IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Noekie: heel veel succes! een vriendin van mij had ernstige bekken klachten. Kon al met zo'n 20 weken niet met werken en dat met name omdat auto rijden niet te doen was. (zelfs als passagier niet). Ondanks dat heeft ze beide kinderen op de natuurlijke manier gekregen. Na de bevalling waren de klachten bij haar vrij snel weer verdwenen gelukkig. Ik ben benieuwd wat jullie vandaag gaan beslissen.

2. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Bij de vk was alles goed. Ik moet ze vanmiddag terug bellen als ik bij de gyn ben geweest.

@IkkeB: Mijn voorkeur gaat ook echt uit naar een normale bevalling maar dan wel ingeleid. IK zie het niet zitten om nog 2 weken zo door te moeten waggelen. De pijn is bijna niet meer te houden.

De vk vond wel dat ik dan aan pijnstilling moest gaan denken (ruggeprik) tijdens de bevalling. Ze is bang dat door de pijn de weeën namelijk niet goed gaan doorzetten. En dat het dan een nog langer verhaal gaat worden. En op zicht heb ik daar nu geen problemen mee. Een ruggeprik is wel de veiligste manier van pijnstilling voor moeder en kind.

3. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Noekie, Succes vandaag meid! Ben erg benieuwd!

Cybel, fijn dat je afspraak staat!

Tori, gisteren is mijn zoontje voor n half dagje naar school geweest. Wat goed ging.
    S' middags ging ik shoppen in Duiven, hij naar oma, belde ze me rond 15.00 uur op of ik hem op wou komen halen, want hij was weer zo ziek als t maar kon.
    Wij stonden toevallig op t punt om weer naar huis te gaan, dus zoon lief weer opgehaald en thuis lekker op bed gelegd.
    Hij heeft geslapen tot we gingen eten.
    Daarna heb ik hem even lekker onder de douche gezet want de kapster kwam gister avond.

Vandaag houd ik em lekker thuis, ondanks dat hij zich goed voelt.
    Hij heeft vanmorgen lekker uit geslapen (voor zijn doen).
    Vandaag kijken we nog even aan of hij morgen weer naar school kan.

4. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Noekie fijn te horen dat alles goed was.
    Ben erg benieuwd wat de gyn vanmiddag heeft te vertellen.

Ruggenprik? hihihi lijkt mij enorm eng ;) Ben helemaal niet bang voor prikken etc maar toch die ruggenprik?! Heb je dat al eens eerder gehad?

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: stap een heb je in ieder geval gehad. Nu de gyn nog. De pijn aan mijn schaambot was ook direct na de geboorte verdwenen. Heel apart om na 5 maanden van dagelijks pijn gehad te hebben ineens pijnvrij te zijn. En ik kan me ook voorstellen dat nog langer zo doorlopen niet echt een optie voor jou zo is. Inleiden en natuurlijk bevallen zou inderdaad een mooie oplossing zijn. Succes vanmiddag!
    @Bianca: jouw zoontje dus weer een terugval. Inderdaad maar even lekker thuishouden en neem aan dat ze volgende week ook vakantie hebben?
    Zag dat jij morgen je nekplooimeting hebt? Vind je het spannend?

Hier inderdaad weer mijn twee vrije dagen. Had er enorm veel zin in, maar had gisteren weer een akkefietje op het werk.
    Ik moest het verslag van mijn R&O-gesprek afvinken en wilde dat net op het eind doen. Toen zag ik bij toeval dat mijn leidinggevende mijn functioneren met 'redelijk' had beoordeeld. Ik was er compleet door uit het lood geslagen. Redelijk kun je opvatten als 'voldoende' (wat zij waarschijnlijk bedoeld), maar redelijk voelt bij mij eerder als 'matig'. Het was al half 6, mijn baas was niet op het werk en vandaag moet het afgevinkt zijn (en ben ik weer vrij).
    Dus ja, wat is wijsheid. Als ik het er niet mee eens zou zijn, kom je in een enorme machtsstrijd met je baas, waarvan ik zeker weet dat ik die niet ga winnen. Zij is heel autoritair en bij tegenspraak bijna rancuneus soms. Dus ja, wil je dat. Ik wil gewoon met plezier werken en heb ook geen zin in een hele strijd (die je niet wint) en waar je waarschijnlijk zelf aan onderdoor gaat. Bovendien mag een leidinggevende een 'mening' over jouw functioneren hebben. Aan de andere kant raakt het ook in je eer en trots om iets te ondertekenen waar je het niet mee eens bent.
    Gisteren dus een hele bel-avond gehad met een vriendin en met mijn man (die aan het werk was). In overleg met hun besloten het voor nu maar gewoon af te 'vinken' als akkoord, maar dan nog wel een keer met haar in gesprek te gaan of ze eens zou willen onderbouwen waarom zij tot 'redelijk' komt en dat ik dat gesprek toch anders beleefd heb. Maar dan dat te proberen in een opbouwende manier, zodat ze het niet als aanval ziet. Nu is dat niet het geschikte moment, omdat ik natuurlijk nog zo gekrenkt ben en dus er te emotioneel bij betrokken ben. En als je zo een gesprek in gaat, weet je zeker dat ik in janken uitbarst, er dingen uitflap enz.
    Maar goed, het hele gedoe heeft me vannacht toch behoorlijk wakker gehouden en nu zit ik nog met een onwerkelijke waas in mijn kop. En dat terwijl ik zo'n zin in mijn vrije dagen had.

6. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Ik weet wie er gaat winnen... :D
    Tenminste als het zich niet alsnog eerder spontaan komt melden...

biancaelisabeth; 10 februari, 3940 gram en 52 cm
    ikkeb; 11 februari, 3780 gram en 53 cm
    tori3: 12 februari, 3880 gram en 54 cm
    noekie: 13 februari, 3840 gram en 52 cm
    mees: 14 februari, 3920 gram en 53 cm

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    oooooooh spannend Noekie!!! :D

8. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Situatie:
    Kitty17 ICSI-5, 1e kindje

Jordan: ICSI-1, 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje
    Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam)

Afspraken ziekenhuis:
    13 maart: Cybell Afspraak dr. Emanuel Spaarne ziekenhuis ivm probleem baarmoeder
    25 april: Mees intake DD

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:

NOD
    27 januari: Cybell
    13 februari: Mees

zwanger:
    Noekie, 26 februari 2013 (spontaan na 2 x ivf), jongen
    Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje
    IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen
    BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI)

Echo's en controle's:
    BE, 8 februari: 10.15 uur Nekplooi meting
    Noekie, tussen 11-15 febr staat er een inleiding in de planning
    Tori3, 19 februari: 8.45 controle VK
    BE, 25 februari: 14.50 uur controle/groei echo gynaecoloog
    BE, 2 maart: 11.15 uur geslachtsbepaling echo Jan de Koning
    BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo
    BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1)
    Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan)
    Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC)
    Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: je maakt het wel spannend, zeg! Maar dat betekent dat je nu heel snel moeder gaat worden. Ook spannend, toch?

10. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Heel spannend ja! Ergens volgende week heb ik gewoon weer een kleintje in mijn armen liggen.

Maar heb ook echt de zenuwen nu hoor! Ik moet mij nog even goed inlezen hoe dat inleiden in zijn werk gaat precies.

11. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Whaaa noekie, spannend!

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    ff snel voordat ik naar m'n werk ga:

BE, succes bij de nekplooimeting vandaag! Dat gaat ook gewoon via echo toch, dus kan je mooi weer ff kijken naar jullie beeb.

Sneeuwmees, hopelijk heeft de nachtrust je goed gedaan en heb je vandaag toch een lekkere vrije dag. Ik ken het gevoel van beoordeling ... vorig jaar ook een hele rare gehad en toen ik vroeg om hoe ik het dan moest verbeteren had ie geen antwoord... Echt belachelijk! Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. Gelukkig wisten mijn leidinggevenden in Londen vorig jaar wel beter en heb toen toch loonsverhoging gehad. En ach dit jaar, maak ik me er sowieso niet meer druk om want ben straks lekker 4 maanden van het werk af!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: brutale vraag, maar zou je misschien dat clearblue houdertje nog een keer toe willen sturen (mag ook bij het geboortekaartje erbij in). Ik kan me voorstellen dat als de kleine er is, je even niet aan zp en dit soort dingen wil denken. Maar voel je vooral niet opgejaagd, hoor!
    @Tori: dank je! Het voelt raar. Ik heb de indruk dat mijn baas wat dingetjes die ik (in haar ogen) verkeerd heb gedaan mee heeft laten wegen in de eindbeoordeling. En dat is iets wat ze los zou moeten zien. Iemand kan ook 'goed' functioneren en toch fouten maken of verbeterpunten hebben. Zij kan dat blijkbaar niet los van elkaar zien. Ik denk dus dat ik haar ook maar met 'redelijk' beoordeel, als ik de kans krijg. Want ook bij haar nog voldoende verbeterpunten. Vandaag maar even niet aan proberen te denken. En volgende week is ze lekker op vakantie en hoop ik dat het ergste rotgevoel weer wat weggezakt is. Ik kan er toch niets aan veranderen (en ook ik houd mezelf steeds maar voor als ik zwanger ben, dat ik dan straks ook lekker een paar maanden helemaal niet meer aan werk hoef te denken, alleen moet ik nog even zwanger zien te raken).

14. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Ik zal het van het weekend nog op de post doen. Incl 3 teststrips erbij. Die zijn nog over namelijk.

Kan dat in een gewone envelop trouwens?

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Noekie, dat komt dichtbij ineens. Tijd is hard gegaan he. Niet normaal. Succes, bijna lekker genieten van een klein hummeltje in je armen!

Sneeuwmees, balen zeg dat die vrouw die jou beoordeelt geen tegenspraak dult. Slechte eigenschap maar ook typisch het geval van een vrouw die het gevoel heeft dat ze zich voortdurend moet bewijzen ofzo. Ga je wel een gesprek met haar aan over hoe jij je voelt bij haar opmerking?

Meiden, ik moet weer terug lezen want ik ben weer een tijdje afwezig geweest, hopelijk gaat het goed met jullie allemaal.

Ik had een rare week. Maandag had ik EMDR, een therapie die je van je prinkangst af zou kunnen helpen. Heeft iets te maken met herrineringen van het ene naar het andere deel in je hersens verplaatsen. Klinkt hocus pocus maar is wetenschappelijk aangetoond en nu afwachten want ik ben snel aan de beurt om mezelf een shot te geven hihi. Dinsdag en woensdag had ik vrij, mijn moeder moest een katherisatie (onderzoek aan hart en bloedvaten) omdat ze steeds kortademig is en aangezien mijn mama alleen is wilde ik bij haar zijn, sowieso mocht ze na die katheterisatie niet autorijden maarrr... mams woont in zeeland en werd geholpen in Terneuzen. 2 en een half uur rijden bij ons vandaan. En het was maar goed dat ze werd nagekeken want 90%! van haar kransslagader zat dicht geslibd. Dat verklaart de kortademigheid. Dus ze werd gedottert en kreeg een stent geplaatst. Al met al 2 dagen mee in de weer geweest en gisternacht ook blijven slapen en heeeeel vroeg opgestaan om naar mijn werk toe te gaan. Gelukkig gaat het goed met haar.

Maar eigenlijk zou ik vandaag ongesteld moeten worden, dinsdag ging ik naar de wc en (niet smakelijk, sorry), heel veel raar, dik, klonterig oud bloed. Ik schrok me kapot. Ik heb dat 1x eerder gehad en dat was een vmk... Ik heb wel naar MCK gebeld en aangegeven dat ik ongesteld ben geworden maar was echt onwijs raar. Nu in ieder geval volgende week donderdag echo en dan de avond waarschijnlijk meteen prikken, anders uiterlijk de avond erop. Benieuwd of het dit x gaat lukken allemaal :)

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    BE, wat een schattig kamertje. Echt heel leuk geworden!

17. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jordan. Emdr is een methode die heel veel gebruikt wordt. Niks vreemds. Is is bedoeld om trauma's te verwerken/ een plekje te geven. Is je menstruatie na die klonten wel tewoon door gezet??

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ikke, ja had er al over gelezen voor maandag maar lastig uit te leggen aan mensen omdat veel denken dat het eoa zweverig iets is terwijl dat niet zo is. :) Het is met name oud bloed gebleven maar nu wel bijna over.

19. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Jordan: Is het wel een menstruatie dan?

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Denk het want het heeft bijna 3 dagen geduurt en zo lang duurt een menstruatie bij mij meestal ook. Ik had natuurlijk bij die echo ook een follikel van 14 mm voordat die ineens van de radar verdween. Als ik zwanger was geweest dan had dat volgens mij ook niet gekunt daarom ga ik er maar van uit dat ik gewoon ongesteld ben geworden.

Deel Deze Pagina