IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: alvast veel succes morgen! Moet je ook weer helemaal naar achteren in het zkh lopen? Iedere keer dat ik daar voor de punctie was, bleef ik me er maar over verbazen, dat de afdeling verloskunde in zo'n uithoek zat. Het kind zou al spontaan geboren worden, voor dat je bij de beste arts aangekomen bent. Ik ben heeeel benieuwd wat ze gaan zeggen morgen! Ik ga aan je denken!:p
    @Tori: fijn dat het kdv goed aanvoelde, al kan ik me voorstellen dat het ook heel onwerkelijk was. Ik moest 2 maanden na de geboorte voor een gesprek naar mijn werk, om te bespreken hoe alles ging en hoe we het allemaal zouden gaan doen met het werk als ik weer zou gaan beginnen. Ik ben onderweg toen al begonnen met huilen. Het idee dat ik straks weer naar het werk moest, weg bij mijn mannetje, maakte me zo verdrietig. Maar het is goed gekomen, al was het begin even moeilijk. ;)
    @Cybell: hele fijne vakantie weer! Goed de batterij maar weer opladen, want na de vakantie gaat het dan echt weer gebeuren!!
    @Noekie: ik schrok ook een beetje van je lange werkdag. Waren er zieken of collega's vrij?

2. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees,

Dank je wel :D

De fertiliteits afdeling en verloskunde/gynaecologie zitten gescheiden van elkaar voor zo ver ik weet en zag geloof ik.
    Waar jij en ook ik dus zijn geweest voor de punctie etc is niet waar ik moet zijn begreep ik.
    Maar ik kan het mis hebben hoor ;) We zien het morgen wel...

Slapen wil nog niet echt... last van mn buik, maar k kan niet plaatsen wat het is... Beeb beweegt gewoon lekker, maar mn buik doet zeer, heb niet echt harde buiken, en k hoef ook niet naar de wc....
    Mss onbewuste zenuwen???

3. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @BE: Ik zal uitkijken hoor met te veel werken. Dit was hopelijk ook eenmalig. We hadden die dag een nieuwe collega en 1 zieke. Dus alle werk bleef liggen tot na sluitingstijd. Ik moest i.p.v. 1 nu 3 taken op mij nemen en dat ging dus niet zo goed!

Ik heb om 9 uur een afspraak met de arbo arts en vanmiddag met de uwv arts. Ik ben sinds deze week dus weer op mijn normale uren van 3 x 8. Op zicht gaat het wel redelijk maar moet inderdaad uitkijken met wat ik doe. Niet te lang staan enzo...

Heel veel succes straks in Nijmegen!

4. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Jeetje BE, jij was nog laat wakker. Hopelijk hoefde je vanochtend niet al te vroeg eruit om naar Nijmegen te gaan.
    Misschien heb je gewoon last van de blauwe plekken in je buik van het drukke getrappel van de kleine ;). Ik had dat namelijk wel van Yvi, oh die kon ook zo flink trappen. Nu buiten de buik ook, die beentjes gaan graag de lucht in.

Sneeuwmees, ik denk dat ik ook wel n traantje kan laten als ik straks weer aan het werk moet en haar smorgens 'tot vanavond' zeg. Ik denk ook in m'n hoofd 'straks vergeet ze dat ik haar mama ben en is ze net zo lief bij een ander', maar goed... Dat is natuurlijk een onzin gedachte want ze is nu bijna elke dag de hele dag door mij verzorgd.

Oh, maar twee berichten op deze pagina (wat ik terug lees om te schrijven), even naar de vorige pagina ...

5. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Oja. Trots op Siem!

Gisteren zijn voederpatroon omgegooid!

17 uur warm eten (bloemkool) ipv zijn flesje om 15 uur omdat hij sliep. Toen om 20.30 papfles en hoppa naar bed. Heerlijk door geslapen tot 7.00 uur! :D Mama blij!!

Hij werd vanmorgen om 7.15 weer wakker.
    07.15 papfles en dan hopelijk vanaf nu dit schema
    10.00 fruit
    12.00 fles
    16.00 fles
    17.30 groente
    20.00 papfles

Ik ben benieuwd...

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    #2446 Tori3, 4 jul 2013
    Laatst bewerkt: 4 jul 2013
    Cybell, leuk dat je even weer wat hebt geschreven en je wel mee leest. Aah lekker op vakantie naar Kroatië! Wij zijn er vorig jaar geweest en dat was een super vakantie, dus dat wordt zeker genieten voor jullie.
    Ja, de weken vliegen voorbij... Maar genieten heb ik gedaan hoor, elke dag weer en Yvi geniet ook steeds meer naarmate ze meer kan. Zo leuk om te zien, ja daar geniet ik zo van!

