IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Pekske, zoals ik in je eigen topic al zei...dit kan niet meer mis gaan. Punctie op de verjaardag van je oudste... ;)
    Heel erg veel succes. We duimen dat dit de goeie is he :thumup:

Vietje, voor jou is het ook begonnen :D Ik vond het ook heel eng. Maar nu niet meer zo. Spannend nog wel. Dat blijft het altijd ;)
    Leuk vind ik iets anders maar toch kijk ik er weer naar uit. Gek he :( ;)

En nee hoor Daffie, hoe kunnen we jou vergeten [-( [-(
    Nog 9 dagen! :D :D

Essie, jij ook veel succes voor maart.

Ik mag nog even wachten maar hoop snel ook op dat wachtbankje te zitten ;) Nog 3 hele weken voor ik op gesprek mag! :confused: :cry: ](*,) Ongeduldig?? Ikke?? Nee hoor [-X :)

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

:) :) :) :) :) :) :)

3. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier weer ff een upje van mij hoewel ik niet veel te vertellen heb eigenlijk... Er is nog steeds niks veranderd en morgen moeten we terug naar het ziekenhuis.... Vrees dat het toch een curettage gaat worden volgende week :(
    Maar ja, van de andere kant, dan is het wel gelijk helemaal schoon en kunnen we weer 'fris' verder... Moet er nu nog niet aan denken wanneer we weer verder gaan, we zullen zien hoe het verder zal gaan.

Ik denk aan jullie allemaal en duim voor iedereen!

Groetjes,
    Sandra

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou meiden, ik ben er weer. We hebben ons gesprek gehad en mogen begin maart beginnen met ICSI. Het wordt definitief ICSI, want het zaad is veel en veel te slecht.

Op zich hadden we nu al mogen beginnen, maar ze willen eigenlijk per sé een chromosomenonderzoek bij mijn man doen om te achterhalen waar zijn slechte zaadkwaliteit vandaan komt. De uitslag van een dergelijk onderzoek laat blijkbaar een maand of twee op zich wachten. Dus we moeten nog even op de rem en dan gaan we ervoor!

Groetjes,
    Josien

5. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Heej Josien,

Gelukkig wel duidelijkheid nu!
    En idd chromosomenonderzoek duurt 6 weken voor de uitslag bekend is....
    Maar in de meeste gevallen komt daar niks uit.
    Hier ook erg slecht zaad zonder aanwijsbare oorzaak...
    Met ICSI is de kans op bevruchting wel groter dus meid idd nog evne op de rem en dan knallen! succes!

Sandra: lees net je bericht...Jeetje wat erg :cry: Heel veel sterkte!

6. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    @ Josien: wij hebben ook dat chromosomenonderzoek gehad en moesten ook op die uitslag wachten alvorens we doorverwezen werden naar IVF-team. Daar kregen we dan weer eerst een gesprek.. dus al met al gaan er steeds weer maanden overheen. dat is zo frustrerend, maar ik kan je zeggen dat ze toch best wel snel omgegaan zijn.

Bij ons was de uitslag trouwens al na 7 weken bekend, gewoon het ziekenhuis vanaf 6 weken gaan bellen, want dan kunnen ze de uitslag best al hebben ligt er maar net aan hoe druk het is waar ze het onderzoek doen.

Heel veel succes!

Knuf

7. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Als jij een echo krijgt terwijl je alleen maar decapeptyl spuit is dat
    waarschijnlijk om te kijken of alles mooi schoon is en dan ga je
    het 2e medicijn spuiten.Dat is het naar mijn idee maar soms wordt
    er pas bij het 2e medicijn als er follikels groeien een echo gemaakt.
    Groetjes Scat ;) ;)

8. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Caruli, Pekske en Daffie schuif er maar bij op de sofa of er gezellig tussenin :)
    We maken er gewoon een mega-sofa van!
    Met een mega-resultaat natuurlijk :D :D :D :D :D :D :D :D :D
    en de sofa blijft gewoon staan dus hij staat alweer klaar voor de
    volgende ;)

Vietje, succes hoor :) ;)
    Ik vond de eerste ICSI poging vooral spannend maar het
    viel heel erg mee en ik heb ook bijna geen bijwerkingen
    gehad.

Mobius, kan me heel goed voorstellen dat je ongeduldig wordt ;)
    sterkte met het wachten!

SandraB, ik wil je nogmaals veel sterkte wensen!

Josien, eindelijk duidelijkheid!
    Ik duim voor een hele geslaagde ICSI-poging!

