IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Scat, das een mooie score en woensdag de punctie. Mijn duimen draaien volop meid!

Debje, hoe is de punctie bij jou verlopen? Ik hoop dat die net als bij mij mee is gevallen...

Jootje, die ene gaat hem worden hoor meis. Ik ben ervan overtuigd ;) . Kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent, maar er is er toch maar 1 nodig hoor meis....Ik ga echt mijn duimen grijs draaien voor je en ben in gedachten elke dag bij je! :D :D [-o<

Freddie en Caruli, hoe is het op de wachtbank?

Hope, voor jou begint het ook al op te schieten ;) Wij moesten allemaal contracten tekenen voor de IVF. :)

Mobius, ik heb je gemist het weekend :D Gelukkig vanmorgen voor ik wegging nog even gekeken en daar was je weer met je aanmoedigingen. Het heeft vast geholpen, want het is me meegevallen. Heb nu wel wat buikkrampen, maar met een warme kruik is het goed te doen ;)

Weet niet of ik mensen vergeten ben, maar ik vindt jullie allemaal even lief :D :D

Liefs Daffie

2. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Oh gelukkig Daffie, wat is dat allemaal goed gegaan zeg :D
    Ben heel :D voor je en ga nu heel hard aan het duimen
    voor een mooie bevruchting :) :thumup: :thumup: :thumup:
    Groetjes Scat ;) ;)

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    daffie: fijn dat het goed gegaan is
    nu op naar een paar mooie emmy's
    hopelijk donderdag goed nieuws
    en vrijdag een mooie tp
    zal duimen voor je!
    :thumup: :thumup: :thumup:

4. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Dank jullie wel meiden voor de lieve reacties, ook goed om even te voelen dat ik niet de enige ben! Top! Ik zal mezelf weer oppeppen, 2 januari gaat het naaldencircus weer beginnen!

5. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    Goeiemiddag meiden, lekker weekend gehad?

Jootje: Hoe is het met je? Ben je aan het genieten met je schatkist aan boord? Om 11.00 uur had je je TP toch?
    Begrijp je teleurstelling, maar blaas geluk jullie kant op, want deze kanjer blijft 9 maanden bij je zitten! :thumup:

Debje1976: Hoe is de punctie vandaag bij jou gegaan? Hoop dat het voor jou ook meeviel, rustig aan vandaag en goed drinken he! Laat je maar lekker vertroetelen!!

Illuminate:Morgen weer een stapje dichterbij!!! Laat je weten hoe het was???

Daffie76: Wauw,....ben echt trots op je!!! Nu draaiien me duimpjes volop voor vrijdag!!! :thumup:

Lisa: Staat je tas al klaar voor morgen, en al ruimte gemaakt in de koelkast! Vond het toch best spannend alles in huis halen!

Caruli: Hoe is het nu bij jou? Ongi-gevoel al minder??? Was gewoon een innestelingskramp!!!! Wanneer mag je testen? Duim me rot voor je, kom op he!

Rach84: Niet teveel piekeren he over de punctie, je gaat gewoon net zo goed als Daffie!!!

Hope: Woensdag info-avond ook weer een stap dichterbij! Was echt heel blij met zo'n avond, werd me allemaal een stuk duidelijker!

Scat: SUPER!!! 14 emmy's.....op naar woensdag de punctie!!!

Ginny: Zeg het niet graag maar blaas wat ongi naar je, er is hier voldoende!!!! Dan heb je weer een beetje meer duidelijkheid, en anders inderdaad even het ziekenhuis bellen!

Freddie: Hoe is het met jou? Hou je het nog een beetje uit?

Elvira: Hoe is ie met jou? Rust weer een beetje wedergekeerd?

Ester, Stienke: hoe gaat het bij jullie?

En voor alle andere.....succes!

Wij zijn vanmorgen in het VU geweest voor evaluatiegesprek, zag er best een beetje tegen op, weer naar het ziekenhuis enzo. Maar viel reuze mee, goed gesprek gehad! We willen in maart na de vakantie dan weer beginnen, medicijnen blijven menopur (reageerde me lichaam beter op dan gonal-F) alleen medicatie gaat dan omhoog. Heb er direct weer helemaal zin in!!!

