zaadonderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door netta, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. netta

netta Lid

1 jan 2007
    66
    0
    0
    juridisch secretaresse
    mijn zus en haar man hebben een negatieve uitslag gehad bij het onderzoek naar het sperma van mijn zwager. Het zou op de natuurlijke weg niet mogelijk zijn om een kindje te verwekken. Ook het tweede onderzoek was niet veelbelovend. Het zou sowieso al een veel te weinige productie zijn. Mijn vraag is wie dit probleem ook hebben gehad en of er wellicht mensen zijn die gewoon, uiteraard niet direct, maar via de medische molen een kindje hebben mogen verwelkomen?

Groetjes, Antoinet

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dus er waren nog wel zaadjes te vinden. Dan is er met ivf , isci of iui nog wel veel mogelijk. Er zijn hier vast mensen te vinden die hierdoor zwanger zijn geworden. Wens ze heel veel sterkte! Het is een moeilijke tijd.

3. netta

netta Lid

1 jan 2007
    66
    0
    0
    juridisch secretaresse
    ik weet dat er heeeeeeel weinig zaadjes waren maar ik ben al heel blij met jouw antwoord! Dank je wel. Het is ook heel moeilijk voor ze. En het speelt bij mij nu nog meer omdat wij nu ook weer voor een kindje gaan...

Liefs, Antoinet

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als er maar een aantal zaadjes te vinden zijn, zullen ze waarschijnlijk overgaan naar icsi. Dat betekent dat ze een zaadje inbrengen in een eitje. Er is dus zeker nog hoop, maar het zal vast een moeilijke weg worden (met allerlei gevoelens).

Een advies wil ik je meegeven. Wees open en eerlijk over jullie kinderwens en deel dit met ze. Bij ons is de zaadkwaliteit ook niet bijster goed, maar ik vind het toch fijn dat mensen eerlijk zijn. Geef echter wel ruimte voor hun gevoelens, ook als je bijvoorbeeld het blijde nieuws gaat vertellen (mocht het lukken). Ze hebben jullie steun hard nodig.

Er zijn hier op de site ook mensen aanwezig die met icsi of ivf bezig zijn of gaan. Het is een fijn forum, waarin mensen hun gevoelens delen. Misschien is het ook een idee voor je zus, hier vindt ze vast een luisterend oor.

5. netta

netta Lid

1 jan 2007
    66
    0
    0
    juridisch secretaresse
    Dat houd mij idd wel bezig... hoe vertel ik het straks. Bij onze eerste wasik direct zwanger na het stoppen met de pil. nU laat het iets langer op zich wachten ;) Ik weet zeker dat ze heel gelukkig zullen zijn voor ons. Als ik ze met ons kindje bezig zie, dan zie ik echt zoveel liefde voor haar in hun ogen.. Ik gun het zo ze meer dan wat dan ook.
    Vriendelijk bedankt voor je reactie. ik zal ze zeker doorverwijzen naar deze site en specifiek naar dat forum!

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Misschien is het een idee om te vertellen dat jullie aan een tweede denken. Dan kan ze zich hier op voorbereiden. (dat moet je dan natuurlijk ook zelf willen).

7. netta

netta Lid

1 jan 2007
    66
    0
    0
    juridisch secretaresse
    Ik had het verteld tegen mijn moeder en zei heeft mijn zus ook ingelicht, zij weten het inmiddels dus wel. Mijn moeder vertelde erbij dat ik me nogal dubbel voelde bij ons besluit maar zij zeiden dat wij daar absoluut niet mee bezig zouden moeten zijn en ons daardoor zeker niet moesten beinvloeden.

Ach wie weet duurt het bij ons net zo lang als bij hen en vieren we het ooit samen :D

8. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    je zus is van harte welkom hier hoor, Ze kan aansluiten in het jaar van de walvissen 2007

en voor jou ook succes voor een 2 de beeb

liek

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het mooiste zou natuurlijk zijn Netta dat het toch niet al te lang duurt en dat je zus en zwager snel met behandelingen mogen beginnen die hun hun wondertje brengt.
    En zoals anderen al schreven, mocht je zus behoefte hebben, is ze hier welkom om te schrijven.

Deel Deze Pagina