IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    IkkeB, ja dat is dan wel erg veel bloedverlies! Ik zou ook niet riskeren om teveel te nemen en de kans op verstopping vergroot, want dat wil je nu ook echt niet!
    Top dat de infacol Timo heeft geholpen en hij nu weer lekker kan slapen.
    We hebben met Yvi wel geluk, die heeft daar geen last van gehad en vannacht heeft ze alweer lekker geslapen (zelfs wakker op bed gelegd) van half 1 tot kwart over 6.

Het is weer lekker zonnig, zo samen met de kleine naar het consultatiebureau lopen en haar weer wegen :).

2. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Wow tori wat fijn dat ze al zo lang slaapt. Wij hebben vandaag om 10 uur een newbornshoot. ( gratis omdat de fotograaf haar portfolio wil uitbreiden). En vanmiddag komt het consultatiebureau langs. Ik ben benieuwd naar zijn gewicht nu. Volgens ons gaat dat goed, maar je weet maar nooit wat zij er van vinden.

Sneeuwmees: hoe gaat het vandaag met al je twijfels? Je hoeft iig geen fotoshoot vandaag. Dat scheelt weer :)

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: wat leuk zo'n newborn shoot! Een vriendin van mijn man die fotografeert als hobby, maar kan het ook erg goed. Die heeft toen een week nadat ons zoontje geboren is (tijdens de kraamvisite) wat foto's gemaakt. Gewoon van hoe hij in het bedje ligt e.d. maar toch allemaal net iets mooier dan ik zelf zou kunnen. Ben daar nog steeds erg blij mee.
    Op de foto's te zien doet de kleine man bij jou het heel erg goed, ik kan me niet voorstellen dat hij niet goed gegroeid is vanmiddag op het cb. Maar kan me voorstellen (ook nog van mijn eigen tijd toen) dat je er toch altijd een beetje zenuwachtig voor bent.

Hier gaat het nog steeds alle kanten op. Gisterenavond even een potje zitten janken bij mijn man. Ik heb altijd te veel het idee dat ik me groot moet houden en als ik zo mijn twijfels heb dat ik ervan overtuigd ben dat het niet gelukt is, neem ik ook gelijk alle hoop bij mijn man weg en dat wil ik hem dan niet aandoen. Heel krom gedacht. Maar zo zit ik in elkaar.
    Heb niet echt bruinverlies meer gehad, maar gisteren had ik nog steeds van dat rare hele dikke en stugge plakkerige afscheiding. Ook lijkt het of er soms wat gelige afscheiding mee komt met de utro. Ook had ik gisteren donkere urine (sorry voor alle details), wat bij mij meestal een aankondiging is van een ongi.
    Dus gisteren was het even heel moeilijk de moed er in te houden. Ook steeds van dat ongi-gevoel en het idee dat er wat loopt (hoewel ik ook weet dat dat ongigevoel weer door de utro kan komen). Erg vermoeiend allemaal.
    Mijn buik ik ook erg gevoelig. Het varieert van een doffe pijnscheut zo af en toe onderin mijn buik, tot dus het ongi gevoel, tot een strak en drukkend gevoel. Dus dan krijg je weer hoop, maar dat wisselt dus per uur of soms per minuut. Vanavond gaat de laatste pregnylspuit er in.

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Ah Sneeuwmees, heb het echt zo met je te doen :( Die stomme en zo oneerlijke onzekerheid! Ik moet het nu even kort houden maar wilde je echt een dikke knuffel geven!!!!

5. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Ik sluit me aan bij jordan sneeuwmees!!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Dank je wel, meiden! Lief van jullie!

@Jordan: hoe is het nu met jou? Lukt het om je mk een plekje te geven?
    @Ikke: zag een mooie foto op fb voorbij komen. Het lijkt wel een ansichtkaart en wat een heerlijke glimlach.
    @Noekie: al weer boven water??
    @Bianca: hoe is het met jou, meid? Nog een beetje vol te houden met de warmte en je bekken?

7. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, lieve meid...
    Wat is het soms toch moeilijk he? Vergeet niet vertrouwen te hebben in je lichaam. Je lichaam kan het aan dat heeft het al eerder bewezen ;)
    Je hebt twee mooie toppers aan boord meid!
    En vergeet niet; je staat stijf van de hormonsters he? Mss zelfs wel dubbel op!

Hier gaat t zn gangetje. De bekken instabiliteit wordt wel iets verlicht door de therapie zeg maar, maar k heb er nog steeds erg slechte dagen tussen zitten.

