Hey lieve meiden, danknjullie wel voor de lieve berichten. Ik ben vanavond ontslagen uit het zh en daarna zijn we even relaxed uit eten geweest. Nu weer lekker thuis. Ik moet iedere dag terug naar het zh om weer ctg's en echo's te maken. We verwachten dat kleintje niet al te lang meer op zich laat wachten maar we hopen wel dat ie nog twee weken zo ie zo blijft en mag blijven zitten. De aankomende ctg's en echo's zullen ons dat gaan vertellen. Dinsdag uitgebreid consult en gesprek bij mijn eigen gyn van hoe nu verder etc.
Be: fijn dat je naar huis bent. Er komt nog een heftige periode voor jullie aan. Ook als de kleine nog 2 werken blijft zitten wordt hij veel te vroeg geboren, wat de nodige risico's met zich mee brengt. Hij zal dan ook in het ziekenhuis moeten blijven. Ik duim dat hij nog wat kamer mag blijven zitten.
@Bianca: jij dacht gelijk maar even lekker uit eten om de smaak vna het zkh eten weg te spoelen. aar goed dat jij vroeg in de zwangerschap al lekker doorgepakt hebt met het klaarmaken van de babykamer, want dat gaat niet lang meer duren voor de kleine uk er gebruik van gaat maken. Lekker relaxen nu (alsof je dat nog niet genoeg in het zkh hebt gedaan). We denken aan je! @Ikke: mijn man was erg blij met het weekendje weg. Ik had een tijdschriftenpakket gekocht (en hij dacht dat dat zijn cadeau al was). Hij was daar al erg blij mee, maar toen ik zei dat er nog een verrassing was en dat dat een paar dagen weg was, werd hij nog blijer. Hij heeft vanmiddag al gelijk de site van landal zitten bekijken en is erg blij met 'mijn' keuze voor het park. Hij had die week vrijgenomen van zijn werk met het idee dat we dan gezamenlijk iets zouden gaan doen. Maar toen bleek een collega van mij ook net iets geboekt te hebben (en van mijn baas moet er altijd een van ons tweeën zijn). Ik durfde dus niet alsnog ook voor die week vrij te vragen. Hij zag daarmee dus al de 'vakantie' week in het water vallen (en hij kon ook niet meer schuiven omdat ervoor en erna al andere collega's vrij waren). Omdat ik dus geen vrij kan krijgen, werk ik dus die week gewoon van maandag t/m woensdag en donderdag gaan we gelijk even weg tot zondagavond.
@Bianca: Doe het kalm aan meis! Hopelijk kan de spruit nog minimaal 2 weekjes blijven zitten. Niet gedacht dat we voor jou al een lijstje moesten gaan maken met datums van de bevalling... Dikke knuffel!
@Sneeuwmees: Heerlijk een weekendje weg! Wat een leuk cadeau om te mogen geven! En hier heb je zelf natuurlijk ook veel aan! Even tijd voor jullie zelf als gezinnetje! Naar welk park gaan jullie?
Ikke, we weten maar al te goed de risico's en de gevolgen van een vroeggeboorte met groeiachterstand hihihi daar hoef je ons niks over te vertellen hoor Dochter lief is ook te vroeg geboren en ook nog eens met 6/8 weken groei achterstand. In principe is zij dus ook met 29-31 weken geboren zeg maar. Ook zij heeft toen nog in t zh gelegen en in de couveuse etc. Vandaag om 10.45 uur weer ctg en dan om 11.30 uur afspraak met de gyn. Morgen om 08.30 uur de ctg en dan om 09.10 uur afspraak met de gyn. En dan na vandaag of morgen worden de andere ctg's van deze week in gepland. Sneeuwmees, een van de redenen dus ook dat wij zo vroeg aan het kamertje zijn begonnen Maar lekker zeg meid er ffies tussen uit. Heerlijk, goed geregeld! Lekker samen genieten en even alles op zij zetten.
BE, wow meis, schrikken zeg. Ik ben het hele weekend niet op zp geweest dus lees je avontuur nu net pas. Wat fijn dat je wel weer thuis bent en dat ze de controle hoog houden. Ik hoop ook dat hij minstens nog 2 weken bij je blijft zitten hoor. Rustig aan maar, alle beetjes helpen, toch? Sneeuwmees, leuk weekendje weg. Even er tussenuit kan geen kwaad Mijn man had het gister moeilijk met vaderdag. Hij zei, ik heb er nooit zo bij stil gestaan maar nu besef ik me dat ik dit misschien nooit zelf mag meemaken. Een vriend van ons werd ongepland papa maar die is super leuk met die kleine en de mama had een brief geschreven voor papa van de kleine. Was super lief. Dat stond op internet en dat raakte mijn man echt. Hij was er gewoon stil van. Daar was ik dan weer op mijn beurt ondersteboven van omdat je het gewoonweg niet verwacht. Betekend in ieder geval echt dat hij net zo graag wil als ik!!!
