Sneeuwmees, pfff spannend joh! Maar donderdag a.s. dus? Met het weekend er tussen hoop ik dat de tijd voorbij vliegt. En thanks voor de tip. Ik bel volgende maand gewoon nog een x Geen bloedverlies meer?
@Jordan: nee, geen bloedverlies meer. Gelijk de hele salontafel hier maar even afkloppen (lees afslaan). Wel zo af en toe wat jeuk van onderen wat ik vaker vlak voor mijn NOD heb. Dat probeer ik maar te negeren, wat niet zo makkelijk is. Nu hoorde ik van iemand dat je evt. ook al 16 dgn na de punctie zou kunnen testen. Heb net nog even terug zitten rekenen met de pregnylvermindering en dan zou je nog 26 hcg in je urine hebben zitten. Dus net genoeg om de KV vals te laten testen. Niet dat ik me de illusie hoef te maken dat ik de rode duivels tot dinsdag buiten de deur kan houden, maar dat soort dingen houden je zo bezig als je niets anders te doen hebt.
@Sneeuwmees: Op mijn werk heb ik goede en slechte dagen. Volgende week ophogen naar 5 uur per dag. Ik heb dan wel een dagje vrij van het werk ivm mijn verjaardag. Als ik een middag aan de balie sta is de pijn wel erger. We zullen wel zien hoe het verder gaat...
IkkeB, we hebben het nog aan niemand verteld. En we gaan alleen onze ouders en broers/ zussen vertellen wat t wordt. De rest niet. Erg lastig om mijn mond te houden.... Maar manlief wil dit graag. En we zijn er ook nog niet over uit hoe we t gaan vertellen. Ik denk toch met taart, vind ik wel origineel!
Sneeuwmees: zijn de rode monsters nog weg?? Klopt het dat er hier gister en vandaag tot op heden helemaal niks geschreven is? Zo rustig is het nog nooit geweest. Noekie: gefeliciteerd met de doop van siem. Hoe vond hij het??
@Ikke: inderdaad stil hier. Denk dat iedereen van het mooie weer aan het genieten was. Heb geen bruinverlies meer gehad, wel weer de bekende jeuk van onderen, wat meestal een aanloop naar een ongi inluidt. Gisterenavond dus even een enorme dip gehad. Als het zelfs met twee blasto's al niet lukt.....
Sneeuwmees: je dacht ook dat je al voor het weekend ongesteld zou worden, net als de vorige keer. Dat is niet gebeurd. Je schreef zelf al dat je gevoel vaak niet klopt. Probeer daar zo min mogelijk op te bouwen ( hoe mega lastig dat ook is. Het is tenslotte ook een overlevingsmeganisme). En tja, zelfs met 2 lasto's aan boord kan het mis gaan. Bij sommige mensen gaat dat 10 keer mis en de 11de keer is het raak. Er is geen touw aan vast te knopen helaas. Maar zonder tegenbericht blijf ik voor je hopen!! Hier heeft timo vanacht in zijn eigen kamer en bed geslapen. Dat zorgde voor een heerlijke rustige nacht voor zowel hem als ons. Tegen de ochtend werd hij wat onrustig. Toen hebben we hem 'ingebakerd' en sliep hij weer heerlijk verder. ( had hij geen last meer van zijn maaiende handen) mijn moederhart vond het wel even lastig, maar het ging gelukkig erg goed.
@Ikke: wat knap dat hij al in zijn eigen kamertje heeft geslapen. Mijn man en ik vonden dat stiekem toch ook wel erg spannend en we hebben ook meerdere keren per nacht even boven zijn wiegje gekeken en geluisterd. Geniet van jullie nachtrust! We zijn vanmiddag een stuk gaan fietsen, maar hadden ons een beetje verkeken op de afstand (en de tegenwind op de terugweg). We zijn met een pontje naar de overkant gevaren, waar een heerlijk restaurant (met terras is). Daar wat gegeten en gedronken en toen terug over de dijk. Enorme tegenwind gehad, dus voordat we de pont weer op gingen, nog maar een keer neergestreken bij een andere uitspanning. Achteraf dus een middagvullend uitje. Nu nog even een stukje fietsen met ons zoontje naar een beekje hier in de buurt. Dan hebben we het weekend er weer op zitten.
