IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Ik heb een vraagje aan de IVF of ICSI dames.
    Begint men met Decapeptyl op de eerste dag van de menstruatie of op dag 21?
    En gaat dit hormoon met een ander FSH hormoon, bijvoorbeeld Menopur of Gonal-F? Of is dit apart?

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb geen idee meid
    ik gebruik andere medicatie ervoor ;)

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik moest de decapeptyl spuiten rond de 3 weken van de pilstrip.
    Dan nog 4 dagen de pil en decapeptyl en dan wordt je ongi.
    Zo ging het bij mij.

Succes, Hope

4. je vroeg dit ook al in mn topic (waar volgens mij ook het antwoord staat)
    maar op dag 21 van de cyclus begon ik met decapeptyl, en 2 weken later start ik met de gonal f (ei-groei-stimulerend hormoon) tot de punctie.

5. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He baby81,

Ga het voor je proberen, hoop dat het wat duidelijker word;

Maand 01, dag 3: start de pil
    Maand 01, dag 17: start decapeptyl (eisprong word stilgelegd)
    Maand 01, dag 24: laatste de pil
    Maand 01, dag 27/28: je word ongesteld (door de deca kan je ook geen bloedverlies hebben)

Maand 02, dag 02/03: start gonal-F (alleen FSH) of menopur (FSH en LH)
    (dit is eigenlijk de rijping van de eicellen)

Je gebruikt hier dus decapeptyl (eisprong word stil gelegd) en een stimulerend hormoon (Gonal-F of menopur), welk hormoon dat is net wat er voorgeschreven word en hoe je lichaam daar reageerd.

Hoelang je beide moet spuiten is ook afhankelijk hoe je lichaam erop reageerd en dat word door FM gecontroleerd.
    Als je voldoende follikels hebt, of een bepaalde grote hebt bereikt spuit je als laatste prygneel, zorgt dat de follikels los laten. 36 uur na prygneel zal je de punctie hebben.

Fjoe......kraak kraak.....hoop dat je er wat aan hebt.
    Maar zoals Caruli al zei, per persoon en per ziekenhuis verschillend.

Liefs Schaapje ;)

6. :(:

7. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ben je op het werk, en kwam je baas eraan, waardoor je het zinnetje niet kon afmaken? ;)

8. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He vroege vogels.....

hahaha....nee niet op het werk (hebben wij helemaal geen internet, echte prehistorie)

Maar ging niet helemaal goed :oops: maar heb hem even gewijzigd!

En jullie wat zijn jullie vroeg op?

Ik werk niet op vrijdag, en zal je altijd zien dat je vroeg wakker bent. LAg in bed en dacht als ik nu de gordijnen open doe....ramen open....wasmachine aan.....nog even strijken......me tante om 10 uur op de koffie......
    Maar ja je ziet het zit te computeren!

9. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik moet zeggen dat wassen en strijken ook niet mijn favoriete bezigheden zijn ;)

BTW Ik ben zo vroeg op, omdat mijn zoontje om 7.00 wakker wordt. Voorheen was het om 8.00. Maar dat is met 'het vroeg licht worden' veranderd.

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik moet op dag 21 beginnen met Decapeptyl... Ben benieuwd wanneer dag 21 gaat zijn. Ik verwacht nog in maart ongesteld te worden... Ergens dit weekend dus. Dan kunnen we weer gaan aftellen!

Verder

:thumup: en [-o< ik voor iedereen die nu moet wachten. Zou mooi zijn als Ginny een soort vloedgolf is gestart!

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meiden
    nou ik heb de medicijnen vandaag gehaald voor de ivf..
    de progestan is tegenwoordig een andere naam geworden
    maar dat wist ik niet dus ik wilde het doosje al terug geven van die moet ik niet :)
    nou is het aftellen en dan kan het spuitfeest weer beginnen
    zal wel even wennen worden
    tis in dec 2006 laatste keer geweest ... maar heb hier de formulieren enzo nog liggen.

meiden ik wens jullie allemaal alvast een fijn weekend
    weet niet of ik het weekend online kom dus doe het nu maar alvast ;)

12. Caruli jij ook een fijn weekend! fijn dat je eindelijk weer iets kan 'doen' straks. (hoe heet progestan nu dan?)

13. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    ja, heel eigenwijs doen, en zeggen jullie hebben de verkeerde pillen ;)
    bij ons hing er een a4 tje in de wachtkamer met de mededeling dat de medicijnen anders heten.

