zuster suus, heel veel sterkte en succes morgen! Daffie, lekker dat je je mams ff gesproken hebt. En ik hoop dat je vanacht lekker kunt slapen. Liefs, Vietje
dag dames, ik ben een beetje aan het speuren op het net.. en lees over de vlokkentest... ik zie dat vrouwen vanaf 36 jaar er voor in aanmerking komen. en vrouwen die icsi hebben gedaan?!?!? wat doen jullie? heb je er over nagedacht? zie hier het lijstje: Voor onderzoek van de chromosomen door middel van de vlokkentest of vruchtwateronderzoek komen de volgende ouders in aanmerking: - zwangeren die 36 jaar of ouder zijn in de achttiende week van de zwangerschap; - zwangeren, bij wie om een andere reden bijv. DNA-onderzoek, een vruchtwateronderzoek of een vlokkentest wordt gedaan en bij wie dus de mogelijkheid bestaat om chromosoomonderzoek te verrichten zonder dat er nog een aparte ingreep hoeft te worden verricht; - zwangeren bij wie door middel van echoscopisch onderzoek aanwijzingen zijn gevonden voor foetale afwijkingen; - ouders die al een kind of een eerdere zwangerschap hebben gehad met een afwijkend chromosomenpatroon; - ouders die zelf een afwijkend chromosomenpatroon hebben; - ouders die geslachtsgebonden ziekten in de familie hebben; - zwangeren bij wie door middel van ICSI de zwangerschap tot stand is gebracht; - zwangeren die een verhoogd risico hebben na de combinatietest of de tweede trimester serumtest.
Bedankt meiden, over een uurtje is het zover! Fijn Daffie, dat je je moeder even gesproken hebt. Wanneer komt ze weer thuis? Hoop dat je lekker geslapen hebt. Moeilijke keuze Dagmar. Ik heb er ook al eens over nagedacht, maar hoef gelukkig nog niet te beslissen. Misschien een keer met de gynaecoloog over hebben?
suus succes strakjes! daffie: laat je niet gek maken meid!Wie positief denkt kan de hele wereld aan (toch?hihi)
@Ginny: goed nieuws! fijn dat je gewoon weer 3 volledige niewe pogingen krijgt he! @ Daffie, ik snap dat je je mama mist hoor dat is toch een vrouw he, die staan er vaak op emotionele lijn iets meer hetzelfde in als wij. fijn dat je haar hebt gesproken @ diana, je bent lief dat je naar me vraagt! hoe is het met jou? KNUF! @ Babyzz, sterkte met de komende tijd. durf je uberhaubt wel seks te hebben? @ Zuster Suus, succes vandaag! en volgens mij is er al een mooi plaatsje voor jou gereserveerd hoor, op die wachtbank. hij schijnt heel lekker te zitten want niemand wil er vanaf @ Caruli, hoe ist met jou? kan je je een beetje concentreren op augustus of lijkt dat nog heeeel ver weg? @ Vietje, jij hebt morgen je eerste fm toch? hopen dat alles er mooi uitziet! ben je er zenuwachtig voor? ik ben ongesteld geworden! eindelijk! wat heeft dat lang geduurd zeg! ik mag na 11 uur bellen met de fertiliteitsafdeling en dan zal ik horen wanneer ik weer een echo heb, en dan gaan we ook weer een spuitschema samenstellen. maar ik ga er nu vanuit dat ik over 3 weken kan beginnen met spuiten.
Rach, wat fijn....eindelijk! Hoop dat je inderdaad over 3 weken weer mag beginnen, dan kan ik je weer gigantisch steunen zoals je bij ons ook doet... Suus, succes vandaag! Ik durf niet eens seks te hebben hoor meiden, ben veel te bang dat de embryo losraakt ofzo Mijn mannetje moet maar even geduld hebben en gelukkig heeft ie dat ook. De eerste dag zonder progestan vandaag....ben benieuwd! fijne dag allemaal, liefs Daffie
heee daffie ik heb vandaag ook mijn laatste progestran ingenomen., vind ik ook wel spannend hoor.... ik durf ook nog geen seks te hebben mijn mannetje ook niet hahahhaha, hij is veel te bang dat ie wat beschadigd.. hoe voel je je verder? liefs mij
Ik voel me weer wat positiever Dagmar, heb eens een keertje lekker geslapen en dat doet goed. Heb gisteren ook lekker even met mams gesproken en met een vriendinnetje en dat heeft ook even goed gedaan! Knuf Daffie
Vanmorgen om half 8 is mijn vriendin bevallen van een dochtertje. Van hun 1e kindje is ze zwanger geraakt via ICSI en deze keer spontaan. Ik weet nu niet zo goed hoe ik me voel....
