IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Owww spannend zeg!

Jullie mogen al heerlijk aftellen :D

ik heb sinds gister de magische 12 weken gehaald!
    Hahaha ik blijf nog even optellen ;)

Beeb doet t goed naar mijn idee...de kilo'tjes komen er lekker bij buikje groeit goed. en t hartje van beeb gaat nog steeds als n sneltrein tekeer ;) vanmorgen nog ff snel geluisterd :)

Vanavond lekker op kraamvisite ben erg benieuwd naar de kleine meid van onze vrienden.

2. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hier trouwens sinds vanmiddag uit school zoontje lief ziek thuis met koorts.
    Ik heb t idee dat ie n voorhoofdholte ontsteking heeft. we kijken t nog even aan als t niet beter wordt door de paracetamol ga ik ff de ha bellen...
    Vanavond blijft ie lekker thuis met oppas...

3. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @BE: Blijf jij nog maar eventjes lekker optellen! Je bent in ieder geval de 1e spannende fase voorbij. Op naar de 20 weken echo!

Het virus heerst toch nog wel erg van de verkoudheid en griep.
    Tobie is vanmiddag lekker thuis gebleven. Hij was helemaal op na een ochtend school (incl gymles).

We hebben de box in de kamer gezet naast de bank en tobie heeft al helemaal zijn plekje gevonden. Zal even kijken of ik er een foto van kan maken.

4. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    De Woezel en Pip box. De andere box moet nog naar beneden gehaald worden...

Bijgevoegde bestanden:

5. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Oja en de voorweeën zijn ook weer terug. Dus mijn lichaam zal wel weer herstellende zijn...

Het blijkt dat ook in de laatste weken van de zwangerschap de baby alle weerstand van de moeder gebruikt om zelf met goede weerstand geboren te worden....
    Dus ben toch maar weer aan de extra vitamine C!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: gefeliciteerd met je 12 wkn grens. Het eerste (misschien wel grootste) stress gedeelte zit er op. Vervelend dat je zoontje ziek thuis gekomen is. Ik dacht dat de piek over zijn hoogtepunt heen was, maar er vallen nog steeds mensen om om mij heen. Hopelijk steekt hij je niet aan, want griep en zwanger is geen prettige combinatie.
    @Noekie: ik ben zelf ook maar even aan de vitamine C begonnen. Schattig hoe je zoontje bij de box zit. Is hij er zich goed van bewust dat hij heel snel een broertje gaat krijgen?

7. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Hij krijgt wel door ja dat het nu snel kan gaan gebeuren. We praten er ook veel over nu en betrekken hem overal bij. Hopelijk voelt hij zich dan straks niet gepasseerd.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: zal voor hem inderdaad een hele overgang zijn. Maar aan de andere kant ook wel weer leuk.

Ons zoontje was er nooit zo mee bezig, maar ik merk de laatste tijd wel bij hele kleine baby's dat hij erg geïnteresseerd is. Dit weekend had hij een beeldje van een baby ergens gevonden en hij was heel druk met DE baby. De baby moest slapen, de baby moest een dekentje en moest vooral overal heen gesjouwd worden. Toen hij ook nog zei dat hij ook een baby wilde hebben, brak mijn hart stiekem toch wel.

9. cybell

cybell Niet meer actief

@All: Hey meiden! Weer ff een berichtje van mij :) Had nachtdiensten vandaar dat ik er ff midner was!
    Hier is alles goed. Ben sinds mn nachtdiensten ook weer ongi, een voor mij mooie cyclus van 38 dagen gelukkig!
    Ook heb ik de brief van het Spaarne binnen Jippie :)
    13 maart mogen we er heen en hebben die dag om 13:30 een hysteroscopie (de zoveelste) en om 14:40 een afspraak bij de anesthesie voor als er een operatie nodig is.
    Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen... maar ergens denk ik dat ze er weinig van zeggen aangezien ik dus al eens geopereerd ben aan mn baarmoeder, maar goed we gaan het zien!
    Aftellen dus naar maart!

@BE: de 12 weken, meis heerlijk dat je de eerste spannende fase goed door gekomen ben! Natuurlijk blijf je nog wel ff optellen, snap ik helemaal zou ik persoonlijk ook doen haha :)

@Noekie: Snap dat het voor jullie zoontje ook spannend is idd! Maar nog maar even en dan zijn jullie met zijn 4en :)

@All: Ik heb volgens mij even iets gemist :p Maar volgens mij hebben een hoop hier al kinderen? Hebben jullie je andere kindjes ook met behulp van de MMM gekregen of gewoon spontaan zonder problemen?

