IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

2. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    dat is wel een fijnere manier dan die ik heb gehad.
    ik lag van links naar rechts open in mijn onderbuik.
    maar mijn eileiders waren dichtgebrand..
    hopen dat het een succes verhaal zal worden....
    je hebt wel meer kansen dan ik had in ieder geval...

3. Niet meer actief

Pekske, laten we het hopen dat het gaat lukken. De arts gaf ons 60 tot 70% kans dat het zou lukken.

Naatje

4. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik hoop het zeker met jullie mee!

5. Ik wil niemand beledigen ofzo, maar aangezien dit voor mij het maak van je hart geen moordkuil jaar is (goed voornemen ;)), wil ik toch wat vragen aan Naatje en Pekske. Waarom hebben jullie je ooit laten steriliseren? Laat ik voorop stellen dat ik jullie voorgeschiedenis natuurlijk niet ken, maar er moet me toch iets van het hart. Voelen jullie je niet een klein beetje bezwaard om dit hier te bespreken? Hier zijn vrouwen die er alles voor over hebben om zwanger te raken van hun eerste (of 2e) kindje en jullie hebben al gezonde kind(eren). Nu hebben jullie spijt van wat jullie ooit gedaan hebben en praten jullie mee met oa vrouwen die nog nooit zwanger zijn geweest en voor wie het maar de vraag is of ze ooit zwanger raken. Die geen andere keuze hebben dan nu ivf of icsi te moeten doen. Hoe denk je dat dit voelt? Is het niet beter om een eigen topic te openen?
    Nogmaals, ik ben niet uit op ruzie, maar dit moest me even van het hart.

Groetjes Ester

6. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hmmmmm dat heeft lang geduurd eer er zo`n reactie kwam...

wat jij wil hoor......ik post wel niet meer en ga naar een ander forum

7. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Nou pekske wat een reactie, ze stelt toch gewoon een vraag (vragen) daar zou je ook gewoon op kunnen antwoorden toch?

8. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Hier ff een updateje van mij:
    Het vloeien heeft niet doorgezet, verlies wel nog steeds slijm en wat oud bruin bloed en bruin slijm, maar nog geen drupje helderrood bloed gezien, dus morgenvroeg curettage. Ben nog niet echt zenuwachtig, maar dat komt vast nog....
    Ga zo m'n tas vast pakken, dan hoef ik dat morgenvroeg niet te doen. Dan ff langs de winkel voor wat tijdschriften om de tijd in het ziekenhuis te doden. Om 10 uur moet ik binnen zijn en 's middags zal ik worden geholpen....

Ik laat morgen of dinsdag (als ik morgen geen zin heb om achter de pc te kruipen) wel laten weten hoe het is afgelopen.

Groetjes,
    Sandra

9. Niet meer actief

Essie, sorry dat ik hier antwoord heb gegeven op de vraag van Pekske. Ik heb de afgelopen maanden ook niet meer op dit topic geschreven. Maar omdat ik van de week e en berichtje voor Sandra heb achter gelaten om haar succes te wensen, vroeg Pekske mij hoe het nu met mij ging. Ik heb alleen die vraag beantwoord en zal het daar verder bij laten, ik wil natuurlijk niemand pijn doen. Dit is natuurlijk nooit de bedoeling geweest, het spijt me dat dit gebeurt is!
    Maar idd je kent onze voorgeschiedenis niet en ik spreek voor mezelf om te zeggen dat ik eigenlijk geen keus had toen der tijd. Mijn wens op nog een kindje is voor vele van jullie misschien erg pijnlijk, het spijt me dat het verkeerd is overgekomen.
    Wat me als laatste van het hart moet is, dat iedere kinderwens die onvervuld blijft een hele diepe pijn met zich mee brengt....

Sandra, nogmaals heel veel sterkte morgen.

Naatje

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

He SandraB,

Ik wil je alvast heel erg veel sterkte wensen voor morgen!
    Ik zal aan jullie denken!

Dikke knuffel Daffie

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Meiden,

Ik ga nu niet het rijtje af, maar wil wel heel even reageren op de vraag van Essie.

Zoals we allemaal weten is het forum openbaar, en worden hier onze gedachten, sores, vreugde maar ook verdriet besproken. De vraag van Essie is nu eigenlijk hoe jullie het ervaren en wat de beweegredenen voor steralisatie of wat dan ook, was? Ik kan me voorstellen dat er meiden zijn die dat tegen het been stoot, voor hen die al zo hard knokken is dat vervelend om te lezen. Maar...... het is maar hoe iemand het ziet, en houdt niet in dat iedereen zo denkt...

Dus Pekske,
    Ga nou niet weg van het forum. Het was maar een vraag. Wellicht kan je daar ook op reageren, zodat het voor degene die het vraagt wat duidelijker wordt. Ik geloof niet dat Essie het verkeerd bedoeld namelijk. Kijk als je niet wilt reageren is dat ook je goed recht.

