Fijn dat je een goed gesprek gehad hebt. Lijkt me ook prettig dat ze echt aan konden geven waarom het niet lukte. Dat lijkt me makkelijker te verwerken dan "pech" Hier beginnen de dingetjes te komen... ik voel prikjes in mijn buik... en ik proef de smaak van bloed in mijn mond. Ben net al uitvoerig gaan kijken of het mijn tandvlees niet was of zo, maar dat was niet. Nu voelt het echt als wachtbankweken. Dat had ik gisteren en eergisteren veel minder. Hard doorduimen maar dat het goede tekenen zijn. Mijn moeder kreeg vanmorgen bij de AH 2 smurfenbaby's bij de boodschappen. Die smste al meteen dat het een teken moest zijn. Toeval wil dat toen mijn vriend dinsdag na de tp snel even wat ging halen bij de AH, hij ook een babysmurf kreeg. Toch leuke "toevalligheden." Hoe is het verder met de spuiters en wachters onder ons?
Oh meiden ben echt zo pissed. Ga ik daarstraks naar huis om Stitch uit te laten, en gelijk daarna even langs winkelcentrum voor vers brood, wordt gewoon mijn tas gejat. Alles erin, geld, pinpassen, rijbewijs etc. Aangifte gedaan, alles laten blokkeren. Oeh wat baal ik hier ontzettend van, ben echt zo verschrikkelijk boos. Blijf lekker van een ander zijn spullen af. En nog mijn mooie vuittontas ook (nep weleenswaar) maar dat maakt niet. Groetjes, Elvira
Oh Elvira wat ontzettend! Dat ze van andermans spullen afblijven! Ik hoop voor je dat ze ze nog te pakken krijgen! xxx
hoi meiden ik ben even een paar dagen offline geweest, en er is een hoop gebeurt. liesbeth, moedig van je dat je zo achter je vriend staat, ik hoop voor je dat als jullie er allebei positief achter staan de behandeling kunnen hervatten. en elvira, wat ontzettend kl*te voor je, idd blijf in godsnaam van andermans spullen af. rach vervelend he' als je met al die vragen zit. ik kwam er van de week achter dat de punctie gewoon in ons ziekenhuis is en daarna naar het umc. ik was woensdag avond zelfs vergeten de pil in te nemen, kwam er donderdag morgen achter, heb hem toen maar gauw ingenomen. en vandaag weer te horen gekregen dat er iemand zwanger is. soms vraag ik me ook echt af waar ik dit allemaal aan heb verdient, waarom kunnen wij nou niet gewoon met de pil stoppen en een half jaartje later gewoon zwanger zijn. ik vraag me echt af WAAROM! mss komt het ook wel door alle zenuwuwen die er aan komen en dat ik me nu echt moet neerleggen bij het idee dat een natuurlijk zangerschap er echt niet meer in zit. het oo zo spontane zwanger worden is er helemaal af. sorry voor me gezeur, maar baal er nu echt een beetje van. woensdag maar weer gezellig met z'n 2tjes naar het ziekenhuis. x lisa.
Hey Lisa, Je zeurt niet hoor. Het blijft een feit dat iedere aankondiging weer een klap in je gezicht is. Ook ik heb er weleens last van, maar niet meer zoveel als aan het begin. Het is heel stom maar bij mij is het zo dat hoe langer we nu bezig zijn, hoe meer ik tegen de zwanger nieuwtjes kan. Hier op de site heb ik er geen last van, maar wel bij de mensen die hier thuis dichterbij me staan. Daffie, Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Rach, Je weet als je vragen hebt, geef een harde gil of PB. Essie Hoe is het met jou lieffie. Alweer wat beter in je velletje. Ginny Spannend jij ook weer begonnen. Jootje Met jou ook alles goed. Jij maart weer starten toch? Hope Hoe is het met het spuiten. Heb je geen last van de hormonsters? Angelbaby Heel veel succes met je frummels in je buikie. Ga keihard voor je duimen. ik vergeet vast een hele rits meiden, sorry daarvoor. Fijn weekend. liefs, Elvira
Hoi Lisa, Heel herkenbaar hoor je gevoelens en uit ze maar lekker hier. Dat doe ik ook af en toe. Wij weten precies wat je voelt. Als je mijn dagboek op mijn beebiesite leest, dan zal je precies hetzelfde lezen als wat jij nu voelt. Elvira, ik heb goede dagen en slechte dagen, je kent het wel. Gelukkig heb ik een goed weekend na een rot vrijdag te hebben gehad. Mijn moeder zei vrijdag nl. weer eens dat ik er niet zo mee bezig moet zijn (heb ik ook in mijn dagboek gezet, dus als je het hele verhaal wilt lezen....). Hoe is het met jou? Je tas is zeker niet gevonden? Heeeeeeee, schiet me opeens te binnen: vandaag je 1e spuit! Joepie! Ik ga zo kei en keihard voor je duimen meis dat het niet fout kan gaan. Voor alle andere meiden die nu aan het spuiten zijn of op het wachtbankje zitten: uiteraard duim ik ook voor jullie mijn duimen blauw!