Zo ik ga nu weer eventjes verder werken, heb nu avonddienst :)
    Fijne avond alvast meiden!

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Cybell; fijn dat je de brief binnen hebt. Nog even geduld, maar dan toch weer een stapje verder. Ik heb nog geen kids naast het mannetje in mijn buik. Succes met je avonddienst. Wat voor werk doe je ook al weer?

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Cybel: fijn dat je de brief binnen hebt voor het Spaarne en in maart terecht kunt. Ben benieuwd of ze wat voor je kunnen betekenen. Ook fijn dat je evt. ook gelijk geholpen kunt worden, want de wachttijden zijn zo lang daar.
    Ik heb inderdaad al een zoontje (van ca. 3,5 jaar) en die is puur natuur verwekt. Ik was in ronde 1 direct zwanger. ;)
    Werkse nog even!

12. cybell

cybell Niet meer actief

@IkkeB: Ah oke, maar als het goed is idd over een week of 14 hebben jullie een mooi mannetje :)
    Ik ben dialyse verpleegkundige, vandaar mn onregelmatige werk.

@Sneeuwmees: Wat bijzonder dan he... de eerste in ronde 1 direct raak en nu dan zoveel problemen... ik snap dat soms echt niet.. heeft jullie gyn daar ook wat over gezegt?

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Cybel: er lijkt, behalve mijn leeftijd (en dus verminderde vruchtbaarheid), geen verklaring voor te zijn. Met mijn tweede zwangerschap was ik ruim 39 inmiddels en was ik ook binnen 4 maanden zwanger, wat ook niet slecht was voor een oud besje als ik. Maar na de miskraam is het helaas niet meer gelukt, vandaar mmm.

14. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Cybell: Ik heb inderdaad ook een zoontje van 4 jaar (okt 2008). Hij is met behulp van Clomid gekomen. Eerst 1 jaar thuis afgewacht en toen naar de gyn. 3de cyclus reageerde ik pas op 150mg en dat was meteen raak.
    De tweede is dus een langer verhaal geworden met een hoop mislukte pogingen. En uiteindelijk na 2 mislukte ivf pogingen dus spontaan in mekaar gezet.

Ik wist al wel heel vroeg (14 jaar) dat zwanger worden lastig zou worden voor mij. Dat kwam destijds door een buikoperatie en daar zou misschien wat beschadigd zijn geraakt. In 2007 werd toen ook PCOS door de gyn geconstateerd.

15. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Situatie:
    Kitty17 ICSI-5, 1e kindje
    Jordan: ICSI-1, 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje
    Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam)

Afspraken ziekenhuis:
    13 maart: Cybell Afspraak dr. Emanuel Spaarne ziekenhuis ivm probleem baarmoeder
    25 april: Mees intake DD

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:

NOD
    27 januari: Cybell
    13 februari: Mees

zwanger:
    Noekie, 26 februari 2013 (spontaan na 2 x ivf), jongen
    Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje
    IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen
    BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI)

Echo's en controle's:
    Noekie: 7 februari: controle VK, 09.00 uur
    Noekie, 7 februari: 14.10 uur groei echo gynaecoloog ziekenhuis
    BE, 8 februari: 10.15 uur Nekplooi meting
    Tori3, 19 februari: 8.45 controle VK
    BE, 25 februari: 14.50 uur controle/groei echo gynaecoloog
    BE, 2 maart: 11.15 uur geslachtsbepaling echo Jan de Koning
    BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo
    BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1)
    Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan)
    Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC)
    Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1)

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Noekie, morgen weer controle dus :). Spannende dag!
    En goed dat je extra vitamine C neemt nu, dan gaat er tenminste ook wat naar je eigen lichaam ipv alles naar de kleine man
    Leuke foto trouwens van de nu al trotse broer bij de box! Heb jij dus straks 2 boxen beneden??

