Wat is eigenlijk het voordeel van IVF in België of Duitsland? Is dat goedkoper? Je hoort vaak dat mensen de hun poging zelf moeten betalen daar naartoe gaan.
ik weet dat het in belgie wel een stuk goedkoper is van duitsland weet ik niet maar dat zal dan ook wel wat goedkoper zijn dan hier in nl
In Belgie en Duitsland zijn ze net weer een stukje verder dan in Nl. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het met de kosten daar zit.
Hai essie76 en allemaal, ik loop in beverwijk, het rode kruis ziekenhuis. Heb nog gevraagd of daar een wachtlijst is voor IVF, maar hij zei van niet. Moet ik daar wel op rekenen of is het per ziekenhuis verschillend?
Hoi meiden, Om te beginnen allemaal de allerbeste wensen voor 2008, dat al jullie dromen maar werkelijkheid mogen worden! Sorry dat ik hier helemaal niet meer gereageerd heb, maar ik heb wel al die tijd nog meegelezen, maar wist vaak niet wat ik moest schrijven. Bij ons is het helaas niet goed afgelopen 27-12 verloor ik wat bloed en konden we gelukkig meteen terecht in het ziekenhuis voor onderzoeken, er werd gekeken met de eendenbek, getoucheerd en daarna een inwendige echo gemaakt. De onderzoeken waren allemaal goed, de baarmoedermond was gesloten en ze zag wel een drupje bloed, maar dat kon ook oud bloed zijn. Met de inwendige echo zagen we een hartje kloppen, dus we waren hartstikke blij! Ik was nog een beetje beduusd van alles wat er de hele dag was gebeurd en had me voorgenomen om van de echo op 4 januari dan ook echt te gaan genieten...... Maar helaas het is ons (nog) niet gegund. Het vruchtje was in die week helemaal niet gegroeid en nog steeds maar 4 mm groot (veel te klein voor een zwangerschap van bijna 9 weken) en er was geen hartactie te bekennen We werden heeeeeeeeeeel goed begeleid door de verpleegkundige die de echo maakte, ze heeft ons gewoon duidelijk alles verteld en gezegd dat ze ons echt helemaal geen hoop meer kan geven dat het nog goed komt, het is gewoon afgelopen... Aanstaande donderdag moeten we terugkomen en als ik dan nog niet een spontane miskraam heb gehad gaan we een afspraak maken voor een curettage. Heb ik wel een spontane miskraam gehad dan gaan ze via een inwendige echo kijken of alles goed schoon is van binnen. Ik was na dit nieuws vrijdag helemaal kapot, heb echt heel erg gehuild. Nu gaat het op zich wel, ik besef het nog niet helemaal geloof ik...... Heb ook echt helemaal nergens last van, geen buikpijn, geen bloedverlies helemaal niks... Van de ene kant hoop ik dat ik een spontane miskraam ga krijgen want ik zie gigantisch op tegen een curettage, maar van de andere kant na een curettage weet je zeker dat alles schoon is... Ik moet morgen eigenlijk weer gaan werken na 2 weken vakantie, maar blijf thuis. Kan het echt niet opbrengen om 60 collega's een gelukkig nieuwjaar te wensen en in dezelfde zin moeten vertellen dat het niet goed is... Ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik hier weer mee kom kletsen ondanks mijn afwezigheid van de afgelopen weken. In ieder geval alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal... Groetjes, Sandra
oh wat erg sandra.. heel veel sterkte meid! hoop dat de mk zelf opgang komt voor je. goed dat je thuis blijft van je werk denk aan je eigen daar heb je nu genoeg aan heel veel sterkte en een knuffel voor jou
Jeetje San wat verschrikkelijk zeg! Ik hoop voor jou ook dat het spontaan afkomt, een curretage lijkt mij ook niks En tuurlijk mag je hier weer meekletsen! Heel veel sterkte meid!
Oh wat naar Sandra. Ik hoop dat het alsnog uit zichzelf loskomt. Is het eindelijk zo ver, en gaat het nog fout. Ik denk aan jullie. Tuurlijk kan je hier meeschrijven. Liefs, Elvira
Och Sandra, wat een ellende...! Eerst heb je de vreugde en dan toch weer het verdriet... Ik weet eventjes niet wat ik zeggen moet. Denk aan jezelf komende tijd en geef jullie zelf de tijd om het te verwerken Enne...niet vragen of je mee mag kletsen, maar gewoon doen! Hele dikke knuffel Daffie
Hoi Sandra, Heel veel sterkte! Ik leef met je mee. Ik hoop dat MK vanzelf komt dan hoef je geen curretage en kun je het zelf thuis verwerken. Denk aan je, Veel liefs, Freddie
ohh sandra wat onzettend balen zeg! ik ben nog steeds niet ongi dus gister dacht ik dat duurt wel erg lang! ik had gelezen op de bijsluiter dat je tussen de 3 en 7 dagen ongi zou worden maar het was gister 8 dagen, dus mijn vriend om een test en ja hoor positief! wij helemaal blij maar ik heb anderhalve week ook nog een pregnyl spuit gehad dus we dachten dat het ook misschien daarvan kon komen! ik heb naar het ziekenhuis gebeld en ze wisten het ook niet goed dus mocht ik komen voor bloed en een echo(was ik erg blij om). maar helaas toch niet zwanger, ik vond wel dat we erg goed geholpen werden, dat we gewoon op zaterdag mochten komen!
