hoi dames...kijk wel niet al te vaak nu op dit forum, heb even rust ingelast..min of meer verplicht maar wel even fijn.Sinds dat we moeten wachten of we kunnen starten met ivf komt mijn lichaam echt tot rust ofzo want ben echt GIGA moe!Komt niks uit me handen en ben zelfs te moe om het huishouden te doen Onze eerste in trouwens ook gekomen tijdens het spuiten van decapeptyl dus iedereen gewoon klussen @josien geloof ik: je vroeg hoe het ging met decapeptyl en ongi...als het goed is heb je een afspraak bij de gyn.Dan krijg je een echo om te kijken hoe het er van binnen uit ziet, dus als je niet ongi wordt maar het ziet er van binnen wel zo uit dat je het binnenkort gaat worden moet je gewoon een week langer alleen deca spuiten en dan weer een echo, je wordt dan alsnog ongi of het ziet er dan wel rustig uit zeg maar en dan mag je alsnog beginnen met gonal-f of menopur ect. Zo was het bij mij iig destijds.(alleen bij de 2e echo om te zien hoe het er van binnnen uitzag bleek ik zwnager te zijn) @rach..ik zie dat jij inmiddels begonnen bent met spuiten, hoe gaat het? @ alle anderen...succes!
hey diana, wat leuk dat je weer wat laat horen. jij begint volgende maand toch? ik ben idd begonnen met de decapeptyl, en alles gaat goed
nou meiden even weer een update van mij ik kom net terug van het ziekenhuis,en we zijn weer doorgestuurd naar een ander ziekenhuis,namelijk het AMC,weet iemand hoe de wachtlijsten daar zijn? het zaad is echt dramatisch slecht!ze hebben de laatste keer 2 levende zaadjes gevonden,en de keer daarvoor 0 zaadjes! pfff word er wel moedeloos van hoor... ik dacht dat we vandaag te horen kregen wanneer de eerste poging zou zijn,niet dus ik heb trouwens ook de petitie getekend @diana26 succes meid! @rach84 al volop aan het spuiten he meid succes! liefs mounia
o ja nog een vraagje,ik krijg binnenkort een gis echo ,ik weet niet of ik het goed schrijf hoor,maar heeft hier iemand ervaring mee?
He meiden, Heb net de gynaecoloog aan de lijn gehad en die vroeg heel lief eerst naar mijn voet haha... Ze vroeg of we weer ingepland wilden worden en wanneer, totaal geen probleem dus. Ik zei dat onze eigen arts had gezegd dat we dan wrs rond half mei uitkwamen als punctiedatum, aangezien ik zondag of maandag ongi wordt en dat beaamde ze. Ze dacht dat het qua planning geen probleem zou zijn en stuurt me nu het schema en de recepten via de post op. Mocht er toch geen plek zijn half mei, dan belt ze me nog even voor een ander schema, maar dat dacht ze niet.... Ook vroeg ze me of ik de de pil nog had, maar het is 2 jaar en 2 maanden geleden dat ik die voor het laatst geslikt heb, dus ik weet niet of die nog goed zijn...Zou ze ook een nieuw recept voor sturen. Hoop dat alle recepten snel binnen zijn, wordt het tenslotte weer werkelijkheid. Ben weer helemaal gelukkig nu We gaan weer beginnen! (stomme voet die ertussen moest komen ) Ik heb wel met mijn mannetje afgesproken dat we het voorlopig aan niemand vertellen dat we weer gaan beginnen (ja hier natuurlijk ), geeft wat meer rust en hoeven we niet steeds alles uit te leggen.... Zometeen nog even naar de arbo-arts met mijn leidinggevende...die wil een concreet plan opstellen, maar gisteren heb ik teveel gedaan op het werk en ik weet nu dus weer dat ik pas op de plaats moet maken . Mijn voet heeft nog anderhalve maand de tijd haha, dan is het weer punctietijd! Dikke knuffel van een blije Daffie PS: Mounia, wat een tijdrovende kwestie bij jullie zeg. Kan je in het AMC echt niet eerder terecht? Een gisecho heb ik nog nooit van gehoord en kan ik dus niets over zeggen sorry
@daffie..fijn dat je nu weer kan gaan beginnen, doe het nog maar lekker rustig aan dan is je voet vast weer beter met de punctie. @mounia..ik ken het ziekenhuis niet dus kan er geen antwoord op geven. Jeetje wat slecht iid zeg.Maar 2 is beter als 0!Dus hoop blijven houden. Kunnen ze met 2 zaadcellen wat beginnen?Als je GTST moet geloven wel, maar in het echt zal het vast iets moeilijker zijn of niet?Een gis echo? nooit van gehoord. @rach..midden april moeten we eerst weer een zaadtest doen om te zien of het beterder is.Als het weer goed is(voor mannetjes doen tussen de 2 en 4 miljoen) dan gaan we ivf doen.Is het nog steeds slecht dan weet ik eigenlijk niet wat ze gaan doen.OF nog een maand wachten...OF icsi. Dus met een positieve uitslag en gekeken naar mijn cyclus zal het dus op zijn vroegst MEI worden.Vond het eerst heel erg, weer een paar maanden dat het stilstaat, maar nu vind ik het wel ff fijn heerlijk even geen ziekenhuizen. Fijn dat het goed gaat met spuiten.Hopelijk met een superresultaat
ps mannetje slikt nu ook foliumzuur en zink en zelenium dus we hopen dat het helpt midden april...zag trouwens dat het huidencelveroudering tegengaat... misschien moet ik het zelf ook gaan slikken..rimpels voorkomen is beter als genezen toch?
