IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyzz

Babyzz Actief lid

24 apr 2007
    171
    0
    16
    Mother Earth
    @ Rach,

Nee, eerlijk gezeg durf ik het niet. En volgens de arsten kan het geen kwaad hebben( na de eerste 3dgn in iedere geval). Maar dan toch !

Na de terugplaatsing durfde ik niet eens te plassen, maar dat kan je niet tegenhouden :D 8)

Ik had gisterenavond gedroomd dat ik aan het klaarkomen :oops: was, ik werd wakker met vreselijk ongesteldheids pijn, ik gelijk naar de wc om te plassen ( waarschijnlijk komt de pijn door een volle blaas) Maar ja, na z´n ervaring durf ik nu helemaal niet. ha ha.

ik denk niet dat sex meer of minder invloed heeft op een positieve test. Maar wil ik dat risico nemen. Nee dus :p

Mind games !

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    rach: ja aug is en lijkt nog ver weg.
    fijn dat je ongi bent geworden
    nu kun je eindelijk verder ;)

3. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Ik krijg weer helemaal geen Progestan, omdat ik het vorige keer na de laatste IUI zo'n ontzettende kliederboel vond. Nu mag ik ipv de Progestan nog 3 keer Pregnyl spuiten. Op dag 3, 6 en 9, 1500IE. Ik heb wel begrepen van de ferti dokter dat dit alleen maar mag als je niet al te veel follikels hebt. Dit omdat je anders na de punctie of terugplaatsing alsnog overstimulatie kunt krijgen.
    Het is dus echt overal verschillend.

4. Vietje

Vietje Actief lid

31 dec 2007
    314
    0
    0
    zoek nieuwe leuke baan
    Alkmaar
    Rach had al wat op je eigen topic gezet en je een pb-tje gestuurd. Maar helemaal super dat je ongi gekomen is, en wel zonder hulp van t ziekenhuis.
    Ja, morgen mijn 1ste FM. Vind t wel spannend ja. Lief dat je ernaar vroeg!

suus lekker voor je dat de punctie meeviel!
    De duimen draaien dat er een paar mooie emmy's ontstaan!

Schaapie je had vandaag nog een bloedtest hoest die gegaan? Al de uitslag gehad?

Jootje overmorgen THE day!... Spannend meid. Heel veel sterkte! :thumup: :thumup: :thumup: :thumup:

Dianajij overmorgen je 1ste FM, spannend he?!

Daffie, Pekske, Angelbaby hoest met jullie op de wachtbank?

Alle anderen die ik vergeten ben, succes met wachten/spuiten of iets anders...

Liefs,
    Vietje

5. Vietje, ja wat lief dat je me van alle kanten steunt. dat voelt zo fijn ;) er weten niet veel mensen dat wij er mee bezig zijn (zoals mijn ouders) en af en toe is dat wel even moeilijk. gelukkig kan ik hier alles kwijt.

Zuster Suus, dat is een positief bericht van je, dat de punctie zo mee viel. zo eentje hoop ik er ook te krijgen.

Waarom moet je eigenlijk een volle blaas hebben voor de terugplaatsing?

Lieve Jootje, Daffie, Pekske en Angelbaby, succes met wachten. lijkt me zoooo moeilijk! bij de IUI's vond ik het al zo irri om te wachten. na dit lijkt het me heel slopend.

Babyzz, ik droomde vannacht dat ik de tuin van mn oma opnieuw ging inrichten :) misschien betekend dat ook wel wat moois hihi.
    ik denk ook niet dat ik seks zou durven hebben hoor!

ik ben zo blij dat ik weer wat data's heb om naar toe te leven. ik hoop heel erg dat het deze keer wel goed gaat. misschien heb ik nu ook minder last van bijwerkingen omdat ik minder spuit. vorige keer had ik ongeveer alles wat in de bijsluiter stond, echt beroerd.

Is het raar trouwens dat ik geen echo meer krijg (ben vandaag dus ongie geworden) voordat ik begin met deca spuiten?

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Rach: ik heb bij beide keren geen echo's gehad voordat we met deca begonnen. Is volgens mij normaal...

De ww gaan in ieder geval erg langzaam... had vanavond even een klein dipje. Wil zo graag al vanalles voelen, maar dat kan natuurlijk helemaal nog niet.

Vietje: succes morgen!

