Naatje, Ook voor jou geld, je hoeft je niet bezwaard te voelen. Zoveel mensen, zoveel meningen. Blijf gewoon met ons meeschrijven. Pekske, Jammer dat je je terugtrekt. Essie heeft gewoon haar gevoel uitgelegd. Dat mag toch? We drukken ons toch gewoon uit. Ik heb je eigen topic zoals gevraag op slot gezet. Mocht je je bedenken, ik open hem graag weer voor je. heel veel succes met je aankomende punctie. Nog even naar Essie, Je hoeft je niet schuldig te voelen. Ieder zijn mening. Groetjes, Elvira
Lieve meiden, Wat jammer dat sommige mensen zich bezwaard voelen nu. Dit is zo'n fijn topic waarin we met elkaar open en eerlijk van gedachten kunnen wisselen. Ik ben daar zo blij mee. Wat zou het fijn zijn als we dit zo kunnen houden! Morgen moet ik weer naar de huisarts. Vrijdag hebben ze bedacht dat ik wellicht wéér een blaasontsteking heb (alweer de tweede in een maand tijd). Morgen moet ik mijn urine weer laten testen en krijg ik waarschijnlijk dus weer een kuurtje. Toch tussendoor maar klussen... ik hoop zo dat we maart lekker een lange neus kunnen maken naar de doktoren en kunnen zeggen dat het zelf gelukt is (hoezo... valse hoop...). Liefs, Josien
Persoonlijk vind ik dat elke vraag gesteld moet kunnen worden. Iedereen kan zelf beslissen of je er antwoord op wilt geven of niet. Zeker als het letterlijk over de vruchtbaarheidsbehandelingen hoort.... Je hoeft het niet als aanval te zien. Het is een vraag. Meiden, ik hoop echt dat jullie op een goede manier SAMEN verder kunnen, het is allemaal al moeilijk genoeg. Op dit onderdeel zijn nog geen problemen geweest en het zou mooi zijn als we dat zo konden houden. Elmo
Oké zand erover, ik heb ook een bloedhekel aan ruzie... Over tot de orde van de dag: ZENUWEN! hihihihi Ben al best een beetje zenuwachtig, maar das meer voor de narcose, vind het zo'n eng idee dat je helemaal van de wereld bent! Maar goed, het komt vast allemaal goed.... Groetjes, Sandra
Essie, bedankt voor je berichtje, zand erover! Rest mij nog jullie allemaal ontsettend veel suc6 te wensen met jullie pogingen! Dikke knuf Naatje
Pekske, weet niet of je dit nog leest, maar heel veel sterkte met de punctie en de wachtweken. Hoop dat er iets moois uitgroeit! Dikke knuffel.... Essie, ik ben ook van mening dat iedereen zijn mening mag geven, maar vindt wel dat bepaalde dingen ook voor jezelf gehouden mogen worden. We kunnen niet in elkaars verleden kijken, maar kunnen elkaar alleen maar heel erg proberen te steunen... Ook jij een dikke knuffel... En dit was het laaste woord dat erover is geschreven Deze week mag ik beginnen meiden!!!! Ik hoop zo dat ik een paar dagen eerder ongi wordt, want anders moet ik wachten op donderdag en das nog zooooooo lang weg!!!!! Heel erg veel liefs en allemaal succes in deze nieuwe week! XXX Daffie
@ Sandra: Heel veel succes vandaag! Ikzelf ben ook een keer onder narcose geweest en vond dat heel erg meevallen. Je voelt jezelf wegzakken en op een gegeven moment voelt het alsof iemand je veel te vroeg wakker maakt.. Heel apart maar ik heb het niet als vervelend ervaren, ik hoop dat dat voor jou ook geldt. Neem de rust en tijd! @ Daffie: Nou laat maar komen die ongi he? Dan kun je lekker beginnen! Ik hoop voor je dat het je net zo afgaat als ikzelf! Ik mag morgen met de Gonal beginnen, oeh spannend.. het komt allemaal steeds een beetje dichterbij en ik vind het eigenlijk alleen maar leuk en spannend op dit moment... Hopen maar dat dat meewerkt aan een mooi emmytje dat wil blijven zitten! Voor de rest allemaal een dikke kus en knuf van mij! xxx
Hoi Sandra, Is jouw punctie ook onder narcose? Het is echt héérlijk! Wees niet bang, want je zal merken dat het 100% meevalt. x
Ben er ook weer...jeetje wat een drukte de laatste tijd Alice (Lieselot), heel hartelijk welkom hier. Veel succes met je icsi poging. Lees hier gezellig mee Sandra, heel veel succes en sterkte vandaag Freddie, ook heel veel succes met je icsi poging. Jeetje, voor jou ook al de 4e poging Nou, alvast 4-dubbel veel succes dan He Daffie, wat goed dat je die cursus gaat doen . Goh, en een teamleidersbaantje....ja hoor...zie het al echt voor me 8) ENNE....nog maar een paar daagjes! Debje, veel succes vandaag met de fm Pekske...hopelijk voor jou morgen de punctie! Idd jekkie...maar dat is maar voor even. En dan is het Jippiee Jootje...morgen al aan de Gonal... gaat voor jou ook beginnen dus. Heel veel succes! Mounia...welkom hier! Naatje, wat goed dat je toch weer wat hoop hebt gekregen in Eindhoven Caruli, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Hoe was het feestje? Had net al een heel antwoord geschreven op de discussie die hier geweest is maar ik HAAT ook ruzie dus ga het kort houden... Vind het zo jammer dat er net in dit topic zo'n uitspraken gedaan zijn Vond het eigenlijk helemaal niet zo mooi. IEDEREEN heeft zo haar verleden en IEDEREEN heeft het recht op een kindje als dit zo zeer gewenst is, of je nu al 3 kinderen hebt of je hebt er nog geen. Ik ben soms ook tikkie jaloers op de meiden die al gezegend zijn met hun mooie wonder(tjes) maar er moet toch respect blijven tov iedereen hoor. Dus Pekske, Naatje, ga aub niet weg van het topic want het is ook jullie erg gegund om hier jullie verhaal kwijt te kunnen. Zo, iedereen zijn ei kwijt? Zand erover? Kunnen we weer dinnetjes zijn
