Jeetje... Net bij de ha "de pil" opgehaald...ik was gewoon vergeten hoe dat ding eruit zag...hihihi Nou ja..ik ben er klaar voor! Ingedekt tegen de feestdagen, de buit is binnen. Nou de duiveltjes nog.... Hoe is het met iedereen? Lenneke....punctie? Kussie
Hoi alemaal, ik moet even mijn verhaal kwijt. Was gisteren bij mijn nichtje op verjaardag en toen kwamen de buren binnen met uiteraard een baby. Mijn gevoel vertelde me dat ik weg moest gaan maar heb het niet gedaan voor mijn nichtje. Mijn zus vraagt nooit hoe het gaat terwijl ze weet dat het bij ons niet lukt. Ze hebben zelf ook moeite gehad met het krijgen van hun dochter. Nu willen ze een tweede maar dat lukt niet. Tegen mij zegt ze dat ik niet al mijn hoop er op moet leggen. Maar wat moet je anders? Er is totaal geen intresse of begrip van die kant. Ik kan daar soms zo boos om worden maar dan zegt mijnman wat bereik je ermee? Ze snapt het niet of wil het niet snappen. Maar goed we gaan er volgend jaar tegenaan en 2007 wordt ons jaar. Veel liefs Lydia
Lieve Lydia, Ik kan me je frustratie en woede heel goed voorstellen hoor! Juist van de mensen om je heen verwacht je begrip en steun. Als je dat dan niet krijgt doet het pijn, veel pijn. Ik kan je geen tips of adviezen geven...heb er zelf ook wel mee te maken. Ik blijf me wel "uiten" voor zover ik dat kan... Hou nooit op met erover te praten! Sterkte! Enne...gewoon weg gaan hoor....je kan het je nichtje uitleggen achteraf en als er geen begrip is kan je blij wezen dat je weg bent gegaan. Voor iemand zonder begrip hoef je het ook niet sneu te vinden...toch?
lieve elmo, bedankt voor je lieve woorden doen me goed. Je hebt ook wel gelijk. maar mijn nichtje is pas 5 dus die snapt het nog niet. Veel liefs Lydia
Hoi Allemaal, Nou, ik leef nog. Gisteren de punctie gehad, dat was geen pretje. Het viel me op zich best mee, maar het is niet iets wat ik volgende week weer zou doen. Het ging wel heel snel, na 20 min was het klaar. Daarna naar een soort wachtkamer met een lekker bedje. Daar konden we even bijkomen. We inderdaad, want m'n man was wel erg onder de indruk van het hele gebeuren. En ondertussen gingen ze in het lab het zaad bekijken en de eitjes tellen. Het zaad was niet toppie dus het word ICSI, maar ik was een goed broedkipje want ze hadden 22 eitjes gevonden. Waarschijnlijk zijn ze niet allemaal rijp genoeg, maar wel een hele goede oogst! Superblij natuurlijk, weer een stapje dichterbij! Zondag gaat het lab ons bellen of er bevruchting heeft plaatsgevonden en of we inderdaad mogen komen zondag voor terugplaatsing. Weer een hele spannende stap! Duimen dus! Komende dagen even bijkomen en m'n binnenkantje even laten herstellen. Ik moet ruim 3 liter water drinken om overstimulatie te voorkomen, dat is wel een straf voor mij want ik ben al niet zo'n beste drinker. Maarja ik doe m'n best! Ohja, en gestart met progestan. @elvira, hoe was het vandaag? "Goede" uitslagen? Mogen jullie starten? Liefs Lenneke
Lenneke ben erg benieuwd hoe het gegaan is. Maar belangrijker is dat je even rust neemt dus neem de tijd. ElviraR hoe is het gesprek verlopen? Ik kan me niet anders voorstellen dat jullie IVF/ICSI besproken hebben...maar toch altijd spannend hoor. Hoop dat jullie niet al te lang hoeven te wachten voor jullie mogen beginnen. Elmo ons katje was idd niet helemaal in orde. Zo af en toe vecht hij eens zo flink dat hij eerst een AB kuurtje nodig heeft om weer op te knappen. Nu leek hij wel op te knappen, zagen geen verdikking rondom wondje en had goed gebloed dus we hoopten dat hij hier niet ziek van werd, maar toch koorts en nu aan de AB en corticosteroiden. Bij de dierenarts krijgt hij altijd al een shotje en daar knapt hij vrij snel weer van op. Die pilletjes in hem krijgen is altijd een crime...maar vanmorgen de eerste er al in gekregen....jippie. Lydia lastig is dat toch....juist van je hele naaste familie verwacht je meer begrip...wat heb je nou aan zo'n opmerking...niet teveel hoop erop vestigen....natuurlijk moet je dat wel doen....anders trek je het gewoon niet. Dus hou vertrouwen in de behandeling die eraan komt...straks heel badje vol met walvisjes! Heb vandaag de meds gehaald bij de apotheek. Goh, zegt mijn vriend (ow, hij is zo lollig ) Kijk lieverd, heb je toch nog een kerstpakket.... Eenmaal in de auto zegt ie....dat is toch niet allemaal voor 1 keer.... Wat denk je zelf schat? Hij vond dit al heftig en zei...kan toch nooit goed zijn al die rotzooi in je lijf...tja, daar komen we straks nog wel achter...Heb gelijk een groente la leeggemaakt voor de Deca, Puregon en de Pregnyl...huppatee...groentela is snel gevuld.