Noekie, goed geregeld dan dat je hem pas vanaf vlgd jaar naar het KDV gaat doen. Bij ons was geen wachtlijst, dus wij waren meteen geplaatst.

IkkeB, heerlijk dat jullie mannetje nu ook de nachtslaap te pakken heeft, zo krijgen jullie ook weer genoeg slaap. Misschien krijg je nog weer een keer een nachtvoeding, heb ik ook nog wel een keer of twee gehad, maar verder blijft ze snachts tussen de 7 en 9 uur achtereen slapen. Jullie Timo vast ook!

Om 7 uur heb ik haar gevoed en daarna viel ze weer in slaap :). Dus ik kan rustig ontbijten en dan zo ff lekker douchen. Daarna haar wassen en aankleden en dan zijn we weer klaar voor de dag. Hopelijk vandaag weer zo'n, want die heb ik gisteren een beetje gemist.
    Ik ga vandaag voor zover mogelijk alles bij elkaar pakken wat mee moet naar m'n ouders, want daar gaan we morgen (voor onbepaalde tijd) heen.

7. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Wauw! Dat klinkt goed zeg! Dan heb je bekant toch nog een hele avond voor je zelf en je mannetje als ik het goed begrijp ;) neem aan dat Toby ook lekker bijtijds gaat slapen.
    Toppie hoor! Voorbeeldig kind! ;)

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Noekie, dus ze kunnen vanaf 5 maand al groente krijgen? En wat slaapt hij al lekker lang! Plaats je nog weer es een nieuwe foto in je album :), ben wel benieuwd hoe groot ie nu is!

9. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Tori, ik hoefde er niet vroeg uit voor Nijmegen hoor, maar wel om de kids naar school te brengen. ;) k had evt wel kunnen blijven liggen, want mannlief isnook vrij vandaag. Maar voor t geval dat er toch maar uit gegaan en mee geweest de kids weg brengen. Want stel je voor dat ze me houden in Nijmegen, dannheb ik ze niet gezien ;) hahaha
    Ik ga er niet van uit hoor, denk dat k vandaag gewoon thuis kom met goed nieuws ;)
    We blijven positief! :D

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    BE, heb je geaccepteerd :D Uiteraard!!! En ja die tegendruk. Shit zeg. Ze ging echt volle bak met d'r gewicht op m'n buik staan drukken terwijl de slager zelf met d'r naald nog ff door zat te wroeten. Maar ik ben vooral bang dat ze m'n slagader raken (ik weet het, triest om zo te denken maar ja hahaha) en ik haat infuzen. Zo....dus dat hihi. ;) Succes vandaag in Nijmegen!!

Noekie, dank je wel voor je berichtje, super super lief!!!! :) Heb je de rest van de week wel wat meer rust of blijft het rennen en vliegen?

Tori, waren ze allemaal verliefd op je prinses? :D

IkkeB, ja dat was echt fijn want ik zag het al gebeuren dat ik toch niet mocht beginnen. Gisteren ging het nog sneller. Mijn man wilde ik er altijd bij hebben maar die zat met zijn mobiel te spelen en ik heb heeeeel zacht (sneaky) zelf die spuit gezet. Echt in 5 seconden was het geregeld. Jeueuej! ;) Fijn dat Timo doorslaapt! Nog naar buiten gekund?

Cybell, ja eindelijk weer verder :) Jij fijne vakantie en als jullie terugkomen heb je al bijna je afspraak staan. Succes en eerst even lekker genieten!!!!

Sneeuwmees, en? Ei gedetecteerd?