Fijne middag, Schaapje :) :)

6. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    hallo allemaal

hier eventjes een klein berichtje van mij, de punctie was heel heel erg pijnlijk en heb nou ook nog veel pijn maar goed, even doorzetten.

we hadden (niet schrikken he!) 22! eitjes! goed he ben wel mega trots op mezelf.

LIefs debje (die weer haar bedje in gaat)

ps meiden bedankt voor het duimen

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    schaapie: met mij gaat het redelijk
    ongi gevoel word nu weer erger veel steken en krampen
    ren me rot naar de wc om steeds te gaan kijken
    ik vind het nu wel erg spannend worden
    zit nu op dag 8 na tp....
    pff ben bang, maar heb nog steeds wel hoop
    geen bloed geeft moed!

debje: wow mooie score meid!
    rust maar goed uit, en op naar een mooie tp!

8. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    @ Debje
    WAUW :confused:
    Fantastische score meid. Hopenlijk dan ook lekker veel emmy's, dan kun je voorlopig vooruit ;)

Rust maar lekker uit en laat je verwennen, en vooral veel drinken!

@ Caruli
    Ik zit nu naast je op het bankje, en ik houd je goed vast hoor! Ook loop ik gewoon met je mee als je naar de wc gaat en ook daar houd ik je hand vast... het komt vast allemaal goed en misschien heb je gewoon wat innesteling, zwangerschaps druk in je buik! Ik blijf duimen!

Ik zelf heb nu sinds 11 uur onze emmy (ook wel hageltje genoemd vanwege het hagelslagje tussen de boterhammen met boter) in ontvangst mogen nemen.
    Heb wel wat buikpijn en beetje opgeblazen omdat ik niet goed naar de wc kan...erg he? psychisch, komt wel weer goed ;)
    We gaan ervoor dat deze mooi blijft zitten! Het was wel een topembryo dus wie weet.... spannend.

xxx

9. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Jootje, er wordt geduimd voor Hageltje
    (Venz? de Ruijter?) :thumup: :thumup: :thumup:

Debje 22 :confused: dat is veel, ik duim voor veel
    embryo's en als er wat ingevroren zouden kunnen
    worden zou dat helemaal mooi zijn :) :D

Caruli
    , is het paadje naar de w.c. al uitgesleten :(:
    Ik blijf hard duimen voor de wachtbank :) :)
    :thumup: :thumup: :thumup: :thumup:

Groetjes Scat ;) ;)

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Schaapje, goed te lezen dat je een gesprek hebt gehad en toch vol goede moed weer aan een nieuwe poging gaat beginnen... :D

Caruli, ik weet zeker dat Jootje je met beide handen vasthoudt op die bank..het gaat goed komen [-o<

Jootje, wat lijkt me dat een gek gevoel nu je eindelijk een emmy bij je draagt...ik ga heel hard hopen dat ie 8,5 maand blijft zitten waar ie zit...enne vrijdag kom ik jou vasthouden hoor, zodat ook jij er niet afvalt. :D

Debje, wat vervelend dat het zo'n pijn deed, maar je hebt wel superveel eitjes, dus op naar heel veel emmy's! Doe het rustig aan, ik merk dat het helpt en dat de buikpijn minder wordt. Heb net heerlijk 1,5 uur geslapen en dat doet goed. :thumup:
    Wanneer heb je de terugplaatsing?

Zit hier nog steeds lekker op de bank met lekkere dingetje zoals m&m's en lekkere koekjes :) :D

Liefs Daffie

11. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Jootje en Daffie, wat hebben jullie nou precies met de ademhaling gedaan
    tijdens de punctie. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar :(:
    Groetjes Scat ;) ;)

12. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Debje, wat een mooi aantal. Rust maar lekker uit nu en dan hopelijk snel op de wachtbank, de anderen zitten al op je te roepen ;)

Jootje, grappig hoe je jou Emmy noemt.
    Ik ben dol op hagelslag en ik wil niks liever dan ook een hageltje in mijn buik ;)
    Zit je al stevig op de wachtbank?

