@Sneeuwmees: Het komt vast allemaal goed meisie! Nog even volhouden tot woensdag. Ik voelde mij ook helemaal niet zwanger! Ik heb nog steeds een goed gevoel bij jou en hopelijk laat dat gevoel mijn niet in de steek! Ik mag vanmiddag weer 2 uurtjes gaan werken dus ben erg benieuwd hoe dat gaat. Alles blijft nu redelijk stabiel en heb niet meer hele erge pijn. Dus hopelijk gaat het nu alleen nog maar vooruit!
@Noekie: dank je, meid! Baal zo van mezelf. Zo gestresst en opgefokt wil ik gewoon niet zijn, maar het lijkt vanzelf te gaan. Jij dus weer voorzichtig aan het werk? Ik hoop dat het inderdaad stabiel blijft en vanaf nu in stijgende lijn beter blijft gaan.
Sneeuwmees: die stress, omzekerheid en paniek zijn ook zwangerschaps'kwalen'. Je huilbui klinkt heel bekend!! Nog 2 nachtjes slapen en dan de eerste duidelijkheid. Ik hoop,dat het gevoel van vorige week weer terug komt. Want wat er ook gebeurt, dit pakken ze je niet meer af!!
@Ikke: dank je, meid! Mijn man en ik zeggen ook steeds tegen elkaar dat het toch een goed teken moet zijn als iets zo onverwachts en zo spontaan is gekomen. We zullen het woensdag weten. Mijn man wist gisteren ook even niet wat hij zeggen moest. Ik kreeg een hele opsomming van hem van 'oude' (beroemde) vrouwen bij wie de zwangerschap ook allemaal goed was gegaan. Dus dat het allemaal wel moest kunnen. Het is niet zo druk op het werk, maar er zijn nu wel meer collega's. Verwacht dus wel iets meer afleiding te hebben.
@Ikke: inderdaad. 2 korte nachten waarschijnlijk. @Noekie: hoe is het gegaan op je werk? Nog veel last gehad?
@Sneeuwmees: Het ging wel! Nu erg moe in de rug! Zal erg moeten wennen weer aan het hele werk gedoe... Vandaag zijn mijn visitekaartjes binnen gekomen. Kijken of we zo een beetje werk gaan binnen halen!
@Sneeuw: Meis.. ik zal woensdag aan je denk meis! Ik duim gewoon dat jullie een onwijs goede echo gaan hebben! Het is je zooo gegund! @All: Vandaag ongi geworden en gestart met de pil. 22 augustus start ik met de decapeptyl en 5 septembet start ik met progynova... zoals het er nu uit ziet verwacht ik eind september onze cryo terug te mogen krijgen! Dat is dan ongeveer op een paar dagen na een jaar na de laatste cryo tp wat uitgemond is in een MA. Spannende tijden dus weer!
Situatie: Jordan: ICSI-2, 1e kindje Sneeuwmees: spontaan zwanger na 3e IVF, 2e kindje Cybell ICSI-2, 1e kindje Afspraken ziekenhuis: 20 augustus: Jordan intake Gent 3 september: Jordan OF echo OF doorspreken poging + vervolg 15 september: Cybell Echo bms 31 oktober: Jordan intake DD Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: ong 25 sept: Cybell TP cryo nr 3 ICSI-2 NOD Zwanger: BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI) Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje), verrassing Echo's en controle's: Mees, 14 augustus 8 wkn echo Mees, 20 augustus, intake vk Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1) Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf) Tori3, 28 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), dochter Yvi ikkeb, 22 mei 2013, zoon Timo (spontaan na 2x ivf/icsi)
@Cybell: fijn dat er weer wat afspraken in ons lijstje staan. Jullie gaan er dus echt weer voor!! Spannend om weer met iemand mee te kunnen leven met de periode van terugplaatsing en de spannende wachtweken. @Noekie: lijkt me logisch dat je erg moe bent. Het is toch weer een hele inspanning na al die weken thuis met zoveel pijn. En ook de spanning voor jezelf hoe het zal gaan. Maar even langzaam opbouwen. En leuk dat je de visitekaartjes al hebt. Je maakt er echt werk van. Erg leuk!
Sneeuwmees, nog 1 nachtje en dan is het zover!! Eindelijk de tweede duidelijkheid. ( de eerste was je positieve test) Cybell: spannend hoor!! Ik duim dat het dit keer wel goed gaat.
Sneeuwmees, wat goed om nog steeds die mooie banner te zien. Balen dat je jezelf toch zo up en down voelt maar ook heel begrijpelijk. Bijna echo toch? Cybell, succes met je nieuwe poging Ben erg benieuwd. Ik denk aan je hoor! Alle andere meiden, lees dat het bij jullie goed gaat. Gelukkig hoefde ik niet 10 pagina's door te worstelen. Ik kom even zeggen dat we een besluit hebben genomen. Ik heb de laatste dagen erg getwijfeld. Wel of niet doorgaan... Stoppen maakt me enorm verdrietig, doorgaan...de gedachte eraan put me al uit. Dus we hebben besloten een paar maanden een break te nemen. Ik denk een maand of 5 á 6. Dat hebben we echt nodig. Wel gaan we nog naar Gent (afspraak is volgende week dinsdag) en ga ik nog het gesprek met MCK aan op 3-9 en ook aangeven wat we besloten hebben. Ik hou nog even aan om niet meer zoveel te komen checken dus jullie zien me wel weer verschijnen ook al mis ik jullie wel hoor maar moet gewoon even niet teveel bezig zijn met alles Veel liefs en een dikke knuf!
