Hallo allemaal Mijn man en ik willen na de komende menstruatie voor een 4e kindje gaan. Maar... Nu komt het. Ik verwacht deze week ongesteld te worden en gisterenavond voelde ik even zo'n vlaag van misselijkheid die ik in de zwangerschap ook had (maar dan 100 x erger in de zwangerschap). Ik ben nu niet zwanger, maar merk dat ik plotseling enorm er tegenop zie om die eerste maanden van misselijkheid door te moeten gaan. Heb bij de andere drie hier echt heel erg last van gehad. Werd misselijk van alles wat ik rook en lustte echt niks. En aangezien hier nog drie kinderen zijn, wil ik hun ook niets tekort doen. Nu vroeg ik mij af: ik heb nooit wat via ha tegen misselijkheid gehad, maar zijn er middelen die echt helpen? Of hebben jullie andere tips?? Alvast heel erg bedankt. Liefs Sieppie
Hoi siepie, Ook ik had tijdens de zwangerschap last van extreme misselijkheid en braken. Ik begon de dag steevast met een half uurtje kokhalzen en overgeven en de rest van de dag alsmaar misselijk en kokhalzen. Net wat je zegt, je lust op een gegeven moment niks meer. Uiteindelijk kreeg ik met 9 weken emesafene, dit hielp redelijk. Het haalde de ergste misselijkheid weg. Dit heb ik geslikt tot 11 weken. Toch bleef ik misselijk tot 21 weken met elke dag overgeven. Wat mij verder hielp: eten en drinken wat ik wel kon verdragen. De eerste weken was het voornamelijk naturel chips, ijskoud water, zure snoepjes en fruit. Brood, pasta, vlees, aardappelen: dit kon ik niet eens zien staan in de kast of ik begon al te kokhalzen. Dus dan vermeed ik. Misschien kan je dat ook doen, dat je bijvoorbeeld iets anders voor jezelf klaarmaakt en je kids gewoon normaal te eten geeft? Of misschien kan je man de eerste weken koken? Of misschien in het weekend vooruit koken en de rest vd alleen opwarmen voor je gezin terwijl je zelf iets anders eet? Ik snap dat je er tegenop ziet. Manlief en ik willen over een maand of 5 voor de tweede gaan (eerder mag niet helaas, medisch gezien). En ik zie soms ook wel op tegen weer zo'n lange periode zó misselijk zijn. Succes en hopelijk snel een positieve test!
Dankjewel Poema. Bedankt voor je reactie en herkenning. Heb zeker wat aan je tips! Vooral die van ijskoud water! Ik kon in vorige zwangerschappen nog niet in de keuken komen of ik begon al te spugen. Probeerde dan gauw wat water te drinken om het tegen te houden, maar dat was nier ijskoud. Idd een goed idee om in het weekend wat klaar te maken....Of misschien nu al beginnen en invriezen. En de medicatie; werkte dat direct? En had het nog andere bijwerkingen?
Ik heb ook emesafene gehad, de zetpillen, want gewone kotste ik natuurlijk ook uit. Ik kreeg er darmklachten van en het hielp niet echt. Dus weer mee gestopt. Wel heel enkel eens een ander medicijn geslikt, weet niet meer hoe het heet, maar dat mocht ik niet standaard slikken. Die hielp wel echt, was heel fijn bij tijden dat het echt nodig was.
Denk ook aan extra opvang voor je kinderen als jij je die eerste weken zo beroerd voelt. Dan kan je bijtanken, zonder je ook nog heel schuldig te voelen dat je je andere kinderen tekort doet. En medicatie hielp bij mijn eerste tegen het overgeven, maar niet tegen de misselijkheid. Toch de moeite waard om te proberen.
Ik heb ook emefasene gehad, in de eerste zwangerschap. vanaf week 8 tot 10 kon ik niets binnenhouden. Wat bij mij hielp is coca cola kersensmaak (cherry cola) in blikjes, en als ik geen eten kon binnenhouden hielp het om baby voeding, die potjes voor baby's 8 plus leeftijd, te eten. Dat hield ik dat nog wel binnen. En chocola, bonons soms. Water kon ik ook niet drinken, kwam meteen alles er uit. En emefasene heb ik van de huisarts gekregen. De verloskundige wilde dat ik eerder ermee stopte, maar dat ging voor mijn gevoel echt niet! De huisarts heb ik toen het beter ging, gevraagd om over te stappen van zetpillen naar gewone tabletjes, en die hielpen een stuk beter. En mocht ook gewoon. Alleen vlees eten en bakken ging echt niet. Maar dat hoeft ook niet hé. De tweede en deze, mijn derde zwangerschap heb ik helemaal geen extreme misselijkheid gehad. Dat is wel fijn! Dat kan ook natuurlijk. Beide zwangerschappen maar iets van 4 keer hoeven over te geven.
Bij mij hielp niks. Ook geen medicijnen. 100% afzien. Ben nu voor de vijfde keer zwanger en heb me de eerste maanden ook echt afgevraagd wat me bezielde...
Dankjulliewel voor jullie reacties en tips. Wb de kinderen gaan ze gelukkig wel alledrie naar school. Verder erg handig om naam medicijn te weten. Snap dat het bij sommigen wel en sommigen niet werkt... Gelukkig wordt het bij mij vanaf een week of 15 a 16 wel beter, maar dat is wel afzien weet ik nog....