Hoi meiden, gaat weer iets beter met mij vandaag. Maar ga wel minder aanwezig zijn op alle aparte topics en sluit mijn eigen topic. Jullie zijn echt allemaal 1 voor 1 geweldig en ik heb veel steun aan jullie gehad Ik ga niet helemaal weg en zal er zeker in de achtergrond nog zijn. Wil jullie wel even heel erg bedanken voor de steun op mijn topic. Fantastisch Het is een besluit wat ik heel weloverwogen heb genomen en waar ik helemaal achtersta! Ik blijf lezen hoor en ben niet helemaal weg Groetjes Scat
hoi roosje, ik heb geen moment getwijfeld over of we ivf gingen doen. het is onze enige kans op een kindje, dus heb ik alle zooi die er bij komt kijken voor over. iig heel veel succes met je beslissing. ik begrijp goed dat je in een dipje zit. ik kon ook alleen maar huilen toen ik over ivf hoorde. maar we gaan er nu helemaal voor. liefs lisa.
scat voor jou een dikke knuffel, is vast een goede beslissing om even iets meer afstand te doen van zp. denk je goed aan jezelf. liefs lisa
Ik ga overigens wel gewoon door met de 3e ICSI-poging maar hou dat een beetje voor mezelf. Dat werkt beter voor mij. Ik blijf lezen hier en af en toe een PB-tje naar iemand om steun te geven maar niet om over mijn 3e poging te praten. Die ga ik deze keer op eigen kracht met mijn partner doen als een intieme poging omdat het ook onze laatste poging is en dat die voor ons ook meer beladen zal zijn. Komt goed meiden, ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt en zie wel een gezinnentje voor me in de toekomst Groetjes Scat
Scat: Ik begrijp je punt. Ik hoop dat jullie de rust vinden die jullie graag willen voor jullie 3e poging. Heel veel succes daarmee. roosje welkom hier. Ik heb er eerst wel tegenop gezien, maar dat was lang voordat we voor die keuze kwamen. Na onze 4e IUI was ik er eigenlijk al meer over aan het denken en toen we ons aan gingen melden was ik er echt aan toe. Het verschil tussen IVF en ICSI is simpel uitgelegd dat bij IVF de zaadcellen en eicellen alleen bij elkaar gezet worden en zelf moeten zorgen voor een bevruchting. Bij ICSI wordt er een zaadcel echt in de eicel gespoten met een zeer dun naaldje. Er zit natuurlijk nog wel meer omheen, maar dit is de meest simpele manier van uitleggen. Dan mijn nieuws... Ik heb 2 mooie frummels teruggeplaatst gekregen! Nu maar duimen dat ze het gezellig vinden in hun nieuwe onderkomen. Jammergenoeg waren de anderen niet goed genoeg om in te vriezen, maar als deze mooi blijven zitten, dan geeft dat helemaal niets. Moet zeggen dat ik er wel even teleurgesteld over was. Toch een lekker idee om emmy's op voorraad te hebben.
Annelies succes morgen! Proberen te ontspannen, dat werkt echt. Hoop dat het net zo mee valt voor je, als het zaterdag voor mij deed!
Hoi meiden, Ik heb het ff laten bezinken, moet er wel met mijn man vanavond even goed over praten en samen de brochures doornemen. En hopelijk maken we de juiste beslissing. @Angelbaby en Lisa, bedankt voor de uitleg en persoonlijke ervaringen(knuf) @Scat, hopelijk zal je 3de ICSI slagen! @Annelies, suc6 morgen meid!
hoi scat, ik begrijp je beslissing. een grote tegenslag, en nu je laatste poging. toch hoop ik nog een keertje van je te horen als je het goede nieuws aan ons komt vertellen. (bij minder nieuws mag natuurlijk ook, maar laten we positief blijven. blijf hopen!)
Hallo allemaal, Mag ik met jullie mee kletsen? Is een beetje veel om alle pagina's terug te lezen dus ik kom hier maar binnen vallen. Mijn naam is Cindy ben 32 jaar en samen met mijn mannetje zijn we al 4 jaar bezig voor een kindje. We hebben nu 3 mislukte iui achter de rug en gaan nu met icsi beginnen zodra ik ongi word. Als het goed is de 23e.. deze maand zit ik zonder hormonen dus best kans dat mijn ongi zich weer later aankondigd. Het zaad van mijn man is ontzettend slecht dus de vraagt of het met icsi wel gaat lukken. Met mij is verder alles prima, dus nu maar hopen dat ze straks minimaal 1 goed zaadje kunnen vinden. Ben erg bang, omdat 3 kansen zo voorbij zijn, maar aan de andere kant sta ik er ook heel erg positief tegenover. Ik kan eigenlijk niet wachten tot ik ongi word en beginnen kan. Liefs Cindy
Zo mijn 2 emmy's zitten al 1 dag op hun plek... het begint langzaam door te dringen dat ze er nu echt zitten. wat geeft dat een vreemd gevoel zeg... Cindy: welkom hier. Om je wat positiviteit te geven: bij kennissen van ons stond het er ook slecht voor en zij heeft gisteren positief getest van hun ICSI. Het kan, ook met erg slecht zaad!