Lieve Jordan, Wat een wijze keuze en misschien ook wel een hele verstandige. Neem alle rust en tijd die je nodig hebt en vanzelfsprekend dat je hier dan wat minder dan te zien bent. Als je er weer klaar voor bent zijn we er gewoon weer voor je! Een hele dikke knuffel! X
@Jordan: ik denk dat het in jouw geval een heel verstandig besluit is. Als je behoefte hebt aan rust, dan moet je die zeker nemen. We gaan je uiteraard enorm missen in de tussentijd, maar snappen dat je nu even aan jezelf moet denken. Dikke knuffel, meid!
Ben terug uit het zkh. Echo was goed gelukkig. Was erg leuk, want ik had de lieve fertiliteitsarts. Ik zou een andere krijgen (dacht ik) en daar had ik nooit zo'n klik mee. We hebben gelijk de echo gemaakt, omdat ze ook wel wist dat dat het meest spannende is. En ze zei al gelijk na een paar seconden, het hartje klopt. De rest ga ik zo bekijken, maar dan weet je dat alvast. Kon niet voorkomen dat ik toen wel een traantje weg moest pinken. Ze had zelf ook een berekening gemaakt en volgens haar zou ik 7,6 wkn moeten zijn (gezien mijn datum van eisprong). De echo gaf 7,5 wkn aan, dus mooi op schema. Een dag verschil met haar berekening en 2 met die van mij. Maar ik had er al rekening mee gehouden dat de termijn iets anders kon zijn dan ik zelf berekend had. In ieder geval mooi op schema en volgens haar een mooi overtuigend kloppend hartje. Dus helemaal gerustgesteld voor nu. De spannende tijd moet nog komen, omdat het de vorige keer tussen de 8-9 wkn misging en dat dus aankomende week is. Volgende week dinsdag heb ik weer een echo bij de vk. Als die ook goed is, kan ik hopelijk wat geruster adem halen.
Jordan: heel goede keuze, kiezen wat het beste voelt. Ook al is het gevoelsmatig kiezen tussen 2 kwaden. Je voelt vanzelf weer wanneer je er weer klaar voor bent. En of dat nu 5 maanden is of langer/korter. Sneeuwmees: yes!!!!! Weer een stap verder!!! Gefeliciteerd
Dank jullie wel, meiden! Ben erg opgelucht. Ik ben er nog niet, maar we blijven positief. Volgende week weer een echo bij de vk. Ben nu alleen 2 dagen teruggezet en ik vond die 12 wkn al zo lang duren. De ferti-arts zei dat ik van harte welkom was in het zkh onder controle te blijven, of als ik een keer een echo wilde laten maken. Dus dat is erg fijn te weten.
Sneeuwmees: ik werd in eerste instantie iets vooruit gezet en daarna ook terug gezet. Had precies hetzelfde gevoel als jij. Het blijft wel zo dat de kans op een miskraam het grootst is als het harte moet gaan kloppen, de kans dat het goed blijft gaan is al weer groter, ( ik weet je voorgeschiedenis, maar probeer toch extra positiviteit te brengen) en ze zei ook dat het hartje stevig klopte. Is ook een goed teken. Whaa zoooo spannend !!
@Ikke: ja, ik moet proberen positief te denken en voel me al zo veel opgeluchter dan voor de echo. De vorige keer ging er wat mis in de aanleg. Ze lieten het ons zien dat er (plastisch gezegd) bepaalde 'leidingen' naar het kindje moest lopen en dat er een leiding niet was aangelegd. We hopen maar dat die 'domme pech' niet steeds blijft herhalen. Voel me ook meer zwanger dan de vorige keer, waarbij ik toen de hele zwangerschap een soort onderbuikgevoel had gehad dat het niet goed kon zitten. Dat heb ik nu niet, op de normale onzekerheden na als je een mk hebt gehad. Als ik volgende week de echo heb gehad, gaat de relaxmodes al weer een tandje hoger. Wat ik ook wel fijn vond is dat die ferti-arts zo aardig was en ik bij haar onder controle mocht blijven en altijd kon bellen. Toen ik belde voor een echo deed die assistente wat 'vreemd'. Ze zei dat ik maar naar DD moest bellen voor een echo en had het idee dat ik er echt even 'doorheen' moest om alsjeblieft een echo te kunnen krijgen. Ik had bijna de neiging om daardoor de echo af te bellen en alles bij de vk te laten doen. Maar moet zeggen dat de hartelijkheid van de arts gisteren, ik me een stuk welkomer voelde. Ze was (gemeend) zo blij voor ons.