Hè wat leuk; ik heb ook een paard! Ik mag er zeker niet op nu. Ik zit namelijk niet alleen hiervoor in de mmm. Ik heb de ziekte van Bechterew, een vorm van reuma. Sinds de dag voor de punctie mag ik mijn medicijnen niet meer, dus ik heb er al even niet opgezeten. "Zorg goed voor jezelf" was het advies en niet te snel na het inbrengen van de Progestan in bad gaan. Dat was het wel volgens mij. Inderdaad geen gemeenschap. Mijn vriend heeft ook het liefst dat ik die 2 volle weken thuisblijf. Vanmiddag ga ik toch wel gewoon werken. Ik werk geen volle dagen, weer wegens die Bechterew. Dat mag niet fout gaan. De laatste keer dat ik zonder medicijnen zat, zat ik ruim 3 maanden thuis in de ziektewet. Nu hebben ze me uit voorzorg alvast in de ziektewet gezet. Dat is wel een prettig idee.
He meiden, Gisteren las ik hier op het IVF topic dat pogingen niet geteld werden als er geen bevruchting plaatsvond, dus toen heb ik vanmorgen toch maar eens de IZZ (de zorgverzekeraar) gebeld of onze mislukte poging nou meegerekent wordt of niet....en wat blijkt... Deze poging is niet helemaal afgemaakt omdat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden en er dus geen terugplaatsing is geweest en daarom tellen ze hem niet mee We hebben dus nog steeds 3 pogingen te gaan, onze dag kan niet meer stuk! en wij maar denken dat er een poging weg is en we nog maar 2 kansen hadden. Nu is er alleen een grote teleurstelling en wat tijd weg, maar we kunnen gewoon nog 3 ICSI pogingen ondergaan! Liefs van een hele blije Daffie weet niet meer wie de opmerking van de verzekering plaatste, maar thanx
Graag gedaan! Zou ook te belachelijk voor woorden zijn toch, als ze hem wel geteld hadden. Het schijnt zo te zijn dat het eerst wel al telde als je met de hormonen begon. Zou zelfs best kunnen dat het pas sinds 1 jan. verandert is, maar goed ook. Ik hoorde gisteren van mijn vader dat ze er over bezig zijn of er niet teveel mensen een IVF/ICSI behandeling krijgen. Schijnbaar vinden ze dat er teveel mensen zijn die er een krijgen, terwijl ze niet aan de voorwaardes voldoen om er een te mogen ondergaan. Zijn schijnbaar nog steeds mensen die denken dat je hier voor de lol aan begint... Kan me daar erg boos om maken. Weet ook zeker dat dat dan niet gezegd wordt door mensen die er zelf een hebben moeten/mogen ondergaan.
Oh angelbaby, dus jij was het hahaha...nou bedankt hoor, door jou ben ik nu vrolijk Maare, jij begint er niet voor de lol aan? Wat raar...er zijn zoveel mensen die hier gewoon plezier aan beleven..het is net een dagje uit :x Er zijn toch achterlijke mensen die denken dat dit blijkbaar een fluitje van een cent is en dat je dit voor je plezier doet....en dan die minister Rouvoet die vindt dat er meer kinderen per vrouw moeten komen..alsof je op bestelling een kind neemt! Wat een ongelooflijke ei*el. Sorry voor het taalgebruik Als politicus moet je toch weten dat je bepaalde opmerkingen niet kunt maken! Liefs Daffie
Ik steun hem daar wel n... meer kinderen per vrouw, we hebben er toch 2 terug laten plaatsen, we doen ons best
Hey Daffie, Toevallig dat ik daar ook al een opmerking over plaatste toen ik het nieuws zag en hij zei dat hij vond dat vrouwen meer kinderen moesten krijgen..haha. Ik zou wel willen ja! :x xxx
Lieve Annelies, Wil jullie heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd! Hoop dat jullie er samen uit zullen komen (praten maar ook leuke dingen te doen) en dat jullie over een aantal weken er gewoon weer voor kunnen gaan! Ik denk aan je! Liefs van Mirjam