hoi essie, ik heb net op je site gelezen, en idd heel erg herkenbaar mijn gevoel. en de mensen die het van ons weten, die hebben ook werkelijk geen idee wat het inhoud, want soms hoor ik opmerkingen van hun en dan denk ik hallo dat zeg je toch niet, maar dan denk ik maar oke ze weten niet wat ze zeggen. en ook hoe te reageren als er weer iemand zwanger is ik kan ook gewoon niet blij zijn, als die confrontatie er niet was, dan was het een stuk makkelijker voor ons heb ik ondervonden. want elke keer als ik weer zoiets hoor ben ik de hele dag weer van slag. en je moet positief blijven, maar daar werkt de buiten wereld niet echt aan mee zal ik maar zeggen. maar goed genoeg gezeur ik ga lekker genieten van onze vrije zondag. jij moet 5 mrt weer je eerste spuit zetten toch, dan lopen we een beetje gelijk op, ik mag namelijk 9 mrt gaan spuiten. fijne zondag allemaal. x lisa.
@lisa ik ken je gevoel zo goed zeg, hoorde vorige week dat een nichtje van mij (geen echt bevriend nichtje gelukkig) voor de 2e keer zwanger is...en voor de 2e keer vader onbekend...verschrikkelijk vind ik dat, zuke "sletjes" krijgen zo maar een kind en opa en oma mogen het opvoeden verschrikkelijk. @ annelies: sterkte saampjes en dat het maar gauw weer goed gaat met je man.Het is allemaal niet niks he. @ all ik weet niet wanneer ik ongi moet worden en daar baal ik ontzettend van.Heb 2 keer over slijm verlies gehad 1 keer over 2 1/2 week geleden en 1 keer over 1 1/2 week geleden, volgens de gyn die vorige week nog een echo heeft gemaakt, dacht ze aan alles te zien dat het 2 1/2 week geleden is geweest.Dat wil dus zeggen dat ik dit weekend ongi zou moeten worden.Zit er dus een beetje op te wachten omdat ik dan kan bellen of we knnen starten met ivf, maar mijn temp was vanmorgen nog hoog en afgezien van gister en vannacht wat buikkrampjes ...geen ongi.Wel sinds gister een weeig/licht misselijk gevoel. pfff waarom kan een cyclus nou nooit eens normaal verlopen.
Lieve Essie, Ik heb je gastenboek vol gekletst. Goed dat je een eigen site hebt. Ik zal hem absoluut vaker gaan lezen. Liefs, Vier
lisa, ik snap je helemaal hoor. zit jij 9 maart op de heflt van je cyclus, dat je mag beginnen met spuiten? en -wat bedoel je- 'de pil'? ik denk aan je! diana jij verteld dat je moet bellen wanneer je kan starten met ivf. sta je nog op de wachtlijst of ga je deze maand echt werkelijk beginnen met spuiten? sorry meiden, ik wil het allemaal heel graag begrijpen, maar het is allemaal nog zo nieuw voor me!