Die volle blaas is trouwens, omdat daardoor je baarmoeder wat rechter komt te liggen en ze dan de katheter makkelijker in kunnen brengen. Bij ons is het ook het voordeel dat daardoor je baarmoeder makkelijk te vinden is op een uitwendige echo en ze zo een foto kunnen maken van de terugplaatsing.

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Vietje, kom net terug van mijn werk, maar wil je nog even succes wensen bij de eerste FM morgen. Ben benieuwd naar het resultaat.

xxx Daffie

8. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Vietje: Spannende dag hoor. Ik vond de eerste FM ook erg spannend. Was zo benieuwd hoeveel follikels er aan het groeien waren. Succes vandaag, we horen het wel.

Rach: Ik hoop het ook voor je hoor meid, dat bij jou de punctie ook zo meevalt. Ik had ook echt super goed geslapen de nacht daarvooor en was ook eigenlijk bijna niet zenuwachtig. Ik denk zelf dat dat ook echt heel veel scheelt hoor.
    Balen hoor, dat je vorige keer zoveel last had van bijwerkingen. Hoeveel spoot je toen?
    Moet jij nu ook eerst drie weken de pil slikken? Of had je dat de vorige keer ook?

Wat betreft de uitgangsecho en de volle blaas is het ook weer verscillend in de ziekehuizen. Ik hoef geen volle blaas te hebben voor de terugplaatsing en ik had wel een uitgangsecho tijdens de drie weken dat ik de pil aan het slikken was.

Ik heb gelukkig geen napijn gehad van de punctie. Ben wel gistermiddag nog een paar uur gaan slapen. Heb soms een beetje een ongi gevoel, maar heb absoluut geen pijn. Gun echt iedereen dat ze de punctie zo ervaren, als dat ik dat ervaren heb. Vanmiddag mag ik bellen of ze al kunnen zien of er een bevruchting opgetreden heeft.
    Spannend......

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    spannend meid, hopelijk zijn er een paar mooie embryo's :D

10. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hier is het denk ik game over.......

heb bruinverlies sinds net.....helaas :cry:

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Pekske houd moed! Bruinverlies hoeft niet te zeggen!

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Pekske, heb gisteren nog gelezen dat dat niet hoeft te betekenen dat het game-over is hoor! Houd hoop meis, ik ga nog harder duimen voor jullie!

Dikke knuf Daffie

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    oh pekske: ik hoop echt dat het niet doorzet
    en dat je zwanger bent meid
    ik ga nog harder duimen voor je
    houd moed he

14. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik ga zo een test halen en dan ga ik het gewoon nakijken....

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Geeft dat al een betrouwbare uitslag dan Pekske?

Liefs Daffie

16. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @peske: oh mijn duimen draaien overuren voor jou.Ik hoop zo dat het vals alarm is!

@vietje...en?Hoeveel waren het er?Ik mag morgen ben ook zeer benieuwd hoeveel het er zijn.Mijn man en ik hebben een weddenschap hahaha..ik zeg 5 en hij zegt 12.Ben benieuwd wie er het dichste bijzit...

@suus:fijn dat het meegevallen is.Hopelijk is er een goede bevruchting en een topterugplaatsing.

17. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik zit op 15 dagen na punctie, dus normaal gesproken zeg je dan 15 dagen na eisprong..
    dus de test zou dan positief moeten geven....
    als je van het ziekenhuis mag testen be n je al vaak wat langer overtijd..
    vorige keer gaf hij wel aan dus als het nu niet aangeeft weet ik genoeg....

ik hoef alleen nog niet te plassen..

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Oh oke, en dan zul je altijd zien dat je niet hoeft te plassen he....
    Is je mannetje wel bij je of niet?

Ik hoop zo dat de test positief is!

Knuf Daffie

19. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    heb er wat urine uitgeperst gekregen..

ik zie wel waar het tweede streepje had moeten komen, dus hij doet wel wat, maar dat moet jemet een vergrootglas kijken...

dus het zal wel fout gaan weer...

ik geloof er niet zo meer in..

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Probeer toch die hoop te blijven houden lieve Pekske.
    Zolang er geen bloed is, zijn er kansen. Volgens mij had Dagmar ook een vaag bloedverlies paar dagen voor ze testte toch?

Kaarsje brandt meid!

Deel Deze Pagina