ik lees dat jullie schrijven dat je na de tp een week gemeenschap mag hebben. waarom niet? en over de punctie, hoelang duurt ie, en mag je daarna gelijk naar huis? na de tp ook? mag je na de punctie weer gaan werken? of moet je rust houden, en hoelang dan? na de 2 weken wachttijd (na tp) mag je zelf testen of moet je bloed laten afnemen? zo even een paar vragen die mij te binnen schoot
rach: Dit geven ze je als advies omdat je baarmoeder met een hoogtepunt samentrekt en dat zou de innestelling wel eens negatief kunnen beinvloeden. Niet dat je sowieso gemeenschap durft te hebben, je bent dan veel te voorzichtig met die emmy(s) in je buik. Punctie veloopt bij ons zo: Half negen aanwezig. Vrouw krijgt de morfine injectie. Dan krijgt de vrouw een bed toegewezen, manlief man dan zijn zaadjes gaan lozen in een kamertje (mag samen, doen wij altijd). Daarna moet de vrouw de blaas helemaal leeg plassen en mag je je ziekenhuishempie aantrekken. Je kruipt dan in je bed en wacht tot de verpleegkundige je met de rolstoel komt halen. De details van de punctie ga je zelf ervaren...Daarna uitslapen in bed, als je bloeddruk goed is en je voelt je goed mag je naar huis. Een klein ochtendje ben je zoet. Al was ik bij de eerste punctie een hele dag in het ziekenhuis door complicaties. Die dag mag je niets doen, je bent nog onder invloed van de medicatie. Ik heb de laatste keer toen we thuis kwamen van 1200 tot 1900 geslapen, en ging om 2100 weer onder zeil.. Tp merk je niets van, is zo gepiept, het vervelende alleen is dat je een bomvolle blaas moet hebben, en als je dan in de wachtkamen zit te wachten..pffff... Dat vind ik ook altijd eng trouwens, meteen plassen na de TP, maar je kan niet anders want je blaas ploft, maar dat kan totaal geen kwaad..
ook wij waren erg gekwetst door die opmerking van rouwvoets op de tv..Oke, prima, vergoedt dan meer ivf-icsi pogingen! Bij ons telt de verzekering trouwens een punctie als poging. Dus zodra je de punctie hebt gehad, wel of geen bevruchting, dat is al een poging. We zijn bij de CZ verzekerd, topverzekering meen ik.
Hoi dames, Drukke ochtend zie ik weer, hoe gaat het met jullie? Voor diegene bij wie het terug geplaatst is, gaat alles nog goed daarbinnen? Rach, je bent niet de enige die met die vragen zat. Uklodaatje bedankt voor de opheldering. Ik vind het nog spannend allemaal, ben benieuwd hoe ik me er tegenop ga stellen. We hebben over een maandje een spreekuur, en wat lijkt dat toch ver weg te zitten pff. Maar anderzijds hopen we in deze maand nog op een natuurlijke manier zwanger te geraken. Vandaag mijn verzekeraar gebeld, of we ziekenhuizen toegewezen kregen en of de IVF/ICSI wel vergoed wordt. Blijkt dat het tegenwoordig in de basispakket zit (de 3 pogingen) en dat je geen aanvraag meer hoeft te doen wat voorheen wel zo was. Vandaag heeft mijn man voor de 2de zijn zwemmers ingeleverd, volgende week vrijdag kunnen we bellen voor de uitslag. Hopelijk is die beter dan de eerste. Wat me opvalt is dat iedereen opeens zwanger is, met dikke buiken loopt waar ik ook mijn ogen werp en dan ook nogeens de talloze vragen van mensen en hun kwetsende opmerkingen, het wordt me een beetje teveel allemaal Wij hebben ervoor gekozen om het tegen niemand te zeggen dat we in de mmm zitten. Hoe gaan jullie ermee om?
ukoldaatje, hartsikke fijn voor je uitleg. nu is het in mijn hoofd iets meer een geheel die behandeling. ik wist alleen flarden. nu kan ik het iets meer plaatsen. mirjam, geen probleem!