@Rach84, volgens mij bedoelt Lisa dat bij haar in het ziekenhuis aan het begin van de ronde waarin zij begint met IVF of ICSI (en dus begint met spuiten van decapeptyl) zij aan de pil wordt gezet om te voorkomen dat ze in die ronde zwanger zou raken. Toevallig heb ik het daar afgelopen maandag bij de informatieavond over IVF/ICSI in ons ziekenhuis over gehad met een arts. Hij zei trouwens dat er veel verschil is tussen de ziekenhuizen. In ons ziekenhuis laten ze de vrouw namelijk geen pil slikken en zei zelfs stiekem dat het niet eens meer zo'n probleem zou zijn als je (geheel tegen de verwachting natuurlijk) in die ronde wel zwanger zou raken. Vroeger raadden artsen het af, maar ik begreep van hem dat dat vooral kwam doordat men niet wist of decapeptyl een verkeerde invloed zou hebben op het kindje. Inmiddels weten ze na onderzoek dat het geen nadelig effect heeft. Dus hij was er zelf niet zo'n voorstander van om vrouwen aan de pil te zetten. Persoonlijk ben ik wel heel blij dat ik niet ook nog eens die hormonen binnen hoef te krijgen. Het is allemaal al gedoe genoeg. Hier is verder niet zoveel nieuws te melden. We zitten nog altijd heel erg in onzekerheid (en eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik het zo vervelend vind die onzekerheid) of we wel of niet mogen gaan beginnen als ik eind deze week ongesteld wordt. We wachten nog altijd op de uitslag van het chromosomenonderzoek. Pas als die bekend is mogen we beginnen. Maar ja... zul je zien dat het allemaal weer een maand langer gaat duren. Ik voel me echt zo'n ongedurig betje, maar ja... eindelijk krijg je het gevoel dat je er 'echt' voor mag gaan en tja... dan wil je eigenlijk ook zo snel mogelijk beginnen. Maar goed... ik zal stoppen met zeuren. Sommigen hier wachten al jaren ... Meiden op de wachtbank: mijn duimen draaien voor jullie! Ik hoop zo op wat positief nieuws! Groetjes, Josien
@ rach...als ik ongi wordt moet ik bellen of ik kan starten ja, ik sta op de "wachtlijst" die was er niet echt dus de kans was groot dat ik gelijk kan beginnen,maar er kunnen er maar 6 per week starten,dus als net de week dat ik ongi wordt een drukke week is duurt het nog 1 maand, maar absoluut niet langer zei de arts. @josien....je verhaal klopt ...ik hoef ook niet aan de pil...volgens mij heb ik al eerder vertelt waarom niet, maar voor degene die het niet wisten....ik ben dus 1 van de weinige die tijdens het spuiten van decapeptyl zwanger ben geraakt(spontaan 3 dagen eerder) en het kan zelfs zo zijn dat decapetyl net dat ene extra zetje geeft voor sommige dat de innesteling goed gaat.Bij ons was het nog onbekend of het gevolgen zou hebben dat we decapeptyl gespoten hadden tijdens de zwangerschap, dus toen we eenmaal een gezonde dochter op de wereld gezet hadden werd dat genoteerd en moesten we vragen beantwoorden over of er bijzonderheden ofzo waren, en aan de hand van dat en van een aantal anderen die dat overkwam kan er nu gezegt worden dat het waarschijnlijk geen kwaad kan. Zo heel verhaal weer. Groetjes
rach, ik ben op 14 febr. ongi geworden, en moest toen idd wat diana al zei aan DE PIL. die we voorheen slikte om te voorkomen dat we zwanger zouden worden. en die moet ik slikken tja, tot wanneer precies weet ik niet eens tot die op is geloof ik. ga ik woensdag allemaal vragen in het ziekenhuis. en 9 mrt. ga ik beginnen met lucrin spuiten. het is echt in elk ziekenhuis weer anders. hoe is het nu met jou? je laatste iui achter de rug. lisa.
hoi meiden sorrie heb even niks meer van me laten horen en heb hier niet echt meegevolgd maar met mij gaat het even niet zo goed, wacht nu op wat uitslagen van de ha en dan even verder kijken donderdag hebben we een gesprek met de gyn over of we evt met de 2e ivf mogen starten en zo ja wanneer enzo maar ook even kijken wat de uitslag van de ha word en of ik dan kan starten.... meiden die bezig zijn : ik wens jullie heel veel succes en hoop voor iedereen dat het een geslaagde poging gaat worden meiden waarbij het minder goed nu gaat: heel veel sterkte!
