Goed hé Daffie! Fijn dat je weer echt het idee kan hebben dat je begonnen bent, niet? Super veel succes! Heb je vorige keer last gehad van de medicatie? Liefs, Josien
Josien, ik heb helemaal geen last van de medicatie gehad...alleen van de pregnyl op het laatst. Las wel dat je van decapeptyl hoofdpijn kan krijgen, dus hoop dat dat mijn hoofdje voorbij gaat, maar we merken het vanzelf. Wat ik trouwens wel heb....sinds ik de pil gebruik heb ik meer zoetbehoefte en dat had ik de laatste tijd helemaal niet Niet goed voor mijn sonja bakkkeren hihi. Liefs Daffie
Laat SB maar mooi achterwege meissie... die extra stress is nu niet bevorderlijk. Doe waar je je lekker bij voelt. Voel je vooral lekker in je vel! Liefs, Josien
Oh, maar van SB-en krijg ik geen stress hoor...vindt het juist wel makkelijk dat ik weet wat ik moet eten enzo haha. Vorig jaar 20 kilo ermee afgevallen en nu af en toe een paar weekjes om het bij te houden. Maar we zijn net naar de chinees geweest om te vieren dat we weer zijn begonnen, dus zo streng ben ik niet voor mezelf hoor! Liefs Daffie
Hoi meiden, Ik ben nu bezig met de laatste iui. Hierna gaan we (hopelijk niet, maar na 6 mislukte pogingen houd ik rekening met ongi) voor ivf. En met nog geen info en behoorlijk wat zenuwen kom ik eens op dit forum kijken. We zitten nu bij de gyn in ons locale (niet academische) ziekenhuis. Voor ivf moeten we dus kiezen tussen Utrecht of Rotterdam. Wie heeft er ervaring met deze ziekenhuizen? En kan iemand me vertellen hoe er bij hen werd gekozen voor iui of icsi. Ik hoor dat ze in Belgie beiden doen bij de eerste poging..... Kortom, ik ben een beetje nerveus, maar dat doen we weer in kleine stapjes. En ik ben benieuwd naar ervaringen van jullie. Liefs Johanna
halo Johanna, helaas welkom hier! ik denk dat je geen IUI of ICSI bedoeld, maar IVF en ICSI? de keuze word gemaakt meestal aan de hand van de zaadkwaliteit, maar welke keuze de gyns maken, weet ik ook niet. ik had gedacht dat wij met IVF zouden beginnen, maar het is toch ICSI geworden. ik loop zelf in Utrecht in het ziekenhuis. Het ziekenhuis waar de laboratorium handeling plaatsvind, en de terugplaatsing (het UMC) ben ik nog nooit geweest. de punctie is namelijk in een ander ziekenhuis. ik kan je dus verder niet helpen daarmee! maar eerst maar eens hopen dat je laatste IUI positief is hoor!
weet iemand trouwens wat er gebeurd als met de follikels die zich weer vullen met vocht na de punctie? waneer verdwijnen die?
Hoi dames, 1 dag niet online en gelijk veel om bij te lezen. @rach 15 super zeg.Geen idee wat er met de follikels gebeurt. @johanna welkom hier. @daffie..fijn dat je weer begonnen bent.Succes @hannah gefeliciteerd Ik heb vrijdag de medicijnen opgehaald.Dus de koelkast staat hier vol. Dinsdag heb ik prikles. Ik heb puregon en dat zou ik met een prikpen moeten doen, maar ik heb 2 doosjes puregon met een soort flesjeachtig iets met vloeistof en in elk doosje zitten nog 3 kleine doosjes met daarin 3 hele kleine spuitjes ofzo. Maar geen prikpen, zijn ze dit vergeten of krijg ik die in het ziekenhuis, heb er wel naar gevraagd bij de apotheek maar daar wisten ze van niks. Nou ja hoef toch niet gelijk met puregon te beginnen dus kan ik het dinsdag gewoon aan de gyn vragen. Ben nog niet eens met spuiten begonnen maar het janken begint nu al haha, hoorde een liedje met een zielige tekst vanmorgen en begin zo te janken mijn man en ik zelf trouwens ook stonden er allbij raar van te kijken haha je moet de medicijnen meenemen naar de prikles volgens mij toch?Dan kijken ze of je alles hebt?Of hoeft dat niet. En kon je decapeptyl nou een dag uit de koelkast laten of is dat echt te lang?3mei gaan we naar madurodam met familie maar dan moet de spuit dus mee.