Vandaag weer bij de gyn geweest en moet nu strikt iedere twee weken komen.
    Nu wordt de groei nog extra in de gaten gehouden, en ook worden er iedere twee weken echo's gemaakt van de doorbloeding en werking van de navelstreng en de placenta.
    Kleintje loopt nu toch erg achter qua groei. T hoofdje is op schema maar t buikje en de beentjes lopen toch erg achter. Wat kan wijzen op een slechte werking van de placenta. Mocht dit zo zijn zal me dat niets verbazen want bij onze dochter ging het net zo.
    Mocht kleintje t verder goed blijven doen en de bekkeninstabiliteit zo blijven gaan ze pas met 38 weken inleiden.
    Mocht kleintje steeds verder achter komen te lopen met de groei wordt er overlegd of ze t alsnog niet eerder kunnen en mogen halen omdat hij dan buiten mn buik meer kans maakt om te groeien ivm de placenta doordat die te weinig voeding afgeeft etc.

Pfff heel verhaaltje ;)

Zo loopt beeb dik voor zo loopt ie dik achter... wat moet je er van denken he?
    Nu lekker mijn bedje opzoeken ben gesloopt ;)

8. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Be: toch vreemd hè dat ze eerst het een zeggen en dan het ander... Fijn dat de therapie iets verlichting geeft, al zal de bekkeninstabiliteit blijven en je lastige dagen bezorgen. Nog ff doorbijten.

Sneeuwmees: gave foto's hè. Over 4 weken is de rest ook klaar. Manlief vind het mutsje op de foto echt vreselijk, maar er zijn ook foto's gemaakt zonder muts. En ook nog in een kist met dekens.

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    BE, tjee en nu loopt de beeb opeens weer achter in groei?? Dat is wel n groot verschil dan! Nou, ik duim voor je dat het niet net zo gaat als bij je dochter en het veel eerder gehaald moet worden.
    Hoop dat je goed hebt kunnen slapen vannacht!

Hier gaat alles goed, had gedacht dat ze om 2 uur voor voeding zou komen maar ze red pas om kwart voor 5 wakker ... Geen peil op te trekken!
    Dinsdag heb ik haar weer gewogen omdat ze minder bijvoeding heeft gekregen, maar ze was nauwelijks gegroeid dus geef nu weer wat meer!

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: wat een gedoe. Eerst een (te) grote baby, nu weer te klein. Nou, maar goed dat ze het goed in de gaten houden, al is het voor jou wel weer druk om iedere 2 wkn naar het zkh te moeten klepperen.
    @Ikke: ja, mooie foto's, hoor! Zeker die van jullie als gezinnetje. Erg mooi en heel puur (canvaswaardig...hihi)!
    @Tori: jammer dat ze bijna niets was aangekomen, maar blijkbaar was ze wel tevreden met iets minder bijvoeding, toch?

Het is vandaag onze 4e trouwdag, met alleen iets hogere temperaturen dan 4 jaar geleden. Mijn man wilde even bij een vriend van hem kijken die net een nieuwe boerderij heeft gekocht. Ik heb hem voorgesteld of het niet leuk was dat met z'n allen te doen. Even een leuk uitje met het heerlijke weer (en de omgeving daar is prachtig). Omdat we met zijn allen zouden gaan, wilde hij gelijk even bij zijn vader langs. Door alle drukte van de laatste tijd (met extra werk, de vele ritjes naar DD) is het er niet van gekomen. Dus dan doen we alles in een ritje. En daarna nog uit eten om het toch een beetje te vieren. Ik hoop alleen dat ik niet vandaag ongesteld word, want heb er erg veel zin in om er even op uit te gaan, en dat zou mijn dag enorm verpesten. Dus fingers crossed maar!

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, gefeliciteerd! Het is een mooie dag, dus lekker genieten vandaag! En je gaat niet ongesteld worden joh ;). Ik blijf ook duimen!

IkkeB en Tori, ik lees dat het goed met jullie gaat. Het zal een hele omslag zijn, maar zo te horen komt dat allemaal wel goed! Lekker van de kleine genieten!

Jordan, wachten duurt lang he? Heb je het allemaal een beetje kunnen verwerken? Ga je nu in het LUMC verder of MCK?

BE, fijn dat je nu extra wordt gecontroleerd. Want eerst te snel en nu weer te langzaam, het is ook nooit goed ;).