Hoi meiden, ben weer een aantal dagen niet op het forum geweest en dat doet me eigenlijk best goed. Ik denk ook weer eens aan andere dingen en probeer er niet de hele dag mee bezig te zijn..GOED HE! Annelies, hoop dat de punctie goed verlopen is...! Nu maar hopen op een prachtige bevruchting Angelbaby, spannend hoor meis...ik ga komende 2 weken weer flink duimen draaien...succes met wachten Cindy en Roosje, helaas voor jullie welkom op dit topic, en dan bedoel ik natuurlijk dat dit topic eigenljk helemaal niet zou horen te bestaan e dat we allemaal allang lieve kindjes hadden moeten hebben Wijzelf hebben aankomende vrijdag het evaluatiegesprek met de gynaecoloog en ik ben dus benieuwd of ze een daadwerkelijke oorzaak hebben gevonden waardoor er geen bevruchting heeft plaatsgevonden... Ik neem aan dat ze dus ICSI gaan voorstellen en eigenlijk willen we dat zelf ook wel heel graag. IVF is een gemiste kans voor ons en met nog maar 2 pogingen voor de boeg willen we die kansen wel optimaal benutten! Eerder vertelde ik dat ik in Maart wel weer de volgende poging zou willen doen, maar dat gaan we zeer wrs uitstellen. Niet omdat ik het nog niet zou aankunnen, maar meer omdat ik ook nog met die ellendige voetblessure zit waar ze nu volgende week een MRI-scan van gaan maken. Aan de hand van die scan wordt er gekeken of er een spuit ingaat of dat de orthopeet er wat mee moet doen. Dit valt samen natuurlijk niet te combineren en aangezien ik goed in mijn vel wil zitten voor een volgende poging, hebben we besloten eerst mijn voet te laten behandelen en daarna weer verder te gaan.... Ik ga nog even verder lezen in de eigen topics. Liefs en een knuffel van Daffie
Daffie: telt jouw verzekering dit als poging dan? Wat belachelijk! Bij ons is het nu pas een poging, nu we terugplaatsing hebben gehad. Geen terugplaatsing, geen poging. Wel goed om dat eerst even tijd in je voet te steken. Dan kan je ook weer helemaal op en top aan een nieuwe poging beginnen.
Annelies: Hoe was de punctie? Goede oogst? @ Angelbaby: Mooi zeg, 2 emmy's aan boord! Zorg goed voor jezelf zodat de emmy's geen andere keus hebben om uit te groeien tot prachtige beebjes! mijn duimen draaien volop voor je! [-o< [-o< [-o< [-o< @ Roosje en Cindy: Welkom hier. Ik zal jullie verhalen volgen! @ rest Ben even de draad kwijt van wie wat waar hoe... zitten er nog meer meiden op het wachtbankje naast Angelbaby? Ik mag dus in maart weer beginnen. We hoefden niet eens naar het ziekenhuis voor recepten en een afspraak te maken enzo. Heb het gewoon thuisgestuurd gekregen! Eerst mijn ongi en dan weer eerst 2 weken de pil enzo.. wie zijn er tegelijk met mij? xxx
@ roosje ook ik heb t zelfde als jou.. wij wachten ook op ivf of icsi.. volgende week moet mijn mannetje voro de 2e keer testen en dan krijgen we half maart uitslag wat het wordt.. maar ik wil het zoooo graag! dat t mij niet meer uitmaakt. ik ga er voor.. ik weet heeel goed wat het met je kan doen. maar tis onze enige kans op een kindje samen dus heb er alles voor over.. t ligt nu bij de artsen voor ons.. w88 w88 w88 succes ermee! @ scatt heeeel veel succes ermee! ik hoop voor je dat het dit keer gaat lukken.. ik denk aan je..
Hoi dames, Hoe gaat het ermee? @Cindy, welkom meid! @Elvira, hier gaat alles rustig en met jou? @Daffie, ik begrijp je bedoeling maar ja heelaas is het zo. Thnx meid en beterschap met je voetblessure. @Jootje1978, bedankt meid. @Dagmar1974, Jij ook bedankt meid voor je ervaring. Ik en mijn man hebben gisteren na een goed gesprek besloten om voor die ICSI te gaan, ik moet alleen nog uitvissen of het voor ons beide vergoed wordt. Bij ons is het nu ook afwachten op 26-3 voor die spreekuur. Ik heb er heel erg zin in, maar anderzijds ben ik toch wel bang, dat ik er teveel van ga verwachten en het misschien wel anders loopt, kan ik het dan wel aan? @Annelies, hoe was het gegaan in het ziekenhuis vandaag?
Goed en slecht nieuws.... Goede nieuws is 11 eitjes die bruikbaar zijn. De punctie heb ik amper gevoeld en de prik van het infuus vond ik bijna nog vervelender dan de hele punctie dus dat zou ik zo weer doen. Slechte nieuws...er wordt niks ingebracht deze maand. Mijn vriend lijdt erg onder de spanning van de MMM en overziet het allemaal niet. Daar zit wel meer achter maar daar wil ik niet al teveel over uitwijden. Vanmorgen lukte het niet om te produceren en door alle stress wilde hij niet meer mee naar het zh. Ik ben alleen gegaan omdat er zowiezo een punctie moest gebeuren, anders zou het veel te gevaarlijk voor me zijn. Alle eitjes zouden dus weggegooit worden. Ik heb het er een tijdje met mijn arts over gehad (zijn echt super meelevend en kijken volgens mij nergens van op) en die zei dat ze de eitjes tot 12 uur vanmiddag konden bewaren dus mijn vriend kon nog komen brengen. Ik vriendlief gebeld en die was het er mee eens. De tp doen we dus helaas niet. Eerst tot rust komen en dan verder kijken. vrijdag krijg ik te horen hoeveel er zijn bevrucht en daarna worden ze ingevroren. Ik voel me een emotioneel wrak en kan het moeilijk accepteren. Ik rook de zwangerschap bijna en het wordt zo voor mijn neus weggekaapt. Aan de andere kant zie ik ook hoeveel mijn vriend onder deze situatie lijdt en dat ie het echt niet expres doet. Moeilijke periode dus.... Wel lekker om het hier te kunnen delen!