@daffie wat goed nieuws zeg!nog beterschap voor je voet en nee ik kan helaas niet eerder dan 15 mei in het amc terecht...pfff word weer lang wachten,ben het nu wel zat aan het worden,elke keer veranderd er van alles. maar ja we houden moed! @diana ik ga icsi doen dus op zich is 1 zaadcel al genoeg,maar meer zou natuurlijk altijd beter zijn! wat ik me nu steeds afvraag is dat als ik een punctie krijg mischien wel 7 eitjes ofzo heb,en als er maar 2 zaadjes zijn kan dus niet alles bevrucht worden... jij trouwens alvast succes half april!
hahaha wie weet maar op zn vroegst begin mei. dat is volgende maand dus al. ik hoop dat het voor je man ook helpt die pillen! hier slikken we niks, behalve ik foliumzuur. Mounia, ik hoop voor je dat er meerdere zaadcellen worden gevonden bij je man!
Angelbaby: 1e IVF poging mislukt, in april start poging 2 Annelies661: 5 bevruchte eitjes liggen te wachten, eerst even tot rust komen! Beeb: 9 maart gestart met 3e ICSI poging Caruli: 2 april start 2e IVF Dagmar1974: start 1e ICSI, maart begonnen met Microgynon Daffie76: januari 1ste IVF > geen bevruchting Debje1976: 1e IVF mislukt Diana26: ongeveer maart 1e IVF poging Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ... Essie: 5 maart 1e spuit voor 3e ICSI poging Ester: start 2 februari met Decapeptyl voor 2e ICSI Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging Ginny: februari start 3e ICSI Hope: In afwachting van de 2e ICSI poging met PGD. Illuminate: 4 + 1 follikels (slechts) Jootje: 1e ICSI niet gelukt. Op naar 2e poging. Josien: 1ste Decapeptyl gestart op 17 maart; 2 april uitgangsecho (1e ICSI-poging) Lisa: start eerste IVF in maart. Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus Mirjam1970: waarschijnlijk half maart start 1e IVF/ICSI Mobius: eind maart start 2e ICSI Rach84: eind maart start 1e ICSI met Decapeptyl en Gonal F SandraB: bezig met Lucrin en Gonal-F spuiten voor 2e ICSI Scat: maart / april start 3de ICSI poging Schaapie: maart start 3de ICSI poging Kalender Maart 1: Elvira: eerste FM (4e ICSI-poging) 5: Essie: eerste spuit (3e ICSI-poging) 9: Beeb: start (3e ICSI-poging) 17: Josien: start met Decapeptyl (1e ICSI-poging) 19: Essie: punctie (3e ICSI-poging) 19: Illuminate: punctie 20: Lisa: eerste echo 21: Beeb: derde FM (3e ICSI-poging) 21: Mirjam1970: punctie (1e ICSI-poging) 21: Schaapie: uitgangsecho (3e ICSI-poging) 24: Beeb: punctie 26: SandraB: Gonal-F erbij gaan spuiten (bij de Lucrin) 27: Rach84: start met Decapeptyl (1e ICSI-poging) 27: Beeb: TP van 1 Emmy April 02: Caruli: start met spuiten (2e IVF-poging) 02: Josien: uitgangsecho (1e ICSI-poging) 04: SandraB: eerste follikelmeting 06: Schaapie: start decapeptyl (3de ICSI-behandeling) 08: Beeb: Bloedtest (zwangerschapstest) 11: Dagmar1974: 1e echo 22: Debje1976: planningsafspraak 2e IVF poging Zwanger! Ginny na derde ICSI-poging (uitgeteld op 1 december 2008)
Angelbaby: 1e IVF poging mislukt, in april start poging 2 Annelies661: 5 bevruchte eitjes liggen te wachten, eerst even tot rust komen! Beeb: 9 maart gestart met 3e ICSI poging Caruli: 2 april start 2e IVF Dagmar1974: start 1e ICSI, maart begonnen met Microgynon Daffie76: april start 2e poging, nu wordt het ICSI Debje1976: 1e IVF mislukt Diana26: ongeveer maart 1e IVF poging Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ... Essie: 5 maart 1e spuit voor 3e ICSI poging Ester: start 2 februari met Decapeptyl voor 2e ICSI Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging Ginny: februari start 3e ICSI Hope: In afwachting van de 2e ICSI poging met PGD. Illuminate: 4 + 1 follikels (slechts) Jootje: 1e ICSI niet gelukt. Op naar 2e poging. Josien: 1ste Decapeptyl gestart op 17 maart; 2 april uitgangsecho (1e ICSI-poging) Lisa: start eerste IVF in maart. Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus Mirjam1970: waarschijnlijk half maart start 1e IVF/ICSI Mobius: eind maart start 2e ICSI Rach84: eind maart start 1e ICSI met Decapeptyl en Gonal F SandraB: bezig met Lucrin en Gonal-F spuiten voor 2e ICSI Scat: maart / april start 3de ICSI poging Schaapie: maart start 3de ICSI poging Kalender Maart 1: Elvira: eerste FM (4e ICSI-poging) 5: Essie: eerste spuit (3e ICSI-poging) 9: Beeb: start (3e ICSI-poging) 17: Josien: start met Decapeptyl (1e ICSI-poging) 19: Essie: punctie (3e ICSI-poging) 19: Illuminate: punctie 20: Lisa: eerste echo 21: Beeb: derde FM (3e ICSI-poging) 21: Mirjam1970: punctie (1e ICSI-poging) 21: Schaapie: uitgangsecho (3e ICSI-poging) 24: Beeb: punctie 26: SandraB: Gonal-F erbij gaan spuiten (bij de Lucrin) 27: Rach84: start met Decapeptyl (1e ICSI-poging) 27: Beeb: TP van 1 Emmy April 02: Caruli: start met spuiten (2e IVF-poging) 02: Josien: uitgangsecho (1e ICSI-poging) 04: SandraB: eerste follikelmeting 06: Schaapie: start decapeptyl (3de ICSI-behandeling) 08: Beeb: Bloedtest (zwangerschapstest) 11: Dagmar1974: 1e echo 22: Debje1976: planningsafspraak 2e IVF poging Zwanger! Ginny na derde ICSI-poging (uitgeteld op 1 december 2008)
Angelbaby: 1e IVF poging mislukt, in april start poging 2 Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen! Beeb: 9 maart gestart met 3e ICSI poging Caruli: 2 april start 2e IVF Dagmar1974: start 1e ICSI, maart begonnen met Microgynon Daffie76: april start 2e poging, nu wordt het ICSI Debje1976: 1e IVF mislukt Diana26: ongeveer maart 1e IVF poging Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ... Essie: 5 maart 1e spuit voor 3e ICSI poging Ester: start 2 februari met Decapeptyl voor 2e ICSI Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging Ginny: februari start 3e ICSI Hope: In afwachting van de 2e ICSI poging met PGD. Illuminate: 4 + 1 follikels (slechts) Jootje: 1e ICSI niet gelukt. Op naar 2e poging. Josien: 1ste Decapeptyl gestart op 17 maart; 2 april uitgangsecho (1e ICSI-poging) Lisa: start eerste IVF in maart. Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus Mirjam1970: waarschijnlijk half maart start 1e IVF/ICSI Mobius: eind maart start 2e ICSI Rach84: eind maart start 1e ICSI met Decapeptyl en Gonal F SandraB: bezig met Lucrin en Gonal-F spuiten voor 2e ICSI Scat: maart / april start 3de ICSI poging Schaapie: maart start 3de ICSI poging Kalender Maart 1: Elvira: eerste FM (4e ICSI-poging) 5: Essie: eerste spuit (3e ICSI-poging) 9: Beeb: start (3e ICSI-poging) 17: Josien: start met Decapeptyl (1e ICSI-poging) 19: Essie: punctie (3e ICSI-poging) 19: Illuminate: punctie 20: Lisa: eerste echo 21: Beeb: derde FM (3e ICSI-poging) 21: Mirjam1970: punctie (1e ICSI-poging) 21: Schaapie: uitgangsecho (3e ICSI-poging) 24: Beeb: punctie 26: SandraB: Gonal-F erbij gaan spuiten (bij de Lucrin) 27: Rach84: start met Decapeptyl (1e ICSI-poging) 27: Beeb: TP van 1 Emmy April 02: Caruli: start met spuiten (2e IVF-poging) 02: Josien: uitgangsecho (1e ICSI-poging) 04: SandraB: eerste follikelmeting 06: Schaapie: start decapeptyl (3de ICSI-behandeling) 08: Beeb: Bloedtest (zwangerschapstest) 11: Dagmar1974: 1e echo 22: Debje1976: planningsafspraak 2e IVF poging Zwanger! Ginny na derde ICSI-poging (uitgeteld op 1 december 2008)
