@Ikke: ja, ja, vanaf vandaag dus in de dubbele cijfers (ipv 3 cijfers). Nu gaat het hard... @Noekie: hoe is het nu met je?
@IkkeB: Het aftellen kan beginnen ja! Gaat toch wel heel snel! @Sneeuwmees: Koorts is vandaag al minder. Ik hoest nog wel maar merk dat mijn holtes ook wat leger worden nu (gezien de zakdoekjes...). Vannacht wat beter kunnen slapen en vanmorgen uitgeslapen tot 10 uur. Dat hadden we toch even nodig. Tobie is vandaag weer naar school dus nu ook lekker rust in huis. Even een paar dagen zo bijtanken en dan hopelijk 7 febr weer fit zijn voor de afspraak met de gyn.
@Noekie: fijn dat het aantal zakdoekjes langzaam minder wordt. En een nacht goed slapen doet inderdaad wonderen. Hopelijk zet de tendens zo door tot de 7e! Ik moet straks weer naar de tandarts. Ik heb 1,5 jaar geleden paradontitis aan mijn tandvlees gehad (zware ontstekingen). Is waarschijnlijk door mijn (korte) zwangerschap (en de hormonen) toen ineens begonnen en werd bij toeval ontdekt bij de controle. Heb toen een paar heel intensieve behandelingen gehad incl. een zware antibiotica-kuur. Paradontitis kan nl. ook de vruchtbaarheid verminderen (en nog meer enge dingen zoals miskramen en vroeggeboortes veroorzaken). Dus vandaar voor 2 maanden even de kinderwens toen op een laag pitje gezet en de kwaal dus behandeld. Ik ben er nu helemaal vanaf, maar moet nog wel 2-3 keer per jaar naar de tandarts hiervoor en vanmiddag dus ook weer toevallig. Maar ik heb nu weer last van ontstoken tandvlees (geen paradontitis terugval hoop ik), maar ik vermoed dat het door mijn griepaanval komt van 2 weken terug en dus een vermindering van de weerstand. Maar knijp hem stiekem toch wel, als ik eerlijk ben.
Sneeuwmees, kan me goed voorstellen. Hopelijk valt het mee en hoef je niet aan de antibiotica ed. Hoewel, misschien liever nu, dan over 1 of 2 maanden? Noekie, pff, ben je lekker thuis, krijg je dit. Rustig aan en hoop dat het snel weg gaat! BE, lekker wezen shoppen dus. Dat is nooit verkeerd als je leuke koopjes kunt scoren! IkkeB, het gaat echt snel bij je. Bij Tori ook trouwens. Cybell, binnenkort naar Spaarne las ik? Echt benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik ga zo mn zorgverzekering bellen. Ik heb nog steeds niets gehoord of ik toestemming heb. En ik ga voor komende vrijdag een afspraak maken voor een 1e FM. Spannend weer, maar een hoop geregel :S.
@Kitty: vervelend dat geregel met de verzekering. Ik zie daar ook wel tegenop en vindt het toch wel spannend om nu een nieuwe zorgverzekering te hebben waarbij je ook alles weer even moet uitvinden voor je gevoel. Ik neem aan dat ik tot de intake bij dr. S niets hoef te doen. In principe is dat een gesprek en geen behandeling. Ik denk dat ik dan wel de papieren van de verzekering mee neem om, zodra hij mogelijkheden ziet om mij nog te behandelen, ik ze gelijk kan laten invullen. Wel balen dat nog zoveel rompslomp omheen bij komt (en het is allemaal al zo spannend). Hier weer terug van de tandarts. Ontstoken tandvlees was zeer waarschijnlijk van de griep en dus de lage weerstand. Weer even groot onderhoud gehad. Gelukkig geen terugval van de paradontitis waar ik even bang voor was (omdat dit ook de vruchtbaarheid gelijk beïnvloed). Over 4 maanden mag ik weer terug (hopelijk dan zwanger ). Op de terugweg heb ik ook nog even het zkh geprobeerd te bellen. Ik had 7 januari mijn amh-waarde laten prikken en dat zou 2-3 wkn duren. Afspraak was dat ik gebeld zou worden als het binnen was, maar nu ca. 4 wkn later nog niets gehoord. Dus zelf maar eens gebeld. Ze dacht dat het wel binnen moest zijn, toen moest ze iets opzoeken of nakijken en toen vroeg ze of ze me terug mocht bellen. Een beetje chaotisch en vaag en vrees dus dat de waarde niet best zal zijn en wil ze misschien eerst even overleg met de gyn. Op zich verwacht ik ook niets van die amh, want weet wel dat met mijn leeftijd en follikelrespons die hartstikke laag moet zijn. Maar baal wel, want in de auto kon ik ongestoord even bellen en vrijuit praten en nu moet ik weer op kantoor wachten op een telefoontje. En heb nu eenmaal het idee dat alle muren hier oortjes hebben. We wachten het weer af.
