IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Lenneke,
    Spuit je nu eerst Decapeptyl en straks Puregon erbij of heb je andere medicatie?
    In de IVF in eigen cyclus gebruikte ik Gonal-F en Cetrotide (+ Pregnyl uiteraard).
    Ik begin 1 feb. met de eerste standaard behandeling en ben benieuwd hoe jij eventueel op deze hormonen reageert.
    *6x icsi in eigen cyclus mislukt*

Elmo

2. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Spannend zeg. zo'n start. Ga voor je duimen dat alles naar wens verloopt!

Nav het eerste gesprek is weer een zaadonderzoek gedaan en is mijn FSH gehalte geprikt. Verder inwendige echo gemaakt. Van de eerste 2 onderzoeken krijgen we de 29ste de uitslag. Dan horen we dus officieel of we met de behandeling mogen starten en komen we idd op de wachtlijst. Als alles naar wens verloopt zullen we volgens gyn in mrt/april aan de beurt zijn...(waarschijnlijk ICSI)

3. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    He Elmo,

Ben nu begonnen met een nieuw langwerkend FSH, het voordeel daarvan is dat je maar 1 maal hoeft te spuiten en dan 6 dagen niet. (Het heeft nog geen merknaam, maar is gemaakt door organon en zit in onderzoeksfase 3. Dat wil zeggen dat 1 was weten of het werkt= ja, 2 was de juiste dosering instellen= gelukt, 3 zitten wij in, is kijken of je geen antistoffen gaat aanmaken bij een eventuele 2e of 3e behandeling= ik hoop dat ik daar nooit achter kom..... Hahahaha)

Dan na 6 dagen starten met orgalutran en na 8 dagen puregon. tot de follikels groot genoeg zijn voor de punctie.

Ik hoop dat ik niet te veel last krijg van al die hormonen, maar ik laat het je weten. Het is dus niet helemaal de standaard behandeling door dat nieuwe middel, maar verder wel. Ze doen het bij ons trouwens zonder stilleggen van je cyclus door de pil. Dat doen sommige zkh wel.

Ik hoop voor je dat het op deze manier wel echt gaat lukken voor je!

Elvira,

Aan de ene kant fijn dat ze alles serieus weer onderzoeken met als doel behandelen, maar wachten tot mrt/april .... vind je dat niet frustrerend? Alles duurt al lang genoeg toch?

Liefs Lenneke

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Zeker balen, maar er is gewoon een wachtlijst, waar ik niks aan kan veranderen. Heb me er bij neergelegd. Tijd gaat hopelijk snel. Jan; wintersport; feb/mrt; nieuwe auto; mrt/april hopelijk start ICSI...

Was er bij jullie helemaal geen wachtlijst dan?

5. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    @ Elvira,

Nee, geen wachtlijst, ze plannen alles wel voor zover dat kan. Want in topdruktes gaat de stoof van de eicellen te vaak open en dicht en dan neemt de kwaliteit af. Dus als het erg druk is kan het zijn dat je een maandje moet wachten. Maar dat was bij ons niet het geval.
    Ze nemen natuurlijk ook wel tijd om afspraken te plannen, want tussen het intake gesprek en het 1e onderzoek zat ook al een paar weken, dus zo houden ze het denk ik stiekem al een beetje gespreid.

Wel fijn dat je ook wat andere leuke dingen tussendoor heb als afleiding!

Groetjes Lenneke

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Heb geluk!
    Vanwege me leeftijd (42) krijg ik voorrang!
    Hij plaatst me niet op de wachtlijst, maar wil gelijk starten!

Groetjes Marjo

7. Niet meer actief

hoi
    bij ons is er geen wachtlijst gelukkig
    alleen moet je het eerst met de verzekering regelen enzo
    en dat duurd 1 maand ongeveer bij ons

ik ga lucrin, gonalf, pregnyl en progestan gebruiken

wat gebruiken jullie voor de behandeling?
    groetjesss ;)

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Eerst ? (naam ff kwijt) daarna ? samen met puregon en pregnyl.
    Na de terugplaatsing pregnyl en progestan.

Hoe zijn de artsen in Tilburg?

Groetjes Marjo

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lenneke: spannend zeg...de eerste behandeling en dan ook nog een nieuw medicijn! Ik ben benieuwd.

Muuske: Na de tp Pregnyl en Progestan? Ik dacht dat je altijd 1 van beide kreeg...

