IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Scat, dat gaat lekker :p Op naar 16 januari. We duimen allemaal voor je :thumup:

Liek, ik heb net een 1e cryo poging achter de rug. Spuiten hoef je dan niet meer (heb ik toch niet hoeven doen) De dok sprak over een cryo in eigen cyclus dus ik neem aan dat er nog andere mogelijkheden zijn. Ik kreeg vanaf dag 11 echo's om te zien of mijn eisprong eraan kwam. Toen het zover was moest ik de Pregnyl spuit zetten. Dan gaan ze de cryo ontdooien en moet je bellen als het gelukt is en wanneer de tp is (bij mij was dat dus niet gelukt :cry: )
    Bij de 1e poging (dus voor de cryo) was mijn ongi 10 dagen te laat (en dat terwijl ik altijd een mooie gelijke cyclus heb), dus het kan wel zijn dat je ongi een beetje op zich laat wachten ;)

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    liek: ik doe cryo met medicatie omdat ik van mijn eigen geen cyclus heb..
    ik word meestal optijd ongesteld
    maar de progestan werkt bij iedereen anders
    misschien heeft het bij jou wat meer effect en houd het je ongi op
    maar daar heb ik geen last van gehad
    bij de ivf was ik 5 dagen te vroeg
    bij 1e cryo zwanger
    bij 2e cryo 10 dagen te vroeg ongi :(
    en nu bij 3e dus even kijken hoe het gaat ik moet nu wel meer progestan gaan gebruiken enzo
    met de hoop het vloeien tegen te kunnen gaan
    in ieder geval dat ik in de 1e week niet al ongi ga worden

3. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Zo, kijk je even niet en dan is het gewoon niet meer bij te houden.

Ik wil iedereen een heel vruchtbaar en succesvol 2008 wensen en ik hoop dat al onze wensen uit mogen komen!

Ik ga nu even op de persoonlijke topics verder..

xxx

4. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    hoi meiden.
    ik ben ook weer terug van vakantie en hoe!
    mijn man en ik waren dus aan het wachten op vandaag omdat we een echo zouden krijgen of mijn baarmoeder in orde zou zijn, maar ik was gisteren al 3 dagen overtijd. Dat wat eigenlijk niet mogelijk is is gebeurt:

ik heb een positieve test!!!

echt niet te bevatten gisteren heb er nog een gedaan omdat we niet zeker waren maar ook daar kwam meteen een dikke streep te staan!.
    vandaag hebben we die echo dan ook gewoon door laten gaan en we hebben een vruchtzakje gezien, het is nog heel pril allemaal maar zo ver als nu zijn we nog nooit geweest.
    Ik wilde dit toch echt met jullie delen en jullie laten weten dat wonderen echt bestaan.
    ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen want ik weet dat deze maand heel erg druk gaan worden voor de ivf/icsi ers, hoed de moed erin en ik blijf als het mag gewoon meelezen en kletsen.
    ik ga dan nu ook even alles terug lezen wat ik heb gemist de afgelopen 3 weken.
    kuzz

5. freddie

freddie Lid

30 dec 2007
    44
    0
    0
    Brabant
    Hoi dames,

Er zijn al lang geen berichten meer geplaats over ivf/icsi. Zijn er weer dames die er interesse in hebben om wat ervaringen te delen? Ik start zelf binnenkort met onze 4e icsi poging. We hopen dat we deze keer geluk mogen hebben. Het wordt elke keer zwaarder om positief te blijven, maar we geven de moed niet op! We hopen dat 2008 het jaar zal worden! :)

groetjes,
    Freddie

6. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    mommy to be GEFELICITEERD - Wat een heerlijk gevoel! En ook nog eens een dubbele bevestiging dmv echo. Geniet van de komende periode. Dit jaar begint goed. Ik hoop dat velen jou mogen volgen.

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Mommy to be! Geweldig ROZE nieuws! Geweldig... geniet er lekker van. Fijn dat je ook al een echo hebt gehad die alles bevestigd.

Liefs,
    Josien

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Mommy to be: gefeliciteerd! Dat is nog eens een thuiskomer ;)

Hoe bedoel je dat er al lang geen berichten over IVF/ICSI zijn geplaatst? Dit topic loopt als een speer!

Welkom in ieder geval. Heel veel succes bij jullie 4e ICSI.

9. Amybaby

Amybaby Lid

29 dec 2007
    19
    0
    0
    Hallo allemaal,
    ik ben nieuw hier en ga waarschijnlijk IVF starten dit jaar, dat hangt van een hsg-onderzoek af eind deze maand. Dit alles omdat ik endometriose heb en nogal wat verklevingen daardoor. Het beste (volgens mijn gynaecoloog) is om zo snel mogelijk zwanger te geraken, mochten mn eileiders toegankelijk zijn dan mogen we het nog zelf proberen. Of misschien IUI als hij dat beter vindt.
    Ik vind het allemaal doodeng en zou graag af en toe een beetje meelezen en praten wat jullie ervaringen zijn.
    liefs amybaby

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    WOw wonderen bestaan!
    Gefeliciteerd mommy to be!