Ik heb mijn vanavond mijn vuurdoop met de Menopur. Ben benieuwd. Ik voel me goed alleen barstende koppijn en miselijkheid (had ik vorige x ook) en ik ben me toch moe! Maar alles voor een kiddie ;) Fijne dag!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: succes vandaag! Ik zag al dat je zo laat nog wakker was. Die kleine van jou moet straks een geweldige voetballer worden, als hij je nu al zoveel buikpijn bezorgt. Ik zal straks aan je denken.
    @Tori: ik heb zelf ook dat ik het liefst voor mijn zoontje zorg. Moest in het begin ook uitkijken dat ik mijn man niet helemaal stalkte met mijn adviezen hoe hij het allemaal moest doen. Mijn man kwam een keer gezellig naar mijn werk met de kleine en had ons zoontje toen een gruwelijke combinatie van allerlei kleertjes met hele verkeerde sokken aangedaan. Het kostte me moeite er niets van te zeggen, dus kon mijn tong afbijten. Maar moet zeggen dat ik het met de tijd iets makkelijker kan loslaten, maar ik bel altijd nog wel even een keer naar huis vanaf mijn werk, dat het toch wel fris is en hij even een lange trui of jasje aan moet doen, of dat hij met eten even daarop moet letten (of dat moet geven). Je blijft moeder, hè?:)
    @Jordan: je wordt nog een natuurtalent als junk! Hartstikke goed, hoor! Ik weet dat ik ook wel eens gevraagd heb of mijn man me wilde spuiten, maar ik werd daar juist ontzettend zenuwachtig van. Dus ik doe het liever zelf.

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hihi Sneeuwmees, gruwelijke combi en dan naar je werk komen hihi. Ach, het is lief bedoelt ;) Mijn man injecteert wel de vloeistof met Pregnyl en zal dat waarschijnlijk ook wel gaan doen met de Menopur omdat die zuiger wat hoger zit vind ik het lastiger om in te drukken, maar die naald plemp ik er toch echt zelf in. Moet er niet aan denken dat hij dat doet hahaha. Vertrouw hem hoor maar hij is als de dood voor naalden dus nee, zit er niet in. :D

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: die pregnyl vond ik ook altijd spannend. Maar de laatste keer heb ik hem helemaal zelf moeten doen (klaarmaken en zetten) en was eigenlijk best trots op mezelf....hihi.. Oefening baart kunst, al heb ik liever niet teveel oefening op dit gebied en hoop ik zo snel mogelijk zwanger te zijn.
    @Ikke: vroeg me de hele tijd al af of het uiteindelijk nog opgelost is met de deur van de badkamer?

Ik ga me zo maar eens op de strijkwas storten. Anders moet ik mijn zoontje ook hele gruwelijke combinaties aan gaan trekken omdat hij geen fatsoenlijke kleren meer schoon heeft...hihi...
    Zometeen nog even naar het kruidvat. Had gedacht precies uit te komen met mijn doosjes ovutesten, maar laat mijn ei er nu toch net buiten gaan vallen. Ik mag onderhand wel eens een eigen tegel krijgen in het kruidvat van al mijn sponsoring...hihi..;)

14. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees; de deur van de badkamer... Tja, er zit een mooie nieuwe in, maar die kostte ons wel geld. We konden nog een brief schrijven naar de coulanceafdeling van de verzekering, maar we hadden andere dingen aan ons hoofd. ( lees timo op de wereld zetten) de badkamerboer had nog wel een stuk geschreven om bij te voegen met de uitleg waarom het geen ondeugelijk product was. Maar manlief zou er wat mee doen, maar heeft dit niet meer gedaan.

Be; hoe was het in nijmegen??

Ik heb zo controle in het ziekenhuis, zal vat wel goed zijn allemaal, al heb ik nog wel wat vragen.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: is dat altijd zo dat je nog een nacontrole hebt in een zkh na een bevalling? Dat wist ik niet. Ik moest zelf toen wel, maar dat was omdat ik een keizersnee had gehad. Als het hetzelfde gaat als mijn controle, stelt het niet veel voor (bij mij hebben ze toen zelfs niet naar de wond/litteken gekeken). En ja, begrijpelijk dat het deuren-gedoe geen vervolg heeft gehad. Zoals je nu 1 maand, 1 week en 5 dagen weet, zijn er inderdaad belangrijkere dingen in je leven. :p
    @Bianca: ik kwam ook even spieken of je al terug was en hoe het gegaan was?