Geluk en verdriet liggen zo dicht bij elkaar Ginny en ik weet zeker dat je vriendin met haar gedachten ook bij jou zal zijn! Voor jullie zal het geluk ook komen, dat weet ik zeker. Hele dikke megaknuffel Daffie
Thanx meiden. Aan de ene kant voel ik me rot dat ik me zo voel...ik wil helemaal niet jaloers zijn ofzo, maar ja....tis nog maar een week geleden dat we zelf afscheid moesten nemen van ons zo gewenste kindje en tuurlijk wist ik dat ze elk moment kon gaan bevallen, maar als het dan echt zover is, dan is dat toch best moeilijk. Ik hoop maar dat we snel weer mogen beginnen, want ik heb nu het gevoel dat ik stilsta...
Angelbaby: 2e IVF poging. 24 mei terugplaatsing 2 emmy's, 8 juni testen Annelies661: 1e poging mislukt, eerst even tot rust komen! Beeb: ZWANGER na 3de ICSI-poging Dagmar1974: start 1e ICSI, april begonnen met spuiten Daffie76: 1e IVF mislukt, sinds 8 april bezig met 1e ICSI Debje1976: 1e IVF mislukt, 3 juni 2e poging, begin Lucrin Diana26: 28 april start 1e IVF Elvira: 4de IVF-behandeling mislukt ... Essie: ZWANGER na 3de ICSI-poging Ester: start 2 februari met Decapeptyl voor 2e ICSI Freddie: 10 januari gestart met 4e ICSI poging Ginny: ZWANGER na 3de ICSI-poging - Hartje gestopt met 9 weken... Hope: In afwachting van de 2e ICSI poging met PGD. Jootje: 2e ICSI poging gestart april/mei 2008 Josien: 1e ICSI poging geëindigd in een miskraam, nu pauze Lisa: start eerste IVF in maart. Lieselot: in februari begonnen met ICSI in eigen cyclus Mirjam1970: 1e ICSI mislukt, waarschijnlijk in zomer start 2de ICSI Miss Daantje: 13 april gestart met 1e IVF Mobius: eind maart start 2e ICSI Rach84: 2e poging start juni! SandraB: 16 mei tel. afspr. over hoe en wat nu verder na 3e vroege miskraam na 2x ICSI en 1x cryo Schaapie: ZWANGER na 3de ICSI poging Vietje : 27 april gestart met pil voor 1ste ICSI Zuster Suus : bezig met 1e IVF Kalender Mei 28: Schaapie: opnieuw bloedtest 29: Vietje: eerste FM + gesprek mbt pijnstilling punctie 30: Jootje: testdatum (2e ICSI-poging) 30: Diana26: 1ste fm Juni 02: Daffie76: testdatum (2e poging) 03: Debje1976: begin Lucrin IVF poging nummer 2 03: Ginny evaluatiegesprek miskraam en wanneer nieuwe poging 04: Dagmar1974: naar gyn voor gesprek of echo indien zwanger 08: Angelbaby: testdatum! (2e poging) 16: Josien: evaluatie 1e ICSI-behandeling en miskraam 18: Rach84: start decapeptyl Juli 02: Rach84 echocontrole 03: Rach84 start gonal F Zwanger! Essie76 na derde ICSI-poging (uitgeteld op 10 december 2008) Beeb na derde ICSI-poging (uitgeteld 14 december 2008) Schaapie na derde ICSI-poging Dagmar1974 na 1e ICSI-poging
@dagmar: wij hebben besloten geen testen uit te voeren. Ten eerste omdat het een (klein) verhoogd risico op een miskraam met zich mee brengt en we hebben zoveel moeite voor deze zwangerschap moeten doen, dat we geen enkel risico willen lopen. Ten tweede omdat deze kindjes zo gewenst zij. Wat als het niet goed is? zullen we ze weg laten halen? Nee, het zijn onze kindjes en dan moet het zo zijn. Waarom zal ik mezelf dan misschien maanden in ongerustheid brengen? Maar ieder moet het natuurlijk voor zichzelf weten en iedereen heeft zo z'n redenen om het wel of niet te laten doen natuurlijk, maar dit zijn de onze. @Ginny, heel begrijpelijk hoor dat je misschien wel heel verdrietig, jaloers of weet ik veel wat bent. Je zal wel door een emotionele achtbaan gaan nu. Misschien dat je vriendin ook niet zo goed weet hoe ze zich nu ten opzichte van jou moet voelen. Zij zal ook aan de ene kant heel blij zijn, maar voor jou zal ze verdrietig zijn. Probeer er gewoon open over te zijn, dat zal ze vast begrijpen. Sterkte!
