@BE: Wat een verhaal weer! Jullie maken het wel ontzettend spannend hoor! Dus er is kans dat je volgende week misschien al gaat bevallen als ik het zo goed begrijp?
Noekie, ja t is allemaal wat he? Soms stiekem wel t idee dat t ons niet mee mag zitten Ja de kans om volgende week te bevallen is er inderdaad. Hier in Ede wouden ze zo ie zo rekken tot aan die 32 weken omdat je dan in een gewoon zh mag bevallen. Ervoor moet je naar een academisch ziekenhuis met een neonatologie afdeling. Maar ja Ede wil natuurlijk zelf de cijfertjes en de centjes hebben he? Althans zo zien wij dat wel... beetje krom gedacht mss maar toch... Het is nu gewoon echt kijken en afwachten wat die doppler meting nog gaat doen en evt de ctg... daar vanuit wordt gekeken of er moet worden ingegrepen, en zo ja hoe... spoed keizersnee of gewoon inleiden. En al leiden ze in, als beeb t niet trekt wordt het dan alsnog een spoedkeizersnee. Blegh... das echt t enige waar ik tegen op zie... Verder: vind k et enorm spannend
Het komt allemaal goed meis! Alles met de dag bekijken! En kan mij voorstellen dat je tegen een keizersnede opziet maar als het zo is dan is het gewoon zo. Als het maar gezond geboren wordt!
We gaan er wel vanuit dat alles goed gaat he? En ja als t een keizersnee wordt dan zij het idd zo daar verander je niks aan. En idd t gaat erom dat beeb gezond ter wereld komt. Ik zit nu lekker in mn remi bij de Ikea in Amersfoort aan t onbijt Heerlijk Moest even wat kunststof bakken halen voor mn man en zoontje
@Bianca: wat een verhaal weer, zeg! Maar nu begint het inderdaad toch wel erg spannend te worden. Is de kans groot op complicaties met de kleine bij de bevalling? In dat geval kun je misschien (ondanks dat dat niet leuk is) uit voorzorg al voor een geplande keizersnee kiezen. Weet je man na al die extra echo's en onderzoeken nog steeds het geslacht niet? Nou, meid, ik denk aan je! @Noekie: fijn dat de kleine zo goed gegroeid is. Had hij nu ook weer prikjes gehad? Zag weer een mooie foto van de kleine man voorbij komen. Het fotograferen gaat je goed af, zo te zien. @Tori: zwemmen is inderdaad ook lekker, al schijnt het hier niet zo'n subtropisch paradijs te zijn, als ik de foto's mag geloven. Maar voor nood is het fijn te weten dat zoiets bestaat. Fijn dat de kleine weinig last van de prikjes heeft gehad, behalve meer slapen. Maar dat is zo af en toe voor je zelf ook best lekker. Ons zoontje wilde gisteren op zijn vaste tijd ineens gaan slapen. Nadeel was alleen dat hij wilde dat we dan allemaal maar gingen slapen. Maar achteraf bleef hij alleen maar klaarwakker en aan het klieren, dus toch maar weer van bed gegaan en naar de kamer. Later op de avond nog een poging, alleen had hij toen bedacht dat hij in het ledikantje wilde gaan slapen. Prima (en graag zelfs), alleen had ik dat niet aangevinkt op het boekingsformulier en dan blijk je dus geen matras te krijgen. Het ledikantje staat er standaard, maar dus niet het matras. Dus toch maar tussen ons in. Meneer had het vannacht op mij voorzien en lag continue te draaien, horizontaal en te trappen (tegen mijn rug of buik). Mijn man en ik dus iets of wat gebroken wakker geworden vanmorgen, behalve ons zoontje die klaarwakker en goed uitgeslapen is. Mijn man is nu even broodjes halen en dus een matrasje regelen. Het zou mooi zijn als hij vanaf nu (weer) in een eigen bedje gaat slapen. Geeft ons allemaal iets meer nachtrust. Het is hier nu bewolkt en wat regenachtig. We waren van plan met een stoomtrein te gaan (omdat je dan droog daarin kan zitten als het slecht weer zou zijn). Maar nu blijkt die trein maar af en toe te rijden en pas op zondag. Dus nu weer wat anders verzinnen.
BE, laten ze je wel schrikken zeg, door te zeggen dat het absoluut niet goed zit. Pffff. Krijg er de rillingen van. Maar morgen weer een check up. Tori, ik was niet aan het spookrijden hoor. Hahahaha, kreeg een melding op mijn navigatie van een spookrijder op een andere snelweg Dus daar zat ik weer eens onzin van te maken. Prikje zit er weer las ik! En Noekie die kleine van jou mag weer even door. Sneeuwmees, leuk huisje? Wel een matige nachtrust iig hihi. Ik ben nog niet ongesteld. Gisteravond was ik bij mijn zusje en terwijl ze de andere 3 kids op bed aan het leggen was had ik die kleinste (7 maanden) even. En die was wat onrustig dus ging ik met haar lopen. Legde ze steeds haar hoofdje op mijn schouder, zo schattig. Echt een lachebekkie is ze trouwens, word je helemaal blij van!