Be: ik weet het van je dochter ja. (mijn tekst r was ook niet bedoeld om je iets bij te brengen, meer een constatering). Ik vind het gewoon naar dat jullie wee die hele poespas aan moeten gaan. Het krijgen van een kindje is hoor jullie in welke opzichten 'een groot avontuur'. Pff elke dag zh. Intensief hoor. Maar wel erg goed dat ze je kleintje zo goed in de gaten houden. En in dit stadium is elke 24 uur in de baarmoeder van belang voor de ontwikkeling.
@Bianca: een drukke tijd dus voor de boeg met veel zkh-bezoekjes. Maar ja, het is voor het goede doel! @Noekie: we gaan naar het park Hoog Vaals, in het uiterste puntje van zuid-limburg. Dus even helemaal in andere sferen. Mijn man had al een lijstje gemaakt met wat hij allemaal wilde bekijken daar (en ik had mijn lijstje ook al in mijn hoofd). We komen nog tijd te kort. @Jordan: heftig, meid! Kan me voorstellen dat het bij jouw man hard binnengekomen is (en ook weer bij jou om hem zo verdrietig te zien). Toen ik de miskraam had, richtte mijn man zich voornamelijk op mij (en ik had ook even weinig oog voor zijn verdriet ). Later viel het mij pas op hoe diep zijn teleurstelling en verdriet was dat het misgegaan was. Geef hem maar een lekkere dikke knuffel! En ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij nog heel veel foute tekeningen, versierde wc-rollen en andere knutselbrouwsels gaat krijgen.
@Sneeuwmees: Heerlijk meid! Prachtige omgeving! Dat wordt dan inderdaad nog drukjes. Er zit helaas altijd te weinig tijd in een vakantie. @Jordan: Wat heftig voor jullie zeg! Toch bijzonder om te zien hoe je man hier op reageert. Die schat! Die teksten doen mij zelfs nog zeer omdat ik weet dat er koppels zijn die het zo graag willen maar waar het zo moeilijk voor gaat. Ik ken het gevoel ook en weet hoe dat binnen komt.
Noekie succes met lijnen! Je kunt t meid! Jordan, heftig hoor, maar ergens toch ook wel fijn te weten en te voelen dat je partner het net zo graag wil als jij. Soms ga je aks vrouw zijnde toch even twijfelen of je man dit allemaal wel wilt, of nog wilt. Er komt zo veel bij kijken er komt zoveel op je af... althans ik had dat gevoel soms wel om heel eerlijk te zijn... Vandaag toch even een dipje gehad geloof ik Vanmorgen aan de ctg gelegen, en weer een echo gehad. Kindje lief is echt te klein, hartje deed het goed vanmorgen zo nu en dan een dipjemaar niet ernstig te noemen zeg maar, dus ik mocht ook gewoon weer lekker naar huis. Met twee gynaecologen besproken hoe nu verder... Morgen ochtend vroeg nog een ctg en een echo, en dan hoef ik "pas" de 24ste weer terug te komen. Mocht ik intussen weer last krijgen van harde buiken, vocht verlies, bloed of slijmverlies moet ik gelijk bellen en weer komen. Als beeb qua bewegingen ook maar iets veranderd moet ik ook aan de bel trekken en dus gelijk komen. De mogelijkheid bestaat dat ze me dan weer opnemen, maar goed dat zij dan zo Verder hoef ik nu dus niet meer iedere dag aan de ctg, of ik moet het zelf niet vertrouwen dan mag ik bellen en koppelen ze me weer aan Ze gaan het nu dus per week bekijken. Als de flow van de navelstreng veranderd wordt ik gelijk opgenomen, en zullen ze me gaan inleiden. Mocht de flow gewoon goed blijven, maar staat beeb stil met de groei wordt ik ook ingeleid. Tot en met de 34ste week willen ze het dus per week aankijken. En dan tussen de 34ste en de 37ste week gaan ze hoe dan ook inleiden. Ik hoop dat jullie t nog een beetje kunnen volgen/begrijpen. De groei van t beentje staat nu op 28.3 en t buikje op 27.5 Geschat gewicht nu is 1272 gram.