Mijn man is nu nieuwe banden onder zijn auto laten zetten. Begin deze week nog even een 'discussie'. Hij vroeg aan mij of we voor oktober wel 'klaar' zouden zijn in DD. Ik zei dat ik dat echt niet wist. In ieder geval dat we dan nog evt. 2 pogingen erop zouden kunnen hebben zitten, maar dat ik niet wist of we dan 'klaar' waren. Het kwam erop neer dat in Duitsland winterbanden verplicht waren en hij nu 'gewone' banden eronder ging leggen en als we nog niet klaar waren of hij dan evt. winterbanden eronder moest laten zetten. Ik zei dat ik het nu wat voorbarig vond om nu al winterbanden te gaan kopen voor iets wat misschien niet nodig zal zijn. Aan de andere kant wil ik het vervolg in DD ook niet laten afhangen van een paar 'rotbanden'. Of dat dat de 'belemmerende' factor wordt om door te gaan na oktober. Maar goed, indirect maakte hij dus ook een opmerking dat we dan toch al zoveel pogingen hadden gehad en het misschien ook een keer klaar kon zijn. Ja, vond dat best even confronterend. Natuurlijk ben ik daar ook dagelijks mee bezig in mijn hoofd. Maar ik vind het nu nog moeilijk om voor mezelf een eindgrens te stellen (door die rotverzekering die maar 4 pogingen vergoedt, word je nl. ook al geconfronteerd met een 'grens', laat staan mijn leeftijd wat ook nog eens meespeelt). Ik heb gezegd dat ik daar nu nog niet aan wil denken en dat ik zelf die streep trek als ik er aan toe ben. En als het zover komt, dan leg ik onder mijn eigen auto (die veel goedkoper is) wel winterbanden.;):cool:

16. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Tori: Je kunt vanaf 4 maanden al beginnen met fruit als je kindje er aan toe is. Maar niet bij borstvoeding! Dan pas vanaf 6 maanden.

Siem krijgt al 2 weken fruit en nu dus sinds gisteren dus ook groente.

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    IkkeB, hoe ging de controle?

En BE, hoe staat het er bij jou voor?

Ik: ben nu met het echte werk begonnen. De Menopur. Wat een gekl**t zeg. Je moet de vloeistof langzaam in de flacon met poeder spuiten, maar daar zit zoveel druk in dat dit zuiger uit zichzelf al naar beneden schiet. Ik kreeg daarentegen de zuiger niet ingedrukt toen de naald in mijn buik zat (heb kleinere spuitjes in de zin van korter en breder dan de meegeleverde omdat die smal zijn steekt die zuiger heel hoog uit maar nu moest man alsnog inspuiten). Nou, here we go en nu voor het echie :)

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: die menopur zou verboden moeten worden, met dat geknutsel en geklooi. De eerste keer ben ik zeker een kwartier bezig geweest. Heb nog even overwogen de hele handel uit het raam te gooien en de brui eraan te geven. Is dit de eerste keer menopur?
    @Bianca: ze hebben je daar toch niet gehouden, hè?;)

19. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ja eerste keer. Ik ben verwend met de Puregon pen hihi. Had jij ook dat probleem dat die vloeistof het flesje met poeder in werd getrokken met een kracht van een paar bar?

Hoop dat alles goed gaat met Bianca idd.

20. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    #2460 BiancaElisabeth, 4 jul 2013
    Laatst bewerkt: 4 jul 2013
    Hoi lieverds :D

Ik mocht gewoon weer naar huis hoor ;)
    Sorry voor de late reactie.

Vanmiddag samen met man lief en de kids even naar de intratuin geweest, daarna ff liggen maffen op de bank, toen avond eten samen met man lief klaar gemaakt, en daarna even naar Arnhem geweest om een dikke voorraad koffie te halen van Nespresso :D

Maar nu het nieuws van vandaag...

Beeb is idd klein, en staat een beetje stil met groeien.
    Ook vandaag weer geschat op 1700 gram. Maar dat was niet zorgelijk volgens de echoscopiste en de professor.

De flow is nog steeds niet goed, en die zal ook niet beter worden.
    Doordat de flow niet goed is werkt de placenta ook niet naar behoren, wat logisch is.
    Ook dit was voor nu niet zorgelijk, ook geen reden dus om hier voor nu beeb te moeten gaan halen, maar het moet wel goed in de gaten gehouden worden.

Het vruchtwater is ook verminderd, wat wel een beetje mijn vermoeden doet bevestigen. Ik verlies sinds een paar dagen al druppel gewijs wat vocht, wat ik herken van mijn zwangerschap van jurryan.
    Ik heb dit geprobeerd op te vangen maar het is toch te weinig om te onderzoeken, volgens de artsen in het zh.
    Ook dit was voor nu niet zorgelijk, maar moet ook goed in de gaten gehouden worden, zowel door zh als uiteraard door mij zelf.

Er is wel een gaatje gevonden in het hartje van beeb, maar zo ini mini dat dat verder geen kwaad kan.
    Wij zijn hier niet echt van geschrokken omdat ik het laatst al aangaf bij de gyn hier in ede.... de flow etc was niet goed, dus ik vroeg aan haar kan het geen ruisje/gaatje in het hartje zijn, nee zei ze dat is het niet.
    Nu blijk ik toch (weer) gelijk te hebben gehad, maar volgens de professor is het niet daardoor dat beeb het niet super doet.
    Het gaatje kan dicht zijn als beeb geboren wordt, maar dit kan ook pas later gebeuren of misschien zelfs helemaal niet.
    Het is geen ernstig probleem en zal dus ook niet voor ergere dingen gaan zorgen.
    Uiteraard houden ze ook dit enorm goed in de gaten.