Be; ik woon bijna naast de ikea en de koffie staat klaar. Ik hoop voor de kleine dat ze nog niet gaan ingrijpen en dat hij nog lekker even verder mag groeien bij jou! Jordan; wat fijn dat je zo kunt genieten van je nichtje. Ik hoop Zo dat je die mooie momenten ooit mee mag maken methe eigen kindje. Sneeuwmees; maak er een super mooi weekend van, ondanks het weer. Timo hier onrustig, alleen snap ik niet wat er is. Gisteravond 3 uuronrustig. Vanacht wilde hij na zijn fles om 5 uur niet meer slapen en nu ook wat huilerig. Maandag op dinsdag was dat ook al zo. Zolang hij maar bij me ligts wil het wel, maar als ik hem weg leg.. Als we wandelen gaat het ook goed, maar het regent vandaag en de regenkap ligt nog in de auto. Kut!
Ikke lees nu je berichtje pas Ik ben net thuis, anders was ik gerust even langs gekomen... Woon jij heel toevallig op nmr 13? Jordan ik ben er niet enorm van geschrokken hoor, ik hoorde het zelf ook gelijk al. Weet je wat t ook is... beeb is erg nou ja zeg maar mega actief en dat is alleen maar in ons voordeel. Sneeuwmees, bij iedere bevalling heb je een risico kans... t enige wat bij ons in t ergste geval kan gebeuren is dat beeb zn hartslag het niet aan kan. De weeen dan he? Bij milou ging dat ook zo, maar is ook goed gekomen. Beeb zal makkelijk door t geboorte kanaal kunnen omdat mijn bekken echt helemaal los is zeg maar en beeb is niet enorm groot Ik zal niet bewust zelf oo voorhand kiezen voor een keizersnee, puur vanwege mijn bekken. Maar als de arts echt zegt dat het moet, leggen we ons erbij neer en zal dat gewoon gaan gebeuren. Lekker als je zoontje vanavond lekker in een eigen bedje kan slapen. Een goeie nachtrust is ook voor jullie enorm belangrijk. Slaapt je zoontje veel/vaak tussen jullie in?
Oja, na al die echo's weet man lief nog steeds niet wat het wordt... Zegt ie lekker, maar k weet wel beter Van de week ging ik premature/dysmature/couveuse kleding bestellen voor t geval dat, en toen keek ie sneaky mee... Daarna zat ik op de lief lifestyle site maatje 44 te bestellen kijk ik in mn winkelwagentje, vraagt ie wat ik aan t bestellen ben Hmmmm en t was knal blauw! Daarna heb k em ff lekker om zn nek gehangen en heeeel slijmie gevrwagd of ie t nu wist... begint ie te leggen zegt ie neeeee Nou dan weet ik al genoeg hoor Hij heeft trouwens vanaf t begin af aan al gezegd dat t een jongen zou worden. Met dat ik de eerete posi test in handen had zei hij t al.
Be; ik woon niet letterlijk naast de ikea, maar aan de andere kant van de snelweg. Met de uto en ik er met 3 minuten of zo. Op de its denk ik 10.
Ah ok... ja laatst zei je t al dat je er dichtbij woonde en toen wij vanaf de a28 een keer naar de ikea gingen kwamen we langs n huis met geboorte slingers toen was timo net geboren dus dacht dat zal wel humor zijn als ze daar woont maar je zit aan de andere kant van de a1 dan?
IkkeB, lief dank je wel ze is echt zo schattig. Maar dat zijn de overige 3 ook hoor. Echt leuke kids en mijn zusje laat me ook wel zeg maar. Als het aan haar ligt zit ik uren met die kids ze zijn allemaal nog jong. De oudste is 5, een van 2 en een half, een van anderhalf en de jongste dus 7 maanden Gaat het met jou en Timo goed? BE, zeker fijn dat de beeb zo actief is. Stelt ook weer gerust natuurlijk!
Be; Ja in kattenbroek. Jordan: zo dat is flink pittig, zoveel jonge kids.. Ik vind 1 soms al pittig. Met timo en mij gaat het goed. Al heb ik nu ff een dipje. Timo is ineens veel aan het huilen. Er is iets met hem, maar kan er mijn vinger niet op leggen. Dat is zo frustrerend en ik word er echt mega onzeker van. Er vloeien flink wat tranen. ( ook erg moe dus weinig slaap). Maar verder is timo echt een geweldig mannetje!!!!!
