IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: helaas gaat geen pijn en bloed bij mij niet op. Bij mijn vorige zwangerschap was het vruchtje al met 8,5 wkn gestopt en ik dacht nog vrolijk zwanger te zijn tot ik bij 11,5 wkn pas bloedverlies kreeg. Dus geen bloed, stelt me helaas niet meer gerust. Maar goed, we blijven positief en worstelen ons de komende 6 wkn nog wel door.
    Hoe is het met jouw rug?

Vandaag de post al binnen van de vk. Vragenlijsten om in te vullen en foldertjes. Wordt wel heel echt dan ineens. Verder had ik een vriendin afgelopen week verteld dat ik zwanger was en die had een kaartje gestuurd om ons te feliciteren. Dus erg veel 'zwangere' post vandaag.:p

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    IkkeB, haha wat een tattoo tips heb jij, geweldig! Je houdt net als ik er niet van begrijp ik.
    Ik was al nooit veel ongesteld, wel vaak trouwens met m'n 25 dagen cyclus, maar een jaar zonder na de bevalling lijkt me prima haha.
    Nee, niet echt een reden van onvruchtbaar, wel minder vruchtbaar door de slechte kwaliteit van het zaad van m'n vriend.
    Ben ook wel een aantal keer op eigen kracht zwanger geworden maar telkens een vmk. Ik zou heel graag nog een keer zwanger zijn, maar goed nu is nog te vroeg (al zou ik het niet erg vinden als het spontaan nu zo zou zijn ;)) en bovendien wil m'n vriend niet perse een tweede.
    We hebben nog twee cryos in één rietje om terug te plaatsen.
    En jij? Willen jullie tzt nog een tweede en hoe snel?

Sneeuwmees, wat ikkeB zegt: geen hevige pijn en bloed dan zit het goed! Na de echo kan je pas echt genieten, dat heeft iedere vrouw volgens mij, zelfs niet mmm meiden. Aftellen tot de echo en daarna lekker op vakantie.

Jordan, ik duim me nog suf!! En dan straks die intake in DD afzeggen en ook aftellen naar de echo :).

En Cybell, ook jij dit jaar zwanger hoor!!

BE, je mannetje gaat goed he? Heb je hem alweer een keer in bad gedaan? En is hij alweer flink aangekomen, dan duurt het niet lang meer dat ook hij naar huis kan!

Noekie, leuke macro foto's had je gemaakt :). Ik mag die ook graag maken van kleine beestjes (doe ik meestal op vakantie).
    Al gelukt met die 15 foto's?

3. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees; ja dat is waar,pff wachten duurt lang he... Tompidompidom. Tralalalala, zingen maakt het wachten makkelijker hihi.

Tori: als je vriend geen tweede wil is een spontane zwangerschap een goede optie hihi. Wij willen zeker nog heel graag een tweede ( graag net zo'n leuke en makkelijke als deze hihi) tja wanneer... Dat hebben we niet voor het zeggen he, maar als we mogen kiezen dan het liefst met weinig tijd ertussen. Ongeveer 2 jaar vinden wij mooi. Nu doen we het nog veilig iig, voor mijn lichaam is nu zwanger worden niet verstandig. Daarnaast wil ik ook graag eerst van Timo genieten zonder naar de wc rennen om te spugen en hem niet op schoot kunnen doen ivm dikke buik :) maar stiekem voelt veilig vrijen heel dubbel. Ik ga er zeker niet van uit dat er ooit een tweede komt.we hebben al zoveel mazzel gehad dat we zwanger zijn geraakt van Timo.
    Met mijn rug gaat het wel iets beter, morgen naar de fysio. Vandaag nog niks gedaan en als ik Timo verkeerd of te lang til voel ik hem flink. Duimen dat het snel helemaal over is.

4. cybell

cybell Niet meer actief

Situatie:
    Jordan: ICSI-2, 1e kindje
    Sneeuwmees: spontaan zwanger na 3e IVF, 2e kindje
    Cybell ICSI-2, 1e kindje

Afspraken ziekenhuis:
    20 augustus: Jordan intake Gent
    3 september: Jordan OF echo OF doorspreken poging + vervolg
    31 oktober: Jordan intake DD
    7 augustus: Cybell start microgynon/decapeptyl/progynova/utrogestan 3e cryo TP

Punctie/Eisprong:
    17 juli: Jordan punctie

Terugplaatsing:
    20 juli: Jordan verse embryo

NOD
    Vanaf 31 juli: Jordan (testdatum 2-8 maar probeert pas te testen op 4-8, als ongi uitblijft ;))
    6 augustus: Cybell