Schaapie, fijn dat je zo`n goed gesprek had. Dat het maar snel maart mag worden.

Daffie, jij ook al zo`n goede punctie. Ik word helemaal blij als ik deze verhalen lees.
    Ik denk dat ik ze nog vaak terug ga lezen tegen de tijd dat ik aan de beurt ben.
    Maar ademhaling is dus het "geheim"?

Ik heb even het toestemmingsformulier bekeken.
    En wat zie ik tot mijn verbazing? :confused:
    Ik heb de folder "PGD" niet en nooit gehad.
    Nu moet ik dus op dat toestemmingsformulier tekenen dat ik de folder heb gelezen en accoord ga met de regels.
    :-k regels?
    Ik heb maar even gauw het ZH gebeld en ze sturen me alsnog een folder op, nog net op tijd voor vrijdag, hihi ;)

liefs Hope

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

He Scat, rustig vanuit je buik ademhalen...daar je handen ook ophouden, zodat je voelt dat je goed ademt. Ik concentreer me dan daarop en het was goed te houden, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders! :)

Ik hoop voor jou dat het ook goed verloopt zonder al teveel pijn, heb je al om extra pijnstilling gevraagd?/

Daffie

14. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    BEdankt dames, de pijn is er nog steeds helaas heb al even geslapen en drink me het licht uit, het zal morgen wel beter zijn (hoop ik) ik mag woensdag bellen hoeveel er bevrucht zijn en dan horen wij wanneer we een TP hebben, ik denk donderdag of vrijdag.

Liefs debje

15. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Dank je voor de uitleg :) ;)
    Ik zou extra pijnstilling krijgen, dat hadden ze al genoteerd ;)
    Groetjes Scat ;) ;)

16. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi meiden,
    klopt rach in maart heb ik de hormonen nodig, maar over ongeveer 2,5 week moet ik al aan de pil. en 27 febr. moet ik alles meenemen naar het ziekenhuis, gaan ze kijken of ik alles heb.

@ schaapie, nee m'n tas staat nog niet klaar hihi.
    het zou toch niet erg zijn dat ik ze nu al ophaal, ik dacht dan heb ik dat maar vast in huis. of blijft het niet zo lang goed. en dat het ook in de koelkast moet dat wist ik niet eens, krijgt het er een beetje benauwd van zelfs, als dan maar niemand per ongeluk in m'n koelkast komt.

daffie fijn dat jou punctie goed ging, ik zie er toch wel heel erg tegen op, jij bent ook in het umc geweest toch, daar gaan wij ook heen.

@ debje 22 echt veel, minder dat het wat pijnlijk was.

@ jootje, 1 top embryo helemaal geweldig toch, en nu maar flink duimen.

de rest ook veel suc6 met alle fm punctie's tp ww enz.
    x lisa

17. lisa je kan de spulletjes die in de koelkast moeten (de pregnyl als je hebt in ieder geval wel) toch in een bakje ofzo doen? mijn man heeft gelukkig ook medicijnen in de kast, dus het valt hier niet zo op. maar als je aan keukenkastje opentrekt dan zie je wel heeel veel menopur doosjes staan. nouja, wie gaat daar nou in neuzen, toch? ;)

18. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ja dat is ook zo rachel,
    maar toch vind ik het niet zo'n prettig idee dat iemand het mss toch kan zien.
    maar ja het zal vast wel loslopen, hihi.
    ik moet me ook niet zo druk maken om die kleine dingen.
    hoe is het met jou vandaag?
    fijne avond x lisa.

19. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Goeiemorgen meiden,

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes.

Ons Hageltje (geen Venz of de Ruijter maar Eigen merk hihihi ;) ) zit er nu alweer bijna 24 uur in. Heel vreemd. Je voelt er niets van en toch zit het er... heel raar.
    Ik probeer zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen, als ik me goed voel voelt hageltje zich waarschijnlijk automatisch ook goed, toch?

Mijn mannetje is echt heel lief, vraagt steeds hoe het met hageltje is en geeft steeds kusjes op mijn buik..zo schattig..