jeetje san wat vreselijk om dit te lezen..... heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies... bah bah het leven is soms zo oneerlijk.... lieke dat was wel spannend dan zeg.. jammer dat de uitslag niet anders was dan nu.... hier morgen de eerste f-meting....spannend! en inderdaad ginny, nog steeds sigaret vrij! ben ook kei trots op mezelf..
Hoi Sandra, wat een heel naar nieuws! Ik ben net nieuw hier op de site, weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Het enige wat in me opkomt is een virtuele knuffel!!! Sterkte! Liefs, Vietje
Lieve Sandra, Dikke knuffel... wat een vreselijk nieuws! Ik hoop voor je dat je geen curretage hoeft. Blijf hier meekletsen meid... wij zullen er voor je zijn! Liefs, Josien
Phoee Sandra...weet gewoon even niet wat zeggen He...wat oneerlijk toch Je hebt gelijk dat je even thuis blijft. Gun jezelf goed de tijd om dit te verwerken...het is ook niet niks. Heel erg veel sterkte meid Dikke knuffel
Mommy to be...heel erg gefeliciteerd meid!! wat een super nieuws! Toch leuk he als het zo onverwachts dan toch gebeurd geniet er van he Amybaby...welkom Veel geluk met je 1e ivf. Het is idd allemaal doodeng in het begin. Maar je zal zien dat het uiteindelijk wel gaat lukken freddie, ook welkom hier en veel succes met je 4e icsi Elvira, ik zit idd al in mijn nieuwe huisje. Na wat waterafvoer-probleempjes is sinds het weekend alles weer opgelost en kunnen we eindelijk gaan genieten Jij hebt heel wat te verduren gehad in 2007 he ..ik hoop voor je dat 2008 enkel nog geluk voor je brengt! Ginny, je mag heel trots zijn op jezelf Ik heb gefaald na mijn laatste rookstop (was zo verdomd goed bezig) maar ik kom je snel weer achterna hoor Liek, wat jammer...eerst positief en dan blijkt het toch negatief te zijn. Hopelijk lukt het snel wel weer Pekske, succes met je 1e fm vandaag En proficiat dat je nog steeds gestopt bent met roken! Keigoed!
Wat raar, net een heel bericht gepost en die is niet geplaatst..... @Sandra, een dikke knuffel voor jou meis. Veel sterkte. Het is allemaal zo oneerlijk. @Liek, wat verwarrend lijkt me dat zeg. @Ginny en Pekske, wat goed van jullie zeg! Ik heb een rookdipje gehad tussen kerst en oud en nieuw (na de mislukte poging), maar ben inmiddels weer gestopt.
Ben ik even een weekend niet on line en de berichten vliegen me om de oren! Ik ga eerst even in een apart bericht Op Mommy to be reageren GEFELICITEERD Wat een prachtig begin van 2008 voor jou Dat jij maar het voorbeeld voor iedereen op dit topic mag zijn Geniet ervan maar dat hoef ik je vast niet te zeggen Groetjes Scat
Sandra, ik ben 1 pagina verder en dan lees ik dit berichje van jou Wat vreselijk sneu voor je. Ik had zo gehoopt voor je dat het allemaal voorspoedig zou gaan na de positieve test en dan nu dit Kan me voorstellen dat je helemaal stuk van bent. Heel veel sterkte de komende tijd en wij zijn hier om je te steunen Liek, hoe kan dat nou? Wat balen zeg. Eerst blijdschap en dan meteen een domper Bah, wat oneerlijk, sterkte meid Freddy, van harte welkom Amybaby, welkom op dit topic en vraag gerust als je iets weten wilt Ginny, ik hoop dat tilburg je het geluk gaat brengen waar je al zo lang op wacht Caruli, jij de 15e de 1e echo, ik de 16e Ik voor je Elvira, het gaat goed met mij en het spuiten doe ik zo even tussendoor. Ben er nog niet zo mee bezig maar dat komt wel tegen de tijd dat ik het 2e medicijn bij gaa spuiten. Ik had verwacht dit weekend ongesteld te worden. Dat werd ik de vorige keer ook gewoon door de medicijnen heen. Maar het kan nog. Missschien wordt ik het vandaag of morgen. Groetjes Scat