IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ah oke
    ja verder gaat alles zijn gangetje ;) ;)
    ik vind alleen die progestan niet zo prettig maar goed het hoort erbij he
    nog 7 dagen en dan ben ik daar vanaf ;) ;)

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Oh ja die progestan, ik had er niet zo heel veel moeite mee trouwens. Ik had een soort van buisje bij de apotheek geregeld die kan je dan inbrengen in je ........ en dan worden je handen niet vies en zitten die krengen gelijk op de goede plaatst. Maar ja dan nog is het geen fijn spul.

Nog 7 nachtjes en dan testen.

P.s. Rook je nog?
    Ben ook weer begonnen, niet zoveel maar meer voor de gezelligheid.

3. Niet meer actief

nee nog 10 dagen voor dat ik kan testen
    maar nog 7 dagen progestan gebruiken
    ja ik rook nog
    maar niet veel meer
    normaal 1 pakje pd nu 3-5 sigaretten pd
    en sommige dagen helemaal niet alleen voor de hoge nood
    anders zit ik me alleen maar te stressen
    ;) ;)

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ik geloof niet dat ik nu zou kunnen stoppen met roken. (ergens wel slecht natuurlijk).
    Gisteren ook me suf gerookt, zo zenuwachtig was ik voor het gesprek.
    Wat achteraf nergens voor nodig was.
    Veel liefs Lydia

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Toen wij hoorden dat we spontaan geen kinderen konden krijgen zijn we beide meteen gestopt met roken. Ik ga er geen ellelange discussies over voeren maar: ik denk dat als je heel graag wilt er heel veel mogelijk is. Je weet zelf hoe slecht het is, hoef ik ook niet over uit te wijden. Het feit dat je bij voorbaat jezelf niet veel kans geeft....zegt genoeg ;)

6. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    zo veel gebeurd hier weer.

Elvira Fijn dat het IVF team zo positief is over een IVF vervolg en inderdaad heerlijk je leeftijd mee hebben dat is dan wel prettig.

Lydia ook een begin van een IVF dat gaat wel snel zeg supers voor je.

Carulli
    lastig he alles door elkaar voelen en niet weten waar het vandaan kan komen of je hormonen of toch een eerste Zw verschijnsel.
    voorlopig gaat het allemaal snel en tel ik je mee af hoor.

Muuske
    succes morgen bij de uitgangsecho

Lenneke nog 11 dagen voor je eerste echo ben zo benieuwd hoeveel hartjes er kloppen....

En mbt Roken.
    Ik ben ruim een jaar geleden feitelijk gestopt met roken omdat ik niet wil roken tijdens zwangerschap ( helaas tot nu toe is deze reden om te stoppen uitgebleven)
    Zodoende ben ik af en toe begonnen met gelegenheid te roken en dat is meer niet dan wel. :confused:
    Kunnen wel weken tussen zitten dat ik niet rook , en ook uitschieters van 7 stuks op oudejaarsavond.
    Maar zodra de behandeling in zicht is dan is het over.
    LIEK.

7. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lydia wat super zeg...en zo snel al beginnen ....helemaal fijn. Voor vanavond heel veel succes met de Lucrin. Hier ligt de deca ook alweer buiten de koelkast te wachten...
    Elvira wat een goed nieuws heb jij gehad zeg. Lijkt me al een hele prettige uitgangssituatie als je hebt kunnen zien dat er links ook weer eitjes zaten....Hoop dat jullie ook snel weer verder kunnen. Knuffel!
    Caruli die wachtweken zijn sowieso al een hele wipwap voor je emoties (wel/niet?) en dat die meds je ook nog eens allerlei dingen laten voelen maakt het er natuurlijk niet makkelijker op. Duimpjes draaien door hoor!
    Nollie jullie dus ook prettig gesprek gehad. Volgende week dus nog wat onderzoekjes en dan mogen jullie ook starten binnen nu en aantal weekjes.
    Elmo hoe gaat het verder met jou?
    Duikster ik ken je wel niet zo goed, maar zie je hier regelmatig komen om je bekenden te steunen... Maar hoe gaat het met je kleintje...alles goed?

Ik zit hier krom met buikpijnkrampen achter mijn pc. Hittepit op mijn buikkie...maar wel met big smile....want gelukkig...ik ben ongi! Iets minder voor morgen met de echo, maar als die verder goed is kan ik tenminste binnenkort beginnen met de Puregon.
    Had het gisteren ook echt zo gehad...........bleef brullen....
    En mijn vriendin (middels 2e ivf 31 weken zwanger van 2-ling) had gisteren bloedverlies en ze zouden naar het ziekenhuis gaan en als ze daar klaar waren zouden ze ons bellen....Ow wat duurde dat wachten lang zeg......toen ze belde om te vertellen dat alles goed was moest ik zo brullen dat mijn vriend de telefoon over moest nemen. Pff, die hormonen icm die spanningen...helemaal niks vind ik dat. Gelukkig weet mijn vriendin psies waar ik doorheen ga en dat scheelt een heel eind.
    Met het komen van mijn ongesteldheid voel ik me ook alweer een heel stuk beter. En vanmorgen weer acupunctuur behandeling gehad en dan kan ik er ook vaak weer even tegenaan.
    Zo lang genoeg weer over mezelf gekletst....allemaal hele fijne avond...veel succes met wachten, spuiten, wachten, spuiten....pff, de hele MMM rataplan.
    Knuffel allemaal, Eva.

8. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Aan Aldonza, Hier een paar flinke knuffels voor jou en sterkte met je ongesteldheid meid.
    en sterkte met je emoties .
    Liek

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

:idea: Eva:
    Jeetje meid...denk je alles gehad te hebben...ook nog eens mega buikpijn! Heel veel sterkte met de :evil: meid!

Hier alles wel oke hoor! Nog twee pillen te gaan.....nog minder dan een weekje wachten op de echo! Kan echt niet wachten...sta te trappelen!

Elmo

10. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Wat een goede berichten lees ik!

Lydia, wat fijn dat je mag starten, heel veel succes!

Elvira, wat een mooi wondertje dat je nu aan 2 kanten weer op eitjes kan broeden.

Nollie, fijn dat je zo'n duidelijk verhaal hebt gekregen. Maareh.. over 6 weken is het bij mij ongeveer half maart? Jij noemde april? Of telt dat pas vanaf 2 feb?

Eva, Soms kan je zo blij zijn met je ongi, normaal wil je het niet, maar nu is het juist een stap de goede kant op, toch? Kan me voorstellen dat je hormonen soms even de overhand hebben. Lekker laten gaan hoor, t moet er toch uit. Met je vriendin en twins dus alles goed?

Caruli, Fijn he de progestan. Jij schrijft dat je nog maar 7 dagen hoeft? Misschien gaat het bij jou anders, zou heel fijn zijn, maar ik moet ze gebruiken tot 6 weken na de positieve test..... (ik wil je niet ontmoedigen hoor...)

En ja, ook nog even mijn zegje over roken...
    Heb m'n laatste sigaretje gerookt op de dag dat ik de 1e spuit heb gezet. Daarna geen sigaret meer aangeraakt en het gaat tot nu toe hardstikke goed. Ik vind dat het voor een heel goed doel is en dat je daar wat voor over moet hebben.

Veel liefs Lenneke

11. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Jeetje dit verhaal heb ik gemist ! Wat mooi om te lezen, van harte gefeliciteerd Lenneke!

En alll: meiden hoop dat jullie Lenneke allemaal gaan volgen :) :p En spoedig dan he ;)

12. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Lieke, wij zijn ook heel benieuwd! Ik zag eergisteren het programma de verloskundigenpraktijk en hoopte zo heel erg dat ik straks ook met zo'n dikke buik naar de verloskundige mag.

13. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Dankjewel Ster!

En ik hoop ook dat alle meiden hier me heel snel gezelschap komen houden in de walvisclub!

14. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Dat hoop ik ook! En dat de 12 weken maar snel voorbij zijn voor je ;)

En van die walvisclub snap ik nog steeds niet veel, maar klinkt erg overtuigend bij iedereen, ha ha!

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    We willen graag allemaal net zo dik zijn als een walvis (lees zwanger) ;)

16. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    ha ha nu snap ik het pas :oops: :oops:
    Ja dat jullie maar hele mooie walvissen mogen worden :)

17. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Lenneke,

Ja idd gaat in vanaf volgende week...omdat we vandaag bloed hebben laten afnemen, waarvan volgende week de uitslag van bekend is en dan mag ik bellen voor een afspraak voor de echo etc etc...Dus het wordt écht pas april...
    Fijn om te lezen dat alles goed met je gaat hoor meid!

Liefs Nollie

18. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    He Nollie,

Jammer, ik dacht ik breng het even wat dichterbij voor je....
    Wel fijn dat er actie in zicht is toch? Inderdaad de kop is er af!

Liefs Lenneke

19. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Meiden,
    Ik weet heel goed dat het slecht voor me is. Maar meestal rook ik niet veel. Is geen excuus natuurlijk.
    Maar wil ook echt stoppen. Maar weet dat ik dat niet in een keer kan dus doe ik het met minderen. Ik ben van 2 pakjes shag naar 1 pakje shag in de week gegaan. En rook soms een dag bijna niet (1 of 2 sigaretten)

Ik vindt het kanp dat mensen in een keer gestopt zijn. maar mijn wilskracht is niet zo sterk op dit moment. :oops:

Maar de dag dat ik stop komt. Wat er ook gebeurt.
    Veel Liefs Lydia

20. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Daar vertrouwen we in lydia31 , het is best moeilijk om te stoppen en minderen is ook al heel knap...
    liefs.

Deel Deze Pagina