Zo, het is een beetje stil van mijn kant. Het is ook zo druk op mijn werk. Ik probeer wel bij te lezen, maar reageren komt er niet zoveel van....Ik heb ook niets bijzonders te melden. Alleen dat ik nu ineens ga groeien. Ik ben al 1,5 tot 2 kg aangekomen (al, hahaha) en ik heb de hele dag trek en juist in lekkere dingen. Ik mag het van mezelf niet meer doen, maar ik haal het zelf in huis, dus ik ben er zelf schuldig aan. Gelukkig voel ik me verder goed, pas ik mijn kleding nog aan en sport ik nog zeker 4 keer per week. Dan voel ik me al iets minder schuldig. Nog precies een weekje en dan mag ik weer naar mijn uk kijken. Ik ben zo benieuwd! Geniet lekker van jullie (vrije) dag vandaag!

12. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @IkkeB: Mutsje was leuker geweest in een andere kleur of in sepia. Ik ben ook wel benieuwd naar de andere foto's!

Ik heb even op haar site gesnuffeld voor ideetjes...:D

Ik heb vandaag ook mutsjes besteld: kaboutermutsjes met een lange vlecht eraan in blauw en roze. Op de foto zag het er leuk uit dus ben benieuwd volgende week als ik ze krijg. Ze moeten eerst nog gemaakt worden. Als ik kon breien had ik het zelf gedaan maar laat ik dat nou eens ff niet kunnen...

@Sneeuwmees: Ik ben nog boven water maar het blijft erg druk!
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    En ik ben het met Kitty eens! Je gaat NIET ongesteld worden hoor!!

13. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Kitty: 1,5 -2 kilo is niet veel hoor. Ik paste al direct geen eigen broeken meer, jurkjes en leggings kon ik wat langer blijven dragen, maar ook die waren snel ingewisseld voor de zwangerschapsvariant. 4 keer per week sporten? Respect hoor!! Nog een weekje tot je de kleine weer ziet. Spannend. Wil je weten wat het wordt? Hopelijk is alles wat ze kunnen zien gezond straks bij de echo.

Sneeuwmees; gefeliciteerd met je 4 jarig huwelijk!

14. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees; wat een heerlijk weer om je huwelijksdag te vieren!! Hopelijk zonder rode monsters.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: wat een luxe inderdaad dat je 'maar' 2 kg aangekomen bent. Ik had er binnen de 3 maanden al 5 kilo aanzitten (maar die zaten vooral op mijn kont, heupen en bovenbenen).
    @Noekie: klinkt leuk die mutsjes! Ben benieuwd naar de eerste probeersels!

Hier een dagje uit geweest. Had vanmorgen en begin van de middag op rare plekken in mijn buik buikpijn en dacht nog, dat zou best eens een goed teken kunnen zijn. Ik was stiekem dus toch wel erg hoopvol gestemd.
    Maar toen ik eind van de middag bij mijn schoonouders naar het toilet ging om de mutsenbollen te proppen zat er wat bruinachtig verlies aan het wc-papier. Ik kon het moeilijk zien omdat het van dat bedrukte papier was, maar vanaf dat moment zakte alle moed die ik die dag zo goed had verzameld ineens tot ver in mijn schoenen. We zouden nog uit eten gaan met mijn schoonouders, maar op dat moment kon ik natuurlijk nog maar aan een ding denken. Kreeg ook al opmerkingen dat ik stil was, maar ik was zo down en in gedachten, dat ik even niet gezellig meer kon doen.
    Was blij dat we naar huis konden. Toen ik thuis kwam moest ik nodig plassen en dacht nog echt (toen ik de deurklink vastpakte) dat dit nu echt einde oefening zou zijn. Maar toen bleek ik geen bloedverlies (of wat dan ook) te hebben. Terwijl ik wel een raar gevoel in mijn buik had en van alles voelde lopen.
    Morgen is het 4 wkn na mijn laatste menstruatie, dus de vraag is of de rode duivels dan alsnog gaan komen.

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks IkkeB! En we weten natuurlijk al wat het wordt, maar het zou wel handig zijn als het geslacht nog steeds hetzelfde is ;).

Sneeuwmees, Ik kan me herinneren dat je bij elk beetje slijm, bruinig verlies je zorgen gaat maken en de poging is mislukt. Houdt moed, ook al krijg je last van ongipijntjes. Ik was er heilig van overtuigd dat ik ongesteld ging worden en zie het resultaat!

En weer een mooie dag vandaag. Gelukkig ben ik vrij. Maar aan het eind van de dag een borrel en etentje van mijn werk en daar ga ik toch maar heen. Fijne dag!

17. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Kitty: o ja was ff vergeten dat je het geslacht al wist. Heb je het inmiddels al aan mensen verteld? Je was op zoek naar een leuke manier toch? Nog iets gevonden?