Baby BE, grow!! Hoop voor je dat de placenta toch nog z'n werk doet en de kleine de komende week flink groeit. Hij is nu echt nog te klein en het zou zo fijn zijn als jullie na de bevalling met z'n allen snel naar huis kunnen. Ik duim voor je! Zorg maar goed voor jezelf en de beeb. Noekie, succes met lijnen! Je kunt het . Ik moet m'n buik ook gaan trainen, hij lijkt weer groter te worden (en ik ben niet zwanger haha). Ik zit lekker in de tuin met de kleine prinses die een slaapje doet. Gisteren had ze een regeldag, vandaag weer een relaxdag .
Sneeuwmees, leuk kado voor vaderdag! Een weekend weg zaljullie goed doen . Wij gaan deze week ook een paar nachtjes weg, ben benieuwd hoe dat is met de kleine. Jordan, mannen kunnen ook best emo zijn dus . Wel fijn te weten dat je man het ook zó graag wil! Maar jullie gaan papa en mama worden hoor!!
Sneeuwmees, ik hoop dat je voorspelling uit komt. Hahaha. Dat we maar snel verblijd mogen worden met foute wc rollen Noekie, kan me voorstellen dat je dat gevoel ook nog steeds hebt want jullie hebben daar toch ook midden in gezeten. Dan ken je het gevoel wel, helaas! Maar lief is 'ie. Fijn gevoelig hahaha. BE, die kleine moet gewoon lekker doorgroeien bij jou, dat is de beste weg toch Ik duim lekker voor je, dit keer dat de kleine doorgroeit. Weer eens wat anders dan duimen voor zwanger worden toch Wel fijn dat je niet iedere dag hoeft maar wel aan de bel kunt trekken mocht het nodig zijn. Qua man, ik weet dat hij dit traject spuug beu is (net als ik) maar net als ik dankbaar is dat de mogelijkheid er is en dus door wil. Tori, jaja, het bestaat nog En jij, sporten voor je buik? Ik heb trek in van alles en dat is in mijn geval het teken van ongesteld worden in veel gevallen (zelfs tijdens dieeten had ik dat alleen rond mijn 'ongesteld moeten worden periode). Het zou dus zomaar kunnen dat ik ineens ongesteld word en dan het dillema...toch starten met prikken of 1 maand rust + dieet? Lastig! Pffff! Tori,
Tori, qua geschat gewicht lijkt t me wel mee te vallen hoor.... Bij 31 weken hoort dat 1500 gram te zijn, Bij 30 weken 1300 en bij 29 weken 1100 gram. In t zh houden ze t buikje aan als achterstand wat ik begreep. Al lijkt t mij logisch dat ze een gemiddelde van alles nemen... dat zal ik morgen nog eens navragen hoe hun dat nou echt zien/berekenen.
Jordan, dat is idd een iets anders Dank je wel Wat betreft je dilemma... ik weet niet hoe jullie zitten qua vakantie etc, maar ik denk dat ik in jouw geval begonnen was met prikken. Mocht deze poging niet slagen, zou ik een rust periode inlassen en je dan pas bezig houden met lijnen. En dan evt daarna mocht het nodig zijn, de volgende poging starten in bijv gent of dd. Dan heb je de rest van de zomer (als we die nog krijgen) geen polonaise aan je lijf en kun je ff lekker bij komen en evt nog t een en ander laten onderzoeken, mochten er nog dingen zijn die niet onderzocht zijn zeg maar. En aangezien ze in gent en dd meer en uitgebreidere onderzoeken doen lijkt me dat dan een hele goede oplossing... Hmmm hoop dat je me een beetje begrijpt. Maar hoe dan ook meis het is uiteindelijk jullie beslissing. Ik hoop dat je voor je zelf de juiste keuze maakt meis.
@Bianca: ik hoop dat de kleine zich voorlopig nog eventjes happy voelt in je buik (en jij het ook allemaal nog een beetje vol kan houden, ook niet onbelangrijk). @Jordan: lastig wanneer je moet gaan starten. Een poging is hoe dan ook stressvol, dus afgezien van het lijnen, is het ook belangrijk of jij het nu (geestelijk) ziet zitten om te beginnen. Ik kan in juli ook weer beginnen. Een van de redenen dat ik dan wel juist wil beginnen is dat het merendeel van mijn collega's op vakantie is en ik dus de poging vrijwel ongestoord (zonder ogen op me gericht) kan doorlopen. @Tori: lekker een paar daagjes weg. Met een kleintje is het altijd spannend, maar vaker ben je als ouder bezorgder dan dat de kleine ergens last van heeft (weet ik inmiddels uit ervaring ).