Volgens de professor, heb ik ook gewoon niet de aanleg etc voor normale "grote" baby's want hij vond onze andere twee kids ook kleintjes.

Het advies vanuit Nijmegen van meneer de professor;

Opname is voor nu niet nodig, beeb doet het verder goed en beweegt nog voldoende.
    Halen is dus nu ook nog geen optie, mits er iets drastisch veranderd.
    Volgens hem moet het haalbaar en mogelijk zijn om de 37 weken te halen en mss zelfs wel de 38. :D
    Mocht er wel iets veranderen dan wordt het natuurlijk alsnog eerder gehaald, maar we streven naar die 37 weken.
    Ik moet van hem morgen bellen naar t zh in Ede voor flow meting en ctg voor volgende week.
    Ede mag niets zelf ondernemen, alles moet in overleg met Nijmegen, daar hebben wij nu wel op gehamerd. ;)
    De week erop moet ik terug komen in Nijmegen bij dezelfde echoscopiste en professor gynaecoloog, om daar weer een flowmeting te doen etc.
    We hebben het ook over bevallen gehad, en ik mag in Nijmegen bevallen.
    We hebben besloten om voor/tot de 37 weken en bij laag geboorte gewicht in Nijmegen te bevallen.
    Mocht beeb alsnog netjes op gewicht komen, en de 38 weken halen, zullen wij gewoon in Ede bevallen. Dit omdat er dan verder geen zorgen zijn en qua gewicht beeb wss gewoon gelijk mee naar huis zou mogen en daar dan niet hoeft te blijven, want we willen niet dat beeb in ede komt te liggen na alles wat we daar hebben mee gemaakt.

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb nog nooit zulke duidelijke echo's gehad, nog nooit hebben ze in ede zo uitgebreid alles opgemeten.
    wat werd gemeten:

hoofdomtrek
    buikomtrek
    lengte scheenbeen
    lengte bovenbeen
    lengte van de armen
    lengte van de voet
    afstand tussen de oogkassen
    grootte van de kleine hersenen
    grootte van de rest van de hersen, meerdere dingen, maar met moeilijke namen ;)
    Maagje wel of niet gevuld en goede aan en afvoeren
    dit zelfde geld voor de niertjes etc
    't hartje werd van voren bekeken en vanaf achteren,
    ook de ribbetjes werden bekeken
    de ruggenwervel werd bekeken in 3/4D, de kromming etc werd allemaal goed bekeken.
    vruchtwater werd gemeten
    er werd naar de placenta gekeken, en uiteraard de navelstreng.
    ook werden zelfs doorbloedingen van mij en die van mij naar beeb bekeken.

Verder heeft de professor gezegd dat ik vanaf nu echt rust moet gaan houden.
    Alle energie die ik verbruik komt niet ten goede aan beeb, omdat er te weinig reserves zijn zeg maar waar beeb op moet kunnen groeien.
    Wat houd dat voor mij in?
    Ik mag zo goed als niet meer autorijden, niet meer fietsen, maar dat deed ik toch al niet meer ivm mn bekken.
    Niet meer shoppen, geen boodschappen meer doen, nog geen tasje meer dragen. Zelfs om een bakkie koffie f een glas drinken moet ik gaan vragen.
    Ik moest extra hulp gaan inschakelen. Gelukkig heb ik die in de huishouding al. en manlief heeft vanaf de 18de ook lekker 4 weken vakantie en daar kjomt dan straks nog een week extra bij ivm de geboorte van beeb. En, misschien neemt hij al een week eerder vrij, desnoods onbetaald.
    We moeten op deze manier met die rust het voor elkaar zien te krijgen dat we die 300-500 gram er nog bij beeb aan kunnen krijgen.
    Als beeb dan geboren wordt en zelf kan eten en zich zelf warm kan houden dan mag het na de geboorte mee naar huis, en hoeft t niet te blijven.

Al met al enorm goed dus. Wij zijn er erg tevreden over.
    Ben erg benieuwd wat ede er mee doet of gaat doen.
    Wij zijn erg blij toch deze stap genomen te hebben.

Deel Deze Pagina