Groetjes Scat ;) ;)

9. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Sandra, jammer dat je toch die curretage moet ondergaan :cry: neem je tijd maar om even alles op een rijtje te zetten zodat jullie er weer volop tegenaan kunnen gaan als jullie er klaar voor zijn.
    Dikke knuffels

Josien, leuk dat je een startdatum hebt gekregen. Het is altijd even schrikken wanneer je hoort dat het ICSI wordt he? Dat hadden wij tenminste toch. Hadden we helemaal niet verwacht :(
    Dat chromosomenonderzoek hebben wij ook gehad en we hebben ook 6 weken mogen wachten op het resultaat :( Maar hier was alles goed gelukkig (wat wel meestal zo is zoals hannah al zei ;) )

10. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Sandra: he getver... nou ik wens je heel sterkte!

Zo die sofa van eind januari/begin februari wordt wel heel groot! Gezellig man...!
    Gaat denk ik beetje lijken op die ABN-bank in de Efteling! Daar passen we vast wel allemaal op.

:)

xxx

11. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi allemaal,

ik zie dat er weer een hoop begonnen zijn met de behandeling.

ik moet nog een weekje wachten voor de intake.
    wel heb ik van de week mijn werkgeeftster ingelicht over de ivf.

hoe reageren jullie trouwens op de spuiten, ben er wel een beetje bang voor.

suc6 allemaal.
    lisa.

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Sorry, ik kon vanmiddag niet echt uitgebreid reageren, maar ik ben erg blij dat er nu inderdaad een datum is vastgesteld. En ja... ik ga ze lekker bellen vanaf zes weken ;).

Vanmiddag trouwens nog een telefoontje gehad van het ziekenhuis. Vanmorgen hadden ze nog een aanvullend zaadonderzoek gedaan. Nu waren er ineens 1,37 miljoen goede zaadjes. Nou ja... een nieuw record! Het meeste dat we tot op heden hadden was 740.000 en het minste 200.000. Dus dat is wel weer ff gek. Die gyn zei aan de telefoon dat er bij het chromosomenonderzoek nu dus helemaal weinig kans was dat er iets uit kwam. Dus daar ga ik me dan maar geen zorgen over maken ;)...

Hebben ze jullie ook vooraf na laten denken over de eventuele uitkomsten van zo'n chromosomenonderzoek? Wij kregen wel zo half/half de boodschap mee er toch even over na te denken. Verder moesten we nadenken hoeveel emmies we terug wilden laten plaatsen. Gelukkig hadden we daarover al nagedacht en dat wordt er eentje per poging. Komen we in de richting van die derde ICSI-poging (wat we natuurlijk niet hopen!) dan kunnen we altijd nog twee terug laten plaatsen.

@Sandra, wat erg dat je toch een curretage moet :cry:... ik vind het verschrikkelijk voor jullie. Eerst de vreugde en dan zo keihard het verdriet er achteraan. Ik denk aan jullie!

Wat een hoop junkies verder hier zeg ;)! Meiden, allemaal super veel succes! Ik duim voor jullie!

Liefs en knuffel,
    Josien

13. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Ff snel een updateje van mij: het vloeien is zojuist begonnen.... Morgen naar het ziekenhuis, ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren... Brrrrrr, vind het doodeng allemaal!

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Oh meid, wat verschrikkelijk moeilijk. Ik ben ook benieuwd of je nu nog een curretage krijgt.

Ik duim voor je morgen!

Succes,
    Josien

15. Vietje

Vietje Actief lid

31 dec 2007
    314
    0
    0
    zoek nieuwe leuke baan
    Alkmaar
    Spannend!
    Ik duim met Josien mee.
    Zal aan je denken morgen.

Liefs, Vietje

16. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik hoop dat het allemaal een beetje mee valt sandra met de pijn enz tijdens de miskraam, jemag toch wel een beetje ontzien worden vind je ook niet...
    sterkte!

17. Lieve Sandra,

Veel sterkte. Ik zou het ook doodeng vinden.

x Ester

18. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Veel sterkte sandra! We denken aan je!

Goed nieuws Josien, zo zie je maar...komt nog allmaal goed :thumup:

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    sandra: heel veel sterkte meid!

jootje: ja he hij gaat idd echt lijken op die hele grote bank in de efteling :)

ik moet nog 6 dagen wachten op de 1e echo
    vind het nu wel langzamer gaan als de vorige keren
    terwijl ik nu juist zoveel afleiding heb, met verjaardag enzo

20. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    @ Caruli: Ik zie aan je banner dat je gisteren feestje had.. NOg van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochtertje! Al 5, das al een hele meid aan het worden dan!

@ Sandra: he bah, ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen.. ik stuur een hele grote virtuele knuffel naar je toe!

xxx Jootje

Deel Deze Pagina