@Ikke: kan het geen groeispurtje zijn? Bij ons had je op het consultatiebureau eens per week een weeg-halfuurtje. Dan kon je even binnenlopen om je kindje te wegen, maar daar liep dan ook altijd een verpleegkundige rond, waar je dan vragen aan kon stellen. Zeker in zo'n beginperiode dat het soms best pittig is en omdat je je kindje nog zo moet leren 'kennen', was dat voor mij soms best prettig even met mijn vragen en onzekerheden naar toe te gaan. @Bianca: ons zoontje slaapt normaal nooit tussen ons in, alleen op vakantie mag dat. Toen hij klein was had hij steeds een soort van verlatingsangst (denken wij) als hij dan in een bedje in een vreemde omgeving moest gaan slapen raakte hij compleet in paniek. Daarom wilde hij de 'boel' graag bij elkaar houden (dus tussen ons in slapen) zodat hij wist dat we dan niet stiekem weg zouden gaan. Het matrasje is nu gebracht en we hebben straks het bedje in 'onze' slaapkamer gezet. Hij wilde er al gelijk in. Ben er even bij gaan liggen, maar hij was zo in slaap gevallen. Hopelijk gaat het vannacht ook zo. @Jordan: ik dacht ook gelijk hoe pittig het is om 3 zulke jonge kinderen te hebben. Maar vaak is het voor de moeder gewoon omdat die niet anders gewend is. Lekker dat je af en toe even lekker met ze kan kroelen.
BE, logisch dat het je het spannend vind. Dat vind ik ook en ik hoop zo voor je dat je iig de 32 weken haalt!
En btw, over het geslacht, wij weten het nu, maar ruim voor de echo hadden wij ook een vermoeden en we hadden gelijk . En mijn ouders en schoonouders hebben ook een voorgevoel en dat klopt ook! Wel grappig hoor dat je man zegt dat hij het nog steeds niet door heeft
Ikke, het is niet gek hoor dat je er soms even door heen zit, en dat de tranen even vloeien. Lekker laten gaan Onze dochter heeft ook zo'n periode gehad, het hielp bij haar erg om haar op der buik op mn arm te leggen en heerlijk te lopen of staand wiebelen. Het is erg moeilijk om bij zo'n kleintje in te schatten wat het mankeerd... Wanneer huild hij veel? Als hij alleen in zn bedje ligt? Zo ja hoe ligt hij in zn bedje? Sneeuwmees, heeeeel herkenbaar Onze dochter had dat ook. We hebben haar zelfs een keer tijdens een vakantie in Epe savonds laat naar mijn schoonmoeder gebracht. Eenmaal bij mn schoon moeder lag ze op bed en was ze vertrokken. Jordan, heerlijk dat je zusje gewoon je ding laat doen met haar kindjes, het lijkt ook mij idd erg pittig hoor zo dicht op elkaar. Als ik hier soms kijk hoe t gaat tussen mijn kids... pffff daar heb ik mn handen soms al vol aan en die zijn nu 10 en 8. Zit 1,5 jaar tussen...
Kitty de 32 weken heb k "hier" al gehaald a.s zaterdag voor t zh ook. Bij ons heeft nog niemand gezegd dat t een meid wordt. Echt iedereen zegt dat t een jongen wordt. Alleen Jordan hier zei dat ze t gevoel had dat t een meisje zou worden...
@Kitty: weten je (schoon)ouders inmiddels wel dat hun vermoeden juist was? Of houd je het nog even spannend voor hun? Ik zie in jouw banner staan dat je 16-7 een echo heb met 30 wkn. Maar denk dat je 16-8 bedoeld, of niet? Hoe voel je je verder? @Bianca: ja, kinderen zijn gevoelige wezentjes. Je weet vaak niet wat er in de koppies omgaat. Merk wel dat nu mijn zoontje wat ouder is en we hem dus ook beter (van tevoren) kunnen uitleggen wat er gaat gebeuren, alles ook beter gaat. We zijn vandaag naar Aken geweest. Grappig dat je letterlijk halverwege een straat ineens in een ander land bent en ook plotsklaps de huizen en de inrichting (gordijntjes) veranderen. Toen we vanmorgen tegen ons zoontje zeiden dat we naar Duitsland gingen, zei hij gelijk. Oh, gaan we naar de dokter. Het weer is meegevallen, maar we hebben wel vaak van die miezerregen gehad. Dus echt terrasweer zat er niet in. We wilden een mooie dom bezoeken (en ik had me al weer verheugd om juist daar weer een kaarsje aan te steken). Maar toen we daar kwamen werden net de deuren voor ons neus dichtgedaan. Waren we een paar minuten te laat.:x Daarom maar in een andere kerk een kaarsje aangestoken (en voor de zoveelste keer mijn stille wens uitgesproken). Mijn zoontje vond het allemaal wel erg interessant zo'n kaarsje aansteken. Ik heb hem gezegd dat hij dan moest denken aan iets wat hij graag wilde hebben. Toen het kaarsje aangestoken was en wij de kerk uitliepen, zei hij dat hij een ijsje wilde hebben. Een kinderhand is snel gevuld.