Alle meiden die deze maand aan een poging beginnen.....Ontzettend veel sterkte en succes...Op positief resultaat.
    Wil jullie allemaal in de walviszee zien!

Liefs Hannah

11. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Mommy to be: GEFELICITEERD! Ga er maar lekker van genieten..

xxx Jootje

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mommy te be....Gefeliciteerd...een waar wondertje in ons midden ;) :D

Amybaby en Freddy, kom er lekker bij enne dit topic loopt inderdaad als een speer hoor en gaat bijna altijd over IVF/ICSI!

Amybaby...succes en hopelijk heb je snel meer zekerheid. Ik hoop eigenlijk dat het nog spontaan of met IUI mag voor jullie, want ik gun niemand dit hele proces :(

Freddy...succes met jullie 4e ICSI-poging!...enne 2008 wordt het jaar van velen onder ons hebben we met zijn allen bedacht ;) :p

Greetz Daffie

13. Amybaby

Amybaby Lid

29 dec 2007
    19
    0
    0
    dankjewel daffy76, het is een spannende tijd voor ons allemaal, ik hoop dat 2008 voor jullie een goed en gelukkig jaar wordt!
    Deze ronde mag ik het nog zelf proberen, maar de kans is natuurlijk klein dat het lukt. Daarom lees ik alvast een beetje mee bij jullie, hopelijk vinden jullie dat niet erg.
    liefs amybaby

14. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hi Amybaby,

Welkom op het IVF/ICSI gedeelte. Tuurlijk kan je meelezen en meebeppen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde, en steun natuurlijk!

@Daffie
    Hoe is het met jou? Lukt het allemaal een beetje.

@Josien,
    Hey meis, alles goed met je? Logisch dat je angstig bent hoor, maar ik beloof je dat alles goed gaat komen. Je weet me altijd te vinden he?

@Freddy
    Ook jij van harte welkom. Ik hoop dat jou 4de poging zal slagen. Ik ga in februari aan onze vierde poging beginnen. Ik ben al een keer zwanger geweest, maar omdat die zwangerschap na 13 wk niet goed ging, heb ik nieuwe pogingen gekregen.

@Scat
    Hoe is het met jou? Jij bent toch weer aan het spuiten?

@Mobius
    Hoe is het met jou meis? Jij zit nu in je nieuwe huisje toch?

@Pekske
    Alles goed met jullie? Nog steeds gestopt met roken? Ik ga van de week weer een stop met roken poging doen, en weer even lijnen.

@Caruli
    Hoe is het nu met jou? Heb je de feestdagen een beetje kunnen doorstaan. Oud en Nieuw is voor jullie waarschijnlijk de dag geweest met een lach en een traan...

@Hannah
    Super dat je hier nog vaak komt kijken. Gelukkig zie ik je in Januari weer. Gezellig.

@Jootje
    Alles ook goed met jou?

@Ginny
    Hoe is het nu met jou. Heb je nog een keuze kunnen maken qua ziekenhuizen. Waarom staat het EMC je nou eigenlijk zo tegen?

@Schaapie
    Bedankt voor je berichtje in mijn gedeelte. Heb tijdens de jaarwisseling nog bij je stilgestaan. Zo mooi en toch weer zo abrupt mogen eindigen.

@Essie,
    Hoe is het met jou? Al een beetje kunnen wennen aan het nieuws van je zus?

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad. Zoniet Sorry, maar het gewoon niet de tijd gehad om alles na te lezen.

Hier gaat alles goed. Heb echt aan iedereen gedacht tijdens de jaarwisseling en toch nog wel een traantje laten lopen, na een heftig jaar met miskraam, bbz en de lichte chemoinjecties om de bbz af te breken. En natuurlijk nog de andere dingen die hebben gespeeld. Wisseling van baan, paps in het ziekenhuis, opa overleden etc.

Ik weet zeker, 2008 wordt een jaar waarin we allemaal gaan knallen.

Een heel goed weekend voor jullie allemaal.

Liefs,
    Elvira

15. @mommy to be wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! Even om mijn geheugen op te frissen: waarom was het bij jullie eigenlijk niet nodig?

@Amybaby, welkom hier. Ook ik heb endo. In welk ziekenhuis loop jij?

@Freddy, ook jij welkom hier. De 4e poging al, wat heftig zeg. Betekent dit dat jullie deze nu zelf moeten betalen?

@Elvira, ja ik ben gelukkig over de eerste shock heen.
    Ik weet ook zeker dat dit jouw jaar gaat worden, want erger dan 2007 kan bijna niet voor jou. Wat heb jij een hoop meegemaakt zeg.

@Ginny, hoe gaat het nu met je? Heb je het boek al gelezen en is het een aanrader?

Groetjes Ester

16. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Mommy to be Van harte gefeliciteerd meid en geniet er lekker van!!!

Amybaby en Freddie Welkom hier!
    Hopelijk voor jullie ook snel goed nieuws!

Caruli Bezig met de 3e cryo...hoe staat het ervoor?

