Over 2 dagen heb ik een afspraak voor een uitgangsecho. Een belangrijke periode breekt voor ons aan, dacht ik... Mijn vriend had met de buurman een borreltje, of vier. Ik denk wijn; ik had geen zin om er verder over te praten. We voeren al een tijd een discussie over de invloed van alcohol op de behandeling. Mijn vriend zegt dat hij goed zaad heeft, en dat hij wel een paar glazen mag, zonder schadelijke gevolgen. Ik wil dat we ons best doen, en de dingen laten, die evt. de kwaliteit van de behandeling negatief kunnen beinvloeden, of dat nu wetenschappelijk bewezen is of niet. Ik ben nu ontzettend verdrietig. Ik heb het idee dat ik zoveel moeite doe (hormonen, punctie, en als vrouw zijnde maak je een teleurstelling toch anders mee, omdat je eigen lichaam erin betrokken is). Ik wil een zo goed mogelijke situatie creeren, ook voor de baby-in-wording, als we geluk hebben, maar da's nu teniet gedaan door die 4 glazen, heb ik het idee. Zijn mijn gevoelens onterecht...? Ik baal ervan, en ik moet dit gewoon even kwijt... Ik baal er echt van. Ik heb er hoofdpijn van, en ik kan er niet van slapen. Ik voel me gewoon intens verdrietig...
Ik herken je gevoel wel! Wij hebben er dan ook afspraken over gemaakt. Beide geen alcohol en rookruimtes uit de weg gaan, daar waar dat mogelijk is. Het vervelende is ook dat het wel 3 maanden invloed kan hebben op een man. Nou denk ik niet dat 1x 4 glazen meteen jullie kans laat mislukken hoor! Heb maar gewoon vertrouwen en probeer je gevoelens aan hem duidelijk te maken. Dat je het samen doet en dat je er dus ook samen voor moet gaan. Hij mag ook best wat inleveren. Wij moeten tenslotte ons complete lichaam overlaten aan de hormonen. We gaan er dadelijk een dagje op uit. Lekker uitwaaien op het strand, hoop dat dat ons goed zal doen.
Angelbaby, wat jammer dat het mislukt is...heel veel sterkte samen en waai maar even lekker uit! Illuminate, ik denk inderdaad niet dat het veel invloed heeft dat hij nu eenmaal 4 glazen opheeft, maar ook wij hebben de afspraak dat er geen alcogol gedronken wordt ivm eventuele invloed op de zaadkwaliteit en ook ik ben van mening dat ook de man er wel wat voor mag doen of in dit geval laten! Praat er op een rustig moment nog eens over en vertel vooral wat jouw gevoel erbij is... Dikke knuf Daffie
misschien hebben jullie gelijk, en zullen die 4 glazen niet veel invloed hebben. maar toch... je wilt gewoon je best doen, voor het geval dat... als het niet op natuurlijke wijze lukt, zal daar toch een reden voor zijn? waarom de goden verzoeken? okee genoeg. ik tel nog eens tot 10, en zal het proberen van me af te zetten. angelbaby, een fijne dag op het strand.
Hoi Illuminate, Ik begrijp precies hoe je je voelt. Mijn man heeft dus wel slecht zaad en omdat we er alles aan willen doen zou hij stoppen met roken en drinken (niet dat hij veel dronk, maar op verjardagen, feestjes, je kent het wel). De 1e ICSI poging, is hem dat niet gelukt. Hij is wel gestopt met drinken, maar roken kon hij niet laten. 2e poging idem.....wat hebben wij af en toe een ruzie gehad hierom. Vlak voor de 2e poging waren we ook op huwelijksreis en je denkt toch zeker niet dat hij dan niet zou drinken? En als ik er wat van zei hadden we gelijk enorme ruzie. Hij snapt gewoon niet dat wij als vrouw er zoveel voor moeten doen en laten en dat dat ook af en toe best moeilijk is, hoe graag we ook een kindje willen. Pas nu we vlak voor de 3e poging staan is het tot hem doorgedrongen dat het nu echt 5 voor 12 is (zoals hij dat zegt) en is hij een aantal weken gestopt met roken en driken. Angelbaby: ik dacht dat ik me aanstelde om zoveel mogelijk uit rokerige ruimtes te blijven....hihihi
Hoi meiden, We hadden vandaag een afspraak in het ziekenhuis. Ze hebben de ( ) ( ) van mijn man onderzocht en hij moest ook bloedprikken voor alles en nog wat. Volgende week krijgen we de uitslag en ik moest bellen wanneer ik ongie werd om een afspraak te maken voor IUI. Op cd 12 kreeg ik een echo om te kunnen bepalen wanneer de zwemmer ingespoten kunnen worden in mijn baarmoeder. Dus nu is het afwachten allemaal, gelukkig vond mijn man dit minder ingrijpend en wilde er ook meteen mee aan de slag. Ben allang blij dat het geen ICSI meer wordt maar een IUI, alhoewel ik toch stiekem hoop op een positieve test volgende week.
