IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

He Iza,
    Opnieuw welkom dan ;)
    Balen zeg, van die eerste poging! Nu dus volop bezig met nr. 2!
    Muuske, Eva, Lydia en ik (nog maar met 1 been)zitten ook volop in de race! Sluit je aan en typen maar!

Elmo

2. Iza

Iza Lid

22 okt 2006
    77
    0
    0
    Almere
    Voor allemaal een dikke toitoitoi!

En Elmo, jij ook nog steeds bezig :(
    2007 moet een goed jaar worden! Dat gun ik iedereen!

3. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Gijs, fijn dat de punctie meeviel en mooi resultaat...

Maamaa, positief gesprek en fijn dat je mag starten.

Lydia, jammer van je examen, maar kan me indenken dat nu behandeling even meer prio heeft.

Elmo, ik denk aan je, hou vol!

Elvira, fijn dat het iets beter gaat qua stuiteren, moet het alleen niet te veel glijden worden...

ElviraR, ben zo benieuwd naar de echo, spannend moment he?

Muuske, goed gegaan?

Eva, al bericht van hormoonwaarden?

Hier gaat het verder goed hoor, roze wolkje... Wel heel erg spannend nog steeds, zal pas iets beter gaan denk ik na 12 weken...

Voor iedereen veel liefs en succes,

XXX Lenneke

4. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Iza, ook welkom en heeeel veel succes...

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik vind het idd enorm spannend Lenneke...mn omdat ik nog steeds echt geen enkel symptoom heb (behalve af en toe wat lichte krampjes). Ik hoop dat ma ons wonder bevestig wordt, zodat ik wat meer durf te gaan genieten.

Wanneer heb jij een tweede echo?

Iza; welkom! Ik hoop dat je 2de poging je veel geluk oplevert!

6. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    :idea: Izza,
    welkom meid hier.
    Zoal Elmo al schreef sta ik met 1 been in de 1e ivf behandeling.
    Gaat nu spannend worden.

Lees je rustig in meid.
    veel liefs lydia

7. Iza

Iza Lid

22 okt 2006
    77
    0
    0
    Almere
    Dank jullie wel voor jullie lieve welkom!

Lydia, jeetje heel spannend dus! Morgen ga je de stimulatie erbij gebruiken.. Ik vond dat zo spannend, je weet gewoon niet wat er allemaal gaat gebeuren!

Ik prik Lucrin en Menopur. Puregon zit toch in zo'n kant en klare spuit? Dat is wel het nadeel van de Menopur, het mengen. Maar ach ben je zo weer aan gewend ;)

Om iedereen even moed in te spreken, ik heb dus he-le-maal geen last van de Menopur, geen stemmingswisselingen. Alleen wat gerommel in mijn buik, maar daar blijft het bij. Eerste poging had ik voornamelijk last van spanning, niet eens van de hormonen. Maar deze keer weer helemaal niets (op het gerommel na) (ik ben van nature vrij hormonster :evil: misschien valt het niet op :) )

Je zit qua schema iets meer dan een week achter mij! Spannend!
    Zie je erg tegen de komende punctie op? (anderen die het nog moeten krijgen? Of de volgende?) De eerste keer zag ik er echt naar uit namelijk...

Ik vond de punctie op zich meevallen. Gruwelijk pijnlijk op het moment an sich, maar als het over is, is het ook echt klaar. Ik zie wel tegen de volgende punctie, maar waarom kan ik eigenlijk niet verklaren. Het is te doen, maar gewoon. Al het gedoe denk ik!

8. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    :idea: iza,
    ja de puregon zit in een kant en klare ampul, dit spuit ik met een pen.
    en ja ik zie wel op tegen de punctie maar niet zozeer dat ze dan eitjes weghalen maar meer om de naald.
    ben nl bang voor naalden.
    het spuiten doen mijn man en ik dan ook om en om zodat ik niet elke avond hoef te prikken.