Angelbaby: 1e IVF poging mislukt, in april start poging 2 Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen! Beeb: 9 maart gestart met 3e ICSI poging Caruli: 2 april start 2e IVF Dagmar1974: start 1e ICSI, maart begonnen met Microgynon Daffie76: april start 2e poging, nu wordt het ICSI Debje1976: 1e IVF mislukt Diana26: ongeveer mei 1e IVF poging Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ... Essie: 5 maart 1e spuit voor 3e ICSI poging Ester: start 2 februari met Decapeptyl voor 2e ICSI Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging Ginny: februari start 3e ICSI Hope: In afwachting van de 2e ICSI poging met PGD. Illuminate: 4 + 1 follikels (slechts) Jootje: 1e ICSI niet gelukt. Op naar 2e poging. Josien: 1ste Decapeptyl gestart op 17 maart; 2 april uitgangsecho (1e ICSI-poging) Lisa: start eerste IVF in maart. Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus Mirjam1970: waarschijnlijk half maart start 1e IVF/ICSI Mobius: eind maart start 2e ICSI Rach84: eind maart start 1e ICSI met Decapeptyl en Gonal F SandraB: bezig met Lucrin en Gonal-F spuiten voor 2e ICSI Scat: maart / april start 3de ICSI poging Schaapie: maart start 3de ICSI poging Kalender Maart 1: Elvira: eerste FM (4e ICSI-poging) 5: Essie: eerste spuit (3e ICSI-poging) 9: Beeb: start (3e ICSI-poging) 17: Josien: start met Decapeptyl (1e ICSI-poging) 19: Essie: punctie (3e ICSI-poging) 19: Illuminate: punctie 20: Lisa: eerste echo 21: Beeb: derde FM (3e ICSI-poging) 21: Mirjam1970: punctie (1e ICSI-poging) 21: Schaapie: uitgangsecho (3e ICSI-poging) 24: Beeb: punctie 26: SandraB: Gonal-F erbij gaan spuiten (bij de Lucrin) 27: Rach84: start met Decapeptyl (1e ICSI-poging) 27: Beeb: TP van 1 Emmy April 02: Caruli: start met spuiten (2e IVF-poging) 02: Josien: uitgangsecho (1e ICSI-poging) 04: SandraB: eerste follikelmeting 06: Schaapie: start decapeptyl (3de ICSI-behandeling) 08: Beeb: Bloedtest (zwangerschapstest) 11: Dagmar1974: 1e echo 15: Diana26: uitslag zaadtest ivf of icsi 22: Debje1976: planningsafspraak 2e IVF poging Zwanger! Ginny na derde ICSI-poging (uitgeteld op 1 december 2008)
Wat is het rustig hier, niemand iets te vertellen? Ik eigenlijk ook niet, ben in afwachting op de post van het UMC met daarin de recepten en het behandelschema...... Greetz Daffie
Als het toch zo rustig is, zal ik dan eens wat vertellen? Ik ben vol afwachtiong van een brief van het ZH. Ik heb dus laatst nog een poging gedaan om toch die 1e IVF anders te laten declareren. En wacht dus nog op een reactie. Als blijkt dat ze niet mee gaan werken hieraan, ga ik zeker achter dat "receptverhaal" aan. Wel de 1e poging rekenen, maar bij de 2e poging maar een deel van de recepten geven, omdat ik nog wat van de vorige poging had. Nee hoor, =; daar trappen we niet in. Wat is het toch een ellende met de Ziekenhuizen en zorgverzekeraars. Daarom hoop ik dat de petitie iets doet. Nou, heeft er nog iemand iets spannends te vertellen? Liefs Hope
@hope idd wat een gedoe zeg,ik ben benieuwd wat de reactie zal zijn. hier verder niet echt wat nieuws,ik heb gister nog de vragenlijsten ingevuld voor het AMC. het is nu verder afwachten op 15 mei...
Oke, dan zal ik me maar weer eens even melden.... Morgen mag ik testen, spannend! Ik ben echt zo zenuwachtig.