Zwanger:
    BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI)
    Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje), verrassing ;)

Echo's en controle's:
    Mees, 14 augustus 8 wkn echo
    Mees, 20 augustus, intake vk

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1)
    Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan)
    Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC)
    Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1)
    Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)
    Tori3, 28 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), dochter Yvi
    ikkeb, 22 mei 2013, zoon Timo (spontaan na 2x ivf/icsi)

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop op een mooi verlaat verjaardagscadeautje de komende dagen.
    @Cybell: ik zie weer data in het lijstje staan, dus dat betekent dat jullie er weer voor (kunnen) gaan! Spannend weer, of niet?

Hier een dagje vrij. Morgen weer werken, voor het eerst sinds een half jaar. Mag wel niet vergeten naar het werk te gaan, want het went zo makkelijk om vrij te zijn. ;)
    M'n zoontje moet maandag aan zijn neusamandelen geholpen worden. Had gisteren even filmpjes zitten kijken, hoe het allemaal zijn werk gaat, maar dat is niet zo verstandig als je pril zwanger bent om dan daar naar te kijken.:)

6. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: zie dat is weer een bevestiging van je zwangerschap haha. Het is gelukkig weer om veel ijsjes te eten. Dat kan hij dan maandag mooi doen.

Jordan: gefeliciteerd.

Cybell: ik zie weer een poging voor jou staan. Eindelijk weer actief iets doen. Hoe voelt dat? Ik begin vast met duimen. Ben voor jordan nog bezig, maar dubbel duimen ben ik goed in.

7. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Me zelf ook maar even er bij gezet ;)

8. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ow, meiden wat hebben jullie een hoop gekletst zeg :D

Ik heb een hoop terug te lezen, om op jullie allen te reageren ;)

Kleine man woog vandaag al weer 2070 gram. Hij is 70 gram aangekomen in 2 dagen. Gaat lekker zo.

Vandaag was t manneke niet helemaal in zijn hummetje, vanmiddag last van wat buikkrampjes en behoorlijk last van een snotneus en een soep oogje. Wij hadden al meerdere keren aangegeven dat hij last had van de klimaatbeheersing, maar dat werd afgewimpeld, nu vandaag kwamen ze toch maar tot de conclusie dat paps en mam weer eens gelijk hadden voor de verandering ;)
    We hebben hem nu een tocht vrij plekje gegeven op zn kamertje in t zh, en dat gaat super. Hij wordt nu meerdere keren per dag gedruppeld en zo af en toe zuigen ze zijn neusje uit, met als resultaat dat hij weer goed en lekker drinkt. Aangezien ie vanmiddag amper wat dronk.
    Vanavond om 17.30 uur heeft hij voor t eerst 40cc uit de fles gedronken, en vnv om 21.00 uur dronk hij even snel met gemak 55cc uit de borst. Heerlijk manneke!
    De fles wil ie niet, t is echt een borst kind :D

We gaan nu 4 keer per dag naar hem toe, zodat hij sneller naar huis kan. We kijken nu de 4 voedingen per dag aan hoe hij die drinkt aan de borst, qua hoeveelheid, en dan kunnen we mss t voedingsschema daar op aan passen, dan zou hij dus een/twee voedingen per 24 uur minder krijgen, omdat hij meer aan de borst drinkt dan dat hij eigenlijk mag hebben. Nu hij beter in zn vel zit, en niet meer zo benauwd is, hopen we dat hij ook de fles blijft drinken, want als dat goed gaat en hij dus geen sonde voeding meer hoeft en t zonder de sonde in zn neus goed doet, mag hij mee naar huis.

Dat is echt nog t enige waarom hij nog in het ziekenhuis ligt.
    Vanavond zijn mn schoonmams en haar vriend, mee geweest naar het zh, en hebben zij voor t eerst hun kleinkind vast mogen houden.
    Zij gingen de dag na Jayden zn geboorte 2 weken op vakantie naar Turkije, ze hebben hem dus nog wel gezien, maar vasthouden mocht toen nog niet. En vanavond wel! Wat waren ze trots!!! :D Geweldig om te zien :D

Jordan, meid spannende dagen voor jou! K blijf mega hard voor je duimen meis!
    Heb je vandaag een leuke dag gehad? Hopelijk ben je goed verwend!

Sneeuwmees, voor jou t aftellen begonnen naar je echo's :D spannend hoor!

