Zo, net weer terug uit DD en we hebben onze kinders opgehaald. Ik heb er twee teruggeplaatst gekregen. De andere twee zijn helaas gestopt met delen. Dus hier zullen we het mee moeten doen. De terugplaatsing ging wel even lastig, want net als de vorige keer (dat was ik al weer vergeten), kunnen ze er blijkbaar moeilijk bij. En dus moest er een speciaal slangetje/kathether aan te pas komen. Door dat gewroet en gewurm daar van onderen en binnen, had ik na de terugplaatsing heel iets bloedverlies. Ik hoop maar dat dat geen kwaad kan. Vanavond de eerste pregnyl spuit zetten. Weten jullie toevallig of je de spuiten van de menopur hiervoor kan gebruiken? De apotheek had bij de pregnyl geen spuiten meegeleverd en voel er weinig voor om nog een keer daarheen te gaan. Nu even een rondje lopen met m'n zoontje. Ja, ook hij verdient aandacht!
Ben ook super benieuwd naar hoe het is gegaan met Sneeuwmees vandaag. Noekie, gaat wel goed hoor. Voel me alweer een stukkie beter. Heb gistermiddag gemaild naar dr. S in DD en die heeft gisteravond nog terug gemaild. Ik ga hem wat gegevens mailen van de onderzoeksuitslagen en maak dan meteen een afspraak met hem. Dan hebben we dat alvast gehad mocht poging 3 nog nodig zijn en we willen dat in DD gaan doen (ook afhankelijk van de kosten momenteel gezien mijn man zijn baan die weg gaat vallen). Positieve afleiding naast werk dus Hoe gaat het met jou?
Oh Sneeuwmees, tegelijk hihi. Wat fijn dat je er 2 aan boord heb. Jammer van de andere 2 maar we gaan gewoon hard duimen en hopen voor deze 2!!!! Weet je hoe ze er voor stonden qua deling bij tp? En moet je nu Pregnyl zetten? Wist niet dat het kon. Is dat om je hormoon op gang te brengen? Volgens mij kan het gerust met die spuitjes hoor. Ik krijg bij de apotheek een andere spuit mee dan bij de apotheek in het zhuis naast de kliniek dus het maakt weinig uit als het aantal CC maar genoeg is Nou spannend meis, duim duim duim!
Sneeuwmees, yes 2 terug geplaatst! Nou, dit gaat m worden hoor, lekker broeden. En ondertussen leuke dingen doen met je zoontje! Gen idee met de spuiten, stom van de apotheek dat ze je niets erbij hebben gedaan! Bij mij konden ze er ook niet goed bij komen (met de tp) en te resultaat is nu 4710 gram!
@Jordan: heb dat ook nooit geweten, maar las de laatste tijd wel vaker dat ze na de tp nog 3 x 1500 pregnyl voorschrijven. Dit schijnt ook gebruikt te worden als je na de tp last van spotting hebt. Ik heb dat niet, maar ik word wel vrij snel altijd ongesteld, dus vandaar dat ik het ook gevraagd heb. Hoeveel cellig de embryo's waren weet ik niet. Het waren blastocystes en ik heb gevraagd of de kwaliteit goed was en ze zei alleen dat ze goed waren. Dus verder niet in detail hoe en wat. Ik dacht ook dat een blasto meer een soort klompje werd en dat de cellen dan moeilijk te tellen zijn. @Tori: hoop dat ik het zelfde geluk mag hebben. Dr. S. zegt dat de innesteling het probleem bij mij niet is, omdat ik 2 keer zwanger ben geraakt. Nu heb ik 2 blastocystes op dag 5 teruggeplaatst gekregen. Dus in alle opzichten toch het maximale gedaan om zwanger te kunnen raken (zou je denken).
@Jordan: wat fijn dat dr. S. zo snel geantwoord heeft en je een lijntje met DD hebt. Misschien dat je je verzekering er alvast een keer op kan naslaan wat evt. allemaal via de verzekering vergoed wordt.
