IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi lenneke
    spannend zeg
    veel succes donderdag en op naar een positief resultaat!
    ;)

2. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ow Lenneke wat spannend zeg. Kan me voorstellen dat je op ziet tegen de punctie....lijkt me ook nog het vervelendst. Ik weet ook dat ieder het anders ervaart. Mijn vriendin (2 keer punctie ondergaan en heeft endometriose, schijnt nog wat lastiger te zijn zelfs), vond het eigenlijk erg meevallen. Niet echt fijn, maar ze vond bv de eendebek veel vervelender dan de punctie zelf. Heel veel succes en ben benieuwd hoe het is gegaan, maar eerst die dag lekker rusten en dan horen we het later wel.....
    Dat wordt een knallend begin van 2007, want het mooiste vuurwerk gebeurt dan binnen in jou.....het innestelen van jullie mooie emmy (s)!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wow Lenneke,
    Jij gaat als een speer meid! Hoeveel follikels heb je eigenlijk? Heel veel succes alvast voor Donderdag.

Zozo Caruli,
    Jij bent aan het spuiten geslagen! Goed zo meid.
    Je zal zien dat het steeds makkelijker gaat, het is nu vooral eng en onnatuurlijk.

Zet hem op meiden....ikke zit op mijn ongi te wachten!

Elmo

4. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Gisterenavond om 23.00u de pregnyl gespoten. Ik heb er een beurse plek van op m'n buik! Maarja dat hebben we er wel voor over.

Het is wel heel bijzonder vind ik als je kijkt waar wij allemaal over praten, dat zijn toch dingen waar de meeste vrouwen zich nooit druk over hoeven te maken. Gelukkig voor hen natuurlijk. Maar wij doorstaan alles dapper omdat je wens voor een kindje zo groot is dat je er echt heel veel voor over hebt.

Een pas bevallen vriendin vertelde dat ze echt de bevalling vergeten was toen ze haar dochter in haar armen sloot. Ze hoopte voor mij dat ik alle nare dingen van de behandeling ook zo vergeten zou zijn als ik een positieve test in mijn handen heb straks. Ik hoop dat ze gelijk krijgt!

@ elmo: Gisteren had ik een stuk of 16 grote follikels, alleen waren er toen 3 groter dan 17mm en dat telde op dat moment. Ze verwachten dat er nog wel wat meer doorgroeien voor morgen, ze gaan zoveel mogelijk leeghalen. Dus dat zouden er aardig wat kunnen zijn.

Het is echt heel spannend nu hoor. Op naar morgen!

Liefs Lenneke

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Oww Lenneke, wat spannend meid. Gaat toch redelijk snel allemaal. Kan me voorstellen dat je opziet tegen de punktie. Hoop echt dat het heel erg gaat meevallen! Ik ga morgen aan je denken en dan heel hard duimen dat jouw nieuwe jaar heeeeel mooi mag beginnen!
    Suc6 meis!

Valt me op dat jullie allemaal al zo goed weten wat er gespoten moet worden ed :confused: (ook de meiden die nog niet begonnen zijn). Daar weet ik dus echt nog geen biet vanaf :oops: Overmorgen horen we pas definitief of we met IVF/ICSI mogen beginnen...

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat goed Lenneke, ik duim echt keihard voor je!

ElviraR: ik heb me daar gaandeweg een beetje in verdiept toen..ging eigenlijk vanzelf.
    Als je het startgesprek hebt gehad vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats, ECHT!

Veel liefs weer!

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    inderdaad elvira, wat elmo zegt, als je straks echt mag gaan beginnen krijg je van te voren een gesprek waarin je de uitleg krijgt wat je wanneer moet spuiten, en doorheen het traject wordt dat steeds bijgesteld indien nodig.....

ik vond de begeleiding in het Azm echt top, nemen alle tijd voor je en je kan er altijd terecht met je vragen.....hopelijk stelt dit je een beetje gerust

groetjes en heel veel succes aan degenen die nu bezig met spuiten en op de punctie aan het wachten zijn

@elmo; hopelijk mag je snel ongi zijn zodat je kan beginnen

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dank je Brenda..zoals altijd te laat he...altijd als je er op wacht :(

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Inderdaad, net die keren dat je ze dolgraag zou willen zien, komen ze net niet....(rare zin is dit :( )

als je ongi bent moet jij dan ook met de pil beginnen? ik vond dat toen zo een raar idee

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja op dag drie begin ik met de pil. Is voor mij ook voor het eerst (eerst eigen cyclus gedaan en dit was zonder pil). Het is maar even....tot 27 januari!
    Ach ja...alles voor ons wensje op een klein mensje!

11. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    is inderdaad maar even, ik heb toen zes weken de pil moeten nemen maar dat was omdat het anders niet uitkwam met de planning in het ziekenhuis....

voordeel is wel dat vanaf dat ik met de pil ben begonnen tot nu dat ik maar een keer ongesteld meer ben geweest.... :D

12. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daar teken ik ook voor Brenda....nog maar 1 ongi en dan zeker een maand of 9 niet meer ;) !

13. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Jullie stellen me idd maar weer gerust. Wie weet ben ik over een tijdje wel de medicijnexpert hier, hihihi
    Fijn Brenda, dat je zo'n goed gevoel had bij het AZM. Geeft mij gelijk ook wel weer goede hoop.
    Heb 1x een IVF verpleegkundige aan de lijn gehad toen ik nog moest kiezen tussen Eindhoven en Maastricht. Die nam toen al alle tijd voor me. Echt een lief mens. Als ze allemaal zo zijn, ben ik super tevreden!

14. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Elmo, het komt vanzelf, kweet er alles van! Het duurde bij mij ook 5 dagen langer dan normaal. ik duim voor je dat het snel komt!

XXX Lenneke

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, tis voor mij ook "normaal" cyclus tussen de 27 en 33 dussss....
    Volgens mij is er al iets onderweg! Denk dat morgen dag 1 wordt.

16. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    "Mooi"Elmo...op naar de start! 3, 2, 1....GO! ;)

17. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    En, zijn ze erin getrapt? hihihi
    Sorry, wordt een beetje melig...lig lekker met mijn laptopje in bedje. Ga zo maar eens een dutje doen, anders ben ik morgenvroeg weer geen biet waard...

18. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Ga ik ook doen, Trusten!

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ook meneer en mevrouw Elmo zitten gezamenlijk met het laptopje (op de bank welliswaar)...naar Oprah te koekeloeren...
    Dacht net al iets te hebben gezien...voorzorgsmaatregelen getroffen voor de nacht dus Viertje: Het aftellen heeft echt geholpen ;)
    Morgen maar even achter de pil aan...hihihihi HA ziet me aankomen ;)
    Dussss welterusten dames!

*Elmo is begonnen, Elmo is begonnen*

20. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    tja een soort van gefeliciteerd lijkt me hier wel op zijn plek :p :p :p

heel heel veel succes deze ronde

groetjes