Hey Rach, punctie is overal wel anders hoor...weet niet of je in hetzelfde ziekenhuis als Ukoldaatje zit, maar bij ons is het weer een ander verhaal. De ziekenhuizen hebben allemaal zo hun eigen werkwijze en dat zul je komende tijd wel gaan merken. Als je wilt weten hoe het in jullie ziekenhuis is, zou ik gewoon eens de poli gynaecologie bellen of de website bekijken. Hier staat namelijk ook vaak vermeldt hoe de behandeling in het desbetreffende ziekenhuis verloopt. Liefs Daffie
Heeel erg bedankt voor je berichtje! Dat doet me goed als mensen zo met me meeleven en aan ons denken! Ik hoop ook dat we er snel uit komen en dan verdermogen gaan. Gelukkig hebben we het eerste gedeelte van de behandeling al achter de rug. Morgen horen we hoeveel er bevrucht zijn. Ik heb er nog niet echt over nagedacht en het zal me op dit moment een beetje worst wezen hoeveel er bevrucht zijn... Klinkt naar he.... Ik hoop dat ik er ooit erg blij mee ben en dat we ze mogen gaan gebruiken! Liefs!
daffie, bedankt voor de tip, ik kan inderdaad info over de punctie vinden op internet. ik ga icsi doen in het UMC (utrecht).
Ben ik ook, ga toevallig zo weer richting UMC voor de evaluatie van de 1ste poging. Zal straks wel even PB-en hoe het in utrecht gaat...ze zijn echt heel lief tijdens de punctie! Liefs Daffie
Hoi Roosje, Ik wilde even reageren op je vraag hoe wij ermee omgaan. Wij hebben ervoor gekozen er heel open over te zijn om juist die kwetsende opmerkingen voor te zijn. Niet dat je dan nooit meer kwetsende opmerkingen krijgt.......Daarom hebben wij onze 2e icsi poging voor onszelf gehouden maar na deze mislukte poging heb ik iedereen een mailtje gestuurd met daarin een heel mooi gedichtje wat precies onze gevoelens verwoord en waarin ook tips staan hoe met ons 'om te gaan' en een link naar een filmpje over kinderloosheid. Hierna, heb ik werkelijk waar alleen maar medeleven gekregen van mijn directe omgeving en niet 1 kwetsende opmerking meer gehad! En op mijn werk heb ik het sowieso altijd als prettig ervaren om er open over te zijn. Maar voor iederen is het natuurlijk anders. Als jullie het prettigst erbij voelen om het voor jezelf te houden dan moet je dat natuurlijk gewoon doen! x
He meiden, Zijn weer terug uit het UMC na de evaluatie. Hebben een goed gesprek gehad met de gynaecoloog en hebben al onze vragen rustig kunnen stellen. De zaadjes bleken echt te zwak te zijn en konden zich inderdaad niet hechten aan de eicel, wat ze normaal gesproken doen voordat er eentje de weg naar binnen vindt... Er is nu gekozen voor ICSI om de zaadjes toch in de eicel te krijgen. Ook waren er wat weinig eicellen opgewekt, dus de puregon gaat verhoogd worden naar 225 eh per keer. We zouden i.p de volgende cyclus al mogen starten, had ze ook al een punctiedatum voor liggen in april haha , maar heb uitgelegd dat ik eerst mijn voet goed wil hebben en daarna wil starten. Dit vond ze een hele goed keuze, omdat ik dan ook maar 1 ding heb om me druk over te maken wat de stress toch verminderd. Nu moet ik dus bellen als ik de uitslag van de MRI van mijn voet krijg en dan gaan we kijken wanneer ik ga starten met de pil. Waarschijnlijk zal dit dus april gaan worden. Ze was heel duidelijk en heel blij dat onze verzekering het niet als 1 poging gezien heeft...dit blijkt inderdaad niet bij elke verzekering zo te zijn, maar zou toch eigenlijk moeten zoals ze dat vertelde! Ik ga nu dus het lange schema spuiten met eerst de pil, daarna de Decapeptyl en daarna de Puregon. De Pregnyl wordt gehalveerd ivm de reactie die ik hierop gehad heb de vorige keer! Zo, dit was mijn verhaal weer...ben blij dat dit gesprek erop zit en dat we weer naar een volgende poging toe kunnen werken! Dikke knuffel voor jullie allemaal, Daffie