Mijn avatar is blastocyste Yvi! En dat betekent dat hij heel ver is doorgedeeld, dus deze twee gaan het worden sneeuwmees! Ben je niet bang voor een tweeling of zie je dat ook wel zitten?
Sneeuwmees, wat fijn om te lezen dat je twee blasto's teruggeplaatst hebt gekregen. Nu lekker broeden! En pregnyl kan best met een andere spuit hoor. Jordan, zo herkenbaar allemaal. Heel veel sterkte met t verwerken. Echt je tijd nemen hoor en desnoods maar ziekmelden. IkkeB, ik heb je nog helemaal niet gefeliciteerd....hoe is t nu met jou en de kleine?
Sneeuwmees, wat een goed bericht meid. Twee blasto's terug geplaatst Dit moet goed komen meid. K ga mega hard voor je duimen. Wanneer mag je testen?
@Tori: wat grappig om een blasto van dichtbij te zien. Ik had de tp in een supersonische kamer van die Duitse arts. Daar hangt ook een enorm tv-scherm. Ik zei nog tegen mijn man dat we misschien ook wel zo'n afbeelding van de embryo's op scherm kregen en dat hij de telefoon in de aanslag moest houden. Maar het scherm bleef uit helaas. @Kitty: fijn dat het kan. Ik moest vanmiddag toch nog even boodschappen doen en heb toch nog maar even 3 spuitjes gehaald. De eerste pregnyl zit er al in, al had ik me in de haast nog even behoorlijk gesneden toen ik het flesje openbrak en ik met de hand er langs schoot. @Bianca: dank je, meis! Ik denk dat ik pas over 14 dgn mag testen. Ik gebruik vandaag, over 3 en over 6 dagen nog pregnyl, dus dat heeft nog even tijd nodig om uit je lichaam te gaan. Maar ja, dan moet ik dat wel zien te redden, want ik word meestal op dag 8-9 al ongesteld.
Sneeuwmees, t klinkt allemaal super positief hoor. Zelf ook proberen postitief te zijn en te blijven. Van t weekend lekker je rust pakken en je laten verwennen Spannend meid.
Sneeuwmees, klopt bij Blasto is het ontelbaar. Mooi hoor. Ik duim zo hard voor je. Zou echt geweldig zijn als het raak mag zijn! Rustig aan doen maar En van die Pregnyl, hoop dat ook dat bijdraagt. Echt voor het eerst dat ik het hoor maar beter als het goed doet. Ja, ben blij dat ik meteen antwoord kreeg. Heb jij ook dr. S? Ik heb net alle uitslagen doorgemaild. Nu afwachten. Geen haast Ik heb al eens met de verzekering gebeld maar ik moet formulieren invullen voor toestemming en dan moet ik met de codes die ik in DD krijg door de verz. laten berekenen wat zij vergoeden en wat dan voor eigen rekening komt (zal niet misselijk zijn vrees ik hahaha). Kitty, hoe gaat het met jou?? Ja, het is allemaal niet leuk maar ja, we proberen er maar het beste van te maken Het gaat nu wel weer redelijk. M'n zinnen verzetten werkt voor mij en ik moet nu hoe dan ook door dus wie weet komt de genadeklap wel als we uitbehandeld zijn maar hopelijk komt het niet zo ver!