Diana: de prikpen krijg je in het ziekenhuis. Die ampullen moet je daarin doen en die spuitjes er dus opzetten. Decapeptyl mag 7 dagen uit de koelkast en Puregon zelfs 3 maanden. (staat ook op de bijsluiters) Geen probleem dus als je een dagje weggaat. Rach: Als je ongesteld wordt verdwijnen ze meestal, als je niet ongesteld wordt (wat we natuurlijk hopen) zullen ze dan denk ik rond de tijd verdwijnen dat je positief test of zo...
dank je angelbaby...die bijsluiters had ik nog niet gelezen, weet niet of ik wel alle bijwerkingen wil weten haha
Die wil je inderdaad niet weten... wat een waslijsten zijn dat altijd hè... Bij Decapeptyl kan je ze alleen zelf wel bedenken. Je komt in een soort kunstmatige overgang. Dus alles waar vrouwen in de overgang last van kunnen hebben, dat kan ons ook overkomen. Hebben we vast geoefend voor als we echt in de overgang gaan
hoi meiden jee ik zie dat ik hier geen update heb gedaan van de fm ik dacht van wel gisteren dus 1e fm gehad rechts: 10 van 10-15mm en 3 kleintjes links: 4 van 10-13mm en 4 kleintjes maandag 2e fm hopelijk zijn ze dan flink doorgegroeid en kunnen we punctie plannen.. fijn weekend allemaal
Angelbaby: 1e IVF poging mislukt, op 22 april beginnen met decapeptyl voor 2e poging Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen! Beeb: 9 maart gestart met 3e ICSI poging Caruli: 2 april start 2e IVF Dagmar1974: start 1e ICSI, maart begonnen met Microgynon Daffie76: gestart met ICSI Debje1976: 1e IVF mislukt Diana26: ongeveer mei 1e IVF poging Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ... Essie: 5 maart 1e spuit voor 3e ICSI poging Ester: start 2 februari met Decapeptyl voor 2e ICSI Flam: 8 april start 3de ICSI poging Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging Ginny: februari start 3e ICSI Hope: In afwachting van de 2e ICSI poging met PGD. Jootje: 1e ICSI niet gelukt. Op naar 2e poging. Josien: 1ste Decapeptyl op 17 maart; 1ste Puregon op 2 april; punctie op 14 april (1e ICSI-poging) Lisa: start eerste IVF in maart. Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus Mirjam1970: waarschijnlijk half maart start 1e IVF/ICSI Miss Daantje: 13 april gestart met 1e IVF Mobius: eind maart start 2e ICSI Rach84: eind maart start 1e ICSI met Decapeptyl en Gonal F SandraB: 10 april punctie gehad, 13 april terugplaatsing gehad, 28 april bloedtest, 29 april bellen voor de uitslag Schaapie: maart start 3de ICSI poging Kalender April 02: Caruli: start met spuiten (2e IVF-poging) 02: Josien: uitgangsecho (1e ICSI-poging) 02: Josien: start Puregon (1e ICSI-poging) 03: Essie76: testen! (3e ICSI-poging) 03: Illuminate: bloedtest (1e IVF-poging) 06: Schaapie: start decapeptyl (3de ICSI-behandeling) 08: Beeb: bloedtest (zwangerschapstest) 10: SandraB: punctie 10: Josien: eerste FM (1e ICSI-poging) 10: Caruli: start gonalF 12: Dagmar1974: beginnen met Decapeptyl 12: Josien: tweede FM (1e ICSI-poging, eerste FM 8 grote eitjes geteld) 13: SandraB terugplaatsing 13: Miss Daantje begonnen met Decapeptyl 14: Josien: punctie (1e ICSI-poging, 4 eitjes geoogst!) 16: Rach84: 1e FM (1e ICSI-poging) 16: Josien: uitslag bevruchting (1e ICSI-poging) 16: Schaapie: start menopur (3de ICSI-behandeling) 17: Josien: terugplaatsing (1e ICSI-poging) 18: Daffie76: Start Decapeptyl 18: Caruli: 1e FM 15: Diana26: uitslag zaadtest IVF of ICSI 20: Dagmar1974: starten met Puregon 21: Lisa: afspraak anders spuitschema 21: Caruli 2e fm (2e ivf poging) 22: Debje1976: planningsafspraak 2e IVF-poging 22: Angelbaby: start decapeptyl (2e IVF-poging) 23: Flam: 1e echo (3e ICSI-poging) 24: Schaapie: 1e FM (3de ICSI-behandeling) 25: Dagmar1974: echo ZH 28: SandraB bloedprikken op hcg hormoon 29: SandraB bellen voor de uitslag Mei 2: Daffie76: Puregon erbij 2: Josien: testen! 6: Angelbaby: uitgangsecho + start Puregon? (2e IVF-poging) 9: Daffie76: 1ste FM Zwanger! Ginny na derde ICSI-poging (uitgeteld op 1 december 2008) Essie76 na derde ICSI-poging (25 april eerst echo) Beeb na derde ICSI-poging (uitgeteld 14 december 2008, 25 april eerste echo )