Naatje
    Super dat je gewoon antwoord hebt gegeven.

Iedere kinderwens die niet vervuld wordt, door welke achtergrond of wat dan ook brengt verdriet met zich mee. Laten we elkaar vooral steunen!

Liefs,
    Elvira

12. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Oh Oops,

SandraB heel veel succes morgen. Ik zal aan je denken.

Liefs,
    Vier

13. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ten eerste vind ik zulke vragen stel je toch niet in het openbaar, dat had ook in een pb gekund toch?
    ik gahier toch niet al mijn ellende rondom die toen genomen beslissing neerzetten?

het leven loopt nu eenammal niet altijd zoals je hoopt en om dan te lezen van je schrijft hier met vrouwen mee voor wie enz enz en of we dan een eigen toppic willen openen?
    dus ik zou hier niet meer moeten schrijven uit bescherming voor andere?
    net alsof het voor mij anders zou voelen dan voor vrouwen die door de natuur in de steek gelaten worden.

ik heb het er al moeilijk genoeg mee dat ik bij een eikel van een man wel kinderen heb kunnen verwekken en nu nu ik eindelijk mijn leven in een rustig vaarwater heb wil het maar niet lukken...

voor mij is de ivf net zo zwaar als voor iedere ander, misschien heb ik er nog wel meer druk achter staan als een ander omdat ik wel eenman heb die nu kinderen opvoed van iemand anders en ik misschien hem wel nooit een eigen kind kan geven....

ach ja.....hoe je het ook went of keert de punctie doet net zo pijn en al de ellende erom heen ook.
    dus ook de hormonen die me nu rond de oren vliegen zo op het laatst van de behandeling en ik me dan best aangevallen voel als ik zo iets lees.

ik kanjemijn levensverhaal wel mailen hoor, misschien denk je dan anders....

sandra heel veel sterkte morgen

14. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Kijk en zo'n opmerking schiet bij mij dan in het verkeerde keelgat........

15. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Meiden,

Ieder heeft zo zijn argumenten. PB'en is wellicht een hele goede oplossing.

Ik kan me echt wel voorstellen dat sommige moeite hebben met hersteloperaties etc. Ik vind het vervelend dat jullie kinderwens met nieuwe partners ook nog niet vervuld is. Maar ik kan me ook voorstellen dat de meiden die nog geen kinderen hebben er moeite mee hebben. Het mes snijd aan 2 kanten.

Ieder heeft een verleden, laten we vooral kijken naar de toekomst.

Ook voor de meiden die er problemen me hebben, we hebben allemaal een PB knop.

Als er dan toch een discussie hier onstaat, laten we het dan op een nette en volwassen manier oplossen.

Nu wordt er van alles geroepen, en dat heeft nu ook geen zin.

Groetjes,
    Elvira

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb niet eens alles gelezen maar bij mij gaan de haren overeind staan!

Ik hoop echt dat jullie dit volwassen op kunnen lossen en het uit jullie hoofden kunnen laten om in een onderwerp als deze ruzie te maken.

Iedereen heeft zijn bagage, verdriet, leed en reden om dit traject in te gaan.
    Ga alsjeblieft met respect met elkaar om.
    Voor iedereen is de wens even groot en de teleurstelling even zwaar.

Vecht het verder aub via pb uit....

17. Sorry, het was niet mijn bedoeling om ruzie te maken (zoals ik al zei) en ik had idd misschien beter kunnen pb'en, maar de rede dat ik dat niet heb gedaan is, dat ik denk dat ik niet alleen sta in deze mening. Maar goed, het gaat er niet om wie nou de meeste pijn en verdriet heeft en iedereen heeft zo z'n eigen geschiedenis die we lang niet allemaal van elkaar weten en ook iedereen heeft ook z'n eigen pijn en verdriet. Pekske, je hoeft echt niet hier van het forum want ook jij bewandelt een traject die we hier allemaal bewandelen en ook jij wilt graag je gevoelens en vragen kwijt. Wat me gewoon even dwars zat heb ik nu gezegd en ben ik kwijt.

18. Niet meer actief

ik voel me echt bezwaard dat ik deze rel heb los gemaakt, dat is echt niet mijn bedoeling geweest... :oops: :(

Naatje

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zand erover?

Meiden zullen we het weer over de dingen hebben waar dit forum voor bedoeld is.!

IK HAAT RUZIE! :p

Dikke knuffel aan iedereen die het nodg heeft 8)

Daffie

20. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    is geen rel hoor naatje.

ik trek me bij deze terug uit dit toppic en ook uit dit stuk van het forum.

ik heb geen zin om verantwoording af te leggen tegen mensen die ik niet eens in persoon ken.
    en zeker niet over dingen als betreffende deze....
    en zeker niet in de dagen dat ik net voor een punctie sta......heb geen zin in stress hierdoor...
    ik wil dus over deze discussie ook geen vragen erover via pb....

het gaat jullie allemaal goed....

Deel Deze Pagina