@Sneeuwmees: Gelukkig dat de tandarts mee viel en dat je geen terugval hebt. Kunnen we er toch even niet bij gebruiken nu. Ben je al terug gebeld over de uitslag?
@Noekie: inderdaad een hele geruststelling. Het zkh heeft inderdaad teruggebeld en mijn amh is 0,1. Dus zeer laag. Was te verwachten en stiekem had ik daar ook wel rekening mee gehouden. Maar het kwam toch even hard binnen. Ga zo lekker naar huis. Een tandartsbezoek en zo'n uitslag is even te veel van het goede. Heb nu ook barstende koppijn!
Oei dat is wel laag maar er is nog hoop. Het betekend minder eitjes maar het heeft niets te maken met de kwaliteit ervan. Het is tenminste goed dat je voor deze poging toch voor DD hebt gekozen. Ik had even gezocht op google en kwam op de site van freya. Veel succes verhalen daar met zelfs vrouwen met een nog lagere waarde dan bij jou. En allemaal in DD bij Dr. S. Zelfs vrouwen die spontaan zwanger zijn geraakt! Nu starten met DHEA?
@Noekie: inderdaad laag, maar volgens het DD-topic hier, schrikken ze in DD niet zo snel van een laag amh-waarde. Ik wilde inderdaad alvast met DHEA beginnen, maar nu zei iemand van dat topic dat de potten die je via internet kan kopen een andere samenstelling hebben dan degene die de arts daar voor schrijft. Dus dat vind ik toch wel spannend. Heb die arts nu een mail gestuurd met de vraag of ik evt. alvast met DHEA mag beginnen om niet zoveel tijd te verliezen. Ben benieuwd of hij antwoord, want ik ben natuurlijk nog geen patiënt van hem.
@Sneeuwmees: Nou hopelijk krijg je toch snel antwoord vanuit DD. Elk merk heeft een andere samenstelling maar het gaat vooral om de werkzame stof die erin zit.
@Noekie: dat hoop ik ook. Moet zeggen dat ik wel weer even aan het twijfelen gebracht werd dat die pillen dus blijkbaar niet de juiste zijn en dat vind ik dus toch wel wat eng. Dus ik ben in afwachting van een antwoord, zodat ik het voor mijn gevoel in ieder geval niet 'illegaal' aan het slikken ben. Aan de andere kant verwacht ik eigenlijk ook geen antwoord van die man. Die man is volgens mij zo druk (met die toestroom van NL vrouwen die hier vastlopen) dat hij volgens mij echt geen tijd en energie gaat steken in dit soort losse flodder mails, waarvan hij er waarschijnlijk heel wat krijgt. Maar ik hoop natuurlijk dat ik toch nog positief verrast wordt de komende dagen. Ik zat te denken dat ik misschien ook nog eens kon bellen of er toevallig misschien iemand uitgevallen is de komende weken. Je weet maar nooit. Die intake-gesprekken duren zo lang (4,5 maand wachttijd) dat er altijd wel iemand kan zijn die in die periode toch spontaan zwanger is geraakt en afgebeld heeft. Zie maar aan ons clubje dat van de 7 meiden er toch 4 spontane zwangerschappen tussen zitten.
IK heb toen ook mijn afspraak afgezegd nadat ik de 1e echo had gehad met een kloppend hartje. Daar heeft toen iemand anders weer mazzel mee gehad. De afspraak stond voor 16 aug en heb half juli afgezegd.