@ tattoo... ik heb er altijd al een willen hebben tussen mijn schouderbladen in, maar nog nooit t lef gehad om t te doen.
    T zal er wss ook nooit van komen hoor, want op die plek blijkt het behoorlijk pijn te doen. En laat ik nou net een hekel aan zeer hebben ;)

Noekie, sorry vandaag geen tijd gehad om op de app te reageren... slecht he?! Enorm drukke en vermoeiende dag gehad vandaag. En iedere keer als k dacht k ga der ff wat terug sturen, kwam t er weer eens niet van... Morgen hopelijk een rustiger en makkelijker dagje, dan app ik je wel even :D

Nou lieve meiden, sorry als ik nu even iemand vergeten ben...
    Ik ga nu nog even kolven, douchen en dan mijn bedje opzoeken.
    Hopelijk vannacht wel een goede nachtrust ;)

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: de traanbuizen werken inderdaad goed, dus dat 'kwaaltje' zien we dan maar als positief.
    @Bianca: fijn dat de kleine man zo goed groeit. Hopelijk heb je hem snel lekker bij je thuis. Het blijft toch een gedoe dat je steeds uit moet leggen wat er met je kindje aan de hand is. Met zulke kleintjes met (nog) zo weinig weerstand, zou je verwachten dat ze dat toch zelf beter in de gaten houden. Maar gelukkig ligt hij nu lekker uit de tocht!:p
    @Noekie: alles goed met jou? Lukt het met de foto's?
    @Jordan: hoe is de eerste dag van je nieuwe baan bevallen?

Hier weer moederziel alleen op het werk. Een collega 'werkt' al bijna 2 weken thuis. Raar dat ik van mijn baas niet meer thuis mocht werken, maar er wel met meerdere maten gemeten wordt.
    Nou ja, ik vermaak me prima. Heb de foute 500 van q-music aan en dus de volume-knop iets harder, omdat ik toch alleen zit.
    Maak het zelf in ieder geval niet al te laat vandaag. Houdt mijn eigen tropenrooster maar aan.;)
    Maandag vrij omdat mijn zoontje geholpen wordt. Dus een 'lang' weekend, alleen is de reden niet zo leuk.

10. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Mees, hoe laat moet je zoontje maandag?
    Wss zie ik je dan nog wel even :D

Het is idd vervelend en raar dat juist wij de artsen moeten zeggen van hoe of wat, je zou idd denken dat zij beter weten.
    Maar goed, t bewijst wel weer dat mijn gevoel toch steeds juist is :D
    Das dan ook wel weer positief. ;)

Vanmorgen om 06.00 heeft Jayden zelf 30 cc uit de fles gedronken, en vanmorgen na t badderen tijdens de voeding van 09.00 uur dronk hij even snel 65cc!!! weg... Bijna twee voedingen in een keer... :D

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: hij wordt om 8.45 uur geholpen. Ik weet niet hoe lang we erna nog zijn, maar ze zullen hem eventjes een uurtje of 2 uurtjes in de gaten houden (denk ik) om te zien hoe het met evt. bloeden uit de neus gaat en hoe hij reageert.
    En wat knap dat de kleine zo goed (en veel) eet. En zeker na het badderen waar ze vaak moe van worden. Hij is duidelijk een inhaalslag aan het maken. Alleen maar mooi, des te eerder je hem thuis hebt.

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Succes maandag Sneeuwmees!!!!

Jullie hebben veel getypt. Jeetje :) ik heb niet veel nieuws behalve dat ik buikpijn heb...nog geen druppel bloed maar ik hou maar met alles rekening ;) zondag weten we meer. Vanavond en morgen alleen mega druk, ik probeer morgen wat te laten weten:) fijn weekend

13. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @BE: Wat doet de kleine man het toch goed! Echt super!
    Hopelijk mag je snel met hem naar huis!

@Jordan: Denk aan je! Zo lang er geen bloed te zien is blijft er hoop!

@Sneeuwmees: Eigen tropenrooster! Goed bezig!
    Met de foto's gaat het wel lukken denk ik. Ik zal er morgen nog één keer door heen gaan en dan snel verzenden.
    Maandag hoor ik dan het resultaat.