Sneeuwmees: door alle hormonen is je cyclus niet meer natuurlijk. Dat je 4 weken geleden ongesteld geweest bent zegt niks over of je dat nu weer wordt. ( dat weer je vast, maar toch). Wat vreselijk dat je je zo rot voelt door je de onzekerheid. Dat etentje moet je binnenkort maar over doen als je je beter voelt. Wanneer was je laatste pregnyl? Of moet je die nog zetten?

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Sorry voor de radiostilte, zo druk en gister een vrije dag en geen moment gedacht aan wat dan ook rondom zwanger worden maar lekker van de zon genoten. Maar hier ben ik weer. Nog steeds druk hahaha, maar wilde ff weten hoe het met jullie gaat.

Sneeuwmees, gefeliciteerd met jullie 4e trouwdag gisteren!!! Leuke dag dus maar jammer dat het vevrelende bruinverlies 'roet' in het eten moest gooien. Wel fijn dat het daarbij bleef. Ik voel volledig met je mee. Ken het maar al te goed. Toch schijnt bruinverlies echt heel normaal te zijn, zeker bij IVF behandelingen, dus ik blijf hoop hebben hoor en ik hoop dat het je zelf ook lukt. Wanneer mag je testen? Met mij gaat het goed hoor, lief dat je het vraagt. Als ik echt diep ga nadenken over dat ik voor mijn gevoel nooit eerder zo dichtbij was en dat dit toch weer weg is, dan ben ik wel verdrietig. Maar, en ook al is dat niet super goed want je moet verwerken, ik probeer er zo min mogelijk bij stil te staan. Ik voel het echt zo dat het leven keihard doorgaat en er geen tijd is om me iedere dag shit te voelen... Het blijft lastig ;)

BE, wat een switch ineens in de groei. Wel fijn dat ze iedere 2 weken checken nu. Sta je onder goede controle. Ik hoop alleen echt dat het weer bijtrekt en dat je placente er keihard tegenaan gaat. Wel fijn dat de therapie je helpt trouwens!

Kitty, over een week weer echo. Leuk, weer ff spieken hoe het er voor staat. Goed dat je de energie kunt vinden om te sporten hoor!!!! Ik ga trouwens toch voor MCK poging 2. Bij LUMC moet ik opnieuw door de mangel dus ze adviseerde zelf ook dat de minste weerstand was om gewoon MCK aan te houden voor poging 2.

Alle andere meiden, bij jullie alles goed?

Ik heb 31-10 een afspraak in DD. Echt idioot ver weg. Eerder kon echt niet maar wist al dat ze lange wachttijden hebben. Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat die arts in die week zijn herfstvakantie plant en dan word ik nog verder doorgeschoven. Vanmiddag Gent ook maar bellen voor een afspraak.

19. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @sneeuwmees: Wat blijft het toch spannend bij jou! Ik blijf keihard voor je duimen!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: lekker een dagje vrij met dit weer! Heb je geen last van de warmte? Ja, die wachtweken zijn killing. Heb op zich veel rare buikpijntjes/krampjes, dus je bent je bij alles wat je doet en voelt en ziet ten volle van bewust dat je in de wachtweken zit.
    @Ikke: ik weet dat je cyclus niet helemaal hetzelfde is, maar de vorige poging werd ik ook op mijn NOD ongesteld en deze keer heb ik een middel gebruikt wat mijn cyclus niet helemaal platlegt, maar alleen een beetje pulserend afremt en mijn eisprong. Dus dat blijf toch (ondanks dat ik beter weet) in mijn achterhoofd.
    @Jordan: fijn weer even van je te horen. De wachttijden in DD zijn inderdaad idioot lang. Ik heb toen half december gebeld en kon eind april terecht. Het loont altijd wel de komende maanden nog eens te bellen of er misschien eerder een gaatje vrijgekomen is, dat heb ik ook gedaan en scheelde toen 3 weken (dus bijna weer een cyclus). Je kan je ook op een lijst laten zetten, dat zodra iemand afvalt, je gebeld wordt. Maar ik hoop nog steeds dat je snel die afspraak in DD helemaal mag afbellen omdat je zwanger bent.
    Ik mag volgende week donderdag pas testen (2 wkn na tp). Normaal mag je bij een blasto eerder testen, maar omdat ik 3 x pregnyl heb gespoten (waarvan de laatste afgelopen woensdag) moet ik nog iets langer wachten.
    @Noekie: dank je meid! Alle draaiende duimen helpen mee! Hoe is het nu met je werk (en je bekken)?

Deel Deze Pagina