@ Scat
    Daffie heeft al uitgelegd van de ademhaling zag ik. Is makkelijker gezegd dan gedaan hoor.. maar ik heb er echt al meerdere pijnlijke dingen mee doorstaan, door de focussen op de ademhaling. goed door neus inademen even vasthouden en door mond rustig uitademen, houd er de controle over. leg je handen op je buik zodat je zelf kunt voelen of je daar wel ademhaalt en niet stiekem toch hoog in je borst ademhaalt. Hopenlijk heb je er wat aan.
    Wens je alvast heel veel succes met de punctie!

@ Debje
    Hoe voel je je nu? Alweer wat bijgekomen en lekker laten verwennen?

@ Schaapie
    Blij dat het gesprek wel prettig is verlopen! Ik hoop op snel goed bericht van jullie zijde!

@ Freddie
    Hoe is het met jou? Nog lekker naast mij op het bankje?

@ stienke
    nog maar 4 nachtjes slapen en je mag weer gaan spuiten! Helemaal goed. Dit gaat jullie kans worden!

@ alle andere meiden die ik nu even vergeet:
    Ik duim voor jullie, denk aan jullie!

xxx

20. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    IVF/ICSI dames

Rach84: start in maart met 1e icsi behandeling.
    Lisa: start eerste ivf in maart.
    Ester:start 2 februari met decapeptyl voor 2e icsi
    Schaapie: Maart / april start 3de icsi poging
    Daffie76: 22 Januari gestart met 1ste IVF
    Scat: 1 Januari gestart met 2e icsi poging
    Freddie: 10 januari gestart met 4e icsi poging
    Diana26:eek:ngeveer maart 1e ivf poging
    Essie: 5 maart 1e spuit voor 3e ICSI poging
    Jootje: 20 dec 1e spuit voor 1e ICSI, 25 januari punctie
    Beeb: start in maart 3e ICSI poging
    Josien: start in maart/april met 1e ICSI poging
    Hope: februari start 1e IVF met PGD
    Lina: onzeker of er deze maand wel een tp gaat plaatsvinden door te vroege ongi
    Elvira: 24 februari spuiten Gonal F, 1 maart 1e FM. 4de IVF behandeling.
    Debje1976: 21 dec, begonnen met 1e IVF, 28-1 punctie
    Sandra: aan het afwachten na miskraam, wanneer nieuwe behandeling nog niet bekend[/b]
    illuminate: 29/1 (her) intakegesprek, kweekje en bloedafname. 4/2 zaadonderzoek, en +/- 2 wkn later uitslag onderzoeken.
    Ginny: Februari start 3e ICSI
    Mobius: Eind maart start 2e ICSI
    Caruli : 2 januari gestart met 3e cryo behandeling

Hallo allemaal, we hadden vandaag een (her-) intakegesprek. Voor jullie geen onbekend terrein, maar ik schrijf toch maar mijn verhaaltje op. De uitslag van mijn chlamydiatest is na 3 jaar verlopen. Ik moest opnieuw een kweekje laten maken. Verder bij beiden bloedafname. Er staat nog een zaadonderzoek op de planning. En ongeveer 2 weken na het onderzoek krijgen we de uitslag te horen. De eerste draai aan de MMM is gegeven.

Jootje78 Ik kan me voorstellen dat teleurgesteld bent. Ga er gewoon vanuit dat het een superembryo is. En wat daffie76 schreef: er is toch maar 1 nodig. Grappig naampje 'hageltje'.
    Scat Een belangrijke dag voor je, de punctie! Ik duim voor een goede en vruchtbare 'oogst'.
    daffie76 Gelukkig vond je de punctie meevallen. (Het is iets waar ik tegenop zie.) Wel spannend allemaal.
    debje1976 22 eitjes, zoveel? Wat een fijn gevoel is dat. Ik bedoel de score, niet de punctie. Ik kan me voorstellen dat de punctie pijn was. Pfff... Da's iets waar ik bang voor ben: een klein aantal eitjes.
    Caruli Ja, ongi-ongevoel kan twee dingen betekenen. Dat maakt het allemaal wat onzeker, maar ook spannend, spannend, spannend... Nog heel even wachten... Of zit je al met de zwangerschapstesten in de aanslag?

Deel Deze Pagina