He Lenneke! Wat een super oogst zeg! Ik hoop dat je zondag super berichten krijgt. Die drie liter zijn voor mij ook echt een probleem...we moeten er echt een systeem voor bedenken hier....anders krijg ik dat nooit weg! Gelukkig heb je de punctie niet als horror ervaren! Ik hoop dat je voor je eerste kindje nooit meer hoeft! Liefs Elmo
Ja en dan moet je het uit je hoofd zetten he....euh...kijk eens in de koelkast Ik herken het....we zijn inmiddels wel wat gewend
hoi meiden sorrie maar ik moet het even van me af schrijven ik zit in een dipje denk ik iedereen om me heen word zwanger en allemaal binnen een paar maanden ik weet ook wel dat ze er niks aan kunnen doen maar ik wil ook zo graaaaag ik vind het af en toe zo moeilijk ik ben superblij voor ze en gun het ze allemaal maar wil het zelf ook..... vandaag komt er niks uit mijn handen we houden vandaag een pyamadag heb nergens zin in hopen dat deze dag snel voorbij is en ik morgen dan maar weer wat beter wakker word...... sorrie voor mijn gezeur maar hier zijn er waarschijnlijk wel mensen die me snappen liefssss
Elmo, ik hoop dat je gelijk krijgt mbt tot je laatste zin! Aldonza, ik heb ook zo'n lollig mannetje, hij vroeg bijvoorbeeld nadat er 1 buisje bloed bij hem was afgenomen of hij niet gehecht moest worden! Hij was ook wel bang dat hij wat duizelig zou worden, ik dacht van de naald of van het prikken, nee zegtie dat komt doordat ik nu bloedarmoede heb door dat buisje! Hij piepte wel even anders toen ze er bij mij 6 afnamen, vroeg of ik me niet erg slapjes voelde.... Hahaha, watje he? Hij was wel dapper gisteren en was heel lief voor me. Hij was zelf wel een beetje teleurgesteld in z'n zaadjes, had toch IVF in gedachten. Zo is je koelkast wel snel gevuld he? Hopen dat hij niet vaker gevuld is met apotheekboodschappen!
Hee, Caruli, Ik snap het helemaal, heb vaak hetzelfde gevoeld. Maar als ik nu kijk hoe snel het bij mij allemaal gaat nadat we gestart zijn heb ik toch weer hele goede moed! Hou vol he, ik hoop dat het bij jullie net zo voorspoedig gaat, voor je het weet zijn we samen zwanger! XXX Lenneke
Lieve Caruli, We hebben helaas allemaal deze dagen..het is dus niet vreemd meid! Vandaag is ff shit en morgen voel je je hopelijk weer een stuk beter. Ga leuke dingen doen, met je kindje er op uit..het is prachtig weer om lekker te wandelen naar het strand te gaan en gewoon te genieten van wat je wel hebt! Kop op meid...die tweede is onderweg bij jullie
he caruli, lekker aan dat gevoel toegeven vandaag, en dan morgen weer een nieuwe dag. en idd het lijkt als je met ivf bezig bent dat ineens iedereen om je heen zwanger wordt...ik ken het maar ik duim voor jullie mee in 2007 hoor, ik weet hoe het is... groetjes Brenda
Lenneke had je berichtje net gekruist....gelukkig dus weer punctie achter de rug! Maar dit lijken me ook erg spannende dagen...wachten tot zondag. Zal heel hard voor jullie duimen meid en dat je straks maar op het wachtbankje plaats mag nemen! Caruli heel herkenbaar meid...en ik merk ook wel dat het slimste is om je er gewoon aan toe te geven....lekker huiskloffie aan of pyama en lekker niks doen. Of evt even een frisse neus halen. Kop op meid....dikke knuffel....als je ff een oppeppertje nodig hebt dan roep je maar meid!
Hey lieverds; Het is nu officieel;wij starten in 2007 met ICSI! 8 feb. voorlichtingsavond, 2-3 wkn later intake bij ivf afd en eerstvolgende cyclus starten met pil en behandeling (zal plm maart/begin april zijn) Ben helemaal blij; heb er zin in! Lenneke; wat een TOP oogst Ik ga heel hard duimen op een optimale bevruchting, zodat dit voor je eerste kindje de eerste en laatse punktie was! Gelukkig heb je het goed doorstaan. Heeft je ventje trouwens gisteren bloed moeten prikken? Waarvoor wordt dat dan gedaan? En jij dus ook nog? Ik zal aan je denken zondag. Hoop echt dat je het jaar goed gaat afsluiten! Lydia en Caruli; wat een baaldagen. Ken dat gevoel wel. Geef er maar gewoon even aan toe. Hoort er gewoon bij. Hoop iig dat jullie snel weer positief er tegenaan gaan kijken, want het wordt hier 1 grote walvissenzee in 2007. Knoop dat maar in jullie oren! Kus Aldonza; fijn dat het weer dee goede kant op gaat met jullie maatje! Nu de buit binnen is, komt het echte werk steeds dichter bij he! Ik ga nu vast voor je duimen dat het allemaal toppie gaat verlopen!
Hey dames, Ik had vandaag al errug last van mijn hormoontjes (kan het niet uitstaan als ik overtijd ben) en als klap op de vuurpijl (leuk he op de 29ste van december ) belt mijn aller beste vriendin net op...jullie raden het al! Gelukkig had manlief de telefoon dus ben meteen gaan douchen...hoef ik ff niet gezellig te leuten. Auw auw auw....gun het haar ontzettend! Ben ook super blij voor ze, maar....jullie kennen de rest.