hoi dames moet ff mijn ei kwijt Ik zou vandaag gebeld worden of we mochten beginnen met ivf, en de gyn dacht dat het wel gelijk zou kunnen. Wordt ik dus gebeld en zeggen ze dat we nog niet mogen beginnen, nou ok jammer maar er was een kleine kans dat het niet kon, maaaaaar.....ze zei dat we maandag een afspraak hebben om de uistalgen van de onderzoeken te bespreken, maar dat hebben we al gehad, die waren goed, alleen de HIV test was nog niet binnen en mijn man moest nog een keer een zaadonderzoek laten doen.Blijkbaar is 1 van beide dus niet goed.Kan me niet voorstellen hiv of aids te hebben, maar je haalt je gelijk van alles in je hoofd.Het kan dus zijn dat het zaad slechter is dan we dachten en dat het icsi wordt, maar dat kunnen ze dan toch gewoon zeggen, nu zitten we tot maandag in de zenuwen wat er dan niet goed is.Hier baal ik dus zo van he, zit al de hele tijd te janken. sorry moest het ff kwijt. Zijn hier dames die weten waarom dit zou gaat of bv ook zoiets meegemaakt hebben en me misschien gereust kunnen stellen?
Nou Diana, als ik jou was zou ik morgen gewoon nog even terugbellen, want om nou nog bijna een week in die onzekerheid te zitten.... Kan me voorstellen dat je je nu van alles in je hoofd haalt. Sterkte meid!
Sluit me volledig bij aan, wat eenrot telefoontje zeg... Ik lees al een poosje met jullie mee. Wij hebben toch ook het advies IVF gekregen, al hebben we nog 1 IUI te goed, maar nu verplicht rust vanwege 2 cystes. Ik vind het heel heftig, het hele IVF gebeuren, en heb erg veel respect voor jullie goed jullie het allemaal doen en ondergaan. Petje af voor jullie!
angelbaby, daffie76, Essie76 bedankt voor jullie luisterend oor. Essie76, goed dat het nu echt doorgedrongen is bij je man, en dat hij een aantal weken is gestopt. mijn vriend stuurde een mailtje met 'sorry', en 'ik houd van je', en hij kwam vroeg uit zijn werk met een bosje bloemen en nogmaals 'sorry'. bosje bloemen is voor het eerst in onze relatie, dus wel speciaal. diana26, ik denk dat ze je het een en ander willen uitleggen, vandaar die afspraak. ik zou gewoon bellen, en vragen waar die afspraak over zal gaan.
hallo meiden, ik heb een tijdje niet meer meegeschreven omdat er wat dingen in ons "behandelingsschema" veranderd zijn,na weer wat onderzoekjes is er gebleken dat we toch voor ICSI gaan. bij de laatste zaad uitslag zagen ze maar een paar levende zwemmers,je kon ze met 2 handen tellen IVF of ICSI er veranderd haast niks,maar toch was het weer een klap,ik zag meteen de hoop op een spontane zwangerschap meteen verdwijnen. mijn man moet nu een bloedonderzoek op afspraak in het AMC doen,weet iemand toevallig hier waarvoor dat nou precies is? en nog een vraag mijn man had met zijn geboorte dat zijn plasbuis zeg maar uitstak,dat is toen gelijk hertsteld,zou dat een reden kunnen zijn op zijn onvruchtbaarheid? ik ben dat vergeten te vragen aan de arts,dus mischien weet iemand het hier? o ja ,ik heb hier wel gewoon meegelezen de hele tijd en wens jullie allemaal heel veel sterkte en succes!mijn duimen doen helemaal zeer van al dat duimen hahaha liefs mounia
hoi dames. Nou heb gebeld, maar in eerste instantie wouden ze niks kwijt, dat zulk dingen deden ze liever persoonlijk.Dus ik gelijk weer, dus er iets niet goed.We hebben ook een afspraak bij de afert.arts ipv fert.vp...maar ze wou er niks over kwijt.Ik toch aangedrongen dat de arts me dan terug zou bellen erover en dat heeft ze genoteerd dus weer afwachten. We hebben alles al uitgelegde gekregen, het enige wat we moesten was de wachtlijst afwachten wat er volgens haar niet echt was.Dus het is echt gewoon raar dat we dan opeens weer moeten komen. maar goed houd jullie op de hoogte.