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

als ik het zo lees zijn er weer een aantal bezig en wachten er een aantal om binnenkort te mogen beginnen wat ook voor mij geldt.

Ik wil iedereen weer even heel veel succes wensen...
    Ik duim me te pletter voor iedereen :D

Liefs en een knuffel van Daffie

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hé hallo lieve meiden!

@Caruli: ik kan me voorstellen dat je die pillen al bijna terug wilde geven ;). Ik heb zelf nog wel Progestan gekregen. Misschien is het gewoon een 'goedkopere' merknaam? Of zo'n merk waarmee jouw apotheek een deal gesloten heeft? Fijn dat je nu weer gaat beginnen. Nog ff wachten en dan gaan jullie er weer voor. Super veel succes meid!

@Angelbaby: ik ben het helemaal met je eens... Ginny moet hier als walvismamma gewoon een vloedgolf gestart zijn ;)

@Beeb: jammer meid dat er maar één emmie is overbleven. Nu maar hopen dat het een 'taaie' is. Mijn duimen draaien voor je!

@Elvira: geniet er lekker van meid... je verdient nu even wat rust meid. Denk je goed aan jezelf? Dikke knuffel!

@Lisa: heb ik iets gemist in dit topic? Want ik zie in je onderschrift dat de hormonen niet zijn aangeslagen... Meid wat een domper zeg. Ik hoop dat ze snel iets voor je kunnen betekenen. Ook een dikke knuffel voor jou!

@Illuminate: hoe gaat het met wachten? Hou je het nog een beetje vol? Fijn dat de punctie meeviel! Ik duim op een super dikke streep op je test!

@Lina: Wat een verschrikkelijk nieuws zeg... en nu dan gestopt met de MMM. Ik wil jullie samen heel heel heel erg veel sterkte wensen. Wie weet komt, zoals je zelf ook zegt, ooit nog eens de tijd om de molen weer in te gaan. Nogmaals super veel succes!

@Rach84: Meid, hoe staat het met het spuiten? Gaat het goed? Dit wordt onze ronde hè ;)?

Volgens mij heb ik jullie nu een heel eind gehad allemaal. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben... Sorry als dit zo is! :oops: Hier gaat alles verder wel voorspoedig... Alleen ooit wat onzeker. Ik had eigenlijk verwacht dat ik gisteren of eergisteren ongesteld zou worden, maar tot op heden heb ik niks gespot. Zwanger ben ik ook niet (toch maar stiekem even getest, maar het kon eigenlijk ook niet, omdat we heel voorzichtig zijn geweest), maar ik vind het op zich wel lang duren nu. Kan het zijn dat je menstruatie later op gang komt dan normaal door het gebruik van de Decapeptyl?

Wat gebeurt er trouwens als je met de eerste uitgangsecho nog niet ongesteld bent (ik moet woensdag komen voor een echo)? Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar stiekem vind ik het toch allemaal wel heel spannend zo'n eerste poging en ik hoop maar dat alles 'volgens het boekje' gaat...

Groetjes,
    Josien

16. hey Josien
    even jou vragen beantwoorden. ;)
    In de bijsluiter van de decapeptyl staat dat je menstruatie heel anders kan zijn. dus: of niet, of normaal, of juist heel erg. dus ik denk dat dat verder voor je behandeling niet uitmaakt.
    Waarom zijn jullie voorzichtig geweest? decap. is niet schadelijk mocht je zwanger zijn, dusseh.. wij hebben flink geklust rond mijn ovulatie hoor! het zou toch juist te gek zijn als je om '5 voor 12' toch nog zwanger blijkt te zijn?
    heb ik ze allemaal beantwoord? geloof het wel he?
    ohja, nog één vraagie aan jou: wij worden samen januari mama's. deal? ;)

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    DEAL! :) :) :)

Rond de eisprong zijn wij wel wat voorzichtiger geweest dan anders. Ik had mezelf eigenlijk voorgenomen om niet anders te doen dan normaal (klussen dus!), maar onbewust hebben we nu eigenlijk voor het eerst minder geklust rondom de eisprong. Vraag me niet waarom... het is onbewust gegaan eigenlijk...

Liefs,
    Josien

18. maar waarom dan?

(flauw he)

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Beetje zout erbij dan maar ;)...

Btw... moet jij niet de junkie uit gaan hangen ;)?

Deel Deze Pagina