Lieve meiden, Het verleden is wat geweest is en we leven nu We mogen denken wat we willen maar we moeten proberen niemand te veroordelen. We willen allemaal graag zwanger worden dat is de reden dat we hier zijn. En ik vind dat we elkaar moeten blijven steunen daar waar mogelijk, we hebben het allemaal al moeilijk genoeg daar wij niet of moeilijk spontaan zwanger kunnen worden. Lieve naatje en pekske we kunnen jullie hier nog niet missen blijf AUB. Ik ben er niet vaak maar lees wel trouw mee en leef met jullie mee Ik wens voor 2008 een mooi wonder voor allemaal. Liefs Beeb
sandra: wil je heel veel succes wensen je bent nu al in het zh maar toch... narcose valt reuze mee meid! hopelijk gaat alles goed en knap je snel op van de currettage denk aan je
Hallo meiden, ik wil me hier "graag" komen melden en mee komen kletsen. Voor degene die nog niet weten wie ik ben en hoe ik hier terecht kom, even een korte uitleg. Ik ben Hope ( nickname) 31 jaar, getrouwd en al sinds augustus 2005 een kinderwens. Ben 2 x zwanger geweest die beide uitliepen op een miskraam. Door onderzoek zijn ze erachter gekomen dat ik een chromosoomafwijking heb. Hierdoor zal er in de bevruchting vaker iets fout gaan. 4 op de 6 zwangerschappen zullen uitlopen in een miskraam. En in 1 geval is het zelfs zo, dat de zwangerschap wel goed gaat, maar dat het kindje door een "trisomie 13" ten aller tijde zal sterven, nog tijdens de zwangerschap of vrij snel na de bevalling. Voor ons is dat alles reden genoeg om het niet meer zelf te proberen maar voor de IVF te gaan. Met IVF alleen hebben we het risico nog niet uitgesloten, vandaar dat er PGD bij komt. Het zal een spannende tijd worden, maar we gaan er voor de volle 100% voor. Ik zou graag hier mijn ervaringen met jullie willen delen, en jullie ervaringen willen horen en ervan willen leren. Ik zal nog niet heel actief meekletsen, vanaf 01 februari, weet ik meer. Over het prikschema en de precieze start. Waarschijnlijk begin ik in de week van 11 februari met spuiten van de decaceptyl. Ik zal iig mijn best doe jullie verhalen te volgen en daar waar ik kan te reageren. Iedereen veel scces met de lopende of komende behandelingen. Liefs Hope PS: ik houd ook mijn eigen topic aan, dit voor de mensen die niet hier lezen, maar die me wel al een tijdje volgen.
Hoi allemaal, Ben vrijdag bij de dokter geweest voor 1e echo. Hij zag er al 8 zitten. Nu maar hopen dat ze goed blijven groeien. Ben iig al weer flink aan t spuiten met fostimon. Dat zullen we vrijdag weten, dan mag ik weer voor de nieuwe echo. Ik las net dat men punctie onder volledig narcose had. Heb ik 3x niet gehad. Alleen met een klein beetje hulp van valium.....ging dan al zowat van de werled 8) Vond het over t algemeen wel meevallen...alleen daarna erg vervelend...maar dat hou je dan toch ook met volledige narcose? Groetjes Freddie
@ Freddie....loop jij in de Geertgen? Hoe bevalt Fostimon je? Ik gebruikte het ook bij me 4e poging. Ben echter al ziek sinds me laatste punctie. (9 weken geleden) Weet nu eindelijk dat ik een te snel werkende schildklier heb, opeens! Wens jou net als alle anderen, heel veel suc6! Liefs Marjo
Hoi, Ben idd onder behandeling bij stichting Geertgen. Fostimon vind ik wat omslachtiger met toedienen. Je moet zelf handig zijn om het toe te kunnen dienen. Bij mijn eerste 2 pogingen heb ik Gonal-F moeten spuiten, dat was wat gebruiksvriendelijker. Maar ja...we doen wat nodig is ....toch? Groetjes, Freddie
Ik moet toch even iets kwijt. Ik vind het onbehoorlijk dat iemand wordt aangekeken op het feit dat ze 'al' kinderen heeft.Dat maakt het verlangen naar nog een kind echt niet minder groot. De reden dat ze vroeger een sterilisatie gehad heeft gaat helemaal niemand iets aan lijkt mij.Vind het ook erg vreemd dat mensen in een hokje geduwd moeten worden. Mij mankeert helemaal niets, ik heb dus alle kans om spontaan zwanger te raken. Maar om de een of andere pech lukt het maar niet.Moet ik dan ook maar een eigen topic openen? @Sandra:heel veel sterkte met het verwerken van die rottige curretage. De meiden die nu allemaal in behandeling zijn; Heel veel suc6!
Ik begrijp je frustratie....maar zullen we het er maar bij laten. Pb's zijn uitgewisseld....dingen zijn gezegd. Elmo