Maar goed ik heb er alle vertrouwen in maar het wordt wel spannend nu.

Veel liefs Lydia

9. Niet meer actief

welkom iza
    ik wens je veel succes met deze poging
    hopelijk is het deze keer raak!
    spannend hoor

meiden hier gaat alles zijn gangetje
    gisteravond weer thuis gekomen
    het zijn wel zware dagen hoor...
    maar goed,
    vandaag lekker rustig aan even de spullen weer opruimen enzo
    en verder niet veel doen
    fijn weekend alvast meiden
    wij gaan morgen naar de musical annie
    ;)

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Veel plezier bij Annie!

Groetjes en suc6!
    Marjo

11. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    ElviraR wat super zeg...je hebt wel goede indruk achter gelaten als ze je zo snel terugbellen. En volgende week dinsdag dus 2e gesprek...meid, kat in het bakkie....want die dag zit je zo te stralen omdat je die dag ervoor een prachtige echo hebt gehad, let maar op!
    Lydia balen zeg.....gezakt voor je rij examen.....soms is het maar net hoe de wind waait met die examinatoren denk ik wel eens. Hopelijk volgende keer meer geluk. Maar idd...nu eerst ff aandacht voor de behandeling....kost meer dan genoeg energie.
    Viertje fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat. Weet dat we er voor je zijn...dus als je weer een dalletje hebt.....maar liefst willen we natuurlijk nu pieken met je gaan delen!
    Gijs gisteren dus de punctie gehad...fijn om te horen dat het je achteraf is meegevallen....vind vooral de punctie toch wel erg spannend.....hoop dat ik goed kan chillen van dat 'morfine'achtig medicijn....ben benieuwd of ik onderweg ook naar iedereen ga zwaaien ( ;) Viertje...).
    Maamaa nog even afwachten voor de uitslag van maandag, maar als alles beetje goed verloopt dus half maart starten...succes met wachten.
    Iza jij dus alweer met 2e ivf bezig. Hopen dat het goed gaat en voor jou de punctie volgende week mag volgen.
    Caruli nog heel veel sterkte met naweeën van slechte nieuws....Morgenavond wel wat leuks in de planning...veel plezier hoor!
    Elmo had op je eigen topic al gereageerd....knuffel.
    Sorry dat ik niets meer liet horen....gisteren was bloedwaarde psies hetzelfde als dag ervoor, dus lijkt erop dat we piek hebben bereikt. Vanmorgen weer vroeg geweest voor echo en bloed...vanmiddag tussen 13.00-14.00 krijg ik weer uitslag.....hopelijk ver genoeg gezakt en dan zondag de punctie of anders nog een dagje wachten.
    We kregen gisteren telefoontje dat oma van mijn vriend was overleden....ze was al 94 en sinds vrijdag al stervende, maar toch...
    Daarna had ik nog afspraak bij acupunctuur en vandaar moest ik gelijk door naar werk....waar ik overigens half uur te laat was ivm slechte weer.
    Zal vanmiddag proberen om te laten weten hoe het is afgelopen...anders houden jullie het morgen te goed..maar maak je dus geen zorgen als het langer duurt hoor...niks aan het handje....alleen maar aan me stokken...

12. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Sorry was gisteren te moe om hier uitgebreid te gaan reageren. Maar jullie nie vergeten hoor.

Aldonza Succes met wachten ben benieuwd wat het telefoontje vanmiddag voor nieuws brengt, en gecondoleerd met oma van vriend.
    Carulli , welkom terug , Zijn jullie eigenlijk al op evaluatie geweest?
    Alle nieuwe namen die ik gelezen heb gisteren welkom hier , ik ga jullie volgen met hoop op goede afloop.
    Elvira gelukkig ben je weer beetje aan het bijkomen.
    liek.

PSSSSSSSS elviraR, heel veel fun met onze lieve maatje duikster.

13. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    :idea: eva,
    idd de behandeling heeft nu echt prioriteit. ga nu daar bijna al mijn energie insteken.
    Mannetje wil ook wat :D .

Hoe gaat ie verder met jou :(:
    heb je al bericht gehad van de waardes :(:
    ik hoop dat er een lichtpuntje is.

:idea: Elmo,
    ik hoop voor jou ook dat alles is gelopen zoals je gehoopt hebt :(:
    en dat er voor jou ook een lichtpuntje te zien is.

de duisternis heeft voor ons allen nu lang genoeg geduurt :) :) :)

veel liefs Lydia

14. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heel kort, want moet zo naar het werk...maar had beloofd hier snel nog wat te laten horen.
    Bloedwaarden zijn goed gezakt (nog wel wat hoog, maar goed genoeg om punctie af te spreken). Vannacht om 00.00 uur de pregnyl (vind dat wel fijn want kan dan gewoon thuis spuiten). En dan zondag de punctie...Door de professor zelf maar liefst....voel me bijna vereerd. En hopelijk dat het vervolg ook goed gaat en dat we dan op Valentijnsdag een terugplaatsing mogen hebben.

Wil wel speciaal even nog voor Elmo reageren....ik ben nu in jubelstemming maar mijn gedachten zijn ook heel sterk bij jou! Hoop echt dat er nog een kans in zit dat jullie verder mogen.........lieverd, mijn duimen draaien zo hard voor jullie....Kus.

15. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Eva: wens je heel veel suc6!
    Zal aan je denken en voor je duimen!

Groetjes Marjo

16. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Fijn Eva dat het toch nog gezakt is.
    Ik wens je veel succes met de pregnyl.
    ik hoop dat alles volgens plan verloopt.

Fijn weekend.
    veel liefs Lydia

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Eva, we gaan samen jubelen, samen voor de punctie, samen aftellen tot de test en samen zwanger zijn!
    Ik heb ook zondag de punctie!

Vanavond reageer ik even uitgebreider....moet nu nog ff van alles doen.

Elmo'tje

18. Iza

Iza Lid

22 okt 2006
    77
    0
    0
    Almere
    Aldonza en Elmo :)
    Zondag al de punctie! Spannend, maar ook dit stapje is weer gehaald! ik wens jullie heel erg veel succes! Ik duim mee voor jullie!

Nogmaals bedankt voor alle lieve reacties!
    Hier vanmorgen voor FM geweest, en ik ben aan de dubbel dosis menopur gezet.. :confused:

Vorige poging per ongeluk gestart met 75IE (foutje van de verpleegkundige... had meteen 150IE moeten zijn) en na 1.5 week tóch 150IE prikken toen de punctie.

Nu dus direct gestart met 150IE menopur (zit vandaag of CD 10) want ze dachten dat het dan direct goed zou komen!

Vanmorgen bleek echter dat het allemaal niet zo opschiet. De arts kwam erbij: onbetrouwbare eierstokken.. Ze doen waar ze zelf zin in hebben en reageren dus amper op de hormonen, dus nu de dosis maar verhoogd naar 300IE per dag (!)

Dus vanmorgen extra bijgeprikt en waar ik vorige poging en deze poging doorheen vloog van gemak qua last van de hormonen was het vanmiddag direct raak :rolleyes: ik hou mijn hart vast.. Voel het gewoon door mijn lichaam gieren...

Maar enfin ik ben allang blij ze er wat power bijgooien, schiet niet zo op zo...

19. Iza

Iza Lid

22 okt 2006
    77
    0
    0
    Almere
    Lydia, hoe ging het prikken met de puregon vandaag?

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Spannend Iza, hoop dat je stokjes nu wel ff heel goed gaan luisteren! Anders spreek ik ze wel ff toe!

Lydia, inderdaad...VERTEL VERTEL VERTEL

Deel Deze Pagina