Cybell, fijn dat het goed met je gaat (miste je al een beetje hoor! Al ben ik deze week ook niet veel geweest, alleen mee gelezen voor de rest ook druk). En de afspraak staat nu dus, hoop voor je dat ze toch iets voor je kunnen betekenen in het Spaarne.
    Werkse vanavond!
    Voor mij is dit ook het eerste kindje. Na 2 jaar zelf proberen, nadat ik 10 maanden met de pil was gestopt ongeveer zwanger maar mk en daarna nog weer een mk en toen maar naar het ziekenhuis gegaan. Stom is dat ... als je besluit om te stoppen met de pil (wilde daarna ook perse een half jaar wachten met écht proberen) dat het dan zo lang duurt om zwanger te raken en ook nog es eerst mken mee te moeten maken.

Sneeuwmees, vind het zo apart dat je op zich wel snel zwanger raakt eerst en dan nu niet... maarja dat ligt natuurlijk aan de leeftijd en dus de kwaliteit van de eitjes. Jullie doen zo goed je best en er zal toch echt wel weer een goed eitje tussen moeten zitten ... Ik hoop het zo voor je met de 3e IVF poging dat het raak mag zijn! En tot die tijd wel blijven proberen, want wie weet is dat ene eitje er in een van de cyclussen voordat je naar DD gaat.
    En kan me voorstellen dat je ff moet slikken als je dan hoort van je zoontje dat ie ook zo graag een baby wil.

BE, 12 weken voorbij :) super!!! Hopelijk gaat het weer wat beter met je zoon.

ikkeB, 26 weken alweer :), schiet ook al zo op bij jou. Ben benieuwd hoe dicht bij elkaar wij gaan bevallen.

Ego, vandaag een lange dag gehad op het werk ; na het werk ook nog een borrel i.v.m. afscheid van een collega, dus pas om kwart voor 7 thuis. Normaal op woensdag vrij, maar deze week donderdag dus morgen. Aah lekker even uitslapen morgen, dat kan ik wel gebruiken.
    Gisteren zwangerschapsgym met partner gehad. Was erg leuk en informatief. M'n vriendje weet nu hoe hij me kan ondersteunen en masseren. En ook weet hij nu hoe de baby er als het goed is uit gaat komen (en wat ie moet doen als het opeens snel gaat en de vk niet op tijd is: controleren of de navelstreng niet om het nekje zit) ... hihi. Hij had zelfs ook vragen dus ik was helemaal trots op 'm!
    We zijn er nu beide klaar voor ;)
    Oh, wat ben ik moe ; zo maar lekker op de bank liggen.

17. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Tori: We hebben 2 boxen nu ja. Eentje in de woonkamer en eentje in de eetkamer. Ik zit best vaak in de eetkamer omdat daar ook de administratie staat en de laptop.
    Wij wonen in een opgeknapte boerderij met een voor- en achterhuis. Wij wonen voor en mijn ouders achter. Die hebben straks ook nog een box in hun woonkamer staan. Lekker gemakkelijk dus!

Morgen inderdaad een spannende dag. Ik hoop dat mijn hoesten niet alles in de war gaat schoppen.

En lekker uitrusten morgen jij! Even bijtanken!

18. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb trouwens gister mijn automaatje in moeten leveren bij mijn oom en vanmorgen weer in een schakelauto gereden omdat Tobie naar school gebracht moest worden.
    Nou ik heb het geweten! De hele dag ontzettende pijn gehad in mijn schaambot. Alsof het in de brand staat. Ik kan bijna niet meer in beweging komen en heb weer uitstraling naar mijn benen.

Als morgen de gyn weer over een keizersnede begint ga ik er voor. Ik kan mij nu gewoon niet voorstellen dat daar nog een baby doorheen moet gaan. En waar ik dan de kracht vandaan moet halen....

Het geeft wel meer zenuwen voor morgen zeg!

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: veel succes morgen! Zie dat je twee afspraken hebt op een dag. En...hopelijk morgen ook meer duidelijkheid wanneer die kleine uk nu eindelijk gaat komen.
    @Tori: fijn dat je morgen even bij kunt tanken. Ja, ineens onverwacht een lange dag kost enorm veel energie. Ik had gisterenavond ook een brainstormsessie van het werk. Vanaf 's morgens 8 uur tot 's avonds 9 was ook een beetje veel van het goede en was ik ook helemaal total loss (en ik ben nog niet eens zwanger).

20. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Dat zijn ook lange dagen. Maar je hebt al weer weekend nu toch!?!?

Zo dadelijk inderdaad naar de vk en vanmiddag naar de gyn.
    Zenuwen!!!!!

Deel Deze Pagina