ginny ik snap dat je het zo dubbel voelt en dat is toch ook niet raar... als je er moeite mee hebt dan zouik vragen of je op kraam visite kan komen als er verder niemand is, dan kan je lekker je eventuele tranen vrij laten gaan zonder een ander tekst en uitleg te hoeven verschaffen... misschien is dat ook wel goed voor je verwerking.... het is ook niet dat het je een ander niet gunt, het herinnert je gewoon aan je eigen verdriet.....en dat mag gewoon.. heel veel sterkte
Rach wat fijn zeg! Kan je eindelijk weer beginnen. Raar eigenlijk he, dat je nu weer heel blij bent om ongesteld te zijn... Zie in het schema dat je inmiddels de datum weet dat je mag beginnen. Fijn hoor, toch weer iets om naar uit te kijken. Succes meid! Grappig hoor Daffie en Dagmar. Ik had het er net nog met mijn vriend over. Ik durf dan ook even geen seks te hebben na de terugplaatsing... Mijn vriend dacht er gelukkig hetzelfde over. Oh Ginny, wat zal dat inderdaad ontzettend dubbel voor je zijn! Schaam je niet voor je gevoel hoor, het is natuurlijk heel normaal dat het erg dubbel voor je is. Heel veel sterkte! Ik heb vanmorgen de punctie gehad en het is me echt 100% meegevallen! Ik ga er niet mijn hobby van maken, maar ik vond het echt héél goed te doen. Er waren 7 eicellen, dus nu maar afwachten of er bevruchting optreedt. Dat vinden we eerlijk gezegd wel heel erg spannend hoor. Morgen tussen 15 en 16 uur mogen we al bellen. Vrijdag ochtend worden wij dan weer gebeld over de kwaliteit en in principe is zaterdag dan de terugplaatsing.... Spannend...!
Suus: wat goed meis! 7 eicellen is een heel mooi aantal! Nu idd heel spannend.......Pff weet het nog zo goed...Ik was misselijk van de zenuwen voor dat telefoontje.. Rach wat fijn meid een nieuwe datum om naar toe te leven! Ginny: meid heel begrijpelijk die gevoelens en denk dat je vriendin dat ook wel zal begrijpen. Denk dat je het beste met haar dit kunt delen. Daffie: wat vroeg moet jij stoppen met de progestan...Ik heb terugplaatsing ook in UMC utrecht gehad en de rest van de behandeling dan in Arnhem maar ik moest sowieso tot de testdatum progestan gebruiken, bleek ik zwanger dan nog 2 weken extra... Gek dat elke ziekenhuis toch ander beleid heeft wat betreft de progestan. Kan me voorstellen dat nu je stopt de spanning stijgt...zet hem op meid! Wat betreft sex.........Idd zeker niet na de terugplaatsing maar als je dan zwanger bent dan durf je ook nog niet ivm angst voor miskraam... Ik durfde pas weer na de 12 weken....Gelukkig dacht mijn man er net zo over........
Thanx meiden, ik weet ook wel dat m'n gevoel normaal is, maar toch voelt het raar...ik wil niet jaloers zijn op mijn vriendinnen, maar toch.... Komt ook wel weer goed, ik had vorige week al tegen haar gezegd dat we niet in de kraamweek komen, maar liever een keer als er geen andere kraamvisite is en dat begreep ze ook. Suus Mooie score meid! Ik duim voor een paar mooie emmy's!!! Pekske Jij vandaag 2 weken na punctie....ik had er allang een test tegenaan gegooid (mag ook van ons ZH) Ik duim voor je!!! Essie Fijn dat alles goed was met de echo! Over sex...wij deden het ook niet in de wachtweken (geloof ik) En de 1e keer toen ik zwanger was, had ik daarna bloedverlies Paar dagen later hadden we de echo en toen zagen we een kloppend hartje. En daarna hebben we het wel gedaan, maar toch altijd "voorzichtig"
Hannah, het schijnt ook zelfs qua dosering anders te zijn. Ik heb 12 dagen 3 x daags 2 bolletjes vaginaal in moeten brengen, maar dat schijnt bij andere ziekenhuizen ook weer anders te zijn! Ik denk maar....als het ondertussen ingenesteld is, geeft mijn eigen lichaam wel de goeie hormonen af! Liefs Daffie
Suus, wat fijn dat de punctie is meegevallen. Gelukkig horen jullie morgen al meer, wij moesten 3 dagen wachten! Ik ga duimen voor een mooie bevruchting en een goede TP! Knuf Daffie