diana wat een telefoontje zeg, goed dat je er op aandrong dat de arst je terug zou bellen. weet je ook wanneer dat zal zijn, ze zullen toch wel begrijpen dat je nu helemaal in de zenuwen zit. mounia, het is altijd weer even slikken als er iets in je behandel schema verandert, over je vraag weet ik geen antwoord, iig heel veel succes met wat er voor jou komen gaat. essie hoe gaat het met jou? vandaag spannende dag, eerste spuit toch? succes meid, ik volg je zondag. en voor de rest ik denk aan jullie, al weet ik niet meer waar iedereen op dit moment precies zit van de behandeling. liefs lisa.
Hoi Lisa, Hier alles goed hoor, dank je. Idd vandaag de 1e spuit. Er breken weer spannende tijden aan! Hoe is het verder met jou? Diana, wat rot voor jullie dat ze niks willen zeggen. Nu blijf je een tijd in onzekerheid.
Hey meiden, Het is wat moeilijk voor mij om iedereens verhaal bij te houden. Eerst deed ik dat op het werk tussendoor, maar vanaf maandag mogen we niet meer privé-internetten... Diana26: heb je de arts al gesproken? Nog ongeveer 2 weekjes en dan gaan we weer beginnen met de pil... heb er wel weer zin in! xxx
IVF/ICSI dames Angelbaby: 1e IVF poging mislukt Annelies661: 5 bevruchte eitjes liggen te wachten, eerst even tot rust komen! Beeb: start in maart 3e ICSI poging Caruli : als de gezondheid het toelaat april start 2e ivf Daffie76: Januari 1ste IVF > geen bevruchting Debje1976: 1e IVF mislukt Diana26ngeveer maart 1e ivf poging Elvira: 24 februari spuiten Gonal F, 1 maart 1e FM. 4de IVF behandeling. Essie: 5 maart 1e spuit voor 3e ICSI poging Ester:start 2 februari met decapeptyl voor 2e icsi Freddie: 10 januari gestart met 4e icsi poging Ginny: Februari start 3e ICSI Hope: februari start 1e IVF met PGD illuminate: 5 maart start Gonal F; 10 maart volgende FM. Jootje: 1e ICSI niet gelukt. Op naar 2e poging Josien: 1e ICSI poging gestart. 1ste Decapeptyl op 17 maart. Lina: onzeker of er deze maand wel een tp gaat plaatsvinden door te vroege ongi Lisa: start eerste ivf in maart. Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus mirjam1970: waarschijnlijk half maart start 1e IVF/ICSI Mobius: Eind maart start 2e ICSI Rach84: eind maart start 1e icsi met decapeptyl en gonal f SandraB: 2e ICSI start in maart met eerst 14 dagen pil Scat: Maart / april start 3de icsi poging Schaapie: Maart / april start 3de icsi poging diana26 wat jammer dat je nog niks weten. maar weer wachten op het volgende telefoontje van de arts. gisteren mijn eerste gonal-f geplaatst. de vorige keer had ik de lange protocol. nu heb ik de korte protocol (dus zonder de pil).
Hallo meiden, sorry dat ik een tijd niet heb meegekletst. Maar ik wilde jullie toch even op de hoogte brengen dat onze 1e IVF/ ICSI poging is gestaakt. Zie mijn topic. Succes voor iedereen die nog volop bezig is en een knuffel voor iedereen die he nodig heeft. Hope
Voor de meiden die het nog niet weten, ik heb aanstaande zaterdag de punctie. En dat al na 11 dagen spuiten. Er zitten nu 15 eitjes met de juiste maat en nog veel kleintjes. Ik moet per vandaag stoppen met stimuleren. Alleen vanavond nog 1 decapeptyl injectie en vanavond laat 23.30 uur de pregnyl injectie. Vanaf morgen beginnen met de preventieve antibiotica en dan om half 11 zaterdagochtend de punctie. Ik ben echt helemaal beduusd. Ik hoop zo dat het geluk nu eens aan onze kant staat. Ik mag nu alleen 5000 pregnyl spuiten ivm het tegengaan van overstimulatie. Hier heb je met de 10000 eenheden wat meer kans op. Ik heb toch besloten wat meer prijs te geven. Zeker ook omdat ik weet dat ik hier weer vrij kan schrijven. Liefs, Elvira P.s. Gaat het goed met jullie allemaal?