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Nou, ik heb al vanaf vanmiddag buikpijn, vanavond dacht ik wat licht bloed te zien dus ik mijn tactiek ff toegepast (rare maar zeer effectieve tactiek) en dat is ff een quick check met een tampon en daar zag ik wat meer van het gevreesde bloed. Oud, en na het boodschappen doen a 2 uur was er niks uitgekomen en bij afvegen ook praktisch niks maar voor mij weer genoeg om te breken dus ik heb net keihard zitten janken. Ik weet dat het nog niet alles zegt maar ik heb geen vertrouwen meer dat wij ooit een kindje zullen mogen 'hebben'. Dat we ooit papa en mama zullen zijn... Ik vind het oneerlijk en ben ook boos op mij want ik weet inmiddels toch wel dat het toch altijd hetzelfde gaat, kennelijk is er iets in mij wat op de achtergrond in stilte hoopt op iets wat nooit zal zijn en naar de voorgrond treed als de teleurstelling weer eens wordt bevestigd met een huilbui als gevolg. Het doet me pijn om te denken ons hele leven geconfronteerd te worden met blije ouders (ik gun het iedereen maar het is ook een bevestiging naar jezelf zeg maar) en nooit kleinkinderen te zullen hebben, later als 1 van ons komt te overlijden écht alleen te zijn. Dat doet zeer.... Nou ja, we zijn er nog niet, morgen maar testen maar ik denk de uitslag wel te weten :( (sorry ff dippie)

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Ooh Jordan, dikke knuffel!! Nu lijkt het dus alweer dat de embryo niet is blijven plakken :(, wat verdrietig! Goed dat je even hebt zitten janken, dan is dat er uit. Maar nu nog niet denken dat het nooit zal lukken hoor, want het gaat lukken!! Het is alleen sh*t dat het zo je leven beheerst omdat je het zo graag wilt. Ooh duim nog voor je dat het bloed niks zegt! Xxx

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Thanks Tori, lief. Mijn man zegt ook dat ik echt niet zo moet denken maar eerlijk is eerlijk, zo denk ik al sinds de laatste mk. Het frustreert me zo ontzettend. Ik ga zo in de auto (we moeten ff een busje wegbrengen) keihard Blof aanzetten en meekrijssen dat is mijn bluh muziek... Meh. Xx

17. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Jordan: Meisie toch! Hoe gaat het nu? Heb je nog getest vanmorgen?

Het beheerst ook zo je leven en overal wordt je er mee geconfronteerd. Zelfs ook hier. Ik snap je gevoel wel en wou dat ik je kon helpen. Luister naar je lieve man! Probeer er niet zo over te denken en praat er over samen!
    Het gaat je lukken hoor een keer! Dat moet gewoon!
    Knuf! X

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: ach, meis, toch. Zo herkenbaar hoe je je voelt. Toch zou ik je ook willen aanraden toch te testen. Zeker als de menstruatie niet doorzet en je aangeeft dat het oud bloed was. Ik snap je gevoel heel goed. Het beheerst zo je leven. Ik heb wel eens tegen mijn man gezegd dat ik zo verlang naar geestelijke rust. Nu ben je er 24/7 mee bezig. Proberen te bedenken waarom het niet lukt (en zoeken naar de gouden tip), aan de andere kant de groter wordende frustraties waarom bij anderen wel (en zo makkelijk). Ik duim toch nog even door dat deze bloeding een positieve reden had. En mocht dat niet zo zijn, dan zou ik je echt willen adviseren werk te maken van DD. Zij zijn zoveel verder met immunologisch onderzoek en heb in het DD-topic al vele meiden zwanger zien worden, die de hoop allang op hebben gegeven. Iemand had een afspraak in januari en had vorige week gebeld en kan over 2 weken al terecht. Maar dat zijn zorgen voor later. Eerst maar even lekker met blof mee blèren. Lucht altijd op. Dikke knuffel!!

19. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hoi meiden,

Ik heb getest. Weer dat eeuwenoude ultra vage streepje. Deze is helemaal een gevalletje 'mag dit wel gezien worden als streepje?'. Het bloeden is heviger. Nog niet als wanneer ik ongesteld ben en allemaal oud maar bloed is in mijn ogen niet goed en ironisch genoeg rijmt het... Mijn man heeft me wel weer opgevrolijkt, ik denk echt dat ook deze ronde een no go is. Vandaag maar een leuke dag er van maken. Leuke afleiding.

Fijn weekend!

20. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    O jordan, wat leef ik met je mee meis!! Het gevoel is zoo klote en niemand kan het echt weghalen. Muziek hielp mij ook altijd, maar dan om lekker te huilen. Ik hoorde gister avond al iemand heel hard zingen, nu weet ik wie het was ;). Dikke knuffel voor jou! ( bloed zegt niet alles, ik had ook bloed bij timo, maar ik snap je volledig, zeker met jou geschiedenis) hoe voelt dat ultra lichte streepje voor je??

Sneeuwmees: succes maandag.

Deel Deze Pagina