@Jordan: ik heb inderdaad dr. S. Eigenlijk behandelt hij alle NL vrouwen. Fijn dat hij je zo snel antwoord. Ik had hem toen ook een keer gemailed, maar daar ging toen een week overheen en was ook een zin. Blijkbaar een te onbenullige vraag voor hem en te druk. Vraag me soms echt af hoe die man het allemaal volhoudt. Dus meestal heb je hem gewoon zelf. Alleen is hij nu 2 donderdagen niet geweest, en toevallig moest ik een keer voor de fm en een keer voor de tp. Dus toen heb ik een Duitse vrouwelijke arts gehad. Ik moet zeggen dat wie je ook hebt, ze allemaal stuk voor stuk enorm aardig zijn. Ik hoop dat hij zijn visie kan geven op jouw behandeling en tips kan geven hoe hij het anders zou kunnen doen. Het is een kundig man. @Tori: je vroeg nog of ik een tweeling zou willen. Eerlijk gezegd heeft het niet mijn voorkeur. We wonen in een klein rijtjeshuis en het is gewoon vreselijk zwaar (wat weer lastig is met een man die regelmatig overdag moet slapen en 's morgens vroeg eruit moet). Dat is met een kindje al zwaar, laat staan met twee. Maar we weten ook dat dat risico er altijd bestaat en als het zo is, so be it! En dan weet ik, nadat we eerst gereanimeerd van schrik moeten worden, dat we er dan mega blij mee zullen zijn en dat de oplossingen dan ook wel zullen komen. Hoe gaat het met de kleine meid? Gaat het slapen 's nachts nu beter. Het betere weer komt er gelukkig aan, dus heerlijk slenteren met de kinderwagen!
Sneeuwmees, misschien was het toen hectischer? Geen idee hoor, misschien nu toeval ofzo dat ie snel antwoord. Vanmiddag gegevens gemaild, wie weet duurt het nu wel een maand hahaha. Ik hoor trouwens ook goede verhalen over dr. P maar die is Duitser volgens mij. Fijn weekend!
@Jordan: dr. P. ken ik niet. Weet wel dat als er wat immunologische dingen zijn, dat ik die naam (volgens mij) wel vaker gehoord heb, omdat dat meer op zijn vlak is. Dr. S. is de enige NL daar, maar ik moet wel zeggen dat ze allemaal enorm veel moeite doen om zich verstaanbaar te maken (en dat je ook vaak in het Engels iets kan vragen). Dus de taal hoeft geen probleem te zijn. Wel heeft de kliniek een echte Duitse uitstraling (qua meubilair e.d.). Dat was de eerste keer wel even wennen.
Jordan: wat ben je toch een bikkel. Fijn dat afleiding bij jou goed werkt. Wat vreselijk dat je man er zo doorheen zit en dat hij niet serieus genomen wordt. En dat dit juist nu zo moet zijn, nu jij alle aandacht nodig hebt voor jou verdriet!! Sneeuwmees: wat een goed twee beebs aan boord. Whaaa een tweeling, dat zou toch wat zijn.. Ik duim voor iig 1 plakbeeb. Laat je deze weken maar lekker verwennen en leuke dingen doen met je zoontje is heel goed. Laat die kleine in je buik maar zien dat je een leuke moeder bent! Kitty: thanx voor je felicitatie. Hoe gaat het met jou? Hier gaat het elke dag wat beter met me, het vele bloedverlies hakt er wel in, hierdoor loopt het herstel moeizaam. Ook mijn bekken protesteren af en toe nog. Vandaag 2 mini rondjes buiten gelopen dat ging gelukkig goed. Timo pakt de borst niet, dus moesten we over stappen op afkolven. Dat gaat voor hem zo veel relexter. Nu wel elke 2 uur kolven en om de 3 uur voeden. Om de twee uur is om voldoende voeding te produceren, want natuurlijk loopt ook dat niet in 1 keer goed.. ( ook dat kan te maken hebben met bloedverlies) Noekie; super bedankt voor je kaartje. Wat lief!!! ( hoe kom jij aan mijn Adres eigenlijk??
Jordan: ik lees net je handtekening de zin over papa en mama genoemd worden ging rechtstreeks mijn hart in. Slik.. Ik herken die zin, ik hoop zoo dat jullie wens ook ooit mag uitkomen!!!! Dikke knuffel