Elmo

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    begrijp ik het goed dat hier mensen de decapeptyl en de puregon meteen gelijk gebruiken? ik heb pas na een week of anderhalf decapeptyl en puregon moeten vermengen.

en idd eenmalig voor de punctie pregnyl en daarna progestan

nou ja, zal wel in ieder zh verschillend zijn....

iig succes allemaal die begonnen zijn of die moeten gaan beginnen

11. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier was ook wel wachtlijst voor IVF. Voor we begonnen aan 6e en laatste iui zijn we al op die lijst geplaatst. Morgen kan ik bellen en weet ik of ik in januari mag starten.
    Ik begin eerst met decapeptyl voor ca 14 dagen. Dan volgt uitgangsecho en dan zou ik, naast de deca, ook moeten spuiten met puregon. Hiermee moet ik doorgaan tot ik 's avonds de pregnyl mag spuiten. en na de punctie start ik met die fijne mutseballen (Progestan). Hiermee moet ik doorgaan tot ik ongi wordt of als ik positieve test heb.
    Laat morgen weten wanneer wij mogen starten...vind het erg spannend. Duik nu snel me bed in...truste meiden.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meiden,

Ik begin 1 februari met deca en 2 februari de Purgeon erbij. In ons ziekenhuis laten ze de procedure van de persoon afhangen. In mijn geval lijkt ze dit het beste. Ik spuit straks ook maar 125 IE Puregon. 7 febr. weer een echo en dan kijken ze of ik zo door moet gaan of dat er iets moet veranderen.

De wachtlijst bij ons was 6 maanden voor IVF en 9 maanden voor ICSI. Ik weet niet hoe dat nu zit omdat wij net als Aldonza zijn doorgestroomd uit een voorgaande behandeling.

Elmo
    *voelt zicht voor het eerst in dagen weer een beetje mens...*

13. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Volgens de papieren die ik meekreeg werken ze met ALLEBEI!

Groetjes Marjo

14. Niet meer actief

hoi
    ik moet beginnen met 75/100 van lucrin
    en dan zodra ongi er is met gonalf 150eenheden ofzo hihi
    ik weet niet goed hoe ze dat noemen
    en dan de pregnyl hoeveel weet ik nog niet
    en dan 2x2 pd progestan 14/16 dagen geloof ik
    dus ik voel me denk ik net een junk ;) ;)
    nog 2 dagen te gaan

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Muuske, hebben ze dat "beide" opgeschreven omdat ze het beide gebruiken maar niet bij 1 persoon? Of Pregnyl voor de punctie en Progestanbolletjes erna? Of ervoor EN erna Pregyl?Ik weet het niet hoor...maar beide heb ik echt nog nooit gehoord.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

@Caruli: die eenheden kloppen hoor ;) staan meestal als IE op de verpakking!

17. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Sorry maar het staat er toch ECHT!
    Hij had het ook over een dubbele behandeling.
    Behandeling 1 Pregnyl 4x 0,5 ampul.
    Behandeling 2 progestan zetpillen.

Is dat vreemd dan? :oops:

Gebruik jij ook puregon samen met die andere? (zal het straks eens opzoeken en laat het je na de kerst wteen oke hoe die heet)

FIJNE KERSTDAGEN!

Groetjes Marjo :D

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk dus dat er twee procedures worden genoemd. 1: met Pregnyl, 2: met Progestan.
    Pregnyl voor de punctie in beide gevallen.
    Ze doen praktisch hetzelfde...vandaar dat het vreemd zou zijn als ze ze tegelijk zouden gebruiken.
    De keuze hangt vaak af van het ziekenhuis maar ook wel van hoe de behandeling is verlopen (qua aantal eicellen). Ik ben benieuwd hoe het zit.
    Elmo

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

En jij ook fijne kerdagen natuurlijk ;)!

20. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik had dagelijks de Decapeptyl + 300 IE Gonal-F voor de follikel groei en het tegengaan van de eisprong.
    36 uur na de 10,000 IE Pregnyl de punctie. Gevolgd door 3x 2 Progestan capsules (vaginaal) per dag voor de innesteling (tot vijf weken erna bij een zwangerschap).
    Drie dagen na terugplaatsing ook nog eens 1,500 IE Pregnyl.

:D Ik denk dat elk ziekenhuis zo zijn favorieten heeft.
    Ook is het afhankelijk hoe je stimulatie verloopt en/of de bevruchting in het lab.

Deel Deze Pagina