@Noekie: misschien dat ik dat inderdaad nog eens kan overwegen, maar ik moet wel zeggen dat de drempel om naar zo'n kliniek te bellen wel hoog is. De vorige keer had ik geluk dat ik direct een NL sprekend iemand kreeg, maar begreep dat dat niet altijd zo is. Dus even moed verzamelen en gewoon proberen inderdaad. Hoe voel jij je nu?
Nog steeds brak maar wel al beter dan zondag. Nog eventjes rustig aan doen. Anders stuur je Irma Hoestland een mail. Zij is het aanspreekpunt van Dr. S.
En je hebt een speciaal nummer voor als je uit nederland belt. Dan pakt er altijd iemand op die nederlands spreekt.
@Noekie: die naam van Irma had ik toen al bij de hand en ik was toen aangenaam verrast dat ik een (andere) NL dame aan de lijn kreeg. Dat van dat aparte nummer wist ik niet. Ik heb toen het nummer van de site gebeld en kreeg toen gelijk die dame. Bedankt voor de tip! Overigens kreeg ik net nog een mailtje van iemand die zei dat het 'verkeerde' DHEA niet degene was die veel van ons via internet besteld hebben. Er blijkt nog een andere variant te zijn met een of andere toevoeging en die moet je niet hebben. De 'drempel' wordt dus hiermee wel weer iets lager om er ca. 6-8 weken voor aanvang van mijn intake toch alvast mee te beginnen. Fijn dat jij je in ieder geval langzaam beter voelt. Ik moet zeggen dat die griep bij ook wel een behoorlijk aantal dagen heeft geduurd. Want zelfs nadat de koorts weg was, was ik ook nog wel een dag of 2-3 erg brak. Sterkte!
Hai ziektekiemetjes t is toch wat?! Hopelijk zijn jullie weer snel de oude. Sneeuwmees, had je al een reactie gehad of je er mee mocht beginnen? Ikke, jaja het aftellen is bij jou nu ook echt begonnen. Lekker hoor dat je nu al kunt gaan uitkijken naar je verlof. Noekie hoe is t bij jou? Hij heeft nog 5 dgn de tijd he?! hahaha grapje hoor Hier lekkere rustige maar erg vermoeide dagen. T slapen snachts wil voor de verandering weer eens niet al te best. Dus overdags ligt deze mams toch ook nog even op bed of op de bank. Hihihi k verveel me soms kapot Ik kom wss zometeen nog even terug maar dan op de pc... zit nu ff snel op mijn mobiel
Sneeuwmees, Je kunt vragen om op de lijst voor invallers gezet te worden. Wanneer er iemand afzegt, bellen ze mensen van die lijst op en degene die dan kan, heeft geluk. Hou er rekening mee dat je b.v. vanmiddag te horen krijgt dat je morgen moet verschijnen. De telefoonnr die je belt wordt altijd opgenomen door een NL-sprekend iemand. Niet altijd Irma. Er zijn nog 2 andere duitse dames die NL spreken. Ken je iemand die Duits spreekt? want dan kun je nl de intake bij de collega van dr S doen, nl dr H. Zij is een super lieve dame en niet zo'n lange wachttijd. Na de intake neemt dr S het weer over. Jolanda, Je had mij volgens mij ook gevraagd of dr S al terug is van ziek zijn. Ja hij is terug, maar nog niet volledig.
@BE: nog 5 daagjes ja... we zullen zien! Ik ga in ieder geval niet strippen aankomende vrijdag. Ik voel mij er nog goed genoeg voor. Het liefs maandag de 11de de 1e poging als er tenminste niet door de gyn wordt ingegrepen. Ik sta nog steeds erg open voor een keizersnede. Donderdag weten we gelukkig meer. biancaelisabeth; 10 februari, 3940 gram en 52 cm ikkeb; 11 februari, 3780 gram en 53 cm tori3: 12 februari, 3880 gram en 54 cm noekie: 13 februari, 3840 gram en 52 cm mees: 14 februari, 3920 gram en 53 cm