Sneeuwmees; dat klinkt als een heerlijke middag vol afleiding! Wij zijn niet wezen kijken, ( al was de verleiding groot) maar hij krijgt nog geregeld eten. We hebben een babyfoon met camera, die heb ik wel af en toe ff bekeken. Heel handig, stoor je je kind niet, maar kun je toch ff spieken. succes weer met werken morgen!!
Sneeuwmees, nog steeds rustig bij jou? In ieder geval lekker afleiding gehad en het weer was er ook wel naar
Ikkie: Door de hormonen van de laatste maanden met de afgelopen maand als extra zetje, ben ik best wat aangekomen in gewicht. Daar komt bij dat ik tot een jaar terug veel sportte en nu dus niet meer i.v.m. whiplash (7 goede jaren,7 mindere toch? Nog maar een jaar of 4 mindere te gaan hihi). Ik heb besloten om, ook al is het niet geweldig, toch d.m.v. shakes wat kilotjes te lozen. Ik zit echt mezelf in de weg. Ik had altijd een platte buik en nu helemaal niet meer, ook mijn armen zitten niet lekker, zeg maar. Ik voel me er ongelukkig bij en als ik nu een nieuwe poging start i.c.m. de bijbehorende hormoontjes zal het er niet beter op worden. Ben dus vandaag gestart. Afhankelijk van hoe dat loopt stel ik misschien de nieuwe poging een maandje uit. Ook lekker voor mijn lijf om even extra bij te tanken. Keuzes keuzes maar van deze ben ik aardig overtuigd
Jordan: wat goed van je dat je wat doet aan je eigen negatieve gevoel over jezelf. Balen dat je niet kunt sporten. Is er geen 1 doet die lukt? Soms kan zwemmen of aangepast fitness nog wel.. Shakes...ik ben er geen dan van, omdat ze vaak niet de goede stoffen geven en je darmen lui maken, met als gevolg dat als je weer normaal gaat eten je weet snel aan komt. Maar dat is niet bij iedereen zo en je moet doen wat voor jou goed voelt. Doe je alleen shakes of ook vast voedsel erbij? Ik hoop dat je je snel weer beter in je vel gaat voelen. Zet hem op Meis, je kunt het! Sneeuwmees: naast jeuk nog geen tekenen? Nog een paar dagen wachten en dan weet je het.
@Jordan: Een goede keuze! Nu kun je je ook even richten op wat anders. Heb ik destijds ook gedaan en toen werd ik spontaan zwanger van Siem. Begonnen met lijnen in april tijdens een mislukte poging van een verse tp. Toen in mei nog een mislukte cryo tp en de cyclus daarna spontaan raak! De focus lag helemaal op het lijnen en was niet echt meer bezig met zwanger worden... Ik vond die afleiding eigenlijk wel heel erg prettig. Zet 'm op meid! Hoeveel kilo wil je afvallen? Ik moet eigenlijk ook nog een paar kilo...maar heb nog geen zin! @Sneeuwmees: Hoe gaat het meisie?
@Jordan: als je inderdaad last hebt van je gewicht, dan is het goed er wat aan te doen. Al is het maar om er geestelijk lekkerder door te voelen. Na mijn mk vlogen de kilo's er bij mij ook aan en voelde me zo pafferig. Binnen no time zat er 10 kilo aan en die kreeg ik er met geen mogelijkheid meer af. Toen ik bij de fertiliteitsarts kwam, kreeg ik er terecht een opmerking over. Ze stelde voor dat ik 'maar' 5 kilo probeerde af te vallen, omdat vaak 1 of 2 BMI punten al het verschil konden maken. Toen had ik ineens een stok achter de deur en ben ik in totaal 9 kilo afgevallen. Nu zal jij niet te kampen hebben met overgewicht (zoals ik), maar weet wel dat als het 'in de weg' zit, je er echt last van kan hebben. Veel succes en hopelijk zit je snel weer strak in het vel. @Noekie: leuke dag gehad gisteren? Zag leuke foto's op fb (van het badje en het doopwater). Hier vanmorgen enorme ongi-krampen, heb maar besloten niet meer te gaan plassen vanaf nu (grapje, hoor). De pregnyl begint nu langzaam uit mijn lijf te gaan, dus denk dat de ongi dan ook door kan (en gaat) komen.