Iemand enig idee hoe het met ukoldaatje is? Heb al even niks meer van haar gezien... Hier alles rustig. Ik hoop dat we snel de tp kunnen laten plaatsvinden, maar eerst even goed tot rust komen! Angelbaby: Veel succes! Ik duim voor je! XX
Geeft toch niks Caruli, We hebben allemaal wel eens zo'n periode dat we er minder zijn. Of je er nou bent of niet er word altijd wel aan elkaar gedacht toch? Annelies, ik heb nog niks gelezen van ukoldaatje. Wie weet meld ze zich nog. Hoeveel van je eicellen waren bevrucht en konden ze voor cryo bewaard worden? Hoe is het met de rest? Groetjes, Elvira
Hoi hoi Hier Ukoldaatje.. Ik was eventjes ofline, soms vind ik het namelijk zo moeilijk en confronterend, dan wil ik even niet meer aan icsi ed denken..Maar ik denk wel aan jullie hoor meiden! Mijn frummel zit nog steeds, al merk ik niet zoveel..Soms een steekje, maar of dat er nou mee te maken heeft? Bij de eerste TP van 2 emmys heb ik de hele 2 weken een zeuren rugpijn en ongibuikpijn gehad en een enorme schoonmaakwoede..Werd de dag voor de test ongi..en ikke maar denken dat ik zwanger was.. Bij de TP van de cryo had ik allerlei steekjes, maar niet het ongigevoel, toen had de progestan de menstruatie uitgesteld. Ik was nu overtuigd van een zwangerschap.. En nu: eigenlijk niets..ik heb vrijdag de 15 de TP gehad van 1 frummeltje, van die maandag tot die woensdag een zeurende ongibuikpijn, maar sindsdien merk ik totaal niets meer! AF en toe een steekje ofzo, maar dat is waarschijnlijk omdat ik zo op mijn buik gefocussed ben. Ik voel me niet zwanger, totaal niet, heb geen symptomen... Slaap wel van de 24 uur, zeker 18 uur, maar dat is een bijwerking van de progestan volgens de bijsluiter... Nu weet ik wel van mijn eerdere zwangerschappen, dat mijn symptomen pas rond week 9 a 10 begonnen (spontane zwangerschappen in mijn eerdere relatie)..Dan pas werd ik doodmoe, dan pas werd ik vreselijk misselijk.. Kortom, het zegt allemaal gewoon niets..dat heb ik inmiddels wel geleerd. Maar weet je meiden, ik wil mijn man zo graag een kindje schenken..hij vind het zo erg dat het zaad niet goed is, dat ik wel zwanger ben geworden van een ander zonder al die behandelingen. Ik vind het zo erg voor hem, hij voelt zich zo minderwaardig..en dat is uiteraard niet zo! Vrijdag half 12 De Test..ik ben nu al aan de dunne van de zenuwen hihi.. Meiden ik ga nu bijlezen..dan reageer ik op jullie!
ANNELIES: Hoe gaat het met jou meiske? Weet je inmiddels al hoeveel emmys er zijn ingevroren? Ik las dat het je nu even een worst zal zijn, ohoh..wat een ellende allemaal he! Hoe gaat het nu met jou en je man? Kunnen jullie samen een beetje praten? Het is zo zwaar en pittig he voor een relatie.. CARULI: Heb je al de uitslagen gehad van de HA of krijg je die pas in de loop van de week? Heeft dat invloed op je 2e poging? Dan duim ik voor je dat de uitslag is wat je nodig hebt. Ik kan heel goed begrijpen dat je even niet gepost hebt, soms is het gewoon te confronterend he! LISA EN ESSIE: Lees een paar posts van mij terug, wat een vreseslijke opmerkingen je kan krijgen van buitenstaanders, dat doet zoveel pijn he!? JOOTJE: Meis, hoe gaat het nu met jou? Hoe voel je je? ANGELBABY: zet m op! Twee super mooie frummels in je buik! Ik ben vreselijk aan het duimen voor jullie! RACH: Logisch hoor dat je zoveel vragen hebt in het begin van de behandeling. Hadden wij ook. En dan blijkt elk ziekenhuis een andere manier van behandelen te hebben. Maar vraag maar raak, wij antwoorden wel! ELVIRA: wat een kl..tzakken, hoe gaat het met je? Nog de bibbers in je benen? Ik was net bij mijn moeder. Ze zei tegen me, jij houdt je groter dan je bent he? Ik beweer hard van neeeeeee...Ze zegt, ik heb het idee dat je alles in je eentje diep van binnen verwerkt, je wilt Pat sparen.. Mams tranen in haar ogen, ze zat tranen tegen te houden.. Ze sloeg de spijker op zijn kop..[/b] Wat ik wel sinds een week heb, zijn warmte/kou aanvallen, dan krijg ik het vreselijk warm en zweet barst me uit. Dan heb ik ook een versnelde harstlag..das eigenlijk het enigste wat er veranderd aan me is..En dat ik van de 24 uur er zeker 18 slaap. Ik denk dat dit wel van de progestan komt. Maar opvliegers, krijg je die van progestan? Ik heb ze bij de decapeptyl niet gehad..terwijl ze daar wel voorkomen..