zouden krijgen en dan alsnog ivf..En nu krijg ik opeens te horen dat we niet meer terug kunnen vallen op iui.Dus we hebben minder kansen.
    Ik heb 8 januari een telefonische afspraak met een gyn. en dan laat ik hem die brochure lezen, want dit klopt van geen kant.Er is niks mis met ons en we hebben recht op iui behandelingen...

Deel Deze Pagina