Sneeuwmees, wat rot dat je steeds zoveel dingen voelt. Ik hoop echt heeeeeeel heel heel heel x 1.000.000 hard dat het toch gewoon met zwangerschap te maken blijkt te hebben en dat je hartstikke zwanger bent. Nog even tot de testdatum, maak jezelf niet helemaal gek he meis! Ik heb trouwens geen heftig overgewicht, wel licht overgewicht inmiddels. Maar inderdaad, voel me pafferig, opgeblazen en daardoor zelfs niet fris ofzo, terwijl ik dat wel echt ben hoor hahaha, maar alles staat onder spaning, zo voelt het. IkkeB, ik ben er op zich ook geen fan van hoor, voel me altijd schuldig als ik mezelf op rantsoen zet, maar voordeel heeft wel dat deze shakes alles hebben wat je nodig hebt qua vitamines. Ik doe nu even de heavy methode, 3 shakes per dag maar bij deze shakes (ik doe Weight care) bereid je de shakes met melk of yoghurt, mag ik 2 stuks fruit, bouillon en rauwkost en kom ik aan de 800-1000 kcal. per dag. Ik heb ooit Modifast gedaan, dan mag je geen fruit en kom je op 500 kcal. per dag. Dit zal ongetwijfeld iets minder snel gaan maar is zeker gezonder. Ik zou het liefst langzaam gaan maar dan kom ik in de knoei met de ICSI. Oh ja, qua sporten, ik mag niet zwaar trainen dus sportschool schiet niet op, ik mag niet mountainbiken (wat ik altijd deed) of hardlopen (wat ik 3x per week deed) en ik skate enorm veel en dat raden ze af maar dat wil ik wel weer gaan proberen. Ik hou van bewegen dus ik wil zoooo graag weer. Gisteren trouwens wel de coolste schoenen ooit laten staan vanwege mijn rug. High heels (mag ik niet op lopen) van Calvin Klein met een oranje lijn die onderaan liep en de zool was ook oranje. Ik was helemaal verliefd, ze waren afgeprijsd naar 110,- en ik heb ze NIET gekocht. Hahaha. Noekie, ik hoop dat dit de afleiding is die ik nodig heb. Hihi. Mocht ik het wel halen ga ik wel gewoon starten eind van de maand/begin volgende maand anders stellen we het een maand uit. Ik zou het liefst 15 kilo willen lozen (dan zit ik op mijn gewicht van vorig jaar) maar dat gaat me niet lukken in zo'n korte tijd maar met 5 - 7 kilo ben ik al blij. Dan val ik weer in de categorie gezond gewicht en ik zal niet meer zo opgeblazen zijn. Hoe wil jij van je kilotjes af? Ik heb net gebeld met Gent. 20 augustus een afspraak.
@Jordan: Gent is sneller dan DD dus! Ga je naar allebei de afspraken en neem je dan een beslissing? Niet meer snoepen helpt bij mij al enorm. Mijn schema: Ochtend: 2 crackers met slankie smeerkaas. Tussendoor: rijst wafel. Lunch: Optimel yoghurt met cornflakes en een appel. Tussendoor: een rijst wafel/appel Avond: normaal eten met max 1 x opscheppen. In het weekend mag ik 1 avondje een bakje chips nemen als beloning! En dan elke dag na het eten fietsen. Ik mag met de bekken nog niet zo veel anders helaas. Vorige keer in 2 maanden 8 kilo eraf. Er moet eigenlijk nog 5 kilo nu en dan zit ik ook aan de gezonde kant van de BMI. Maar de vraag is dus wanneer ik weer ga beginnen.... Zaterdag morgen woog ik 77,1 kilo en dat was precies het gewicht van vorig jaar rond deze tijd toen ik zwanger werd... @Sneeuwmees: Krampen zegt nog niets! Die had ik ook heel erg! Owh... ik blijf zo voor je hopen en duimen!