Pekske Nog steeds gestopt met roken?
    Ik al een maand....ben zo trots op mezelf :p

Elvira Jij straks ook weer beginnen met een poging,
    ik hoop dat het nu eindelijk eens raak is bij je en goed gaat!

Alle spuitende en wachtende meiden natuurlijk ook allemaal veel succes!
    2008 wordt ons jaar....we gaan ervoor! :p :p :p

Met mij gaat het verder ook allemaal goed.
    Heb gisteren het toestemmingsformulier op de bus gedaan zodat "mijn" ZH
    m'n gegevens kan doorsturen naar Tilburg. Zodra ze dat binnen hebben
    nemen ze contact met me op voor een intake-gesprek.
    17 jan. heb ik een evaluatiegesprek met m'n eigen arts in Zwijndrecht,
    eens kijken wat daar uitkomt. Zoals ik al eerder zei ben ik over m'n arts
    eigenlijk best tevreden, tis echt een hele lieve vrouw en ik voel me heel
    erg op m'n gemak bij haar. Maar Rotterdam (EMC)....kweet het niet...
    ...gewoon een gevoel....ik weet eigenlijk niet waar ik dat op baseer.
    Ik vind ze sowieso erg onpersoonlijk, maar ik snap ook wel dat ze dat wel moeten zijn.

Ach....eerst maar eens de gesprekken afwachten ;)

Oja...het boek heb ik in 1 ruk uitgelezen...was echt zo herkenbaar allemaal.
    Ik denk dat dit ook wel een goed boek is om aan je omgeving te laten lezen.
    Dan snappen ze denk ik wat beter hoe het is om in de MMM te zitten.

17. freddie

freddie Lid

30 dec 2007
    44
    0
    0
    Brabant
    #essie 76

We hoeven de 4e poging nog niet zelf te betalen, omdat ik in december van verzekeraar ben geswitcht. Ik ben overgestapt naar unive. Je kunt je daar verzekeren voor een 4e en zelfs een 5e icsi poging. Er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. :)

Wij konden ons er echter nog niet bij neerleggen om te stoppen. Het zelf betalen is namelijk een heel bedrag :x

.....enne....een vraagje......hoe lang ga eigenlijk door?

Wij vinden dat een moeilijk besluit. De behandelingen slaan elke keer goed aan bij ons. Het eindigt alleen niet zoals wij ( :cry: en vele onder jullie) heel graag zouden willen. Het eindigt voortijdig of na een paar dagen van blijdschap in een miskraam. Daarbij komt ook nog dat de behandelingen steeds zwaarder worden...

Wie heeft hier al ervaring mee? Wie heeft daar een goede weg in gevonden?

Groetjes en veel liefs,

Freddie ;)

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Freddie
    Ik ben ook overgestapt naar Univé zodat we nog een 4e en 5e poging hebben.
    Ik ga dus binnenkort ook aan m'n 4e behandeling beginnen.
    Zwaar is het zeker.....geestelijk maar ook lichamelijk.
    Tja hoelang ga je door....ik denk net zolang totdat je zelf beseft dat het
    geen kans van slagen meer heeft. De artsen kunnen wel dingen zeggen,
    maar als je zelf een ander gevoel hebt moet je daar wat mee doen.

Wij gaan nu eerst nog 2 pogingen in NL doen....of bij m'n eigen ZH in
    Zwijndrecht of we stappen over naar Tilburg.
    Mocht het dan nog niet gelukt zijn, dan gaan we er over nadenken om
    een poging in België (Gent) te laten doen.
    Maar zover zijn we nog lang niet....eerst gaan we vol goeie moed voor poging 4 :p

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    elvira: ja meid voor jou was het ook een bewogen jaar zeg..
    hopelijk brengt dit jaar meer goeds..

met mij gaat het redelijk
    oud en nieuw was best zwaar
    maar onze dochter sleept ons er ook wel een beetje mee doorheen
    ze had een sterretje aangestoken speciaal voor tygo zei ze.. :D
    lieverd.
    maar we hopen weer op de toekomst.

ginny: de stand is nog niet veel te melden
    ben net begonnen met medicatie en moet nog 10 dagen voor de 1e echo is dus duurd nog even ;)

20. Hoi Freddie,

Ik heb er ook nog evn over nagedacht om over te stappen naar Univé, maar onze laatste poging is mislukt in dec. en daarna hadden we te weinig tijd om uit te zoeken of het voor mij handig was om over te stappen of bij mijn huidige verzekering (iza) te blijven.
    Ik hoop echt dat onze 3e poging slaagt, maar mocht dit niet lukken dan gaan we nog voor een 4e poging en deze willen we dan of ergens in Belgie of in Dusseldorf gaan doen.
    Het is net zoals Ginny zegt, ik denk dat wat de artsen ook zeggen, je op je gevoel af moet gaan. Ik weet zeker dat het ooit een x bij ons zal gan lukken, hoe lang we er ook op moeten wachten of hoeveel we er ook voor moeten betalen.

Groetjes Ester

Deel Deze Pagina