Angelbaby: 1e IVF poging mislukt, op 22 april beginnen met decapeptyl voor 2e poging Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen! Beeb: 9 maart gestart met 3e ICSI poging Caruli: 2 april start 2e IVF Dagmar1974: start 1e ICSI, maart begonnen met Microgynon Daffie76: gestart met ICSI Debje1976: 1e IVF mislukt Diana26: 28 april start 1e IVF Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ... Essie: 5 maart 1e spuit voor 3e ICSI poging Ester: start 2 februari met Decapeptyl voor 2e ICSI Flam: 8 april start 3de ICSI poging Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging Ginny: februari start 3e ICSI Hope: In afwachting van de 2e ICSI poging met PGD. Jootje: 1e ICSI niet gelukt. Op naar 2e poging. Josien: 1ste Decapeptyl op 17 maart; 1ste Puregon op 2 april; punctie op 14 april (1e ICSI-poging) Lisa: start eerste IVF in maart. Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus Mirjam1970: waarschijnlijk half maart start 1e IVF/ICSI Miss Daantje: 13 april gestart met 1e IVF Mobius: eind maart start 2e ICSI Rach84: eind maart start 1e ICSI met Decapeptyl en Gonal F SandraB: 10 april punctie gehad, 13 april terugplaatsing gehad, 28 april bloedtest, 29 april bellen voor de uitslag Schaapie: maart start 3de ICSI poging Kalender April 02: Caruli: start met spuiten (2e IVF-poging) 02: Josien: uitgangsecho (1e ICSI-poging) 02: Josien: start Puregon (1e ICSI-poging) 03: Essie76: testen! (3e ICSI-poging) 03: Illuminate: bloedtest (1e IVF-poging) 06: Schaapie: start decapeptyl (3de ICSI-behandeling) 08: Beeb: bloedtest (zwangerschapstest) 10: SandraB: punctie 10: Josien: eerste FM (1e ICSI-poging) 10: Caruli: start gonalF 12: Dagmar1974: beginnen met Decapeptyl 12: Josien: tweede FM (1e ICSI-poging, eerste FM 8 grote eitjes geteld) 13: SandraB terugplaatsing 13: Miss Daantje begonnen met Decapeptyl 14: Josien: punctie (1e ICSI-poging, 4 eitjes geoogst!) 16: Rach84: 1e FM (1e ICSI-poging) 16: Josien: uitslag bevruchting (1e ICSI-poging) 16: Schaapie: start menopur (3de ICSI-behandeling) 17: Josien: terugplaatsing (1e ICSI-poging) 18: Daffie76: Start Decapeptyl 18: Caruli: 1e FM 20: Dagmar1974: starten met Puregon 21: Lisa: afspraak anders spuitschema 21: Caruli 2e fm (2e ivf poging) 22: Debje1976: planningsafspraak 2e IVF-poging 22: Angelbaby: start decapeptyl (2e IVF-poging) 22: Diana26: prikles 1e ivf 23: Flam: 1e echo (3e ICSI-poging) 24: Schaapie: 1e FM (3de ICSI-behandeling) 25: Dagmar1974: echo ZH 28: SandraB bloedprikken op hcg hormoon 28: Diana26: start decapeptyl 1e ivf 29: SandraB bellen voor de uitslag Mei 2: Daffie76: Puregon erbij 2: Josien: testen! 6: Angelbaby: uitgangsecho + start Puregon? (2e IVF-poging) 9: Daffie76: 1ste FM Zwanger! Ginny na derde ICSI-poging (uitgeteld op 1 december 2008) Essie76 na derde ICSI-poging (25 april eerst echo) Beeb na derde ICSI-poging (uitgeteld 14 december 2008, 25 april eerste echo ]
hey dames wat denken jullie ervan om alle agenda-data's die geweest zijn te verwijderen? anders word het wel heel lang!