Sneeuwmees: o wat balen van je ongi tekenen!! Jordan: jeetje, zo sportief en dan niks mogen. Dat lijkt me erg vervelend voor je. Wat zeg ik... Frustrerend lijkt me dat. Ik hoop dat het afvallen snel zal gaan. Ik moet nog heel wat zwangerschapskilo's kwijt raken, maar mag nog niet lijnen ivm birstvoeding. Gelukkig daalt mijn gewicht wel lichtjes, maar pff over opgeblazen gesproken. Ik spreek steeds over mijn hangbuikzwijnen buik. ik ben van mezelf wel wat stevig, maar bij mij zit het normaal vooral op mij heupen en benen. Nu dus hangbuik... En steai ( hoe schrijf ik dat?) van mij borsten tot mijn knieen. Vreselijk lelijk. Maar ach als ik dan in de box kijk naar timo weet ik waarvoor dat zo is. Kitty: nog 3 dagen tot de echo. Spannend
Zo juist weer wat leuke gehaakte mutsjes besteld! En de petticoat is van het weekend ook binnen gekomen! Nu nog baby's zoeken die proefkonijntjes willen zijn...
@Jordan: ik weet hoe je je voelt...hihi.. Voor mij werkt Sonja Bakker altijd prima. Mijn probleem bij het afvallen is dat ik eigenlijk altijd hetzelfde eet en hierdoor mijn stofwisseling een beetje in slaap sukkelt. Eet je dan een keer iets anders of extra's, dan zet dat gelijk aan. Bij het sonja bakkeren eet je iedere dag een andere samenstelling van lunch, ontbijt en avondeten. Dus de ene keer een zwaarder ontbijt en een lichtere lunch en een andere keer weer een zwaarder diner of wat nootjes of een glaasje wijn 's avonds. Doordat mijn lijf dan niet mee goed weet wanneer nu wat komt, wordt het extra aan het werk gezet en val ik dus af (terwijl ik dus meer eet dan ik gewend ben ). @Ikke: ja, mijn onderbuik is ook getransformeerd in een waar pantervel en mijn borsten hangen er ook wat treurig bij. Maar ja, inderdaad, als ik dan mijn zoontje weer aankijk, dan denk ik. Goh, wat zeur ik. Overigens was voor mij bv een goede afvalmethode, want enkele weken na de bevalling was ik zelfs nog 3 kilo lichter dan voordat ik zwanger werd. @Noekie: we doen hard ons best jouw baby proefkonijntjes te bezorgen. Die kinderwens doen we natuurlijk niet voor onszelf, maar alleen maar om voor jou modellen te creëren.
Bij mij werkte sonja ook altijd goed. En extra fijn, je hoeft niet na te denken wat je gaat eten, heerlijk!! Ook south beach werkt goed. ( en vooral snel in het begin, omdat je twee weken geen koolhydraten en suiker binnen krijgt. Daarna ga je de tweede fase in en mag je weer af en toe fruit en cracker. De eerste weken liegt het er echt af. En ja bv zorgt iddook wel voor wat gewichtsverlies. Hopelijk blijft dat zo. En ik kan straks weer extra gaan bewegen als mijn energie/bloed weer meer wordt. Mijn eetlust is wel weer terug, dus latig om niet/ weinig te snoepen.. Noekie; je bent welkom om timo op de foto te zetten, maar hij is alleen geen newborn meer en dan schijnt het lastiger te zijn.