Angelbaby: 1e IVF poging mislukt, op 22 april beginnen met decapeptyl voor 2e poging Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen! Beeb: 9 maart gestart met 3e ICSI poging Caruli: 2 april start 2e IVF Dagmar1974: start 1e ICSI, maart begonnen met Microgynon Daffie76: gestart met ICSI Debje1976: 1e IVF mislukt Diana26: 28 april start 1e IVF Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ... Essie: 5 maart 1e spuit voor 3e ICSI poging Ester: start 2 februari met Decapeptyl voor 2e ICSI Flam: 8 april start 3de ICSI poging Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging Ginny: februari start 3e ICSI Hope: In afwachting van de 2e ICSI poging met PGD. Jootje: 1e ICSI niet gelukt. Op naar 2e poging. Josien: 1ste Decapeptyl op 17 maart; 1ste Puregon op 2 april; punctie op 14 april (1e ICSI-poging) Lisa: start eerste IVF in maart. Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus Mirjam1970: waarschijnlijk half maart start 1e IVF/ICSI Miss Daantje: 13 april gestart met 1e IVF Mobius: eind maart start 2e ICSI Rach84: eind maart start 1e ICSI met Decapeptyl en Gonal F SandraB: 10 april punctie gehad, 13 april terugplaatsing gehad, 28 april bloedtest, 29 april bellen voor de uitslag Schaapie: maart start 3de ICSI poging Kalender April 18: Caruli: 1e FM 20: Dagmar1974: starten met Puregon 21: Lisa: afspraak anders spuitschema 21: Caruli 2e fm (2e ivf poging) 21: rach84 3e fm (1e icsi poging) 22: Debje1976: planningsafspraak 2e IVF-poging 22: Angelbaby: start decapeptyl (2e IVF-poging) 22: Diana26: prikles 1e ivf 23: Flam: 1e echo (3e ICSI-poging) 23: rach84: punctie! (1e icsi poging) 24: Schaapie: 1e FM (3de ICSI-behandeling) 25: Dagmar1974: echo ZH 28: SandraB bloedprikken op hcg hormoon 28: Diana26: start decapeptyl 1e ivf 29: SandraB bellen voor de uitslag Mei 2: Daffie76: Puregon erbij 2: Josien: testen! 6: Angelbaby: uitgangsecho + start Puregon? (2e IVF-poging) 9: Daffie76: 1ste FM Zwanger! Ginny na derde ICSI-poging (uitgeteld op 1 december 2008) Essie76 na derde ICSI-poging (25 april eerst echo) Beeb na derde ICSI-poging (uitgeteld 14 december 2008, 25 april eerste echo ]
Das grappig, ik dacht er ook al aan vanmiddag Rach...., ziet er weer een stuk rustiger uit zo hihi Fijne avond, Daffie
Hoi meisjes Ben ik ook weer even. Mijn 7e decapeptylspuit is er zojuist ingezet. Man wat brand dat spul gemeen zeg! Ik moet zeggen dat ik niet zo heel erg veel merk van bijwerkingen. Lijkt wel of ik me ietsje beter voel zelfs. Nou ja niet beter, ik voel me vreemd, ik voel me vrolijk en soms wat sjacherijnig, moe en energiek, duf en scherp enz... vreemd he? Misschien dat ik straks wat meer voel, als ik ook met puregon begin. Wil ook nog even zeggen dat ik een nieuwe website heb gemaakt. Je mag gerust een kijkje nemen en bv een berichtje achterlaten in het gasten boek... http://losa.babysite.nl/ Daffie, dank je voor jouw lieve berichtje! Ik zal ook even op de jouwe kijken. En meis, héél véél succes! Ik duim voor je! [-o< (voor iedereen natuurlijk he?!) Liefs, Daantje